• 15.927 nieuwsartikelen
  • 178.866 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.227 gebruikers
  • 9.386.420 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Dat bedoel ik dus. PSV leunde meer op het matig verdedigen van Feyenoord dan dat het zo 'gevaarlijk' was. Hofland ging precies dezelfde fout in als tegen Groningen. Bovendien moest hij de hoek zo verkleinen dat Timmer de bal makkelijk kon hebben. De voorbereiding zat verder goed in elkaar, maar dat heeft alles met het middenveld te maken. Feyenoord werd idd afgetroeft, maar kreeg ook zeker kansen hoor. Ik heb erg leuk combinatiewerk gezien voorin. Misschien moeten we blij zijn met de uitslag, want toegegeven; PSV had misschien wel die strafschop verdient.

edit: ben benieuwd wat Van Gaal vandaag te vertellen heeft

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ik zou die laatste zin even weghalen is toch wel een spoiler voor de mensen die graag vanavond het voetbal nog willen zien.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1995 stemmen

Heerlijk 6-1 tegen de kaasjes. Ik denk dat Van Gaal wel eens zijn conclusies kan gaan trekken. Mijn dag is helemaal goed in iedergeval.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Het is hier al jaren normaal dat de uitslagen hier tussen spoilers worden geplaatst totdat de samenvattingen zijn geweest 's avonds. Ik zou niet weten waarom dat vandaag ineens anders is.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

. shit. had ik nog niet willen weten.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1995 stemmen

Excuses. Ik heb er helmaal niet aangedacht.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

En weer een wedstrijd die minder 'erg' is als de titel op VI doet vermoeden. ''Ajax vernedert AZ na onterecht rood De Zeeuw'' .. zucht, misschien wat doelpunten betreft, maar het viel net als Feyenoord - PSV allemaal wel mee. Tuurlijk domineerde Ajax na die rode kaart, maar toch kwamen ze er vaak maar nét uit voorin. Leuke rentree van Leonardo, Davids en Perez waarvan ik nooit begrepen heb waarom Wouters hem niet opstelde. In mijn ogen nog altijd een stuk interessanter dan Bakkel, Affelay en die andere kerel op die positie.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

cinema. schreef:

PSV had misschien wel die strafschop verdient.

100% zeker. Aan de andere kant was die rode kaart voor Hofs niet terecht, het leek er tenminste op dat hij helemaal niets tegen de scheids riep.

In mijn ogen nog altijd een stuk interessanter dan Bakkel, Affelay en die andere kerel op die positie.

Die hebben de toekomst en worden allemaal betere spelers dan Perez. Hoewel PSV hem niet had moeten wegdoen aan de concurrent.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De scheidsrechters dit weekend .

Het is maar goed dat Dick Jol wedstrijden als Eindhoven - Haarlem mag fluiten .

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

cinema. schreef:

En weer een wedstrijd die minder 'erg' is als de titel op VI doet vermoeden. ''Ajax vernedert AZ na onterecht rood De Zeeuw'' ..

Onterecht?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

De bal was over de lijn, dus een goal, dus helemaal geen overtreding van De Zeeuw.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik heb nergens echt goed kunnen zien dat die bal in zijn geheel over de lijn was (waar blijven die camera's op de doellijn?). Bovendien had hij duidelijk enkel de intentie de bal uit het doel te slaan om een tegentreffer te voorkomen. Bij een dergelijk twijfelgeval lijkt me deze beslissing dan vrij logisch. De grensrechter stond goed opgesteld, Luinge zelf kon het niet zien.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Hmm ik vond het toch wel duidelijk dat hij erover heen was. Maar ja als de grens het niet ziet dan is het gewoon een duidelijk rode kaart. Dat De Zeeuw roept dat hij het uit frustatie deed is natuurlijk ook onzin want was gewoon een reflex.

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

BoordAppel schreef:

De bal was over de lijn, dus een goal, dus helemaal geen overtreding van De Zeeuw.

Hands heeft alles te maken met intentie. Het slaan naar de bal was spelbederf en dus is die kaart niet eens onterecht, vind ik. Dat ie achter de lijn was was dus puur toeval, wat die gozer ook zegt.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Goal tellen en geel geven, dat had ie beter kunnen doen. Nu verneukt de scheids de wedstrijd naar mijn mening. Leiding geven is ook een beetje een kwestie van aanvoelen ipv regeltjes opvolgen.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En de rode kaart voor Hofs was ook belachelijk. En ook bepalend, ook al was PSV op dat moment veel beter.

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Hands heeft alles te maken met intentie. Het slaan naar de bal was spelbederf en dus is die kaart niet eens onterecht, vind ik. Dat ie achter de lijn was was dus puur toeval, wat die gozer ook zegt.

Kan toch geen spelbederf zijn als de bal buiten de lijnen is . Toch..?

Lijkt me.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind dat Wouter best een punt heeft als ie stelt dat alles om intentie gaat (dat vind ik bij overtredingen ook, ook al raak je de man niet, dan zou je nog best een rode kaart kunnen krijgen). Maar ik vind dat de scheids in dit geval AZ te veel benadeelt.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ramon K schreef:

Goal tellen en geel geven, dat had ie beter kunnen doen.

Dat had-ie kunnen doen als was geconstateerd dat de bal ook daadwerkelijk over de lijn was...

Veel gezeur op de scheidsrechters, soms terecht, soms overdreven. Die dikke pad die als hoofdcoach van Excelsior moet doorgaan bijvoorbeeld, die meent dat de scheids viavia VVV wil bevoordelen bij Groningen - Excelsior... man, als er iemand niet op dit niveau thuishoort ben jij het wel denk ik dan...

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ramon K schreef:

Goal tellen en geel geven, dat had ie beter kunnen doen. Nu verneukt de scheids de wedstrijd naar mijn mening. Leiding geven is ook een beetje een kwestie van aanvoelen ipv regeltjes opvolgen.

Hoe kan je nou geel geven aan iemand die de bal van de doellijn slaat? Lijkt me heel wel heel duidelijk. Of je geeft niks of je geeft rood. Als je echt wilt dat er zoveel op intuitie gefloten gaat worden, kan je de regels wel in de prullenbak gooien.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Dat had-ie kunnen doen als was geconstateerd dat de bal ook daadwerkelijk over de lijn was...

Daar gaat het inderdaad al in de fout. Lijnrechter stond goed opgesteld, dus ik vraag me af waarom ie 't niet ziet. Camera op de lijn pleuren, wordt wel eens tijd.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Als je echt wilt dat er zoveel op intuitie gefloten gaat worden, kan je de regels wel in de prullenbak gooien.

Ik wil dar er meer op intuitie gefloten wordt. Maar in mijn kritiek net ging ik al aan het feit voorbij dat men niet geconstateerd heeft dat de bal over de lijn was...

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Dan zou geel inderdaad wel een mogelijkheid zijn. Al is het altijd raar om disciplinair te moeten optreden als je net een doelpunt toekent. De meeste scheidsrechters laten het dan maar bij voor het is.

Luinge heeft geen fout gemaakt in ieder geval; fout zou bij de lijnrechter liggen. Overigens moet de bal geheel over de lijn zijn; mensen hebben vaak de neiging om een bal te snel over de lijn te zien. Van de beelden die ik gezien heb, was ik niet overtuigd.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ramon K schreef:

Daar gaat het inderdaad al in de fout. Lijnrechter stond goed opgesteld, dus ik vraag me af waarom ie 't niet ziet. Camera op de lijn pleuren, wordt wel eens tijd.

Die bal wordt met 50 km/uur richting goal gekopt en er net zo hard uitgeslagen... zeg het maar. Bij twijfel kun je nooit een goal geven, dus dit was een logische beslissing. En natuurlijk moeten er camera's komen, laten de heertjes coaches betaald voetbal zich daar eens unaniem en helder over uitspreken.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Van de beelden die ik gezien heb, was ik niet overtuigd.

Ik wel eigenlijk. De Zeeuw stond ook nog wat krom naar achteren geleund toen ie de bal sloeg. Zou me niets verbazen dat de bal bijna een halve meter achter de lijn was.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Tja, dan moet je idd camera's op de lijn zetten. Deze beslissingen moeten nu in een split second worden gemaakt.

Vond het (als ajacied) erg jammer dat ie rood kreeg. De wedstrijd was direct afgelopen, maar het is toch echt de eigen schuld van De Zeeuw.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Quido schreef:

Bij een dergelijk twijfelgeval lijkt me deze beslissing dan vrij logisch.

Mij ook, maar het blijft een onterechte rode kaart.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Az, heeft te veel pech dit seizoen.

Gelukkig waren ze Europees de 1 na beste ned. ploeg.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Erwinner schreef:

Az, heeft te veel pech dit seizoen.

Louis op mm??

Sorry flauwe grap, maar natuurlijk heeft AZ wel wat pech. Maar er moeten toch nogal wat dingen veranderen, een verdediger en een spits zijn toch wel heel hard nodig in Alkmaar als ze de eerste 5 willen halen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.