- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Erg interessant nieuws inderdaad. En leuk voor de competitie (wel jammer voor Heerenveen, hoewel die toen Alves geschorst was ook niet slecht boerden).
Samengevat, AZ heeft dus Ari, Pelle en Alves gekocht, en zijn beste spits laten gaan. 
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
dit is weer een voorbeeld van wanbeleid bij ajax, kan er niks anders van maken. 
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Alves
. Wie gaat er nou naar AZ als hij zo'n beetje overal heen kan gaan.
Chelsea van Nederland.
.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Alves
. Wie gaat er nou naar AZ als hij zo'n beetje overal heen kan gaan.
Die gast is dus duidelijk alleen maar op het geld uit. Op sportief gebied gaat hij er dus echt niet op vooruit. Alleen zijn bankrekening word dikker.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Perez mag wel een beetje apart bezig zijn door AZ-Ajax-PSV-Ajax als laatste carrierejaren te nemen, maar ik als Ajacied ben blij met zijn rentree. We misten zijn creatieve spel gecombineerd met goals. Bij Holland Sport gaf ie enkele maanden terug nog aan dat Ajax voor elke Deen het hoogst haalbare is in Nederland en dat spelen voor Ajax hem trots maakte. Best logisch dat ie nu terug wilt. Zijn criticaster Ten Cate is weg als trainer. Technisch directeur van Geel wou hem in de zomer al behouden, maar dat ging dus niet.
Ik hoop dat ie tegen PSV de winnende scoort, zou me dood lachen:)
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2168 stemmen
Ajax wou toch ook nog een ervaren verdediger aantrekken? De vervanger van Sneijder hebben ze, die van Stam nog niet,
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
De deadline is nog niet voorbij hoor...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ze zijn in elk geval bezig met zowel Boulahrouz als Ooijer dus misschien dat één van die twee de gelederen komt versterken. Ze waren ook bezig met Nicolae Dica maar met de komst van Perez lijkt me dat niet meer aan de orde. Misschien nog wel Banel Nicolita, die kan rechts- en linkback spelen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zowel Dica al Nicolita lijken mij erg interessant (al is voor Dica niet zoveel plek). Boulahrouz en Ooijer zijn onhaalbaar ben ik bang.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Maar toch, AZ staat nu 11 punten achter op PSV, dat was vorig jaar ook zo tijdens de winterstop. En nu heeft AZ wél de spits die er nog een stuk of 15 in gaat schieten. Ik denk serieus dat AZ weer volop mee gaat doen om de Champions League voorronde en misschien zelfs het kampioenschap.
Voor kampioenschap zeker niet. Vorig seizoen stonden ze in inderdaad 11 punten achter op PSV. Groot verschil is alleen nu dat ook Feyenoord en Ajax 11 en 8 punten voor staan. Kortom er is niet een ploeg die moet gaan instorten maar drie.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik weet het nog niet hoor. De traditionele top 3 laat al het hele seizoen punten liggen op de gekste plaatsen. Zie ook het feit dat clubs als Groningen, Twente en Roda JC maar een klein stukje achter de top 3 staan. Als AZ op stoom komt acht ik het mogelijk.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Zoals Hugo Borst de afgelopen week al zei bij Studio Voetbal. Als het er op aan komt laten clubs als Groningen en Twente punten liggen, waar de top 3 (+AZ) dit waarschijnlijk niet zullen doen...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Maar in de tussentijd hebben Roda JC en FC Twente over het kalenderjaar 2007 60 punten binnengehaald, alleen Ajax (63) staat daar nog boven. Daarmee wil ik overigens niet beweren dat de kampioensschaal richting Enschede of Kerkrade zou kunnen gaan maar het toont wel aan hoeveel punten de traditionele top 3 (+AZ) laten liggen.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Aan het begin van het seizoen ja, die ze later weer goed maken op de subtop...
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Dakar 2008 op het laatste moment afgelast
De 30ste editie van de Dakar Rally gaat niet door, dat melden diverse Franse media. De reden dat de befaamde woestijn rally gecancelled, is dat de veiligheid van de deelnemers niet gegarandeerd kan worden. Volgens de berichten zijn er aanwijzingen dat er in Mauritanië mogelijk terroristische aanslagen worden gepleegd. In Mauritanië werden vorige maand vier Franse toeristen gedood.
Er zal nog een persconferentie volgen vanmiddag waarin het schrappen van de Dakar Rally wordt bevestigd. Zoals inmiddels bekend is, heeft de verzekeringsmaatschappij zich terug getrokken. Tevens heeft de Franse regering een negatief advies afgegeven om naar Mauretanië te gaan. De technische keuringen de nog plaatsvonden, zijn stilgelegd.
In een verklaring laat de organisatie weten: 'Na verschillende gesprekken met de Franse regering is besloten om de Dakar Rally van 2008 af te blazen. Gezien de huidige politieke spanningen, de aanslag van 24 december waarbij vier Franse toeristen omkwamen en de nieuwe terroristische dreiging kan de organisatie niet anders dan de race annuleren. De veiligheid van de deelnemers, de bevolking van de landen die worden aangedaan, het technische personeel, de journalisten en alle andere partijen die meewerken aan de rally staat altijd op de eerste plaats.'
.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Hou zo'n vervuilende ralley maar in je eigen achtertuin, denk ik dan maar. Is Rally uberhaupt nog in de tijd ?
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Nog in de tijd 
Kom op nou zeg! Ik hou ook totaal niet van auto'sport' maar Dakar is toch wel even een verschikkelijk mooi spectaculair evenement
. Toch wel balen dat het niet doorgaat
.
Al scheelt wel weer een paar dode courreurs...
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
AZ dreigt alsnog naast Afonso Alves te grijpen
05/01/2008 10:30
De transfer van Afonso Alves was zo goed als rond. De zaakwaarnemers van de Braziliaan hebben de overgang naar AZ echter onzeker gemaakt.
AZ en SC Heerenveen hebben elkaar gevonden in een afkoopsom voor Alves. Daarmee leek het laatste obstakel te zijn genomen voor een overgang van de Braziliaanse topschutter die trainer Louis van Gaal zo node mist.
Maar de zaakwaarnemers van Alves zijn met het aanbod van AZ de boer op gegaan om te kijken of er elders meer te halen is. 'Er doemen steeds nieuwe obstakels op, waarbij AZ machteloos staat', zei technisch directeur Marcel Brands in het Algemeen Dagblad. 'Zoals het er nu voorstaat, gaat de transfer niet door. We zijn zeer teleurgesteld. Voorlopig is er geen nieuwe afspraak gemaakt. '
De woorden van Brands zijn ook om de druk op Alves cum suis te verhogen. Maandag wil AZ een nieuwe spits presenteren. Van Gaal heeft duidelijk gemaakt dat wat hem betreft er slechts één echte kandidaat is: Alves.
In Frankrijk wordt Lasse Nilsson in verband gebracht met AZ. Maar de Zweedse aanvaller van Saint-Etienne is geen optie voor AZ, aldus Brands. 'We zijn wel met een alternatief bezig, maar ook die komt waarschijnlijk niet naar Alkmaar.'
bron: Vi.nl
Leuk, van die zaakwaarnemers. Als Alves een echte vent is, onslaat ie z'n zaakwaarnemer en gaat ie nu eindelijk naar AZ. Écht zakkenvullen kan straks altijd nog in Qatar.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hou zo'n vervuilende ralley maar in je eigen achtertuin, denk ik dan maar. Is Rally uberhaupt nog in de tijd ?
Rally is juist heel goed voor de landen. De dorpen/landen worden er allemaal economische beter op. En ook wordt er veel aan de gezondheidszorg gedaan voor de bevolking die te maken krijgt met de Rally. Op, ik geloof, de BBC waren niet voor niets huilende afrikanen te zien omdat 'le Dakar' nu niet voorbij kwam.
Om over het belang van autosport nog maar niet te spreken, auto's worden bijvoorbeeld veiliger (kooi constructie) en zuiniger door de experimenten in de autosport. Autosport wordt helaas, veel te vaak met non-argumenten negatief in het daglicht gesteld.
Het valt de organisatie en de deelnemers juist te prijzen hoe netje en goed ze voor de Afrikaanse landen en bevolking zijn!
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Rally is juist heel goed voor de landen. De dorpen/landen worden er allemaal economische beter op. En ook wordt er veel aan de gezondheidszorg gedaan voor de bevolking die te maken krijgt met de Rally. !
. Dit vind ik echt van die pijnlijke 'voordelen' .Normaal gesproken laten we die mensen dus gewoon creperen, maar als er een lading snelle Westerse auto's voor de lol langs moet tuffen, Jaaaaa, DAN moeten we die mensen wel helpen natuurlijk.
Maar het zal wel weer mijn bitterheid zijn...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat is je punt?
Ik reageer op het feit dat de Dakar onterecht in een negatief daglicht wordt gezet. Het valt te prijzen hoe de Dakar aan ontwikkelingssamenwerkingen doet in die landen, wat kan de Dakar eraan doen dat er in Afrika elk jaar onnodig mensen sterven? Verder ben ik het er absoluut niet mee eens dat het westen de Afrikaanse mensen laat creperen, maar dat is een andere discussie.
De Afrikanen zijn juist blij met de Dakar omdat het hun levensstandaard verhoogd. Je kunt moeilijk van de organisatie verwachten dat ze alle problemen daar even oplossen.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Verder ben ik het er absoluut niet mee eens dat het westen de Afrikaanse mensen laat creperen, maar dat is een andere discussie.
Als een vriend van mij die nu in Tanzania is, ziek wordt, krijgt hij vervoer naar het enige goede ziekenhuis in de hoofdstad of wordt hij teruggevlogen naar Nederland. Krijgt een Tanzaniaan precies dezelfde ziekte dan gaat hij dood.
We hebben ze gekolonialiseerd, er veel geld aan verdiend en houden ze nu met handelsembargo's en internationale multinationals arm. Maar verder laten we ze niet creperen hoor.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Door al die goede doelen komt het vast wel weer goed in Afrika...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax werkte gister een prima oefenduel af tegen Inter. 2-2 na 90 minuten met kansen voor beide teams. Inter won de penaltyserie.
Hier de links:
Op 1.40 maakt Suarez een Panenka penalty
http://www.youtube.com/watch?v=bBH9cxvIE6o
Hier zie je de prachtige uithaal van Perez wat de 1-1 betekende
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als een vriend van mij die nu in Tanzania is, ziek wordt, krijgt hij vervoer naar het enige goede ziekenhuis in de hoofdstad of wordt hij teruggevlogen naar Nederland. Krijgt een Tanzaniaan precies dezelfde ziekte dan gaat hij dood.
Daar kan ik als westerling toch niks aan doen?
Tuurlijk hebben we ze gekolonialiseerd en zijn er multinationals die nu nog misbruik maken van de situatie daar. Maar de westerse wereld is op dit moment keihard bezig het daar wat beter te krijgen. Maar het begint ook bij die mensen/regeringen zelf! Ze worden aan alle kanten gesteund, en hoe erg ik het ook voor hen vind. Ik kan als individu niet meer doen dan dat ik op dit moment doe (Donaties, petities ondertekenen en ik betaal via de mijn belasting al mee aan ontwikkelingssamenwerking).
Verder kan ik wel genieten van een Rally als Dakar. Dat Dakar toevallig door arme landen gaat is toch niet erg, als die landen daar op zowel medisch als economischgebied beter op worden? Die landen willen zelf deel uit maken van de Dakar. Kul argumenten als milieu onvriendelijk zijn ook niet waar want autosport leidt juist tot milieu vriendelijkere en veiligere auto's. Dus laten we het ontopic houden, wat is er volgens jullie nou zo mis met een mooi evenement als Dakar? Ik zie het juist als een heel mooi initiatief om sport, technologie en ontwikkelingssamenwerking bij elkaar te brengen!!!
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Ajax werkte gister een prima oefenduel af tegen Inter. 2-2 na 90 minuten met kansen voor beide teams. Inter won de penaltyserie.
Hier de links:
Op 1.40 maakt Suarez een Panenka penalty
http://www.youtube.com/watch?v=bBH9cxvIE6o
Hier zie je de prachtige uithaal van Perez wat de 1-1 betekende
Wel tegen een B-Elftal van Inter. Zonder Figo, Ibrahimovic en Matarazzi. Maar toch. Bij vlagen speelde Ajax weer zoals het moet spelen. Aanvallend. En die goal van Perez was geweldig natuurlijk. Voorspelt veel goeds. En Suarez ging zowaar eens liggen waar het ook mocht.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax speelde ook maar een half uur met Davids en 1 helft met Leonardo. Verder speelden jonkies als De Jong, Donald en Vd Heijden ook bij Ajax.
Verder ontbraken Gabri, Vermaelen en Vd Wiel ook aan Ajax kant.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Ajax speelt al een half seizoen zonder Davids en Leonardo...
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Maar de westerse wereld is op dit moment keihard bezig het daar wat beter te krijgen.
Dat is een farce. (Lees eventueel nog dit artikel.)
Verder inderdaad teveel off-topic. Ik was al blij verrast dat mijn eerdere post niet werd verwijderd. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.