- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Nou geef mij maar Rasmussen voor onze Nederlandse ploeg
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat is die Ullrich toch een ongelooflijk domme idioot, dat hij voor de tweede keer deze tour z'n ploeggenoot Vinokourov gaat terughalen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Ullrich kan niet inspelen op wat er gebeurd. Ik denk dat Vino tempo moet maken, maar dat net te explosief doet en meteen een gat heeft. Ullrich denkt dan "Oh help" en rijdt het dicht in plaats van hem gewoon laten gaan. Ullrich is geen tacticus en kan niet goed tegen tempowisselingen, zelfs niet van teamgenoten.
Armstrong gaat waarschijnlijk wel winnen, maar is duidelijk deze tour heel wat minder dominant dan in al zijn andere gewonnen tours (op 2003 na). Zijn ploeg is veel kwetsbaarder, het lukt hem niet om ouderwets mensen op minuten te rijden op een slotklim. Zoveel renners die minder dan anderhalve minuut verliezen vandaag, nog geen individuele etappe gewonnen: Dat is echt niet de dominante Armstrong van weleer. Zijn afscheid zou weleens precies op tijd kunnen komen. Zijn tijdritten zijn nog steeds buitenaards, maar in de bergen slijt Armstrong.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Ja dat gevoel heb ik ook wel. Hij zal zeker de tour gaan winnen en hij zal nog wel wat minuutjes overhouden op zijn directe concurrenten maar het is niet zo geweldig als de vorige jaren. Misschien dat hij de tijdrit nog kan winnen. Podium : Ullrich op 2 en Basso op 3.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Geef mij maar de Giro of de Vuelta, die zijn tenminste spannend.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 8160 stemmen
Het is maar goed dat Armstrong stopt, niet omdat hij aan het slijten is, maar omdat het dan wat spannender wordt. Volgens mij had die kerel nog wel 1 of 2 keer kunnen winnen. Hij rijdt dan wel niet mensen op minuten op slotklimmen, maar hij is zo constant. Alle andere renners hebben 1 of meer mindere dagen waarin ze zoveel tijd verspelen, dat gebeurt hem nog steeds niet. Hij is ongeëvenaard..
gotti
-
- 14091 berichten
- 5944 stemmen
Zoals SB al zei: Armstrong is niet meer de Armstrong van een paar jaar geleden. Er komen een stel hele goeien (o.a. Valverder, jammer dat ie moest stoppen) aan en ik denk dat ie dat zelf ook inziet en op precies het juiste moment stopt. Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van een Armstrong. Geef mij dan maar een Ulrich. Vind ik heel wat sympathieker...
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Ergens ook wel groots dat Armstrong nu stopt. Alle grote meervoudige tourwinnaars voor hem reden één tour (of meer) te veel. Terwijl veel mensen verwachten dat ze er nog wel een zouden winnen. Armstrong is inmiddels ook stokoud voor een tourwinnaar. Hij is 33 en er zijn maar drie winnaars geweest die 34 of ouder waren (de laatste in 1948). Als je het precies uit gaat rekenen is Armstrong als hij dit jaar wint al de oudste winnaar sinds 1952. Dat heeft natuurlijk vooral met zijn zuinige rijden te maken (vrijwel alleen de tour), maar toch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van een Armstrong. Geef mij dan maar een Ulrich. Vind ik heel wat sympathieker...
Bedoel je hiermee dat Lance niet sympathiek is? Ieder zijn mening hoor maar ik vind Lance best wel sympathiek overkomen. Ik volg hem ook niet op de voet ofzo.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Ook ik vind Lance niet direct sympathiek, nee. Ik heb bewondering voor zijn prestaties en zijn verhaal, maar sympathiek is anders. Zeker sinds dat gedoe met Simeoni ben ik hem minder gaan waarderen.
De Tussenstand:
1 FC Rode Rugnummer 500 +43 65.801.970
2 Lucid Recyclings 850 +110 65.079.191
3 Titaantjes 1549 +320 64.193.955
4 tijd om te koersen 2203 -705 63.551.578
5 Trap es door man 2363 -497 63.416.638
6 Team Timmy 2425 -228 63.358.313
7 Team Theofiel 4040 -45 62.132.182
8 Fc Nistelrooi 4662 +842 61.715.927
9 Raging Bulls 5023 +1688 61.474.205
10 Abdu 5287 +565 61.291.477
11 stinissen 5399 -577 61.209.841
12 Dynashift 6159 +1473 60.703.264
13 Speedys topteam 8309 +864 59.269.092
14 Zavo 16375 -1463 53.438.142
15 Freude 17628 -2865 52.429.090
16 Mart Scheets 20091 -2673 50.489.018
17 der jan gotti 23846 -1499 49.160.820
18 Pedalenstoemper 25415 -2547 48.015.114
19 Solutie 27451 -177 46.520.799
20 Lope des Rouges 27824 +201 46.260.715
21 Tandem 99 31555 -162 43.118.064
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Mijn favoriete renner is het ook niet
.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ach, je had het vandaag voor de verandering bijvoorbeeld ook eens enthousiast over je secret weapon kunnen hebben, Zubeldia werd zowaar 10e.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Ik heb echt geen enkele zin meer in die rondemaster, ik heb het wel weer gehad eigenlijk. Dus ik denk dat ik er geen of weinig tijd meer aan ga besteden 
gotti
-
- 14091 berichten
- 5944 stemmen
Bedoel je hiermee dat Lance niet sympathiek is? Ieder zijn mening hoor maar ik vind Lance best wel sympathiek overkomen. Ik volg hem ook niet op de voet ofzo.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap wat je bedoelt, al ben ik het er niet mee eens.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is hij hét voorbeeld van de cliché arrogante Amerkaanse sportende klootzak.
Ik heb Armstrong nog nooit op arrogantie kunnen betrappen. Eerder collegiaal dan arrogant. Waarom hij een klootzak is, ontgaat me dus even. Wat er cliché aan Armstrong is eveneens.
Eerlijk gezegd vind ik jouw mening nogal cliché.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik heb echt geen enkele zin meer in die rondemaster, ik heb het wel weer gehad eigenlijk. Dus ik denk dat ik er geen of weinig tijd meer aan ga besteden 
.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Armstrong (..) Eerder collegiaal dan arrogant.
Helemaal mee eens. Ik vind dat hij een prachtige balans weet te vinden tussen een enorme eerzucht en onstilbare wil om te winnen enerzijds en collegialiteit en respect voor zijn tegenstanders anderzijds. Blijkbaar in tegenstelling tot velen hier, vind ik hem een geweldig sportman en gun ik hem iedere overwinning.
Bovendien kan ik niet anders dan bewondering hebben dat hij zó voor zijn sport leeft, zó alle controleerbare details tot in de puntjes beheerst, strategisch zó sterk rijdt en ieder jaar weer met kop en schouders boven de rest uitsteekt - al geldt dat voor bijna allemaal hier, hoop ik. En in mijn ogen wint Armstrong ook nooit laf, zoals bijvoorbeeld Indurain wel deed.
Zo'n rit als die van vandaag vond ik echt prachtig. T-Mobile deed een geweldige zet door de ploeg van Armstrong eraf te rijden, zodat Armstrong in ieder geval die mogelijkheid tot controle niet meer had. Vanaf dat moment was het dus ieder voor zich. En dan wint gewoon de beste (wat het klassement betreft dan toch). En dik verdiend wat mij betreft.
Ik had ook graag een veel spannender Tour gezien, met het allerliefst Vinokourov als winnaar, maar gun Armstrong de winst dit jaar inmiddels als geen ander. Ik vind voorlopig zelfs (na het uitvallen van Valverde) dat niemand anders er dit jaar aanspraak op mag maken. Al zou dat voor Rasmussen nog wel kunnen gelden, mocht hij morgen de beste blijken.
Voor morgen hoop ik dat Ullrich nóg weer een beetje beter is, dat Rasmussen weer net zo sterk is als in de Alpen en vooral dat de toppers er opnieuw in slagen om de ploeg van Armstrong er al vroeg af te rijden, zodat het opnieuw een gevecht van man tegen man wordt. En ik hoop dat de grote mannen morgen de laatste vijf kilometer vol erin vliegen, zodat opnieuw de allerbeste wint. En als dat weer Armstrong blijkt te zijn, dan gun ik hem dat van harte!
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Armstrong nog nooit op arrogantie kunnen betrappen. Eerder collegiaal dan arrogant. Waarom hij een klootzak is, ontgaat me dus even.
Niet goed opgelet in bijvoorbeeld de Ronde van Nederland van 2002? Arrogantie ten top (en zo zijn er nog tál van voorbeelden).
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Niet goed opgelet in bijvoorbeeld de Ronde van Nederland van 2002?
Inderdaad niet goed ...of beter helemaal niet opgelet in de Ronde Van Nederland 2002. Wat deed hij dan?
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
De Ronde van Nederland 2002 is maar 1 van de vele voorbeelden, maar vooruit, zal het even uitleggen. In de Tour heeft Erik Dekker toevallig een keer een demmarrage geplaatst toen Armstrong stond te pissen. Dekker had het niet eens gezien en dan nog, wat maakt het uit, Dekker is niemand voor het klassement.
Als arrogante tegenreactie van Armstrong heeft hij zijn ploeg naar de Ronde van Nederland gestuurd om Rabobank te doen verliezen. Hijzelf kwam natuurlijk niet mee, hij regisseerde alles via de telefoon. Alle renners van (destijds nog) US Postal moesten niet rijden voor de overwinning, maar om Rabobank te doen verliezen. Ontzéttend verkeerde instelling vind ik dat.
Bij elke demarrage van een Rabo ging een Postal mee die niet overnam. Daarnaast veroverde Peña van Postal in de tijdrit de leiderstrui (wat z'n goed recht is natuurlijk), maar weigerde in de etappe daarop (sleutel-etappe in de heuveltjes van Limburg) zijn trui te verdedigen. Armstrong liet zijn mannen met opzet de verantwoordelijk afschuiven op Rabo. Rabobank mocht alles dicht gaan rijden, omdat US Postal weet dat Rabobank _moet_ scoren in de RvN. En Armstrong maar gniffelen in z'n luie stoel in Texas.
En zoals ik al zei, zo zijn er nog genoeg voorbeelden.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Als arrogante tegenreactie van Armstrong heeft hij zijn ploeg naar de Ronde van Nederland gestuurd om Rabobank te doen verliezen.
Ik wist niet dat Armstrong toentertijd ploegleider was van US Postal. 
We sturen even een hele ploeg naar Nederland om Rabobank te pesten... Enig idee wat dat kost, zo'n geintje?
Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd naar die andere voorbeelden.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik wist niet dat Armstrong toentertijd ploegleider was van US Postal. 
Ik heb ook niet gezegd dat hij het was, maar hij heeft wel de boel daar geregisseerd. Net zoals toen Max van Heeswijk in 2003 samen met Bettini en Johan Museeuw vooruit was in de Omloop het Volk. Het was absoluut _niet_ Bruyneel die in de ploegleiderswagen zat die vertelde wat Max het beste kon doen. Het was Lance Armstrong die vanuit Amerika de koers bekeek en via de telefoon het zo nodig vond om te melden wat Max moest doen.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Ik heb ook niet gezegd dat hij het was, maar hij heeft wel de boel daar geregisseerd.
Iemand die bepaalt waar de ploeg heengestuurd wordt en tot in elk detail bepaalt wat de ploeg doet, ís de ploegleider. Daarom geloof ik er ook helemaal niets van.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Geloof wat je wil geloven. Wat ik hierboven heb beschreven is trouwens echt geen geheim ofzo hoor (als je het wielrennen van dichtbij volgt, Armstrong heeft dat ook toegegeven). Ik heb ook totaal geen behoefte om jou hiervan te willen overtuigen. Als jij dat ideale beeld van Armstrong wil behouden, be my guest.
Edit:
Iemand die bepaalt waar de ploeg heengestuurd wordt en tot in elk detail bepaalt wat de ploeg doet, ís de ploegleider. Daarom geloof ik er ook helemaal niets van.
En bij de US Postal / Discovery ploeg is het juist helemaal algemeen bekend dat Armstrong meebepaalt welke renners er aangetrokken worden, wie zijn selectie voor de Tour wordt etc (en dat is ook niet meer dan logisch als je 6 x de Tour wint).
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Armstrong nog nooit op arrogantie kunnen betrappen. Eerder collegiaal dan arrogant. Waarom hij een klootzak is, ontgaat me dus even.
Niet opgelet in de slotetappe van de Tour de France 2004?
(hint: Simeoni)
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Hint : die man fietst nog maar een week en gaat in die week zijn zevende tour de france winnen. Laat die man toch met rust. Over een week is hij gestopt en hebben jullie er allemaal geen last meer van 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.