• 15.915 nieuwsartikelen
  • 178.822 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.769 acteurs
  • 199.218 gebruikers
  • 9.385.353 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

"Fifa blokkeert transfer Chivu"

Bron: NOS, SBS teletekst.

En nu? Als ze het helemaal niet kunnen betalen, blijft ie misschien toch...

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

10/7/2003 - FIFA blokkeert transfer Chivu [update]

Reuters meldt zojuist dat de FIFA de transfer van Chivu on hold heeft gezet. AS Roma had voor 19 juni een bedrag van 450.000 dollar over moeten maken aan een club uit Peru, Sporting Cristal. Dat is nog niet gebeurt en de club heeft om die reden van de FIFA een verbod gekregen op het doen van nieuwe transfers. Het betreft een transfer van de Peruaanse spits Gustavo Enrique Vassallo Ferrari die van de Peruaanse club naar het Franse Nice vertrok. In een deal was afgesproken dat de Italiaanse club het bedrag zou overmaken aan Sporting Cristal.

AS Roma wilde nog niet reageren, maar liet weten later vandaag nog met een statement te komen.

Bron: http://ajax.netwerk.to

jester

• 808 berichten
  • 1252 stemmen

Is ook fijn, krijg je een gefrustreerde speler terug. Die 450.000 dollar zal vast nog wel ergens te vinden zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik dacht hou het kort, anders komen er weer 'klaagberichten'...

Ik ga er vanuit dat Chivu gewoon vertrekt. De Boer kiest waarschijnlijk voor het geld van Galatasaray en het bod dat Ajax uitgebracht heeft op Escudé is verre van de vraagprijs. Het wordt waarschijnlijk toch die Pool...

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Ik denk dat e.e.a. wel losloopt. Kan me niet voorstellen dat ie nog in een Ajaxshirt de Arena binnenwandelt dit jaar... maar waar hoop is....

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

De Boer heeft al gekozen voor Galatasaray... zie: http://www.galatasaray.org.tr/

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Ik ga er vanuit dat Chivu gewoon vertrekt.

Denk het ook

De Boer kiest waarschijnlijk voor het geld van Galatasaray

Dat had ie dan al gedaan, toch?

Frank is al binnen. Ik denk dat ie voor Ajax kiest.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wouter schreef:

De Boer kiest waarschijnlijk voor het geld van Galatasaray

Frank is al binnen. Ik denk dat ie voor Ajax kiest. [/quote]

Zie wat Agony hierboven schreef en op www.vi.nl staat ook dat ie waarschijnlijk voor Galatasaray kiest.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Wouter schreef:

Frank is al binnen. Ik denk dat ie voor Ajax kiest.

niet dus Wouter. http://www.vi.nl

'Frank de Boer kiest voor geld van Galatasaray'

10/7/2003 13:50

Frank de Boer speelt de komende twee jaar voor Galatasaray, zo meldt de website van de Turkse club. Voorzitter Özhan Canaydýn vertelt 'verheugd te zijn dat de aanvoerder van Barcelona de geel-rode selectie komt versterken'.

Donderdagmorgen elf uur bereikte Galatasaray in Amsterdam een overeenkomst met De Boer, die gisteren voor het eerst sprak met de club. Als ook de financiële afspraken met een bankgarantie worden afgedekt, tekent de Nederlandse recordinternational bij Çim Bom.

Woensdag vertelde De Boer nog dat hij Ajax een 'interessantie optie vond' en dat hij bij Galatasaray 'heel veel geld kon gaan verdienen'. De 33-jarige centrale verdediger koos uiteindelijk voor de lucratieve aanbieding van de Turken. In Istanboel kan hij bovendien een contract voor twee jaar aangaan terwijl Ajax hem een eenjarige verbintenis wilde voorleggen.

Galatasary haalde eerder al Hakan Sükür terug en is ook in gesprek met Feyenoord-spits Pierre van Hooijdonk. De club eindigde afgelopen seizoen op de tweede plaats in de Turkse competitie en plaatste zich daarmee voor de voorronde van de Champions League.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Maar bevestigt is het nog niet, dus het is maar afwachten. Maar mocht Frank de Boer voor Galatasaray kiezen dan ben ik ook al mijn sympathie voor die man verloren. Dan gaat zijn clubliefde (die hij dus blijkbaar niet heeft) NIET voor het geld (wat hij toch al genoeg heeft). Zoiets vind ik nou echt zielig, ze zijn toch allang binnen!

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ja wat heet al lang binnen? als je zo'n levensstijl gewend bent, dan is het moeilijk om met minder genoegen te nemen. de williams zusjes waren door hun levensstijl zelfs op papier failliet een jaar geleden. kan me dus best voorstellen dat de boer nog wat geld wil verdienen!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Maar dan nog, net of Ajax hem een amateurconrtract heeft aangeboden of gaat aanbieden.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Fifa-beslissing heeft geen invloed op transfer Chivu

Amsterdam, 10 juli 2003

De Fifa heeft Ajax bevestigd dat een eerder door de Fifa genomen beslissing, op grond waarvan AS Roma geen internationale transfers mag doen, geen invloed heeft op de transfer van Cristian Chivu van Ajax naar AS Roma.

De Fifa verwacht dat het verbod binnen enkele dagen zal worden opgeheven. Bovendien geldt zo lang het verbod van kracht is dat het slechts gevolgen heeft voor het tijdstip waarop Chivu speelgerechtigd kan worden voor AS Roma. De geldigheid van de overeenstemming over de transfer wordt door het verbod niet aangetast, aldus de Fifa.

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Quido schreef:

Maar bevestigt is het nog niet, dus het is maar afwachten. Maar mocht Frank de Boer voor Galatasaray kiezen dan ben ik ook al mijn sympathie voor die man verloren. Dan gaat zijn clubliefde (die hij dus blijkbaar niet heeft) NIET voor het geld (wat hij toch al genoeg heeft). Zoiets vind ik nou echt zielig, ze zijn toch allang binnen!

Hij gaf zelf eerder al aan dathij liever naar Ajax gaat en dat hij Turkije echt als laatste optie ziet.

Zou me dus van hem tegenvallen.

We zien wel. Een bericht op die Turkse webiste zegt me niet veel.

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Misschien dat dat eenjarig contract de bottleneck is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ja, dat stond ook op vi.nl . Maar we zien het wel. Niks is nog bevestigd.

jester

• 808 berichten
  • 1252 stemmen

yosemite44 schreef:

ja wat heet al lang binnen? als je zo'n levensstijl gewend bent, .... kan me dus best voorstellen dat de boer nog wat geld wil verdienen!

Hoezo, zo'n levensstijl, hij gaat toch gezellig naar de camping op vakantie? . Ik denk trouwens inderdaad dat de lengte van het contract het probleem is.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Wouter schreef:

Misschien dat dat eenjarig contract de bottleneck is.

hij zou pas eind deze week met Ajax om de tafel gaan. Dus dat weet ie nog niet eens zeker...

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

VI: Principe-akkoord Inter en Ajax over Van der Meyde

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy, kun je op de nieuwe site ook alle voetbal-gerelateerde zaken 'uitvinken' op je update-lijst?

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

jaja ik houd al op. maar eh, volgens mij zei hij dat ja van die functie.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

ik bedoel dus dat je update-lijst automatisch gescreend wordt op voetbal-zaken, in welk topic (of bij welke film) ze dan ook mogen staan .

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Maar dan zeker wel een extra knop voor Wieler-zaken.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Tja, helaas gaat het op MM (als het over sport gaat) alleen maar over voetbal enzo. Alhoewel, 'helaas' ,van mij hoeft het helemaal niet over sport te gaan, daar zijn andere sites voor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

is misschien al vaker gezegd, maar je hoeft het toch niet te lezen. En dit topic staat meestal onderaan de update-lijst dus...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

dus.. inderdaad, dus.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wie moet er nu op de flanken?

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

hangende links en rechtsbuiten: maxwell en pienaar. werkte vorig jaar ook goed. voor sikora zie ik sowieso geen basisplaats...

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

Wamberto?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ajax hoeft antuurlijk niet met buitnespelers te gaan spelen. In de CL al bewezen dat het zonder 'echte' buitenspelers ook goed kan.

Maar nu ik er zo bij nadenk hebben we toch wel wat achter de hand: Boukhari, Sikora, Wamberto, Sonck en als het nodig is zouden eventueel Pienaar en Maxwell het ook wel kunnen. Misschien dat Ajax nu ook nog een aanvaller erbij koopt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.