• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.252 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.074 gebruikers
  • 9.375.568 stemmen

De Oscars

zoeken in:

gotti

• 14075 berichten
  • 5887 stemmen

The Hunter schreef:

Leuke show, Ellen DeGeneres presenteerde het mooi.

Grapje zeker. Wat een ramp...

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12847 stemmen

Gelukkig dat ik beter weet, zou zo geloven dat 2006 een erg slecht jaar geweest was op filmgebied.

Gelukkig loopt Pan nog met een aantal Oscars weg.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

zou zo geloven dat 2006 een erg slecht jaar geweest was op filmgebied.

Was het ook.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hmmm, ik dacht dat ik hier ook voorspellingen geplaatst had. Niet dus.

Best een leuke uitslag verder. Mijn felicitaties gaan vooral uit naar Scorsese en Arkin.Verrassend dat die laatste Murphy versloeg. Maar wel terecht. Heerlijke rol

silverfaustx

• 521 berichten
  • 770 stemmen

In the press room, Gore was asked how it feels to be a rock star.

"(American Idol reject) William Hung was a rock star. I just had a slide show," he said.

silverfaustx

• 521 berichten
  • 770 stemmen

gotti schreef:

(quote)

Grapje zeker. Wat een ramp...

Spain is in the house. Japan is representing. I think I see a few Americans as well, of course I'm talking about the seat fillers," DeGeneres said. "No one can fill a seat like an American."

gotti

• 14075 berichten
  • 5887 stemmen

Het leek wel of ik dik drie uur naar een uitermate slechte Amerikaanse sit-com aan het kijken was...

Moviestar

• 821 berichten
  • 0 stemmen

Vond wel verassend dat Murphy het beeldje aan hem voorbij zag gaan. Degeneres erg goed als host, wie verzint het nu om te gaan stofzuigen tijdens de oscars Wel vond ik Rene Mioch uiterst irritant, als hij kwam ging bij mij de mute knop aan.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Bert1 schreef:

Straf dat Morricone geen Engels spreekt.

De man is Italiaan, werkt altijd vanuit Rome, spreekt zijn eigen taal. Het zou wel belachelijk zijn als hij dat voor de Oscars doorbreekt.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

starbright boy schreef:

Ik denk trouwens dat Babel de grote verliezer wordt en met lege handen of wat technische oscars naar huis gaat. The Departed wint beste film en beste regie.

Had ik toch een compleet lijstje moeten maken!

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12847 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Was het ook.

Met 1 x 5.0*, 14 x 4.5* en 17 x 4.0* kan ik het onmogelijk een slecht jaar noemen. En een deel van de beste films moet ongetwijfeld nog deze kant opkomen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tot half vijf volgehouden. Ik vond DeGeneres saai (liever zie ik dan Jon Stewart of David Letterman), en na een paar standaard speeches ben ik toch in slaap gevallen. Jurken waren opvallend lelijk dit jaar trouwens.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Overigens, ondertussen bij de Razzies (hoort er toch een beetje bij):

Worst Picture:

Basic Instinct 2

Worst Actress:

Sharon Stone

Basic Instinct 2

Worst Actor:

Marlon Wayans & Shawn Wayans

Little Man

Worst Supporting Actress:

Carmen Electra

Date Movie and Scary Movie 4

Worst Supporting Actor:

M. Night Shyamalan

Lady in the Water

Worst Director:

M. Night Shyamalan

Lady in the Water

Worst Screen Couple:

Shawn Wayans

& either

Kerry Washington

or

Marlon Wayans

Little Man

Worst Remake Or Rip-off:

Little Man

(Rip-off of the 1954 Bugs Bunny cartoon "Baby Buggy Bunny")

Worst Prequel or Sequel:

Basic Instinct 2

Worst Screenplay:

Basic Instinct 2

Worst Excuse for Family Entertainment:

RV

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Shyamalan nu zelfs een Razzie. Bizar hoe de films van die man steeds slechter werden na The Sixth Sense. Lady in the Water heb ik niet eens meer gekeken.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Dat het een slecht Hollywood jaar was, bleek al uit de nominaties, die opmerkelijk non-Amerikaanser was dan ooit. Of eindelijk erkenning van de Academy dat er meer is dan de USA? Ook het feit dat een "remake" de Oscar wint voor beste film, riekt naar "er is een frisse wind nodig in Hollywood".

Opmerkelijk was het hoge gehalte tranen dit jaar. Schandalig was het feit dat 'De Aanslag' niet voorbij kwam in het filmpje met alle winnaars van de Oscar voor buitenlandse film [dan komt dat wel voorbij tijdens de verplichte R.I.P. ode aan de overledenen dacht ik, ook niet]. Uitermate vervelend was de Al Gore hype, too much is too much. Hoogtepunten: Morricone en Scorcese. Jammer dat O'Toole niet mee mocht genieten met dit bejaarden-feestje.

Apster

• 1461 berichten
  • 6920 stemmen

Dat moet en pijnlijk moment zijn geweest voor Shyamalan, vond het geen beste film, maar de slechtste?

Tja en het is een goedmakertje inderdaad voor Scorcese, ik gun het hem wel, het is toch een van de betere films van het jaar. Maar het is vaker het probleem met die oscars. Al Pacino won hem bijv voor Scent of A Woman, had ook al veel eerder moeten zijn. Het lijkt soms wel een politiek spelletje, waarbij het niet objectief blijft.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

Wouters schreef:

mijn voorspellingen (wens):

- Beste film ; Babel

- Beste Acteur ; Forest Withaker ( Last king of scotland)

- Beste Actrice ; Helen Mirren (The Queen) maar hoop stieken Penelope Cruz

- Beste bijrol Vr. ; Jennifer Hudson(dreamgirls)

- Beste Bijrol Man ; Alan Arkin (Little miss sunshine)

- Beste regisseur ; Inariitu (Babel)

- Beste originele script ; Del toro (Pan's Labyrinth)

- Beste bewerkte script ; Patrick Marber (Notes on a scandal)

- Beste niet-engels talige film ; Das Leben der Anderen (duitsland) maar hoop Pan's Labyrinth (Mexico)

- Beste animatie ; Happy feet

- Beste art directie ; Pan's Labyrinth

- Beste cinematografie ; Children of Men

- Beste Kostuums ; Marie Antoinette

- Beste docu ; Deliver us from evil

- Beste docu kort; Blood of Yingzhou

- Beste editing; Babel

- Beste make-up ; Pan's labyrinth

- Beste score; Notes on a scandal

- Beste song - Love you I Do - Dreamgirls

- Beste geluid edit ; Pirates

- Beste geluid mix ; Dreamgirls

- Beste visual effects ; Pirates

toch aardig wat goed

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Die speech van Gore .

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12847 stemmen

i cant believe they announced during the best screenplay adaptation that infernal affairs was out of japan!

Iemand die dit even kan bevestigen ? Anders weer een pluim op de hoed van de Oscarmensen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik las dat straks ook al ergens ja. Had Scorsese ze niet gecorrigeert later?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The One Ring schreef:

Ik las dat straks ook al ergens ja. Had Scorsese ze niet gecorrigeert later?

gecorrigeerd

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Mug schreef:

Schandalig was het feit dat 'De Aanslag' niet voorbij kwam in het filmpje met alle winnaars van de Oscar voor buitenlandse film.

Het was een beperkte selectie; veel meer winnaars zaten er niet in.

JSmeets schreef:

op Pro Sieben:

01:10 Der Oscar-Countdown

01:30 Die ProSieben-Red Carpet-Show

02:00 Oscar Preshow 2007

02:30 Oscar 2007 - Live

Die Countdown was een beetje nutteloos (in feite een lange aaneenschakeling van reclamespots voor de genomineerde films); en was die presentatrice nou helemaal naar Los Angeles afgereisd alleen maar om daar met de auto langs de weg te gaan staan met uitzicht op die Hollywood-letters in de heuvels? Dat had toch wel vanuit een studio gekund...

Hun eigen Red Carpet-show (ze zijn dol op anglicismen daar bij de Duitse tv) was daarentegen wel erg grappig, maar dan vooral op een onbedoelde manier. Steven Gätchen die daar zielig langs de zijlijn staat, zich te beklagen over het feit dat zo weinig "stars" even bij zijn microfoon willen stoppen. Alleen met de Duitse club van Das Leben der Anderen had hij een vrij uitvoerig gesprek, maar die kwamen dan ook drie keer terug in de circa 25 minuten dat z'n programma duurde. Uit arren moede begon hij maar het weer te bespreken (kennelijk was het onverwacht koud en bewolkt, al liep Clint Eastwood met een zonnebril rond), en om zich heen te wijzen naar de andere interviewers die wél een gesprek hadden, om dan maar flauwe opmerkingen vanaf de zijlijn af te vuren ("daar staat Martin Scorsese: een groot regisseur, maar een klein man", in verwijzing naar de 1.63 m lange regisseur).

Later in het programma ging het wel beter trouwens; het was niet eens zijn schuld. Gätchen had immers een live-programma waarbij hij voortdurend in de camera moest praten, en dus geen tijd om de "stars" naar hem toe te halen. Dat had z'n collega moeten doen, die tot twee keer toe het beeld insprong om vriendelijk en breed te glimlachen, maar verder niet al te best leek te communiceren. Of ze hadden even die Countdown-vrouw, die toch maar eenzaam en verlaten langs de weg stond, naar de rode loper moeten halen; dan hadden ze om-en-om kunnen doen, en dus rustpauzes gehad (de truc die ABC ook uithaalt in hun eigen preshow, die ProSieben daarna uitzond). Maar aan de andere kant: ondanks haar bijna hypercorrecte uitspraak van de Engelse 'th' (wat toch op enige voorbereiding duidt) legde ze de klemtoon akelig verkeerd in de naam Scorsese - en dat is natuurlijk een doodzonde in zo'n programma.

De eigenlijke show heb ik opgenomen en kijk ik vanavond wel (vanochtend alleen wat losse fragmenten gezien), maar ik kan me niet voorstellen dat het ook maar half zo grappig of zo bespreekwaardig wordt als ProSiebens voorprogramma.

movie*freak

• 422 berichten
  • 21 stemmen

Ik heb vanancht de Oscars gekeken, het was echt ongeloofelijk ik zat de hele nacht op het puntje van me stoel, babel was duidelijk de groote verliezer en hoewel ik toch stiekem hoopte heeft departed alle belangrijkste Oscars mee naar huis, en eindelijk eindelijk eindelijk de verdiende oscar voor Martin Scorsese, het werd tijd zeg

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Vond Ellen het helemaal niet verkeerd doen, vond haar regelmatig écht grappig. Heb me niet verveeld, alleen bij de net té lange eerbetoningen aan de diverse speciale OScar winnaars.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Mijn observaties:

-Breng a.u.b. Ellen DeGeneres niet meer terug. Haar opening monoloog was verschrikkelijk, hoewel ze voor de rest redelijk was. In plaats van Ellen, waarom niet Jerry Seinfeld? Zijn Best Documentary stukje was praktisch een auditie!

-Ik ben een van de weinige die Pan's Labyrinth klote vond, dus ik ben blij dat het Foreign Film niet heeft, maar baalde dat het Cinematography over Children of Men nam.

-Waarom was De Aanslag niet in de Foreign Film montage niet te zien? Karakter en Antonia wel... Jammer na het sterven van Rademakers afgelopen week.

-Ik hoop dat Jack Nicholson zijn hoofd heeft kaalgeschoren voor en rol of omdat hij dat leuk vind staan, en hoop dat hij geen kanker heeft.

-De speeches vielen een beetje tegen dit jaar (net als vorig jaar). Hoogtepunten waren Helen Mirren en Forest Whitaker. Zelfs die van Scorsese was niet best. Die van Alan Arkin vond ik saai - misschien had hij het bananenboot liedje (De-Oh) moeten zingen?

-William Monaghan moet fitnessen.

-Eddie Murphy werd beroofd! Schande!!

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

streeter schreef:

-Ik hoop dat Jack Nicholson zijn hoofd heeft kaalgeschoren voor en rol of omdat hij dat leuk vind staan, en hoop dat hij geen kanker heeft.

Ah, heb net gelezen: Hij heeft zijn hoofd kaalgeschoren voor een film waarin hij iemand met kanker speelt

Skyper

• 646 berichten
  • 0 stemmen

Godver. Ik heb de hele rit gekeken, vanaf 24.00 tot 6.00, en dan stopt film1 er bij mij gewoon opeens mee. Preview periode verlopen... Net toen de belangrijksten kwamen. Ook altijd wat met die @home of film1 weet niet waar het aan ligt, maar ik ben behoorlijk boos.

Dat was te verwachten van Film1..

IK heb gewoon gekeken naar de uitzending op Pro7 (Duitse Satelliet) en de hele show gewoon op DVD gezet voor later.

bebdn

• 1884 berichten
  • 1148 stemmen

Babel had toch wel iets meer verdient

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

otherfool schreef:

Overigens, ondertussen bij de Razzies (hoort er toch een beetje bij):

Worst Picture:

Basic Instinct 2

Ik dacht dat Basicly it Stinks Too gewonnen had .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.