• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.253 gebruikers
  • 9.388.891 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Ja! En terecht. Het was nogal een spannende race. Ik had het niet meer. De spanning was om te snijden, maar uiteindelijk heeft Kimi verdiend gewonnen. De tijd van Hamilton komt nog wel.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Misschien nog steeds wel dit jaar hoorde ik maar weet niet of er al iets bekend is van die twee coureurs die misschien gediskwalificeerd gingen worden.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

FIA heeft gezegd dat de uitslag officeel is. McLaren gaat wel in beroep maar is zo goed als kansloos. Kimi zal de boeken in gaan als de overwinnaar. De tijd van Hamilton zal snel komen inderdaad, want een gast, een sensatie!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Kom zeg, degene met de beste auto wint toch gewoon...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

En alleen de beste coureurs komen in de beste auto's en goede coureurs in mindere auto's doen ook mee en kunnen wel degelijk een gooi naar het kampioenschap doen (Schumacher in zijn begin jaren bij ferarri en Benneton). Zo kun je zoveel sporten kapot analyseren, "de voetbalclub met het meeste geld wint gewoon". Veel leken roepen nog altijd als Verstappen een goede auto had gehad hij ook had kunnen winnen, maar dat is niet waar. De coureur is nog altijd erg belangrijk en het verschil tussen een topper (Raikkonen, Alonso) en een subtopper (Heidfeld, Rosberg) is er nog altijd. Daarbij hebben verschillende coureurs de vaardigheid auto's beter te maken (zie: Schumacher-Ferrari, Alonso-Mclaren).

Het is ook geen toeval dat bijna alleen grote coureurs wereldkampioen zijn geworden op enkele uitzonderingen na die waarschijnlijk door hun auto kampioen zijn geworden.

Neem maar van mij aan dat op een coureur of 4 na, de beste autocoureurs in de F1 rijden. En als je echt goed bent kom je vanzelf wel bij een topteam (Alonso startte ook bij minardi en Schumacher bij Jordan )

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Kai schreef:

En alleen de beste coureurs komen in de beste auto's

Daar heb je een punt.

Zo kun je zoveel sporten kapot analyseren, "de voetbalclub met het meeste geld wint gewoon".

Maar zo is het natuurlijk ook. Zij het dat het voetbal uiteindelijk vakmanschap omhelst, de symbiose van de juiste coach met de juiste spelers zorgt voor het optimale resultaat. In autosport is het de samenwerking team - auto - coureur. Dat techniek een bepalende rol speelt vind ik voor een sport ergerlijk. Zoals Nederlanders op klapschaatsen die de rest van de wereld er uit rijden, tja nogal wiedes.

Neem maar van mij aan dat op een coureur of 4 na, de beste autocoureurs in de F1 rijden. En als je echt goed bent kom je vanzelf wel bij een topteam (Alonso startte ook bij minardi en Schumacher bij Jordan )

Ach ja, als niet-liefhebber maakte ik even een zure opmerking, 't was ook onnodig... Klinkt als een spannende ontknoping iig

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Maar zo is het natuurlijk ook. Zij het dat het voetbal uiteindelijk vakmanschap omhelst, de symbiose van de juiste coach met de juiste spelers zorgt voor het optimale resultaat. In autosport is het de samenwerking team - auto - coureur.

Oké dan komen we tot een compromis want hierin moet ik jou gelijk geven

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Ik wil hier even de Fin Kimi Raikonen ere die na de thriller in Brazilië wereldkampioen geworden is!

idd. en het is hm gegund.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Ajax wil af van bekerstunts kleinduimpjes

De kans op stunts moet dus zo klein mogelijk gemaakt worden. 'Voor het Nederlandse voetbal is het slecht dat er een opportune bekerwinnaar komt die in de eerste ronde van de UEFA Cup al wordt uitgeschakeld', aldus Fontein.

(afbeelding)

De kans dat kleinduimpjes bekerkampioen worden is wel heel erg klein. Hangt ervan af wat meneer Fontein verstaat onder een kleinduimpje.

Hij heeft nu wel over kleine ploegen die in de eerste ronde UEFA cup uitgeschakeld worden. Maar ook Ajax, Feyenoord en de subtoppers als twente, groningen en heerenveen verpesten de Ned. inbreng in europa.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

het is toch juist de charme van het voetbal als een amateur clubje europees voetbal speelt, het word tijd dat die fontein weer is ijsjes gaat verkopen, ipv, zich met ajax en voetbal te bemoeien.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik voorspel dat Martin Jol de nieuwe trainer gaat worden van Ajax.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ik hoop het niet.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Verwacht het ook niet.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

kos schreef:

Ik hoop het niet.

hoezo niet?

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Omdat Jol een veel te sympathieke man is voor een club als Ajax.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Kos' minderwaardigheidcomplex gaat heel diep. Iets uit z'n jeugd wellicht...

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

.

Nee serieus, zo'n man heeft gewoon niks bij Ajax te zoeken. Die gaat kapot aan de mentaliteit daar..

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Laat ze Co maar halen en dan minimaal 5 jaar laten zitten, wat er ook gebeurt.

Niet dat ze dat doen, want dan moeten mannen in pak die niet weten waar ze het over hebben zich laten kennen.

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Co is niet onwaarschijnlijk hoor. Hij liet al doorschemeren dat ie wel terug wilde en hij en Van Geel liggen wel op één lijn, iets wat de vorige keer met (ik meen) Beenhakker totaal niet het geval was.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

De hoge heren hebben al bevestigd dat ze Co echt niet kunnen aanstellen na het vorige debacle. maar wie weet.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Gezien alle uitlatingen, acht ik het behoorlijk onwaarschijnlijk dat Ajax hem momenteel op het oog heeft.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Zou het ook zeer verassend vinden.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Is Jol ook voor Ajax 'te dikkerig'?

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Laat ze Co maar halen en dan minimaal 5 jaar laten zitten, wat er ook gebeurt.

Niet dat ze dat doen, want dan moeten mannen in pak die niet weten waar ze het over hebben zich laten kennen.

Helemaal mee eens. Zo'n trainer als Co zou een team bij ajax op kunnen bouwen. Helaas willen mannen als Jaakke en Fontein, met hun nul voetbal verstand, hem niet hebben als trainer.

En inderdaad Jol is niet de ideale man voor ajax.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

mooi begin van de voetbalcompetitie. Stuivertje wisselen aan de kop.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

happie schreef:

Zo'n trainer als Co zou een team bij ajax op kunnen bouwen. Helaas willen mannen als Jaakke en Fontein, met hun nul voetbal verstand, hem niet hebben als trainer.

Maar dan moet hij wel volledige vrijheid en onvoorwaardelijke steun hebben. Als hij die niet heeft, is het bij voorbaat gedoemd te mislukken. Niet voor niets is hij zelf voortijdig opgestapt bij zowel Porto als Donetsk. En eerder al bij Willem II.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Mijn analyse over de situatie bij Ajax; er moet inderdaad een trainer komen voor een langere tijd die als het ware boven de partijen en discussie staat. Volgens mij zijn er 3 man geschikt: Hiddink, Van Gaal en Rijkaard. De laatste is weliswaar de minste maar tegelijkertijd de meest haalbare kaart. Elke andere coach (ook Co, ook Jol) moet tegen dezelfde windmolens vechten als Wouters, Blind, Ten Cate en noem ze allemaal maar op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hiddink kan je op je buik schrijven, die heeft helemaal geen zin in aandeelhouders....

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

En Rijkaard zal ook niet zoveel zin hebben zijn net opgebloeide carriere meteen weer de kop in te drukken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.