• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.934 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.486 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Ik weet niet of ik er zo blij mee ben. Een EK zonder Engeland?...

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad Zavo, als Kroatië zo blijft voetballen kunnen ze nog voor grote verassingen zorgen op het EK volgend jaar.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Ik weet niet of ik er zo blij mee ben. Een EK zonder Engeland?...

Geweldig, als ik aan één voetballand een hekel heb... Vooral die veel te fanatieke supporters, heerlijk dat die nu niet het EK moeten missen. En laten we wel wezen, Kroatië heeft laten zien veel meer op het EK te zoeken te hebben dan Engeland. Of dat voor Rusland ook geldt moeten we nog afwachten.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Fantastsiche wedstrijd van Kroatië, Engeland verdient het gewoon niet. Toch ben ik het wel met Kos eens dat een EK zonder Engeland wel erg jammer is.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

McLaren is toch nog wel een heel stuk dommer dan ik dacht. Carson in deze wedstrijd laten debuteren en Beckham op de bank Wat een sukkel!

En Kroatië was integenstelling tot Engeland ontzettend goed. Het zo erg onterecht zijn als Engeland het vanavond geredt had.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25170 stemmen

Beenhakker krijgt het voor elkaar om Trinidad & Tobago en Polen naar eindtoernooien te leiden. Hiddink presteert het met Australië en Rusland. En in dezelfde periode dat deze Nederlandse trainers zulke fantastische resultaten neerzetten en als een soort van Goden over de straat mogen hebben we in Nederland zelf een coach die uit in verweggiestan met 2-0 achterstaat en dan Nigel de Jong en Orlando Engelaar inbrengt . Ik heb vandaag voor het eerst in misschien wel 12 jaar een wedstrijd van het Nederlands Elftal niet afgekeken. Welterusten mijnheer Van Basten, slaap zacht.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Toch netjes die 2-1 in Minsk. Wel jammer dat Duitsland dan niet mee wil werken en het hele plannetje in het water valt. Nu maar hopen dat we met Italië, Portugal en Frankrijk in de poule zitten, dan kunnen onze jongens ook snel van hun vakantie genieten.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25170 stemmen

BoordAppel schreef:

Toch netjes die 2-1 in Minsk. Wel jammer dat Duitsland dan niet mee wil werken en het hele plannetje in het water valt. Nu maar hopen dat we met Italië, Portugal en Frankrijk in de poule zitten, dan kunnen onze jongens ook snel van hun vakantie genieten.

Daar hebben we Italië, Portugal en Frankrijk niet voor nodig. Spanje, Duitsland, Turkije, Roemenië, Polen, Rusland, Zweden, Kroatië en Tsjechië kunnen daar ook met gemak voor zorgen. We hebben nog geluk dat we Oostenrijk ontlopen, dat scheelt ons weer een enorme blamage.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nederlands pessimisme weer, wij zijn één van de weinige landen die simpelweg geplaatst zijn. En ons spel is niet beroerder dan bijvoorbeeld dat van Italïe, Portugal en Frankrijk.

Natuurlijk snap ik Van Basten ook niet altijd maar dat eeuwige gezeur in Nederland. Er hoefde gisteren niet goed gevoetbald te worden, komende zomer gaan we lekker on-Nederlands resultaat voetballen. Maar we kunnen verkomen daar ben ik van overtuigd, maar het deelnemers veld is dit jaar meer dan ooit aan elkaar gewaagd dus is het moeilijk hier een voorspelling van te maken. Echter mits iedereen fit is hebben we komende zomer één van de beste selecties.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Kai schreef:

Echter mits iedereen fit is hebben we komende zomer één van de beste selecties.

Komop, dat kun je toch niet menen?

Aan de andere kant, we hebben dikwijls wel eens de beste selectie op papier gehad en daar werd het niks mee, dus wie weet nu wel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Meen ik zeker, onze verdediging is behoorlijk zwak. Maar we hebben wel de beste keeper (samen met Tsjechië en Italie). Ongeveer het beste middenveld. En qua aanval hebben we op Frankrijk na de beste als ik het zo schat.

Het ligt dicht bij elkaar maar deze selectie moet instaat zijn ver te komen. Wij doen niet onder voor Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland!

Het is aan Marco van Basten er nu een team van te smeden (ja er is nog veel werk). Maar dat negatieve gedoe in Nederland dat is overdreven.

We lijken Duitsland wel 1,5 jaar terug! Ook allemaal 'supporters', die Klinsmann afvielen (een maand later liepen ze voorop in de polonaise).

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

we doen niet alleen onder aan frankrijk, italie, spanje en duitsland we zijn ook niet meer dan zwitserland(2-0 nederlaag) griekenland, turkije, zweden, portugal, tjechie, kroatie, roemenie(1-0 nederlaag) maar tegen polen, oosterijk en rusland hebben we nog wel kans.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25170 stemmen

Tegen Polen hebben we ook weinig kans hoor. Die mannen zijn tot op het bot gemotiveerd en vechten voor elke bal. Als er iets is waar dit Oranje niet mee om kan gaan is het druk van de tegenstander. Ik herinner mij een wedstrijd in Albanië waarna er een bondscoach en een speler voor de camera stonden te klagen dat de Albanezen het in hun hoofd hadden gehaald om weerstand te bieden. Ik herinner mij twee wedstrijden tegen Luxemburg waar we echt alleen hebben gewonnen omdat Luxemburg de opgelegde kansen niet afmaakte. Ik herinner mij de wedstrijd tegen Zwitserland waar we af en toe van de mat werden gesmeten en nu de Wit-Russen, elke keer dat ze er vol in gingen verloren we de bal en kregen we counters om de oren.

De kracht van Oranje zou moeten zijn dat we altijd de technische oplossing zoeken en ook vaak vinden. Dit is echter ons grootste mankement geworden. We zoeken alleen nog technische oplossingen in plaats van de beuk er in te gooien. Khalid Boulahrouz, Edgar Davids en Mark van Bommel, een hardwerkend trio die liever de beuk er in gooien en om die reden niet meer in dit team zitten en waarschijnlijk ook niet meer komen. Met als gevolg dat we in een week tijd tegen twee voetbaldwergen worden afgetroeft op het middenveld waardoor ons schandalig slechte verdediging zou moeten optreden met als gevolg twee wedstrijden die het aanzien niet waard waren.

Als je dan toch wil verdedigen doe het dan ook goed en laat Nigel De Jong, Wilfred Bouma, Mario Melchiot en Demy de Zeeuw gewoon thuis en laat Joris Mathijsen niet koste wat koste staan als je ziet dat die man fout na fout maakt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Demy de Zeeuw thuislaten ...

De Zeeuw is juist ontzettend belangrijk voor Oranje en heeft allang bewezen dat hij er bij hoort. Zonder De Zeeuw kun je de opbouw van achteruit wel helemaal vergeten, De Zeeuw is 1 van de weinige verdedigende voetballers die spelverdelende capaciteiten bezit. Daarnaast pakt hij ook erg veel ballen af (hij is niet voor niks al meerdere malen 'man of the match' geweest).

Over Mathijssen ben ik het met je eens, die is zwaar overschat en Bouhlarouz is veel beter. Toch hoop ik op een opgebloeide Hofland want er moet nog minstens 1 goede centrale verdediger bij! Davids verwacht ik er nog wel bij, vlak voor zijn blessure zat hij er al dichtbij de vraag is alleen hoe hij zich hersteld. Het experiment dat zondag bij Studio Voetbal werd besproken leek me ook interessant (Seedorf vrije rol in de verdediging).

moviefreak#1 schreef:

Ik herinner mij twee wedstrijden tegen Luxemburg waar we echt alleen hebben gewonnen omdat Luxemburg de opgelegde kansen niet afmaakte. Ik herinner mij de wedstrijd tegen Zwitserland waar we af en toe van de mat werden gesmeten en nu de Wit-Russen, elke keer dat ze er vol in gingen verloren we de bal en kregen we counters om de oren.

Je moet van die wedstrijden ook niet verwachten dat we er dan vol ingaan, waarom zouden ze? Oranje moet komende zomer pieken, niet nu al. Jarenlang werd er in Nederland gezeurd dat we te weinig resultaat voetbal speelde en nu spelen we resultaat voetbal en dan is het ook weer niet goed. Ik kan met al deze lelijke wedstrijden leven als we komende zomer de halve finale halen.

Ik herinner me ook wedstrijden waar we Rusland en Duitsland (vlak voor het WK) van de mat speelde. Nee, sorry jongens, ik ben nog steeds niet overtuigd waarom al die andere toplanden zoveel beter zijn dan Nederland. Als je een beetje alle wedstrijden volgt zie je dat zij ook wedstrijden als een natte krant spelen.

Er zullen nu best mensen komen die gehakt van mijn bericht gaan maken Maar we hadden het er pas over dat Nederland zo'n k*t publiek heeft en daar ben ik het mee eens. Maar dat gezeik mag ook wel is over zijn want sinds '98 is het alleen maar negatief over Oranje . Terwijl de resultaten prima zijn en het voetbal bij vlage ook wel. Laten we gewoon is een keer als 1 man achter de ploeg gaan staan!

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ik ben het met je eens en zeker wat de zeeuw betreft.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik heb het gisteren niet kunnen zien (Eng-Kro helaas ook niet) dus bewaar ik mijn volgende anti-Van Basten stukje voor de volgende keer

Laten we gewoon is een keer als 1 man achter de ploeg gaan staan!

Forget it, ik ga niet juichen voor dit zootje ongeregeld.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

dit is een tegenstrijdig bericht, kijk je zegt dat je anti van basten bent en dat het nederlands elftal een ongeregeld zooitje is, dan doet van basten het toch niet onaardig, lijkt me dan.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

otherfool schreef:

(Eng-Kro helaas ook niet)

Had je zeker kunnen bekoren, kijkend naar je bloed-zweet-en-tranen bericht bij italie-schotland!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25170 stemmen

Tenzij het Marco zelf is die van een potentieel wereldteam een ongeregeld zooitje heeft gemaakt.

@ Kai : Over Demy de Zeeuw heb je momenteel gelijk. Zou het echter zo zijn dat San Marco een keer aanvallende backs opstelt dan heb je al heel wat meer opties in de zogenaamde opbouw van achteruit. Let maar eens op bij wedstrijden van Feyenoord en let dan vooral op Tim de Cler. Een combinatie van snelheid en het durven een actie te maken is vele malen gevaarlijker dan wat Bouma en Melchiot presteren en dan kan iemand in de positie van Demy de Zeeuw (liever Edgar Davids maar dan toch) zich bezig houden met het bemachtigen van het middenveld.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

potentieel wereld team

we zullen het daar nooit eens over worden, de enigste wereld spelers die we hebben zijn van de sar, seedorf (twijfel geval maar ja 4!!! keer de champions league gewonnen) en van persie,

voor de rest zijn het over het algemeen betere spelers dan het gemiddelde zoals van nistelrooy (kan alleen maar scoren dus in principe geen goeie spits voor het nederlands elftal als men een voetballende ploeg verwacht waar we de spelers overigens niet voor hebben),

van de vaart (veel potentie maar komt er steeds net niet uit, wel 1 van de fouten van van basten om hem op rechts!! te zetten),

sneijder ( zijn beste tijd moet nog komen) en eventueel robben (blessure vrij!).

En over davids (beste tijd gehad maar kan zeker toegevoegde waarde zijn alleen al zijn inzet en gedrevenheid wat ie uitstraalt). voor de rest

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

In verdedigers zitten we een beetje karig, maar qua middenveld en aanval hebben we spelers waar menig land jaloers op is. Werk aan de winkel dus.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Kai schreef:

Jarenlang werd er in Nederland gezeurd dat we te weinig resultaat voetbal speelde en nu spelen we resultaat voetbal en dan is het ook weer niet goed.

Het is ook geen resultaatvoetbal dat er gespeeld wordt. Het is meer gelukvoetbal aangezien het nooit de bedoeling is geweest om op het resultaat te spelen maar op de aanval.

Nee, sorry jongens, ik ben nog steeds niet overtuigd waarom al die andere toplanden zoveel beter zijn dan Nederland. Als je een beetje alle wedstrijden volgt zie je dat zij ook wedstrijden als een natte krant spelen.

Elk land speelt wel eens als een natte krant maar Nederland speelde elke wedstrijd als een natte krant. Soms was de eerste helft nog best aardig maar vrijwel elke wedstrijd verzandde tegen het eind in PANIEK! Met hoofdletters én een uitroepteken. En dat gebeurd dan tegen landen als Luxemburg... tsja.

gideonvdb schreef:

voor de rest zijn het over het algemeen betere spelers dan het gemiddelde zoals van nistelrooy (kan alleen maar scoren

Dat dacht ik eerst ook maar als je ziet wat voor een geniale voorzetten hij soms geeft bij Real dan klopt dat niet. Van Nistelrooij is een wereldspeler.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Elk land speelt wel eens als een natte krant maar Nederland speelde elke wedstrijd als een natte krant.

Dan heb jij de Belgen zeker niet gezien? Altijd natte kranten.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

van nistelrooij geniale voorzetten!!! met nadruk op soms dan.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Steeds vaker, gewoon goed opletten. Hij is een veel betere voetballer dan vaak beweerd wordt.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25170 stemmen

Volkskrant en dan krijg je zoiets :

De andere WK-deelnemers zijn afkomstig uit Zuid-Afrika (zes)

Ik vraag me af hoeveel deelnemers afkomstig zullen zijn uit Noord-Afrika.

On-topic dan maar : We ontlopen een hoop maar we kunnen nog gewoon Engeland loten. Daar staat wel tegenover dat we ook België kunnen loten, dat zijn vrijwel altijd leuke wedstrijden.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Slordige fout, maar kan bij elke krant gemaakt worden toch?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Veelal een klassieke fout, maar dan had er Zuidelijk Afrika (sub-Saharan Africa) moeten staan.

Er worden allerlei mechanismen gebruikt over de wereld waar landen toebehoren qua regio. Noord-Afrika wordt vaak geplaatst bij het Midden-Oosten en Azie.

Bij het voetbal niet. Daar hoort Noord-Afrika bij de Afrikaanse mededingers, zie ook de Afrikaanse voetbalbond, de Confédération Africaine de Football.

Zulke fouten behoren niet bij een krant gemaakt te worden.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

'Real wil in winterstop van Drenthe af'

Uitgegeven: 27 november 2007 12:04

Laatst gewijzigd: 27 november 2007 12:36

AMSTERDAM - Royston Drenthe mag al in de winterstop vertrekken bij Real Madrid. De Nederlandse jeugdinternational, die afgelopen zomer van Feyenoord overkwam, zou zich met zijn gedrag onmogelijk hebben gemaakt bij de Koninklijke, meldt de Spaanse krant El Mundo Deportivo.

Met name het optreden van Drenthe tijdens de wedstrijd tegen Murcia schoot bij de club in het verkeerde keelgat. Drenthe zat in zijn straatkleren op de bank bij Real, terwijl hij luisterde naar zijn iPod.

Trainer Bernd Schuster neemt Drenthe dan ook niet mee naar Duitsland, waar Real woensdagavond in de Champions League speelt tegen Werder Bremen. Volgens de officiële lezing heeft Drenthe last van de griep.

Toch de grap van de eeuw, 13 miljoen euro.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.