- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Na fabelhaftige overwinningen en dito plaatsing deden ze een burendienstje voor de Tsjechen; soit. Verliezen is niet erg, het edele voetbalspel en je eigen supporters verloochenen met laf antivoetbal *wel*. Die arme Slovenen, die morgenochtend weer de postronde moeten doen of in de kruidenierszaak moeten staan hoor je op te rollen als je na een kwartiertje voor staat, niet zelf achteruit te hollen met samengeknepen billen. Voor antivoetballerige eennulletjes gaat Marco maar lekker in Italie een cluppie trainen, ik wil schoonheid, bravoure, opwinding. Voor hetzelfde geld werd dit, tegen een tegenstander die *wel* het niveau balophetdak3 overstijgt, niet 5-0, maar een dikke vette verdiende nederlaag. Dit is geen voetbal, dit is geen sport, dit is geen plezier, dit is Dante, dit is De Sade. The horror, the horror...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Na fabelhaftige overwinningen en dito plaatsing deden ze een burendienstje voor de Tsjechen; soit.
Vette onzin natuurlijk, die Tsjechen hadden de overwinning niet eens nodig. Verder is 3-0 een beetje veel niet?
En hoe zit het dan met een gelijkspel tegen Cyprus? Ook een vriendendienstje? En dan heb ik het nog niet over Ierland gehad waar ze gelijk speelde.
Ik kan hetzelfde over gedramatiseerde verhaaltje typen met arme Cyprioten, Ieren of Slowaken in de hoofdrol. Daarbij speelde Nederland erg sterk positie spel en was de opbouw van achteruit nu wel een verzorgd. Dat in de tweede helft de scherpte eraf is is slecht. Maar neemt niet weg dat de ploeg heeft laten zien te kunnen voetballen. Maar mede door 3 blessures zat dit er even niet in in de 2de helft.
Oranje heeft maar 1 wedstrijd meer dan Duitsland met 1 doelpunt verschil gewonnen dus dit argument gaat ook niet op!
Ruim een jaar geleden werd Duitsland in de kuip nog door Oranje van de mat geveegd, de 2de helft ging van Basten toen experimenteren met het 2de team anders was het een afstraffing geworden. Dit was overigens vlak voor het WK.
Die Horror waar jij het over hebt heerst niet alleen in Nederland elk topland speelt op dit moment mindere wedstrijden. (Duitsland, Italie, Frankrijk, Engeland). Ik geef je gelijk bravoure en opwinding hebben de Duitsers wel echter schoonheid niet (enkeling na). Nederland heeft veel Attractievere spelers dan Duitsland.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En hoe zit het dan met een gelijkspel tegen Cyprus? Ook een vriendendienstje? En dan heb ik het nog niet over Ierland gehad waar ze gelijk speelde.
Een gelijkspel bij Ierland uit, waardoor je je plaatst voor het EK, is natuurlijk een uitstekend resultaat. Maar goed, ook Duitsland maakt wel eens een slippertje, het gaat mij om de aanvallende intenties van die ploeg.
Je speelt tegen Slo-ve-ni-e. Je staat in no-time met 1-0 voor. Je speelt thuis. Dan ga je jagen, je tegenstander opzoeken, druk zetten, bewust op zoek naar de 2e goal. Zo niet Nederland, in lijn met haar coach: bang, schijterig, negatief, achteruit hollend, balletje breed. Van Basten is nog 3 maal erger dan Advocaat, ook al zo'n bangerik.
En daar geef ik je 100% gelijk in. Ze worden alleen vermoord door deze BC.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Lekker belangrijk. 2-0 winst dus Marco had gelijk deze keer.
Dit soort wedstrijden tegen Slovenie zijn ook niet voor het publiek.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Jammer van de Schotten, ik vreesde al voor die heksenketel in Tblisi.. Nou ja, dan moeten ze het in eigen huis maar afmaken tegen de Italianen. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lekker belangrijk. 2-0 winst dus Marco had gelijk deze keer.
Dus als Ajax in de verlenging door een afgeweken schot met 2-1 van Kozakken Boys wint heeft Henk ten Cate ook gelijk?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Nee, dat zou mazzel zijn. Deze overwinning op Slovenie vond ik niet bepaald mazzel. Tuurlijk speelde NL niet goed maar ze waren altijd nog 10 keer beter dan Slovenie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jaja dus als Ajax 'beter is' dan Kozakken Boys heeft Henk ten Cate gelijk?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat als Ajax beter is, maar toch verliest van Kozakken Boys?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat als Ajax beter is, maar toch verliest van Kozakken Boys?
Dan lach ik me rot en heeft de trainer van Kozakken Boys gelijk. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nu snap ik het niet meer, wie heeft er nu gelijk? Per definitie de winnende coach, per definitie de coach van de ploeg die beter is, of zijn er toch nog uitzonderingen? Zoals wellicht (ik noem eens wat) een coach die met een team vol wereldsterren in een waanzinnig zwakke wedstrijd net aan wint tegen een team goedwillende semiprofs?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Tuurlijk is dat niet best maar om er nou zo'n heisa over te maken...
Ik ben allang blij dat ze winnen. Ik kan me geen kwalificatie herinneren waarin Oranje alles won en ook nog enorm goed speelde.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ach ja, de beste 4 op het afgelopen EK en de beste 16 op het afgelopen WK. Lijkt me ongeveer ook wel waar we staan. We voetballen misschien niet spectaculair, maar in tegenstelling tot veel zogenaamde toplanden glijden we nice and smooth door de kwalificatie heen. See you in 2008. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Goodfella je verwoord precies wat ik bedoelde 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dan zijn jullie geen liefhebbers maar chauvinisten. Mag hoor, maar dat is duidelijk een heel andere insteek dan de mijne.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
wil niet zeggen dat men geen liefhebbers zijn, men is gewoon ook realist, ZO GOED ZIJN WE NIET !!!!!!!! en chauvinisten zijn we allemaal.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dan zijn jullie geen liefhebbers maar chauvinisten. Mag hoor, maar dat is duidelijk een heel andere insteek dan de mijne.
Je moest is weten hoeveel liefhebber ik ben...
Maar wedstrijden als tegen Slovenie moet je gewoon simpel winnen, 3 punten pakken en lekker naar het EK gaan. Precies wat Oranje deed, het is Oranje sinds 2000 al niet meer gelukt mooi te voetballen (ik ken overigens geen land dat de laatste jaren mooi en succesvol voetbal speelt). En ik denk ook niet dat er mooier te voetballen is door dit Oranje als het speelt tegen zo'n korfbal team als Slovinie (met alle respect). En er zijn genoeg liefhebbers van voetbal zonder dat ze aanvallend voetbal hoeven te zien (Italianen bijvboorbeeld), het feit dat ik het niet erg vind dat oranje zakelijk van Slovenie wint zegt niks over het feit dat ik geen liefhebber ben.
Ik snap alleen die heisa over oranje niet, ze hebben de wedstrijd 100% onder controle gehad en simpel gewonnen.
Chauvinistisch ben ik misschien wel, maar op het EK vrees ik alleen Portugal en Frankrijk de rest kunnen we hebben. Nu val ik zeker ook buiten het hokje realist? 
Ik begrijp overigens niet dat jij zo'n Mourinho fan bent (door zijn, volgens jou "mooie" voetbal) en Marco van Basten eruit wil schoppen omdat hij te zakelijk speelt. Een lieverhebber van mooi aanvallend combinatie voetbal heeft een lange avond als hij naar Chelsea moet kijken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@Gideon: zo goed zijn we wel. De beste spelers ter wereld moeten de semiprofs van Slovenie op kunnen rollen, simpel zat. En ze lieten nb in het eerste half uur zien dat het wel degelijk kan.
@Kai: als je tevreden bent met de wedstrijd tegen Slovenie (en het blijkt dat je dat bent) kan ik je geen liefhebber noemen. Je hebt het over 'zakelijk winnen' tegen zo'n zwakke tegenstander waarin alle omstandigheden in je voordeel zijn... Oranje mag ook wel eens een feest zijn om naar te kijken. Dat lukt niet altijd natuurlijk, maar onder Van Bastenacio gebeurt het *nooit*.
En Mourinho, ik heb het al eerder uitgelegd, speelde hyperaanvallend met als het kon 2 spitsen, aanvallende vleugels en Lampard er ook nog achter. De opinie in Nederland over Mourinho is nogal vergiftigd door het anti-sfeertje van Cruyff en Rijkaard. Zo willen die Engelsen hem op dit moment wel BC maken om weer schitterend en succesvol voetbal te kunnen spelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
En Mourinho, ik heb het al eerder uitgelegd, speelde hyperaanvallend met als het kon 2 spitsen, aanvallende vleugels en Lampard er ook nog achter. De opinie in Nederland over Mourinho is nogal vergiftigd door het anti-sfeertje van Cruyff en Rijkaard. Zo willen die Engelsen hem op dit moment wel BC maken om weer schitterend en succesvol voetbal te kunnen spelen.
Is echt onzin. Net zoals bij Nederland afgelopen zondag wil een op papier aanvallende opstelling in de praktijk niks zeggen. Chelsea speelde op papier aanvallend maar in de praktijk waren de meeste wedstrijden het aanzien niet waard. Is de ploeg waar ik verreweg het meest bij heb weggezapt op sport 1. Als er dan een ploeg echt mooi voetbal speelde en speelt is het Arsenal. Probleem is dat het daar vaak niet synchroon loopt met de resultaten.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ajax wil af van bekerstunts kleinduimpjes
De kans op stunts moet dus zo klein mogelijk gemaakt worden. 'Voor het Nederlandse voetbal is het slecht dat er een opportune bekerwinnaar komt die in de eerste ronde van de UEFA Cup al wordt uitgeschakeld', aldus Fontein.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Als de topclubs beter spelen, zijn ze meteen van die 'kleine' ploegjes af. Welk een pretentie hebben die nu zeg...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Wat een verliezersmentaliteit inderdaad. Terechte Calimero smiley.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Het grappigste is dat ze zelf nota bene telkens in de eerste ronde uitgeschakeld worden in Europa.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
soms is het toch wel heel erg dat ik voor ajax ben.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Vraag me ook af hoe zo'n besluit wordt genomen om een dergelijk voorstel te doen. Wordt daar dan eerst over vergaderd en is er dan niemand die zo denkt al het overgrote merendeel hier en in het land? PSV deed overigens een paar maanden ook al zoiets door uit en thuis tegen iedere tegenstander te willen spelen. Vraag me dan ook af waarom de topclubs zo bang zijn voor Kozakken Boys en Gemert.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Mooie koersk vandaag in Lombardije. CSC liep behoorlijk te prutsen en waar Gusev is gebleven weet ik nog steeds niet. In Cunego was er in ieder geval een verdiende winnaar. Hopelijk kan Dekker volgend jaar nog wat meer dan telkens alleen erbij zitten. Een beetje initiatief zou bijvoorbeeld mooi zijn.
En natuurlijk erg jammer dat Boogerd niet mee kon doen. Het portret dat de NOS donderdag uitzond maakte maar weer eens duidelijk dat hij de leukste Nederlandse sporter ooit is. Mijn rijtje van Hollandse helden: Willem van Oranje, Michiel de Ruiter, Michael Boogerd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Als ik uit die drie moet kiezen valt de keuze van mij zonder twijfelen op Boogerd 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik wil hier even de Fin Kimi Raikonen ere die na de thriller in Brazilië wereldkampioen geworden is!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.