- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Haha, alsof er door Nederland met al die 'talenten' beter werd gespeeld dan de Schotten...
Nederland mist dan ook meer talent dan passie.
Fuck talent. Passie wil ik zien.
Rotterdammer?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ben jij soms de voorzitter van Ajax? Omdat Nederland het aanwezige surplus aan talent weigert om te zetten in sterk spel en goals moeten we er maar niet meer tegen spelen? Feit is dat Nederland keer op keer goed is weggekomen tegen deze zgn kleintjes:
[...]
Wat een absurde combinatie van arrogantie en armzaligheid om deze 'kleintjes' dan maar van het europese podium te houden...
Zo ruk je wel lekker mijn uitspraken uit hun verband, he?
Ik schrijf net dat ook de andere grote landen er meestal niet in slagen grote uitslagen neer te zetten tegen de kleine landen. Het gaat mij niet om Nederland en ik wil ook niemand van het Europese podium houden. Ik vind het alleen belachelijk dat de grote landen wedstrijden moeten spelen tegen landen als Andorra en de Faeroer (met teams die voor het grootste deel uit amateurs bestaan). Deze wedstrijden zijn overbodig (winnaar staat toch al vast, of het nou 1-0 of 10-0 wordt maakt ook niet uit) en meestal niet om aan te zien. Bovendien is het voetbalseizoen al veel te vol, dus dit lijken mij de eerste wedstrijden om er uit te gooien. Dat kun je doen door een voorkwalificatie in te voeren. Op die manier mogen die landen dus wel degelijk actief blijven, maar moeten ze eerst onderling uitvechten wie goed genoeg zijn om mee te doen in de kwalificatiepoules. Die poules zouden niet groter dan 5 moeten zijn.
JA. Verder is de CL een gedrocht natuurlijk, de kampioen van Albanie mag niet eens meedoen maar de nr. 4 van Spanje wel. Kom nou, dat toernooi doet me helemaal niks.
Tja... In de CL zie je toch wel het beste voetbal ter wereld(juist omdat die kampioen van Albanie niet meedoet). Het niveau van de CL ligt zelfs veel hoger dat een EK of WK. Op die eindtoernooien zie je toch weinig echt goed voetbal, wat je in de CL wel ziet.
edit:
Volgens mij haal je hier wat dingen door elkaar. Van Basten wil juist graag aanvallend en attractief voetbal spelen, daar waren de opstellingen de laatste wedstrijden ook naar. Dat het dan niet lukt is een ander verhaal, de intentie is er wel.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Zoveel kansen heeft Schotland ook niet gehad hoor. In de eerste helft was men enkel driemaal gevaarlijk uit een corner. Na de 1-1 wel één of twee grote kansen gehad op de 2-1, maar dan houdt het ook op.
Ik telde er zeker 3 na de 1-1, dat maakt minimaal (en waarschijnlijk meer dan) 7 100% kansen tegen de wereldkampioen... 't is maar niks.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Nederland mist dan ook meer talent dan passie.
Zit er bij de Luxemburgers meer talent? Of bij de Roemenen? Kom nou, alles gaat fout bij de instelling; te ne-ga-tief.
Als dat jouw leventje overzichtelijk houdt moet je dat vooral denken.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik schrijf net dat ook de andere grote landen er meestal niet in slagen grote uitslagen neer te zetten tegen de kleine landen.
Dat is dan armetierig van die zogenaamde grote landen.
Nou dan was mijn opmerking over de voorzitter van Ajax toch correct? WAAROM is dat belachelijk? Ieder land heeft recht op een nationaal voetbalelftal, en ieder elftal dient evenveel kans te maken een eindronde te halen. Als je een groot land bent dien je ernaar te spelen zeg, kom nou. Volgende stap is dat er wordt gezegd (check de CL, of het Eurovisie festival); tja, Engeland en Duitsland zijn commercieel zo interessant, laten we die dan sowieso maar op het EK zetten.
Goh, ik zou als eerste VRIENDSCHAPPELIJKE wedstrijden eruit gooien, gek he?
Ongelijkheid creëren dus, echt onbegrijpelijk. Als je niet zoveel wil spelen dan maak je maar 14 poules van 4 landen waarvan er eentje doorgaat, simpel zat.
Ach ja, de club met de meeste centen wint, big deal. Soms een leuke pot maar het kan me geen bal schelen wie er wint. Kijk het zelden (de poulefase dan).
De leugen van de eeuw. Soms begint de ploeg aanvallend maar de angst slaat al snel toe. Neem nu gisteren; iedereen weet dat het een uurtje lastig spelen is, een enkele goal meepakken en dat zij dan vervolgens moe worden waarna je er nog 3 bijprikt. Maar nee hoor, na een uur komt het balletje terug, er komt een extra verdediger bij en ik zag Babel zelfs tijd rekken... jongens jongens toch.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik telde er zeker 3 na de 1-1, dat maakt minimaal (en waarschijnlijk meer dan) 7 100% kansen tegen de wereldkampioen... 't is maar niks.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nou dan was mijn opmerking over de voorzitter van Ajax toch correct?
Om te beginnen was het de directeur van Ajax, die de uitspraak deed waar je naar refereert, ten tweede gaat de vergelijking mank. Hij wilde de amateurs uitsluiten, ik wil niemand uitsluiten. De amateurs spelen nu ook kwalificatie voor het bekertoernooi voor ze mee mogen doen met de profs. Zo'n zelfde systeem wil ik voor de landenteams.
Of wil jij ook dat ALLE amateurclubs in ronde 1 van de beker samen met alle profclubs meedoen, zodat je 20 rondes moet spelen? Dat zal boeiend worden...
Dit slaat natuurlijk nergens op. Landen hebben sowieso geen gelijke kansen, het ene land is veel groter dan het andere. Als je met een pre-kwalificatie werkt kan nog steeds elk land zich plaatsen. Dit doe je met behulp van een ranglijst, dus als een land goed genoeg presteert hoeven ze na een tijdje ook geen pre-kwalificatie meer te spelen, maar kunnen ze direct meedoen. En als Nederland de komende 2 jaar alles zou verliezen zou Nederland ook aan die pre-kwalificatie mee moeten doen. Beloning naar prestatie dus.
Dat bepaalt de UEFA/FIFA niet, die organiseren de landen zelf.
Die ongelijkheid is er nou eenmaal
Ja en het EK of WK wordt gewonnen door een land met veel inwoners/voetballers... Ik had het over het spelniveau, dat is gewoon veel hoger dan welke competitie dan ook. Net noemde je jezelf nog liefhebber...
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Echte Nederlanders hebben gisteren gewoon schaatsen gekeken, een échte sport.
Mart Smeets op Moviemeter?
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Hij wilde de amateurs uitsluiten, ik wil niemand uitsluiten.
Maar je wilt het wel voor het ene land moeilijker maken om kampioen te worden dan voor het andere, middels een onnodige voorronde (immers, liefst 16 v/d 52 landen halen het EK, dus die kwalificatie kan rap worden bereikt). Binnen 2 wedstrijden kun je zelfs al een eerlijke kwalificatie houden. Allemaal misschien niet optimaal, maar *wel* eerlijk.
Ik vind het gewoonweg typisch dat die competities nodeloos groot zijn, er een onnozel poulesysteem in de CL/Uefa cup wordt opgezet, er talloze vriendschappelijke potjes worden georganiseerd, veel landen 2 bekercompetities hebben, het niemendalletje SuperCup wordt gespeeld, er lucratieve buitenlandse reisjes tussendoor komen, en dan wil men juist op deze manier de kalender verkleinen (met, wat zal het zijn, 2 wedstrijden per kwalificatie = 1 per jaar?). Dat vind *ik* nu belachelijk.
Ja eh dank je de koekoek. Je weet best wat ik bedoel.
Nou daar zou ik maar eens mee stoppen dan. Kunnen ze lekker uitgerust aan de kwalificatiewedstrijden beginnen.
Volgens mij zijn het nietige Denemarken en Griekenland recentelijk nog Europees Kampioen geworden, maar dit terzijde. Het clubvoetbal in algemene zin is zo omgeven met geld dat ik daar weinig interesse voor heb. Genieten doe ik een enkele keer (vorig jaar Milan - Manchester) maar het niveau houdt ook weer niet over, veel obligate potjes met de handrem erop. Zo intens als Schotland - Italie of eerder Engeland - Rusland heb ik al jaren niet meegemaakt in de CL.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar je wilt het wel voor het ene land moeilijker maken om kampioen te worden dan voor het andere
Dat is het nu toch ook al? Wees eens realistisch, Andorra zal zich nooit plaatsen, nooit, hoe het systeem ook is.
Mijn systeem is ook eerlijk. Wie goed genoeg is plaatst zich.
Haha, ik voorspelde deze opmerking al. Maar Porto en Ajax hebben ook de CL gewonnen en dat zijn ook niet de rijkste clubs. Feit is dat Luxemburg nooit Europees kampioen gaat worden en SK Tirana nooit de CL gaat winnen, dus is het maar goed dat ze niet meedoen, dat scheelt een hoop overbodige wedstrijden.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is een totaal andere discussie. Overigens geldt dat voor het interlandvoetbal ook hoor. EK's en WK's zijn net zo zwaar gesponsord als de CL.
Dan moet je toch wat vaker kijken.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Feit is dat Marco van Basten een duidelijke tactiek had maar gewoonweg de verkeerde spelers heeft opgesteld. Hij had moeten kiezen tussen Demy de Zeeuw en Giovanni van Bronckhorst in plaats van ze allebei op te stellen en hij had moeten kiezen voor aanvallende backs. Wilfred Bouma had geen idee waar hij mee bezig was. Verdedigend was hij enorm slecht, de twee kansen voor Luxemburg in de laatste minuten waren grotendeels zijn fout en aanvallend kan zo iemand toch niets bereiken ? Een Tim de Cler is verdedigend minstens net zo goed en aanvallend zó veel beter. Hetzelfde geld voor Heitinga i.p.v. Melchiot. En dan in de rust aankomen met Dirk Kuyt die chronisch uit vorm is en in Oranje nog nauwelijks iets heeft laten zien (6 doelpunten uit 37 wedstrijden voor een spits
) En dat terwijl spitsen als Huntelaar en Makaay thuis op de bank zitten. En zo kan ik eigenlijk nog wel een stuk of 5 namen noemen die gisteren niet hadden mogen spelen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
En zo kan ik eigenlijk nog wel een stuk of 5 namen noemen die gisteren niet hadden mogen spelen.
Met andere woorden: iedereen behalven Van der Sar? 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Een Tim de Cler is verdedigend minstens net zo goed en aanvallend zó veel beter. Hetzelfde geld voor Heitinga i.p.v. Melchiot. En dan in de rust aankomen met Dirk Kuyt die chronisch uit vorm is en in Oranje nog nauwelijks iets heeft laten zien (6 doelpunten uit 37 wedstrijden voor een spits
) En dat terwijl spitsen als Huntelaar en Makaay thuis op de bank zitten.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En waarom Koevermans opeens de voorkeur boven Huntelaar en Makaay krijgt? Onbegrijpelijk. Ik denk dat Van Basten best de juiste intenties heeft, hij moet er alleen andere spelers bij zoeken.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dat is het nu toch ook al? Wees eens realistisch, Andorra zal zich nooit plaatsen, nooit, hoe het systeem ook is.
...
Feit is dat Luxemburg nooit Europees kampioen gaat worden en SK Tirana nooit de CL gaat winnen, dus is het maar goed dat ze niet meedoen, dat scheelt een hoop overbodige wedstrijden.
Zullen we de NL competitie dan ook maar afdoen met onderlinge potjes PSV - Ajax - AZ - Feyenoord? *Dat* scheelt pas een hoop overbodige wedstrijden. En waarom zijn die potjes overbodig, omdat de winnaar vaststaat? Na und, maak er een leuke pot voetbal van zeg, scoor een paar lekkere goals, doe vertrouwen op, breng wat debutanten, vermaak het publiek, geef die amateurs een shirtje en de dag van hun leven. Altijd maar dat negatieve, dat gezucht, och het is zo zwaar, ze verdedigen zo compact en nou nou het regent ook nog en we zijn al zo moe...
Maar transfers zijn er niet en TV gelden niet zaligmakend. Het is een puurdere vorm van sport.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Zullen we de NL competitie dan ook maar afdoen met onderlinge potjes PSV - Ajax - AZ - Feyenoord? *Dat* scheelt pas een hoop overbodige wedstrijden.
Het gaat erom dat de verschillen niet te groot zijn, dat je geen wedstrijden krijgt, waarvan je van te voren met 99% zekerheid de winnaar kan voorspellen. Twente, Vitesse, Utrecht zijn goed genoeg, maar VVV bijvoorbeeld niet, dus ja, de eredivisie mag van mij best ingekrompen worden, of nog beter, samengevoegd met de Belgische of zoiets.
Haha, zonder tv geen EK of WK hoor.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Met andere woorden: iedereen behalven Van der Sar? 
Mwah waarom zou je in deze wedstrijden Van der Sar opstellen ? Laat Stekelenburg maar alvast wat oefenen. We moeten een beetje voorzichtig zijn met die oudjes
.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Huh? NL won van de 6 potjes 5x met 1 goal verschil! Waarvan 2x in de absolute slotminuut en nog vaker onverdiend... En dan nog, uit dit soort potjes kun je zoveel meer halen dan een onzinnig vriendschappelijk niemendalletje.
Haha, zonder tv geen EK of WK hoor.
Dat betwijfel ik, maar daar doelde ik natuurlijk niet op.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Echte Nederlanders hebben gisteren gewoon schaatsen gekeken, een échte sport.
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Voor het eerst ben ik het met die irritante smiley van je eens kos 
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Zit er bij de Luxemburgers meer talent?
Nee. Dat was toch ook wel te zien?
Of bij de Roemenen?
Dat scheelt niet zoveel.
Kom nou, alles gaat fout bij de instelling; te ne-ga-tief.
Er is van alles mis met oranje, maar aan de instelling ligt het niet.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
En ik snap nog steeds niet wat van Basten tegen Huntelaar heeft 
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Want wij hebben betere aanvallers. Kuyt, van Nistelrooy, Makaay, Vennegoor of Hesselink, van Persie en Robben.
Kuyt komt bij voorbaat al te kort, hard werken niks presteren. Makaay heeft niks meer te zoeken in het internationale voetbal. Vennegoor kan sowieso niet voetballen. Alleen Ruud en van Persie zijn wel beter. En Robben.... tja. dat is een watje, die eerder op de grond gaat liggen, dan dat hij zijn man voorbij gaat.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Natuurlijk wel.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Lees net dat er iets mis is met het contract van Aissati. Ben benieuwd waar die zijn heil gaat zoeken in de winterstop én wat de reactie van Reker zal zijn op dit voorvalletje.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hmm de storm van kritiek blijft langer uit dan ik dacht 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Tsja, denk dat het een herhaling van zetten zou worden. Wat een flapdrol is die Mathijsen trouwens zeg; hij is schuldig aan het resultaat, maar krijgt het niet over zijn lippen om dat te zeggen. Beetje zelfkritiek zou wel een keer mooi zijn...
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
snel ontslaan die van Basten voordat we naar het EK toegaan. Misschien kan het met een fatsoenlijke coach nog wat worden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kroatië! 
Geweldig hoe die Engelsen af en toe helemaal weggetikt werden. Volkomen terechte overwinning. Leuk voor Hiddink natuurlijk ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.