• 13.665 nieuwsartikelen
  • 171.309 films
  • 11.346 series
  • 32.245 seizoenen
  • 633.618 acteurs
  • 197.014 gebruikers
  • 9.215.598 stemmen

BAFTA Awards

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74630 berichten
  • 5941 stemmen

Power of the Dog en Dune leiden bij nominaties BAFTA's | AD.nl

AD schreef:

De films Dune en The Power of the Dog hebben dit jaar de meeste BAFTA-nominaties ontvangen. De ‘Britse Oscars’ maakten donderdagmiddag bekend welke films, acteurs en makers begin maart kans maken op de prestigieuze beeldjes. Dune ontving elf nominaties.

https://image.tmdb.org/t/p/w500//jYEW5xZkZk2WTrdbMGAPFuBqbDc.jpg

moviefreak#1

• 14356 berichten
  • 23957 stemmen

The Power of the Dog lijkt me nu wel frontrunner voor beste film. Villeneuve en Branagh zijn allebei niet genomineerd voor beste regisseur. Wel allebei voor hun script vreemd genoeg. Ik ben heel blij met de nominatie voor Stephen Graham in Boiling Point en toch ook wel met de liefde voor Flugt (Flee). Ik mis wel nog Timothy Spall voor The Last Bus en Jennifer Lawrence voor Don't Look Up.

Film Pegasus (moderator films)

• 30825 berichten
  • 5355 stemmen

No Time to Die is genomineerd voor beste film. Volgens mij de eerste Bond-film die ooit genomineerd werd in die categorie? Skyfall won in 2012 wel de BAFTA voor beste Britse film.

moviefreak#1

• 14356 berichten
  • 23957 stemmen

Film Pegasus Nou ja, genomineerd voor beste Britse film dan hè. Dat is wel een andere categorie. Daar is ook Everybody’s Talking About Jamie genomineerd en dat slaat helemaal nergens op.

• 30825 berichten
  • 5355 stemmen

Kristen Stewart is ook hier niet eens genomineerd voor haar rol in Spencer, net als bij de SAG Awards. Bij de Golden Globes wel (voor wat die prijzen nog waard zijn), maar niet gewonnen. Terwijl ze een tijdje terug zelfs oprecht genoemd werd als kandidaat winnares bij de Oscars.

eRCee

• 13406 berichten
  • 1953 stemmen

Volgens mij ging het gesprek al over Stewart/Oscar voordat de film uit was. Meer de verrassing dat ze deze rol ging doen dan iets anders denk ik. Dat de film geen prijzen wint voor regie, cinematografie, muziek, dat is het echte pijnpunt en daarmee is ook de verklaring gevonden voor het gebrek aan nominaties voor Stewart: de film is net als het eerdere werk van Larraín te exclusief om een grote groep aan te spreken voor dit soort prijzen.

• 30825 berichten
  • 5355 stemmen

De reacties op de film waren nochtans zeer positief. Maar helaas wat minder geschikt voor het Hollywoodpubliek waarschijnlijk. Op zich blijven het maar filmprijzen natuurlijk, maar Stewart verdient over het algemeen toch meer erkenning dan ze nu krijgt.

eRCee

• 13406 berichten
  • 1953 stemmen

Misschien wel, maar ik vind het bij uitstek een film die laat zien dat het belang van acteurs en hun acteerwerk overschat wordt. Ik geloof niet dat de film minder was geweest met een andere acteur. De waarde van de film zit hem echt in de visie van Larraín en Stewart is gewoon het vehikel dat hij gebruikt om die visie te realiseren. Maar het had ook iemand anders kunnen zijn.

kappeuter (crew films)

• 74630 berichten
  • 5941 stemmen

Western 'The Power of the Dog' grote winnaar bij de BAFTA's | NOS

NOS schreef:

De western The Power of the Dog is verkozen tot beste film bij de BAFTA's, de belangrijkste Britse filmprijzen. De regisseur van die film, Jane Campion, won de prijs voor beste regie.

Ook sciencefictionfilm Dune werd in Londen flink beloond. Het epos won vijf prijzen, waaronder voor het geluid en de visuele effecten.

Ik vind The Power of the Dog een goede film, maar snap de hosanna stemming niet zo dat het zoveel nominaties / prijzen in de wacht sleept.

Bij die prijzengala's heb je vaak dat een film alle aandacht wegkaapt, dat vind ik nogal een beperkte focus.

Misschien was 2021 een minder jaar, maar dan nog.

John Milton

• 23133 berichten
  • 12719 stemmen

Na de afgelopen dagen zes titels te hebben gezien van de BAFTAs, heb ik ze nu alle 76 gezien, vanaf de eerste winnaar The Best Years of our Lives (1946) tot aan The Power of the Dog van vorig jaar. Van die laatste zes was Educating Rita de meest verrassende. Leuk!

Grappig dat de BAFTAs om een of andere reden eerder ‘klaar’ zijn dan de Oscars (Best Picture), waarvan ik nog zeven titels te gaan heb. Binnenkort maar eens werk van maken.

John Milton

• 23133 berichten
  • 12719 stemmen

Na anderhalf jaar geleden het lijstje voor Best Film te hebben gecompleteerd, 'moet' ik er nu nog negen van de BAFTA's voor Best British Film. Ben benieuwd, niet alles spreekt me evenveel aan

badfans69

• 3496 berichten
  • 5718 stemmen

Baftas 2024 live: Film awards get under way in London - BBC News

And the award for best sound goes to...

The Zone of Interest.

The winner of best supporting actress goes to...

Da'Vine Joy Randolph, for her role in The Holdovers.

kappeuter (crew films)

• 74630 berichten
  • 5941 stemmen

Oppenheimer grote winnaar BAFTA's - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws schreef:

Oppenheimer is gisteravond de grote winnaar geworden van de BAFTA's, de belangrijkste Engelse filmprijzen. De film won in zeven categorieën, waaronder Beste Film. Hoyte van Hoytema won de filmprijs voor zijn werk als cameraman aan Oppenheimer.

Vijf BAFTA's waren er voor de film Poor Things. Daaronder bevond zich de prijs voor Beste Actrice voor Emma Stone. Voor The Zone of Interest waren drie BAFTA's weggelegd, waaronder de bijzonder combinatie Beste Britse Film én Beste Niet-Engelstalige Film.

badfans69

• 3496 berichten
  • 5718 stemmen

Conclave and Emilia Pérez lead Bafta Film Award nominations - bbc.com

The Bafta shortlist is often a strong indicator for the Oscars, and last year the winners of the top six categories matched perfectly at the two ceremonies.

Graaf Machine

• 9331 berichten
  • 1239 stemmen

Snap niks van de nominatie voor Conclave, maar aan de andere kant ben ik dan ook bevooroordeeld. Ik heb de film immers gezien.

kos

• 46488 berichten
  • 8685 stemmen

Graaf Machine schreef:

Snap niks van de nominatie voor Conclave, maar aan de andere kant ben ik dan ook bevooroordeeld. Ik heb de film immers gezien.

co-sign.

TerryA

• 547 berichten
  • 2459 stemmen

Vanavond live te zien op BBC1 vanaf 20:00uur NL tijd.

De 5 nominaties voor 'best documentary' zal toch spannend worden, want 'No Other Land' heeft tot nu toe over de hele Wereld bijna elke film festival gewonnen, is ook genomineerd voor een Oscar, maar krijgt geen official release in de VS?!

Dus dit is eerste keer in de spotlight bij een dat live wordt uitgezonden op de tv

Best Documentary nominations

Black Box Diaries

Daughters

No Other Land

Super/Man: The Christopher Reeve Story

Will & Harper

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.