• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.267 series
  • 34.071 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.242 gebruikers
  • 9.387.715 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Koekebakker schreef:

Leuke quiz op vi.nl: Herken de goals

Wie weet de laatste twee? (die een-na-laatste lijkt veel op vdVaart tegen Feyenoord, maar is 't niet).

Gaaf inderdaad, ik weet maar de helft (de inkoppertjes dus ) Dacht bij die laatste aan Sjakie met zn wondersloffen, maar die was ook fout

happie

• 6248 berichten
  • 426 stemmen

Koekebakker schreef:

Leuke quiz op vi.nl: Herken de goals

Wie weet de laatste twee? (die een-na-laatste lijkt veel op vdVaart tegen Feyenoord, maar is 't niet) En dat strakke afstandsschot binnenkant paal herken ik ook niet.

Volgens mij is die een na laatste van een wedstrijd in de CL, ik dacht van Monaco, daar scoorde er ook eentje zo en Zlatan heeft ook een keer voor ajax zo gescoord.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

De een na laatste is Willy Carbo, Twente - GA Eagles:

http://www.youtube.com/watch?v=rhIlPwAgo6g

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Wij gaaaaaan naaaaaar Zwiterserland en ook naar Oostenrijk en ook naar Oostenrijk, Wij gaaaaan..

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Geweldig wereldrecord van Sven Kramer op de 5000m. Onderweg ook nog even sneller dan het WR op de 3000m en nu ook nr. 1 op de adelskalendern, waar hij Hedrick voorbij gaat.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Respekked schreef:

Wij gaaaaaan naaaaaar Zwiterserland en ook naar Oostenrijk en ook naar Oostenrijk, Wij gaaaaan..

Ik had zeker al gezegd dat we ons startbewijs in moeten leveren ten faveure van de Schotten die het *wel* verdienen?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Die zijn niet eerste of tweede geworden, dus die verdienen het niet.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Maar die spelen met meer passie dan dit inspiratieloze Oranje. En ik snap nog steeds niet wat van Basten tegen Huntelaar heeft

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Fuck passie. Talent wil ik zien.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Haha, alsof er door Nederland met al die 'talenten' beter werd gespeeld dan de Schotten... Wie gisteren de juiste wedstrijd keek werd vervoerd door Schotland - Italie; strijd, passie, goed voetbal, schitterende combinaties, een dramatisch scoreverloop, scheidsrechterlijke dwalingen, alles erop en eraan. Vergis je niet; de Italianen kwamen om te winnen, kregen 4 kansen in de eerste 10 minuten en scoren ook, dan de reactie van de Schotten die ziel en zaligheid erin smijten en ondertussen met sterk combinatiespel kans op kans afdwingen, scoren en er dan zo dicht bij zijn... en dan die apotheose in de laatste minuut, het huilende stadion dat de handen kapot slaat voor de helden... McLeish die in 90 minuten 10 jaar ouder is geworden en troostend z'n spelers knuffelt... *Dat* is voetbal, niet het klinische, berekenende, alles gericht op een een-nulletje spel van de Oranjes, met mensen verkleed als wortel op de tribune en de prijsvraag met Arlette...

Fuck talent. Passie wil ik zien.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Helemaal mee eens!

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Art schreef:

Maar die spelen met meer passie dan dit inspiratieloze Oranje. En ik snap nog steeds niet wat van Basten tegen Huntelaar heeft

Huntelaar heeft niks te zoeken in Oranje, maar ondanks dat snel ontslaan die van Basten voordat we naar het EK toegaan. Misschien kan het met een fatsoenlijke coach nog wat worden.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Knisper schreef:

Huntelaar heeft niks te zoeken

Want?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Respekked schreef:

En wij niet. Weer verloren met 2-0. Pffffff.....

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Want wij hebben betere aanvallers. Kuyt, van Nistelrooy, Makaay, Vennegoor of Hesselink, van Persie en Robben.

gotti

• 14075 berichten
  • 5895 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

En wij niet. Weer verloren met 2-0. Pffffff.....

Had je nog hoop dan?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

gotti schreef:

Had je nog hoop dan?

Wrijf het er maar in.

Gisteren ook weer met één spits. Hoe kan je dan winnen?...

Nu de voorronden voor het WK. Ik ben nieuwsgierig.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

otherfool schreef:

met mensen verkleed als wortel op de tribune en de prijsvraag met Arlette...

Daar heb je zeker een punt. Wij hebben echt werkelijk geen enkele supporterscultuur. Allemaal verkleed alsof het carnaval is. Je krijgt gewoon iedere wedstrijd last van plaatsvervangende schaamte. Als je dan al alleen dat volkslied bij de schotten hoort. De passie die daar van de tribunes komt en die overigens bij veel landen van de tribune komt die missen wij volledig.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Het mooiste aan gisterenavond was idd wel dat van Gaal zich eindelijk heeft gedistantieerd van de campingzender. Om je helemaal op te vreten dat sbs6. Eén grote idioten zender. Maar goed..

Ik verwacht dan ook geen passie tegen Luxemburg, maar 3 punten. Leuk dat Schotland net als de Graafschap er fanatiek inknalt, zij moeten wel want de tekortkomingen moeten weggewerkt worden met passie.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Daar heb je zeker een punt. Wij hebben echt werkelijk geen enkele supporterscultuur. Allemaal verkleed alsof het carnaval is. Je krijgt gewoon iedere wedstrijd last van plaatsvervangende schaamte. Als je dan al alleen dat volkslied bij de schotten hoort. De passie die daar van de tribunes komt en die overigens bij veel landen van de tribune komt die missen wij volledig.

Dat is wel zo, maar wat wil je als heel 'Hart van Nederland-kijkend' Nederland daar op de tribunes zit.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

Maar die Schotten van jou met hun passie, die liggen er nu wel uit, omdat ze verloren hebben van de "klinische berekenende" Italianen, die 'gewoon' met 2-1 wonnen. En terecht, want de Italiaanse spelers zijn gewoon 10x beter. Dus uiteindelijk heeft het talent toch gewonnen. Jammer voor jou.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Respekked schreef:

Dat is wel zo, maar wat wil je als heel 'Hart van Nederland-kijkend' Nederland daar op de tribunes zit.

Echte Nederlanders hebben gisteren gewoon schaatsen gekeken, een échte sport.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Zavo schreef:

Maar die Schotten van jou met hun passie, die liggen er nu wel uit, omdat ze verloren hebben van de "klinische berekenende" Italianen, die 'gewoon' met 2-1 wonnen. En terecht, want de Italiaanse spelers zijn gewoon 10x beter. Dus uiteindelijk heeft het talent toch gewonnen. Jammer voor jou.

Die Italianen *waren* helemaal niet klinisch berekenend, die gingen *vol* voor de winst, je hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. En natuurlijk zijn die beter, ze zijn tenslotte wereldkampioen, maar die Schotten waren niet bang om de bietenbrug op te gaan, ze gingen er helemaal voor en haalden het verdorie bijna in een poule met Frankrijk, Italie en de Oekraine. Oude Schotse opa's zullen het over 50 jaar nog over deze wedstrijd hebben, ze zullen slikken en een traantje wegpinken over het onrechtvaardige verlies tegen de wereldkampioen, die ze een helft lang tureluurs hebben getikt en op de rand van de afgrond hadden gebracht.

*Daar* draait het toch om, om heroische wedstrijden die, ach gut, ook wel eens verloren worden... Dat maakt de sport toch zo leuk? Ik heb gisteren met open mond en klotsende oksels als een gek zitten schreeuwen; 90 minuten puur genieten van een wedstrijd tussen 2 landen waar ik eigenlijk niks mee heb... Van Nederland heb ik in de hele kwalificatie niet 1 minuut genoten, niet 1 keer, niks! Ja, we zijn erbij, vreugdeloos, passieloos, en ook nog eens zonder goed spel, met een negatieve sfeer en een drol van een instelling; verdedigend, laf, angstig. Potdomme, voetbal moet leuk zijn, attractief, spannend en meeslepend, waarom *kijk* je het anders? Om 11 saaie mannetjes in een blauw shirt van 11 even saaie mannetjes in een rood shirt met 1-0 te zien winnen?

Inderdaad, jammer voor mij, en mijn hart huilt mede voor alle neutrale voetbalsupporters die de Schotten straks moeten missen en zich mogen vervelen met pakhembeet Nederland - Griekenland...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

Die Italianen *waren* helemaal niet klinisch berekenend, die gingen *vol* voor de winst, je hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. En natuurlijk zijn die beter, ze zijn tenslotte wereldkampioen, maar die Schotten waren niet bang om de bietenbrug op te gaan, ze gingen er helemaal voor en haalden het verdorie bijna in een poule met Frankrijk, Italie en de Oekraine. [...] die ze een helft lang tureluurs hebben getikt en op de rand van de afgrond hadden gebracht.

Ik heb een gedeelte van de wedstrijd gezien, maar deze beschrijving herken ik totaal niet. Italie kwam snel op voorsprong en vond het daarna wel best, pas na de (gelukkige) 1-1 begon Schotland opeens aardig te voetballen. Dat dit een leukere wedstrijd was dan Nederland - Luxemburg lijkt me logisch, het ging ergens om. Die wedstrijden tegen kleine landen zijn altijd vervelende wedstrijden om naar te kijken, ook andere grote landen winnen zelden met meer dan 2-0 van dat soort tegenstanders. Daarom pleit ik ook voor een pre-kwalificatie voor de kleine landen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Die Italianen *waren* helemaal niet klinisch berekenend, die gingen *vol* voor de winst, je hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. En natuurlijk zijn die beter, ze zijn tenslotte wereldkampioen, maar die Schotten waren niet bang om de bietenbrug op te gaan, ze gingen er helemaal voor en haalden het verdorie bijna in een poule met Frankrijk, Italie en de Oekraine. Oude Schotse opa's zullen het over 50 jaar nog over deze wedstrijd hebben, ze zullen slikken en een traantje wegpinken over het onrechtvaardige verlies tegen de wereldkampioen, die ze een helft lang tureluurs hebben getikt en op de rand van de afgrond hadden gebracht.

*Daar* draait het toch om, om heroische wedstrijden die, ach gut, ook wel eens verloren worden... Dat maakt de sport toch zo leuk? Ik heb gisteren met open mond en klotsende oksels als een gek zitten schreeuwen; 90 minuten puur genieten van een wedstrijd tussen 2 landen waar ik eigenlijk niks mee heb...

Ouwe romanticus

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Zavo schreef:

Ik heb een gedeelte van de wedstrijd gezien, maar deze beschrijving herken ik totaal niet. Italie kwam snel op voorsprong en vond het daarna wel best

Pardon? Het stapelde kans op kans, scoorde zelfs nog een keer en paste pas na een minuut of 80 een behoudende wissel toe. Ongeveer op het moment dat Van Basten thuis tegen Luxemburg een extra verdediger inbracht...

pas na de (gelukkige) 1-1 begon Schotland opeens aardig te voetballen.

Dan heb je echt een heel tussenstuk gemist, ook in het 2e gedeelte van de 1e helft was Schotland gevaarlijk, heb nog een schitterende dubbele 1-2 gezien, veel corners verder, scrimages, spannende momenten, al dan niet strafschop, bal van de lijn... De 2e helft ging een kwartiertje wat moeizamer, totdat de bal erin viel. Daarna was het weer alle hens aan dek.

Dat dit een leukere wedstrijd was dan Nederland - Luxemburg lijkt me logisch, het ging ergens om.

Heb je dan wel genoten van de potjes tegen Roemenie en Bulgarije? Kan het me niet voorstellen, het was verschrikkelijk... Altijd maar weer op de nul spelen, dat tikkie breed, dat negatieve, nooit eens van eigen kracht uitgaan...

Daarom pleit ik ook voor een pre-kwalificatie voor de kleine landen.

Ben jij soms de voorzitter van Ajax? Omdat Nederland het aanwezige surplus aan talent weigert om te zetten in sterk spel en goals moeten we er maar niet meer tegen spelen? Feit is dat Nederland keer op keer goed is weggekomen tegen deze zgn kleintjes:

Luxemburg - Nederland 0-1

Na een snelle voorsprong moet de ploeg ver terug en haalt het een benauwde en nauwelijks terecht overwinning.

Nederland - Albanie 2-1

Opnieuw ontsnapt Nederland, de Albanen komen na een snelle 2-0 (o.a. een eigen goal) ijzersterk terug en worden bestolen als de scheids weigert naar de stip te wijzen bij een 100% strafschop.

Slovenie - Nederland 0-1

Nadat de Slovenen kans op kans om zeep helpen is het 3 minuten voor tijd middels een 2 maal afgeweken schot aan de andere kant wel raak...

Albanie - Nederland 0-1

Weerzinwekkende interland waarin Nederland een uur lang werkelijk wordt weggespeeld en het haalt door een bizarre omhaal in blessuretijd...

Nederland - Slovenie 2-0

Oranje start sterk en scoort ook snel, maar door laf wisselen komt het in de 2e helft ernstig in de verdrukking. Twee minuten voor tijd countert het pas naar de overwinning.

Nederland - Luxemburg 1-0

Na (wederom) een prima start zakt het laffe team met dito coach weer ver terug en kan het in de slotseconden zomaar 1-1 en 1-2 worden...

Wat een absurde combinatie van arrogantie en armzaligheid om deze 'kleintjes' dan maar van het europese podium te houden...

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ben het er wel mee eens hoor. Ik vind het voetbalprogramma veel te druk en sommige wedstrijden zijn compleet onzinnig. Bovendien doe je niemand tekort, aangezien iedereen alsnog een kans heeft.

De voorrondes van de CL werken toch ook goed? Of moet je de kampioen van Albanie ook tegen Real Madrid spelen?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Respekked schreef:

Ouwe romanticus

Mja ach, ik kijk als liefhebber en vind het jammer dat er teveel naar punten en resultaat wordt gewezen. Een Europese campagne duurt 2 jaar en er kan er maar 1tje winnen, dus speel dan lekker voor het spektakel zou'k zeggen, die eindronde zouden we in deze poule met Jong Oranje nog wel halen...

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Knisper schreef:

De voorrondes van de CL werken toch ook goed? Of moet je de kampioen van Albanie ook tegen Real Madrid spelen?

JA. Verder is de CL een gedrocht natuurlijk, de kampioen van Albanie mag niet eens meedoen maar de nr. 4 van Spanje wel. Kom nou, dat toernooi doet me helemaal niks.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zoveel kansen heeft Schotland ook niet gehad hoor. In de eerste helft was men enkel driemaal gevaarlijk uit een corner. Na de 1-1 wel één of twee grote kansen gehad op de 2-1, maar dan houdt het ook op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.