• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.002 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.147 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

stinissen schreef:

Ze hebben het toch over betaald voetbal.

klopt.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Nederland speelt wel behoorlijk goed nu.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stinissen schreef:

Ze hebben het toch over betaald voetbal.

Was toen ook betaald, het heette alleen nog geen eredevisie... Ze snakken blijkbaar naar een persmomentje.....

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

kos schreef:

Nederland speelt wel behoorlijk goed nu.

te vroeg gejuichd

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

De eerste helft was inderdaad best goed. De tweede een stuk minder. Wel jammer dat je dan door een onterechte goedgekeurde goal verliest.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

De tweede helft was echt dramatisch. Waarom heeft Mathijssen in godsnaam alle minuten nog gespeeld van de kwalificatie, vanavond weer verruit de zwakste schakel. *Roept om Hofland*. Naja Robben niet meegerekend, maar die heeft nog geen wedstrijd echt gespeeld dit seizoen.

Die Roemeense doelpuntenmaker stond trouwens misschien 3 milimeter buitenspel, denk dat daar niet heel erg over geklaagd kan worden.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Er werd natuurlijk ook niet best verdedigd maar 3 millimeter buitenspel is buitenspel.

Ik ben het eens wat betreft Mathijssen, verdedigend ging het nog wel een beetje maar elke bal die hij overspeelde kwam bij de tegenstander terecht.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik vind het altijd vreemd dat telkens de verdediging van Nederland op de korrel wordt genomen, terwijl Nederland het meeste punten haalt per doelpunt (dus weinig scoort) en 4 jaar lang ongeslagen is geweest. Vandaag ook weer, als die kansen nou gewoon af worden gemaakt hoeft zo'n zondagsbal met scheidsrechterlijke invloed niet fataal te zijn.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Denk dat we een groot deel van die prestatie op het conto van vd Sar kunnen schrijven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Prima zaak idd, mss dat Jaakke en co. Nu weer iets meer krediet hebben.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat denken we vanavond? Ik verwacht een ontketend Oranje dat die Slovenen met een nulletje of 5 oprolt, al hoop ik eigenlijk op een afgrijselijke blamage zodat deze BC eens verdwijnt...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

GUUS!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

al hoop ik eigenlijk op een afgrijselijke blamage zodat deze BC eens verdwijnt...

Dat zijn de echte supporters

Maar hiddink

Hij flikt het opnieuw!

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Eerst nog maar eens die lastige uitwedstrijd winnen in Israël en dan kun je, met enkel Andorra uit voor de boeg, spreken van een nieuw mooi hoofdstuk in de loopbaan van Guus

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Dat zijn de echte supporters

Echte supporters kijken naar het grotere geheel... vanavond met 0-3 de bietenbrug op, Van Bastenacio de laan uit, Bulgarije dat het in de laatste pot verprutst, Nederland met een nieuwe BC naar het EK, waar het met spetterend voetbal de titel pakt...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Echte supporters kijken naar het grotere geheel... vanavond met 0-3 de bietenbrug op, Van Bastenacio de laan uit, Bulgarije dat het in de laatste pot verprutst, Nederland met een nieuwe BC naar het EK, waar het met spetterend voetbal de titel pakt...

Volgens mij is het grote geheel dat we ons met twee vingers in de neus gaan plaatsten voor het EK. waar we gezien de zeer matige verdediging niet verder dan de laatste 8 kunnen komen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Volgens mij is het grote geheel dat we ons met twee vingers in de neus gaan plaatsten voor het EK. waar we gezien de zeer matige verdediging niet verder dan de laatste 8 kunnen komen.

Dat ligt idd in de lijn der verwachtingen (ik verwacht vanavond dus gewoon een zeer ruime overwinning), maarja een mens mag hopen he...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Echte supporters steunen het elftal en staan achter de spelers. Dat Van Basten jou niet aanstaat is genoeg reden dat je hoopt dat NL verliest?

Edit: Een andere bondscoach geeft natuurlijk geen betere verdediging

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

3-0 is genoeg...

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7980 stemmen

Ik gok op 2-0 met wederom een afzichtelijke pot voetbal.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nederland gaat Slovenië door de gehaktmolen halen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Echte supporters steunen het elftal en staan achter de spelers. Dat Van Basten jou niet aanstaat is genoeg reden dat je hoopt dat NL verliest?

Ach, wat is een echte supporter? Ik ben nu eenmaal geboren Nederlander maar dat betekent niet dat ik als een gek Oranje aan ga moedigen. Op het afgelopen WK was ik bijvoorbeeld voor Duitsland. Ik kijk als liefhebber; ik wil schitterend spel zien en dan komen de resultaten vanzelf. Een nederlaag vanavond is allicht 1 stapje terug om er later 10 vooruit te zetten.

Edit: Een andere bondscoach geeft natuurlijk geen betere verdediging

Ach, die verdediging is matigjes maar er staat zoveel klasse (ahum; er kan zoveel klasse staan) op het middenveld en voorin (en in de goal) dat ik Nederland qua materiaal eigenlijk de EK favoriet vind. Samen met Frankrijk of Italie ('t is maar net wie dat gaat halen) en Duitsland.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Duitsland speelde op het wk geen "schitterend" voetbal. Het zat ze gewoon erg mee waardoor ze makkelijk door de groep kwamen en leuk konden voetballen. Maar het elftal stelde niet zo veel voor, nu heb ik echter wel het idee dat Duitsland verder is dan bijvoorbeeld een jaar geleden. Maar toch missen zij de individuele klassen die wij bijvoorbeeld wel hebben. Daar tegenover staat er een prima team natuurlijk!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Duitsland speelde wel degelijk schitterend voetbal, aanvallend en attractief en dat met toch beperkte spelers (Ballack uitgezonderd). De halve finale tegen Italie was een thriller 1e orde, echt een fantastische pot.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

ROOSKY schreef:

Ik gok op 2-0 met wederom een afzichtelijke pot voetbal.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Duitsland speelde wel degelijk schitterend voetbal, aanvallend en attractief en dat met toch beperkte spelers (Ballack uitgezonderd). De halve finale tegen Italie was een thriller 1e orde, echt een fantastische pot.

Mm ik heb al meerdere keren verteld hoe ik over de Duitsers dacht tijdens het WK, dus ik zal er maar niet weer over beginnen. Sowieso denk ik dat wij teveel verschillen qwa smaak, want jij vond dat Mourinho Chelsea ook aantrekkelijk voetbal liet spelen.

Nederland speelde gewoon zakelijk zonder echt in de problemen te komen. De eerste helft was bij vlage behoorlijk goed zelfs. De 2de helft zakte het iets in maar ook die is zonder problemen uitgevoetbald, prima dus. De critici zullen wel weer gaan zeuren, dat het afzichtelijk is enz. maar de tijden dat je oostblok landen met 6-0 oprolt zijn gewoon voorbij. Wij doen niet onder voor andere toplanden (Italië, Frankrijk, Duitsland).

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Netjes hoor Kai, hoe je van deze wansmakelijke vertoning (echt, ik heb 2 emmertjes volgekotst) nog iets positiefs weet te maken. Zelfs de uberpositieve SBS verslaggever had het over angsthazenvoetbal, dan weet je het wel... Ik haal ondertussen maar vast de Duitse vlaggetjes in huis, als je het niet erg vindt...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

We zijn er bijna, we zijn er bijna....

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Beterschap

Maar Nederland wint toch simpel met 2-0 zonder in de problemen te komen met behoorlijk wat goede aanvallen. Maar het publiek verwacht schijnbaar dat Ooijer met een prachtige kapbeweging 2 spelers van Slovenië uitspeelt om vervolgens een vrije man aan te spelen ofzo. Als die Slovenen met 11 man op eigen helft staan en Nederland staat voor en er staat niemand vrij dan vind ik het prima dat ze de bal rond spelen. Zolang ze maar winnen. Stap er vanaf dat je over 10 schijven 1x raken wilt zien voordat de bal in de goal verdwijnt dat zit er gewoon niet in. Gewoon simpel winnen en dan naar het EK. Overigens zaten er echt fantastische pasen in het spel van het Nederlands elftal. Helaas vielen er niet meer doelpunten binnen maar voor hetzelfde geld werd dit 5-0 en hoorde ik niemand.

BTW. Alsof Duitsland het zo lekker doet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.