• 15.972 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.672 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Bennati kan daar niet veel gaan doen. Veel te zwaar.

Vergeten dat Bennati meer dan fatsoenlijk een bergje overkomt?

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

timbo_ schreef:

Vos koerste gewoon heel erg berekend en vervelend en ben eigenlijk blij dat ze het niet werd. Heb altijd een hekel aan die winnaars die de hele dag in het laatste wiel hangen en je alleen de laatste meters aan kop ziet.

Dus eigenlijk heb je een hekel aan alle sprinters?

Vos was de absolute topfavoriet, ze wist dat ze no way weg kon rijden. Iedereen zou haar massaal gaan achtervolgen. Daarom wint in de AGR ook nooit favoriet Boogerd, maar winnen in die koers underdogs als Schleck of Schumacher. Vos valt echt niets te verwijten, ook gezien het feit dat ze in de sprint iedereen er op legt. Daarnaast mag ze van mij best een overwinning stelen, gezien de wijze waarop ze vorig jaar reed.

Verwacht een open koers met een solo aankomst of maximaal een groepje van een man of 10.

Als zo'n klein groepje aankomt verwacht ik toch echt niet dat Freire daarbij zit.

Vergeten dat Bennati meer dan fatsoenlijk een bergje overkomt?

Ik snap de keuze om hem te passeren wel. Italië heeft al 4 of 5 potentiële winnaars (Bettini, Pozzato, Rebellin, Cunego etc.). Italië zou één van de weinige (maar noodzakelijke) knechten moeten opofferen voor iemand die de hele koers lang niets brengt, en waarvan het twijfelachtig is of ie de koers überhaupt aankan.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zijn er nog mensen die K-1 hebben gezien ? of blijft er hier maar doorgepraat worden over dat oersaaie wielrennen ?

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

JayLunar schreef:

Als zo'n klein groepje aankomt verwacht ik toch echt niet dat Freire daarbij zit.

Waarom niet? Het wordt nergens te stijl voor hem. Ideaal parcour voor renners als Freire, Pozzato, Bettini, Valverde. Ik hoop overigens op een avonturier, zoals inderdaad de in bloedvorm verkerende Samuel Sanchez of natuurlijk Boogerd.

Edit: ik begrijp niet waar Nederland mee bezig is. Lekker alle druk op Boogerd leggen. Wanneer leren ze nou eens een keer te profiteren? Elke keer goeie mensen mee voorin en nog op kop van het peloton gaan fietsen. Onbegrijpelijk. Dat Boogerd zelf niet kan afwachten, oke, maar laat een coach dan tenminste enige geslepenheid aan de dag leggen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

Edit: ik begrijp niet waar Nederland mee bezig is. Lekker alle druk op Boogerd leggen. Wanneer leren ze nou eens een keer te profiteren? Elke keer goeie mensen mee voorin en nog op kop van het peloton gaan fietsen. Onbegrijpelijk. Dat Boogerd zelf niet kan afwachten, oke, maar laat een coach dan tenminste enige geslepenheid aan de dag leggen.

Ik denk dat ze voor Freire rijden die Rabo's.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan dit tactisch onbegrijpelijke gepruts van van Kessel echt niet meer aanzien. De man zou nog tijdens de koers ontslagen moeten worden. Ook al wordt Nederland nog wereldkampioen... dit valt echt nimmer goed te praten, hoe dan ook. Behalve als ze VEEL centen hebben gekregen van Oscarrito.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

tovenaar schreef:

De man zou nog tijdens de koers ontslagen moeten worden.

Volledig mee eens.

Smeets is inmiddels ook elk gevoel voor realiteitszin kwijt: "de hele Italiaanse ploeg rijdt om Boogerd en Dekker klein te krijgen".

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

mikoz schreef:

Zijn er nog mensen die K-1 hebben gezien ? of blijft er hier maar doorgepraat worden over dat oersaaie wielrennen ?

Weer een Nederlands showtje, maar dat was te verwachten. Vooral Aerts vond ik indrukwekkend. Ik had niet verwacht dat hij Sefo gewoon de vernieling in zou trappen. Toch ook geen kleine jongen in de K-1. Park was ook wel een beetje sneu tegen Le Banner. Die had écht geen kans.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Inderdaad , nooit verwacht dat Sefo zo makkelijk neer zou gaan , hij heeft toch een groot incaseringsvermogen. Helaas kon hij dit maal niks bereiken tegen de keiharde trappen van Aerts.

Ook vond ik Chalid die Faust tegen Glaube Feitosa een prachtpartij , wat een vechter die Chalid.

Erg drukwekkend die Nederlands , dat zo een finale in Tokyo voor 50% gevuld is met Nederlanders is toch bizar , ik ben blij dat de Nederlandse TV nu iets meer aandacht geeft aan de K-1.

Mijn top 3 grootste kanshebbers :

1. Sem Schilt

2. Peter Aerts

3. Jerome Le Banner

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Nederlanders sterk gereden maar helaas niet op het podium. Bettini is een prachtige winnaar die een geweldig lange neus trekt naar die "nare" Duitsers!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4718 stemmen

Prachtig WK, mooie winnaar, Belgen en Nederlanders mee tot ver in de finale. Jammer dat ze nét niet meekonden met de 5 besten op het einde. Sterk gereden trouwens van de Italianen, die met een ploeg vol kopmannen toch een goed geheel vormden. In tegenstelling tot de Spanjaarden, die veel te defensief reden gedurende de hele wedstrijd.

starbright boy (moderator films)

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

Genoten van het WK, het mooiste in een paar jaar.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Absoluut!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik keek alleen het laatste uurtje maar het was werkelijk genieten!

Glorious Me

• 118 berichten
  • 1303 stemmen

Zo verlies je van De Graafschap en Eindhoven, zo win je uit bij Utrecht!

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Art schreef:

Nederlanders sterk gereden maar helaas niet op het podium.

Wat was er zo sterk dan?

Boogerd kwam dit keer echt te kort, helaas. Mooi interview wel weer na afloop. Zeker vergeleken met Kroon, die zichzelf maar blijft overschatten. En Bettini is echt een grandioze renner, de Armstrong van de eendagskoersen.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

eRCee schreef:

Wat was er zo sterk dan?

Als twee Nederlanders de finale rijden in zo'n sterke kopgroep dan vind ik dan een sterk staaltje. Oké, ze misten wel de beslissende slag maar ondanks dat ben ik tevreden met het optreden van de Nederlanders. Al had dat beulswerk eerder in de koers van mij niet zo gehoeven, reden immers ook sterke jongens voorop.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Art schreef:

Als twee Nederlanders de finale rijden in zo'n sterke kopgroep dan vind ik dan een sterk staaltje. Oké, ze misten wel de beslissende slag maar ondanks dat ben ik tevreden met het optreden van de Nederlanders.

De laatste jaren reed Boogerd in dit soort koersen over het algemeen bepalender en haalde hij betere klassementen dan een 12e stek. Dekker heeft eigenlijk niets gedaan (maar zijn tijd komt nog wel) en de ploegentactiek was gewoon lachwekkend.

Nee, ik kan weinig positiefs zien in het optreden van de Nederlanders.

starbright boy (moderator films)

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

Ik kan me daar wel een beetje in vinden eerlijk gezegd. Boogerd reed zoals altijd op bijna alle WK's best goed, maar was duidelijk net wat minder dan in veel andere jaren. Dekker ging lang mee, maar kon toen niks meer dan volgen. Tactisch was Nederland gewoon zwak. Zo lang er Nederlanders in de kopgroep zitten gewoon niks doen. Kan ze wellicht net dat beetje extra gekost hebben. Was dat niet gebeurd dan had bijvoorbeeld Moerenhout er misschien nog veel langer bijgezeten en had hij in het laatste deel Boogerd en Dekker nog kunnen steunen. De prestaties van Boogerd en Dekker zijn onmogelijk slecht te noemen, maar tevreden over het rijden van de Nederlanders ben ik niet,.

Zoals met elk interview met Boogerd de laatste tijd kreeg ik ook hier weer een melancholisch gevoel. Ik zal 'm echt gaan missen in het Nederlandse wielrennen. Meer dan welke renner dan ook die de afgelopen 10, 15 jaar is gestopt.

Neemt niet weg dat we met drie medailles een buitengewoon goed WK hebben gehad.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

JayLunar schreef:

Dus eigenlijk heb je een hekel aan alle sprinters?

Vos was de absolute topfavoriet, ze wist dat ze no way weg kon rijden. Iedereen zou haar massaal gaan achtervolgen. Daarom wint in de AGR ook nooit favoriet Boogerd, maar winnen in die koers underdogs als Schleck of Schumacher. Vos valt echt niets te verwijten, ook gezien het feit dat ze in de sprint iedereen er op legt. Daarnaast mag ze van mij best een overwinning stelen, gezien de wijze waarop ze vorig jaar reed.

Nee niet aan alle sprinters. Je hebt sprinters die zich overal constant mee bemoeien. Neem een Freire dit jaar in Milaan san Remo. Bettini vandaag hetzelfde verhaal. Kan gewoon afwachten en gokken op zijn sprint maar probeert drie keer alleen weg te komen. Boonen in Ronde van Vlaanderen hetzelfde verhaal en Freire dit jaar Milaaan san Remo ook prachtig.

Die irritante Vos is een ander verhaal die heeft de hele dag in het laatste wiel gereden en koerste zo afwachtend en on-attent dat het me mateloos irriteerde. Sterker nog ik denk dat Vos gewoon had gewonnen als ze slimmer en meer van voren had gekoerst. Ze hoeft van mij niet per se vol aan te vallen maar ze moet wel attent van voren mee koersen. Maar dat blijkt ook wel want anders had ze dus gewoon gewonnen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

‘Geen commentaar over Chelsea’

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 3 oktober om 19:22

“Ik wil alleen vragen beantwoorden over de wedstrijd van Ajax tegen Dinamo Zagreb''. Met duidelijke woorden liet Henk ten Cate woensdagmiddag na de training blijken niet willen reageren op de vermeende belangstelling van Chelsea.

Volgens verschillende media onderzoekt de club uit Londen of het de oefenmeester van Ajax op korte termijn als veldtrainer aan kan stellen. Avram Grant, de opvolger van de vorige maand vertrokken José Mourinho, zou in dat geval puur als manager blijven functioneren.

Andere bronnen melden weer dat Ten Cate niet de enige kandidaat voor de functie is, maar dat hij vorige week al wel met vertegenwoordigers van de club uit Londen heeft gesproken. De geboren Amsterdammer heeft een aflopend contract in de Amsterdam ArenA.

Ten Cate heeft al ervaring in het buitenland. Zo was hij werkzaam als hoofdcoach bij KFC Uerdingen in Duitsland en het Hongaarse MTK Boedapest. Voor zijn baan als trainer bij Ajax was hij de assistent-trainer van Frank Rijkaard bij Barcelona.

hahahaha dat zou wat zijn

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bruyneel met Contador en Leipheimer naar Astana.

Johan Bruyneel gaat de komende drie jaar als algemeen manager, en dus niet als ploegleider, aan de slag bij Astana. Hij neemt de jonge, Spaanse Tourwinnaar Alberto Contador, en Levi Leipheimer, nummer drie in de Tour van dit jaar, mee.

Het zag er lange tijd naar uit dat Bruyneel ploegleider zou worden van de Kazachse wielerformatie. Enkel het contract met de huidige ploegleider Marc Biver leek dat nog in de weg te staan. Bruyneel krijgt de opdracht om de ploeg te herstructureren. De vorige ploeg van Bruyneel, Discovery Channel, houdt er volgend seizoen mee op. Heel wat renners moeten dus op zoek naar een nieuwe werkgever. Alberto Contador en Levi Leipheimer zullen Bruyneel dus al zeker volgen richting Astana.

Contador vertelde eerder al aan Marca dat Bruyneel een belangrijke factor is bij zijn keuze. "Zonder Bruyneel was dit maar een van de vele mogelijkheden. Bruyneel is de beste", aldus Contador. De Spanjaard won dit jaar de Tour de France. Levi Leipheimer eindigde derde in de Tour en kiest nu eveneens voor een verdere samenwerking met Bruyneel bij Astana. Het is nog niet duidelijk of ook sportdirecteur Dirk Demol de overstap maakt. Astana heeft een zwart seizoen achter de rug, met onder meer de dopingzaken van de Kazakken Alexandre Vinokourov en Andrei Kashechkin.

(gb en hln.be)

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Oscar voor beste acteur dit jaar naar Dida... Jeetje wat een drama

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Sinds de Nederlanders zijn neergestreken in Madrid, moet Real Madrid opeens 'mooi voetbal' spelen..

Tja, Ten Cate is nog steeds bezig bij Ajax iets op te bouwen, maar bij Chelsea kan hij daadwerkelijk laten blijken een toptrainer te zijn of niet.. Ik hoop dat hij dit seizoen nog in Amsterdam blijft.

En Dida, wat een grapjas..

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Sinds de Nederlanders zijn neergestreken in Madrid, moet Real Madrid opeens 'mooi voetbal' spelen..

Dat er verwacht wordt dat Real weer eens gaat ballen is niet meer dan terecht.

Als Real op tv komt wil ik vermaakt worden met voetbal van een andere planeet. Maar dat Real is al weer 5 jaar geleden. Real verspeeld snel krediet bij mij. Op zich niet meer dan logisch omdat presidentsverkiezingen de stomste uitvinding ooit in het voetbal is, dorpsgekken worden de baas in voetbalinstituten. Het beleid dat de laatste jaren in Madrid gevoerdt is is ronduit schandalig! Miljoenen schulden -> Door de gemeente gered worden -> Weer miljonen schulden. Zo kunnen ze dus alle topspelers kopen maar presteren ze niks. Maar hadden ze een overvloed aan overbetaalde vedette.

Wat Del Bosque is aangedaan kan ik Real nooit vergeven.

Maar nu wat positiever, met Schuster heb ik er nu wel weer een beetje vertrouwen in. Met spelers als Casillias, Ramos, Sneijder Gago, Hinguin, Drenthe en Robben lijkt Real weer de goede weg ingeslagen te zijn. Alleen jammer dat het popcorn publiek in Madrid zo weinig respect voor dit team heeft (Schuster kreeg na 2 wedstrijden al witte zakdoekjes ).

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Ai niet best dit. Hoewel ik Ajax nog niet eens zo slecht vindt spelen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Compleet drama dit.

Het is toch te zielig voor woorden dat ze gewoon niet kunnen winnen van clubs als Zagreb , Praag en Kopenhagen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Bye Bye zwaai zwaai HTC!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Niet best is een understatement. Heerenveen mag zich ook kapot schamen alleen iets minder dan Ajax. Het is te hopen dat FC Twente, FC Groningen en AZ de Nederlandse schade nog kunnen beperken, al heb ik daar ook weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.