- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hm, 2e ronde, 2e ronde, 1e ronde, 2e ronde. Blijkbaar hebben wij een andere definitie van 'presteren'. 
Toch veel realistischer dan die oranje mannetjes die elk WK-toernooi winnen (met hun mond). :evil
(en nu op één naar L' Avare kijken)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een loting van Nederland zeg. Het wordt lastig maar Nederland is niet kansloos maar daar is alles wel mee gezegt.
Mijn Spanje heeft een op papier wat makkelijkere poule. Met Oekraine, Tunesie en Saudi-Arabie, dit moet zeker te doen zijn. Alleen nu nog afwachten hoe het gaat aflopen met Raul. Mijn favoriet, de Spaanse godenzoon moet er gewoon bij zijn.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3724 stemmen
Lijkt me best te doen deze poule, alleen Argentinië is lastig maar als we gewoon winnen van Servië en Ivoorkust (zoals dat hoort) dan maakt die laatste wedstrijd weinig uit.
gotti
-
- 14091 berichten
- 5949 stemmen
Die loting valt wel mee, als je het mij vraagt. Argentinië is niet meer het Argentinië van een paar jaar geleden. NL kan best als 1e eindigen. S&M en Ivoorkust hebben buiten enkele briljante individuele spelers echt geen spelers van NL niveau rondlopen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ik zie het al, dat wordt weer in de halve finale naar huis. Alhoewel, nu kunnen we wél penaltys nemen
.
En dat ze regelmatig zeiden dat ze graag tegen ons in de openingswedstrijd wilden spelen was dan zeker alleen maar een dekmantel
.

Dat was wel jammer ja, toen speelden ze echt goed en verdienden ze het om door te gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het kan maar denk zeker niet te makkelijk. S&M en Ivoorkust moet je zeker niet onderschatten.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Het kan maar denk zeker niet te makkelijk. S&M en Ivoorkust moet je zeker niet onderschatten.
Nederland zit gewoon in de zwaarste poule. En ik denk niet dat onze jongetjes het makkelijk gaan krijgen tegen het kracht voetbal van (het Afrikaanse) Ivoorkust, daarvoor moet van Basten toch wel echte mannen (lees v. Bommel en Seedorf) gaan selecteren. En buiten Boularouz en Mathijssen hebben we niet echt verdedigers die topspitsen kunnen afstoppen. Alleen Servië moet de doen zijn ...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik wil jou iig al complimenteren met de meest realistische visie op deze poule en je inschattingen over de capaciteiten van de tegenstanders, chapeau. Ik ben het er volmondig mee eens.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ik denk dat niemand hier S&M en Ivoorkust onderschat. Maar het is niet onrealistisch om te denken dat Nederland gewoon groepswinnaar wordt. Het is goed mogelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
S&M en Ivoorkust hebben buiten enkele briljante individuele spelers echt geen spelers van NL niveau rondlopen.
Hier wordt al iets veronderstelt waar ik het niet mee eens ben en waar ik al een vorm van onderschatting inzie. Ivoorkust heeft genoeg spelers die zich kunnen meten met de Nederlandse topspelers.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Mwoa, ik denk dat gotti meer een feitelijke constatering doet. Buiten Kalou en Drogba ken ik niet veel spelers van Ivoorkust. En S&M is nog onbekender voor me. Nederland heeft over het algemeen meer individuele kwaliteiten.
Individuele klasse van spelers zegt natuurlijk ook niet alles over het succes van een team.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard. Individuele klasse zegt weinig, je maakt veel meer kans als je een echt 'team' bent.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Buiten Kalou en Drogba ken ik niet veel spelers van Ivoorkust.
Vergeet Koné niet!
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ja Ivoorkust heeft een goede voorhoede maar achterin zijn ze kwetsbaar. Voorin hebben ze overigens naast Kalou, Koné en Drogba ook nog Aruna Dindane, dat is ook geen misselijke spits. Maar buiten Eboué en Touré ken ik verder ook niemand van dat elftal.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Alleen Servië moet te doen zijn ...
Let op. Ik heb ze twee maal tegen de Belgen zien spelen in de voorronde, en qua defensie is Servië-Montenegro net zoals Italië altijd geweest is: hard en stug. En ze spelen ook in ploegverband.
Dan zijn ze beter af met Ivoorkust: echte 'balkunstenaars' maar makkelijker te pakken als ploeg.
Ik zie voor Nederland maar één probleem. Dat is dat de ploeg nog net een ietsjepietsje te 'groen' uitvalt, maar dat kan schijn zijn.
En wat betreft Argentinië?
Denk aan de openingswedstrijd van het WK 1982, met de Arentijnen als uittredend wereldkampioen: België - Argentinië, 1-0 met een schitterend doelpunt van Erwin Vandenbergh.
Waarom zouden de Nederlanders dit niet kunnen? Vergeet het niet, alles komt terug. 
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Gigantische rukloting, dit. Alleen Brazilie erbij ipv Argentinie was nog slechter geweest.
.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Maar als je die eerste ronde doorkomt ligt het best wel open hoor. Als je eerste word krijg je eerst de nummer 2 van poule D (Mexico,Portugal,Iran of Angola), vervolgens Engeland,Zweden,Polen of Equador en in de halve finale Italië danwel Tjschië (outsiders daargelaten). Dan ontloop je dus verder Argentinië, Frankrijk, Brazilië en Duitsland tot in de finale. Lijkt me wel een goede loting dus.
Hier ben ik het dus mee eens. Een loting is meer dan een poule. Je moet ook verder kijken. De poule van Nederland is lastig maar echt niet onmogelijk. Ze worden gelijk op scherp gezet en dat is wat mij betreft erg gunstig. En je hebt op papier drie mooie wedstrijden! En op de weg naar de finale komen ze niet direct de favorieten tegen. Voor mij is dit een mooie loting. Maar ik hoor trouwens niemand over poule E. Dat is voor mij meer de Poule des Doods.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Let op. Ik heb ze twee maal tegen de Belgen zien spelen in de voorronde, en qua defensie is Servië-Montenegro net zoals Italië altijd geweest is: hard en stug. En ze spelen ook in ploegverband.
Helemaal mee eens. Ik heb ze ook twee maal tegen SPanje gezien. Een stugge verdediging, een echte harde werkploeg, een hechtteam en daarnaast hebben ze nog een echte goalgetter; Mateja Kezman.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Dat is voor mij meer de Poule des Doods.
Een goede tweede. We mogen in ieder geval wel blij zijn dat Italie niet in onze poule zit want daar hebben we het altijd moeilijk tegen. We kunnen eerder winnen van Brazilie of Argentinie dan van zo'n verdedigend ingestelde ploeg.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Die loting valt wel mee, als je het mij vraagt. Argentinië is niet meer het Argentinië van een paar jaar geleden.
Wat was Argentinie dan een paar jaar geleden toen ze geeneens verder kwamen dan de eerste ronde op het WK van 2002. Ik denk dat Argentinie nu sterker is dan toen, thuis hebben ze wel Brazilie verslagen met 4-2 en zijn volgens mij ook groepshoofd geworden.
Verder vind ik dat Nederland (mits ze als doelstelling hebben om het wk te winnen) gewoon dus deze poule moeten kunnen doorstaan, wat maakt het uit of ze het gelijk moeilijk krijgen of later, want zullen ze de 8e finale halen of meer, vroeg of laat komen ze toch een tegenstander tegen van formaat. Straks tijdens het WK zullen de meeste ogen juist gericht zijn op deze spannenste poule, en het is juist gunstig dat Nederland het gelijk al zwaar krijgt, dan zijn ze veel beter voorbereid als ze bijv. in de halve finale Italie zouden treffen.
Het is trouwens straks wel te hopen dat het Nederlands elftal over de sterkst mogelijke selectie beschikt, want zonder een geblesseerde Robben of een andere spelmaker kan Nederland nog weleens als laatste gaan eindigen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Maar wel weer verloren van Engeland.
Er is dus echt nog geen zinnig woord te zeggen over het WK. Alleen dat er een hoop mooie wedstrijden op het programma staan en het een paar mooie weken worden voor voetballiefhebberd.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Precies. Want je kan ook weer zeggen dat Italië dik van Oranje heeft gewonnen en een paar dagen later staan de Azzuri in Genève met het zweet in de handen tegen Ivoorkust en slepen met moeite een gelijkspel uit het vuur. En daar gaan mensen weer hun conclussies uittrekken. Het grote speculeren is weer begonnen. Een ding is wel zeker, het wordt een mooie voetbalzomer. En een WK blijft een WK en daar horen verrassingen bij.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
En Nederland is weer eens van de partij sinds 1998
Is ook alweer zon tijd geleden.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
En Nederland is weer eens van de partij sinds 1998
Is ook alweer zon tijd geleden.
Hopelijk word dit een rentree die ons nog lang zal blijven heugen (in positief opzicht).
(...)
En wat hebben die Duitsers toch geluk met hun loting, maar aan de andere kant ... als ze nu nog niet de groepsfase overleven kunnen ze dat niet wijten aan een ongunstige loting 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Gelukkig zullen de Duitsers nog voor de finale door Brazilie worden uitgeschakeld. 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Loting Champions League
PSV - Olympique Lyon
Ajax - Inter Milan
Loting UEFA Cup
SC Heerenveen - Steaua Boekarest
Real Betis Sevilla - AZ
AZ moet door kunnen, Betis is zeer slecht dit jaar
Heerenveen zal het niet redden
PSV helemaal niet en Ajax heel WEINIG kans
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
en Sparta gewonnen van Vitesse. Dan zeggen ze nog dat NEC matig speelt. Mijn hemel wat een klotepot zeg. NEC gaat gewoon winnen zondag 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Loting Champions League
PSV - Olympique Lyon
Ajax - Inter Milan
Loting UEFA Cup
SC Heerenveen - Steaua Boekarest
Real Betis Sevilla - AZ
AZ moet door kunnen, Betis is zeer slecht dit jaar
Heerenveen zal het niet redden
PSV helemaal niet en Ajax heel WEINIG kans
Je hebt gelijk, Ajax maakt zeker geen kans maar PSV wel vind ik, de spelers werken steeds meer samen en worden steeds beter (kijk maar naar Farfan)
Heerenveen zal wel doorgaan met veel hulp van Huntelaar en Betis moet je echt niet onderschatten, in de Champions League hadden ze 1-0 gewonnen van Chelsea.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Je hebt gelijk, Ajax maakt zeker geen kans maar PSV wel vind ik,
ik denk juist dat PSV geen kans maakt!
PSV is achteruit gegaan en Lyon vooruit sinds vorig jaar
alhoewel ze wel net gisteren voor het eerst verloren hebben in de nationale competitie 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.