• 12.678 nieuwsartikelen
  • 167.963 films
  • 10.905 series
  • 31.285 seizoenen
  • 626.371 acteurs
  • 195.678 gebruikers
  • 9.160.090 stemmen

Onterechte Oscarwinnaars

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

O ja, in het bericht daarboven. Verkeerd gezien.

kimde

• 54 berichten
  • 10 stemmen

wat ik niet goed vind aan american beuaty...is het vreselijke amerikaanse gedrag dat zo ontzettend ten toon gespreid wordt in de film....behalve aan spacey heb ik mij werkelijk aan iedereen in die film rot lopen ergeren...vooral aan annette bening die ik normaal een goede actrice vind.....

het gezin voldoet niet aan de amerikan dream dus daarom hebben ze problemen...nou wake up and smell te coffee weet je....life sucks zo nu en dan.......

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1741 stemmen

kimde schreef:

wat ik niet goed vind aan american beuaty...is het vreselijke amerikaanse gedrag dat zo ontzettend ten toon gespreid wordt in de film.....

De hele film is daar juist een kritiek op.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Inderdaad, en dat is wel prijzenswaardig. Voor mij was alleen de uitwerking dat niet. Bening irriteerde me mateloos (een van de meest onterechte Oscargenomineerde) en Wes Bentley met zijn plastic zakje had ook wel weggelaten mogen worden.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Festivals en evenementen > Wie heeft ooit 'n Oscar gekregen maar niet verdiend:

Inspired by het andere topic: 'Wie heeft nooit 'n Oscar gekregen maar wel verdiend?'

Laat ik maar eens beginnen:

Marisa Tomei [My Cousin Vinny]

Leuke rol hoor, maar Oscarwaardig? Nah. Dat is net zoiets als Jennifer Aniston een Oscar geven voor haar rol in Friends.

Woopie Goldberg [Ghost]

Um, heeft Woopie die Oscar toevallig gekregen omdat de rest van de genomineerden allemaal blank waren en de Oscarjury niet van discriminatie beschuldigd wilde worden?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

marisa tomei en woopie verdiende het wel zo ver er wat te verdienen valt met oscars, heb er nooit echt een hoge pet van op!!

Spetie

• 38830 berichten
  • 6881 stemmen

Julia Roberts.

Geen slechte rol in Erin Brockovich, maar oscarwaardig nou nee!

yeyo

• 6316 berichten
  • 4494 stemmen

Dit topic lijkt dood als een pier, toch maar even reageren.

- Denzel Washington in Training Day en Halle Berry in Monster's Ball: zelfde redenering van Pastichio Rocker over Whoopie Goldberg in Ghost. Twee zeer flauwe films, maar het leek de Academy waarschijnlijk een leuke gimmick om zowel beste acteur als beste actrice is door een zwarte te laten winnen. Hun ga je inderdaad niet kunnen beschuldigen van discriminatie! (tenzij positieve dan)

- Alle oscars die Shakespeare in Love heeft gekregen, wat een klucht van een film.

- Renée Zellweger in Cold Mountain: overacting op het hoogste niveau.

- Braveaheart als beste film: inaccurate en bombastische troep Als Amerika toen al ontdekt was geweest, had Gibson waarschijnlijk William Wallance als een Amerikaan voorgesteld.

gukker

• 343 berichten
  • 819 stemmen

Al die oscars van Slumdog Millionaire. Danny Boyle moet echt eens oog voor detail leren krijgen. Als je half India aan werk helpt hoeft dat je nog geen oscar op te leveren.

MaartenF

• 112 berichten
  • 2392 stemmen

Mijn onterechte oscarwinnaars:

1938 - You Can't take it With You

Goede film, maar ik vond The Adventures of Robin Hood, The Lady Vanishes en Angels with Dirty Faces een stuk beter.

1939 - Gone with the Wind

Aardig, maar ik vond Stagecoach, Mr. Smith Goes to Washinton en The Wizard of Oz vele malen beter.

1950 - All About Eve

Vrij saaie film, ik had liever Sunset Blvd. als winnaar gezien.

1954 - On the Waterfront

Goed, maar lang niet zo goed als Seven Samurai, Rear Window en Dial M for Murder

1967 - In the Heat of the Night

Best goed, maar uit hetzelfde jaar vind ik The Graduate en Cool Hand Luke vele malen beter.

1974 - The Godfather Part II

Voor mij de slechtste oscarwinnaar. Ik vind het een saaie, statische praatfilm. Uit datzelfde jaar vind ik zowel Chinatown als The Conversation vele malen beter.

1981 - Chariots of Fire

Een veel te trage hardloopfilm. Raiders of the Lost Ark had moeten winnen!

2003 - LOTR: The Return of the King

Ik had liever Big Fish als winnaar gezien. LOTR is niet mijn type film.

2005 - Crash

Best goed, maar Brokeback Mountain had moeten winnen.

2009 - The Hurt Locker

Ik vond Avatar, District 9, Up en Mary en Max honderd keer beter dan deze (niet meer dan aardige) oorlogsfilm.

2010 - The King's Speech

Zeker een goede film, maar ik vond Black Swan, Inception en Toy Story 3 vele malen beter.

Kisje

• 970 berichten
  • 1187 stemmen

2000 - Oscarwinnares Julia Roberts

Ik kan er niet bij dat J.R. de Oscar in de wacht heeft gesleept voor beste actrice. Oke, ze speelde naar behoren in Erin Brockovich maar dat was toch geen Oscar-materiaal? Geheel onterecht dat Burstyn met haar magnifieke prestatie in Requiem for a dream hiervoor de duimen heeft moeten leggen.

Number23

• 8469 berichten
  • 5226 stemmen

Natuurlijk Kate Winslet voor haar verschrikkelijke performance in The Reader

moviefreak#1

• 14331 berichten
  • 23049 stemmen

A Beautiful MInd in 2002 voor beste film en beste regisseur (Waar waren Memento, Ghost World, The Royal Tenenbaums, Mulholland Dr.en Amélie ?) UIt hetzelfde jaar Halle Berry voor Monster's Ball

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

Teveel om op te noemen. De meest frappante is misschien wel How Green Was My Valley, die het van Citizen Kane heeft gewonnen, maar dat is misschien te wijten aan de boycotting van Randolph Hearst.

Voor de rest.. Roberto Benigni die wint terwijl Edward Norton en Ian McKellen duizend keer beter waren, Marisa Tomei voor My Cousin Vinny, Tommy Lee Jones voor The Fugitive (met Ralph Fiennes in zijn categorie), etc.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.