- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Die keeper van Slavia pakte wel een paar mooie ballen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Pff weer een kutjaar.
Uefa cup is helemaal flut (please Ajax schrijf je uit).
Stam, Vermaelen en Emanuelson waren oerslecht vandaag, en Collin ging 5 minuten voor tijd ook in de fout. Heel treurig maar gelukkig hebben we een stuk of 8 buitenspelers 
Henk Ten Cate is nog vermakelijker dan Louis van Gaal als hij verliest... Welke overtreding maakte Slavia Praag?
En vooraf zeggen dat Slavia een saai flut clubje is en er nu keihard 2x (terecht!) onderuitgaan.
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Ik hoop dat Ajax al zijn competitewedstrijden verliest.... Wel De Graafschap pakken en dan zoiets presteren. Ben altijd al anti - Ajax geweest, behalve op Europees niveau natuurlijk.
Wat heb ik een hekel aan die club, stelletje softe voetbalmietjes dat daar rondloopt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dan heb je een hekel aan elke Nederlandse topclub want AZ, Feyenoord en PSV zijn softer dan Ajax...
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ajax heeft nu wel genoeg punten voor de UEFA-ranglijst verneukt voor Nederland.
.
Hilarisch ook die commentator 'dat nietige Kopenhagen' 'dat kleine Slavia' , gewoon ploegen die beter zijn dan Ajax kneus.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ook grappig overal op internet wordt nu de schuld aan Collin gegeven... Totaal onterecht natuurlijk!
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Dan heb je een hekel aan elke Nederlandse topclub want AZ, Feyenoord en PSV zijn softer dan Ajax...
Natuurlijk niet, die softies uit Amsterdam komen elk jaar weer tekort. Stam is de enige bikkel, de rest waait zo om en heeft vooral geen ruggengraat. Verder is het compleet onzinnig wat je zegt, want wie sleepten er de laatste 2 jaren toch nog de broodnodige punten voor NL binnen? Juist ja, PSV en AZ.
Kan Ajax volgend jaar niet meedoen aan de Belgische competitie! Dan verneuken ze inderdaad eens niet zoveel punten voor Nederland!
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Rommedahl er in brengen, dat was pas echt dom.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Natuurlijk niet, die softies uit Amsterdam komen elk jaar weer tekort. Stam is de enige bikkel, de rest waait zo om en heeft vooral geen ruggengraat. Verder is het compleet onzinnig wat je zegt, want wie sleepten er de laatste 2 jaren toch nog de broodnodige punten voor NL binnen? Juist ja, PSV en AZ.
Kan Ajax volgend jaar niet meedoen aan de Belgische competitie! Dan verneuken ze inderdaad eens niet zoveel punten voor Nederland!
Tja Ajax verliest omdat ze te weinig voetballen, Gabri, Heitinga, Delorge dat is teveel van hetzelfde veel te veel overtredingen en onnodige kaarten kijk de statistieken er maar op na.
Ajax moet minder bikkelen en meer voetballen!
Hoe goed ze het in Europa doen staat daar natuurlijk los van 
Stam een bikkel? De stam van 2 jaar geleden wel ja.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Denk dat Gabri niet instaat was verder te voetballen en een bank heeft Ajax niet. Want een bankzitter noemen ze bij Ajax "te licht" gevolg we hebben maar een paar spelers die goed genoeg zijn voor het niveau.
SpaghettiWestern
-
- 129 berichten
- 0 stemmen
ja het is de schuld van amateur Colin
ja het is de schuld van MIDDENVELDER Emanuelsson
ja het is de schuld van Ajax dat ze met Luque de 5e speler voor linksvoor kopen, en NIEMAND voor de verdediging
en ik blijf het zeggen: speel 4-4-2 of blijf het lachertje van Europa
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
4-4-2/4-3-3 het is allemaal hetzelfde, de uitvoering is belangrijker.
Ajax had er de spelers overigens ook niet na om 4-4-2 te spelen.
Colin zat voor het EERST mis toen de 2-1 viel, de andere verdedigers hebben er minstens 3x naastgezeten maar overal krijgt Colin nu de schuld. Maar eens, Ajax moet een ervaren centrale verdediger kopen. En een CREATIEVE middenvelder want een middenveld van Gabri, Heitinga en Davids is waardeloos wanneer je een kwaliteitstegenstander krijgt.
SpaghettiWestern
-
- 129 berichten
- 0 stemmen
de verdedigers zijn:
Emanuelsson >> kan niet verdedigen
Heitinga >> wordt door ten Cate steevast op middenveld gezet
Stam >> speelt de helft van de wedstrijden
Vermaelen >> goede speler
Ogararu >> redelijk goede speler
Colin >> iets zegt me dat zijn 1 jarige contract niet verlengd wordt....en dat al na 4 officiele wedstrijden....
en wie hebben we dan? Alleen jonkies uit de 2e elftal
zo wordt je kampioen !!!
niet dus
Als Ajax fan word ik echt moe van die 4-3-3
ik weet dat ik hier over een jaar zit en dat Ajax nog steeds 433 speelt
en het maakt wel uit
ik wil 2 spitsen voor de goal, niet 1 voor de goal en 2 bij de cornervlag
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Eens, maar Heitinga verdediger? AUB niet een nachtmerrie 
Heitinga is het afgelopen jaar fantastisch als Middenvelder.
Colin voegt niks toe maar als reserve prima.
Maar hoe had je die 4-4-2 vandaag dan willen zien?
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Ook grappig overal op internet wordt nu de schuld aan Collin gegeven... Totaal onterecht natuurlijk!
Klopt, met 1-1 lagen ze er anders ook gewoon uit.
SpaghettiWestern
-
- 129 berichten
- 0 stemmen
ik kan geen selectie maken met 442
omdat er niet genoeg goede spelers zijn voor de verdediging en middenveld
laat ik het erop houden dat vdWiel en Vertonghen meer recht op basisplek hebben dan Colin
verder kan Kennedy prima op middenveld met Gabri en Heitinga in verdedigende rol, maar we hebben daarna geen (fitte) middenvelders meer die mee kunnen met de top
aanval Suarez en Huntelaar
maar ik blijf erbij dat de verdediging niet zo zwak hoort
Bij PSV spelen Addo en Zonneveld, en nog hebben zij een 10x betrouwbaardere verdediging dan Ajax
Verder is het nu wachten op ontslag van ten cate
ik denk dat iedereen wel inziet dat Ajax met de huidige verdedigers nie kampioen zal worden
Zodra Ajax zeg maar zijn 5 pt achterstand te pakken heeft zal Henk eruit vliegen.
Zo voorspelbaar allemaal
misschien Foppe geschikt?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Foppe lijkt me niet geschikt voor Ajax (te nuchter, voor dat cultuurtje daar ben ik bang).
Ik vind het trouwens wel weer vreemd dat ineens HTC nu weer de klos is. (Ik ben zeker geen fan van hem hoor dat niet)
Maar het zit Ajax 2 wedstrijden tegen en dan maar weer de trainer eruit gooien? Ja dan blijven we aan de gang ben ik bang!
SpaghettiWestern
-
- 129 berichten
- 0 stemmen
2 jaar achter elkaar de CL niet halen is voor mij voldoende om Henk af te vallen
Co werd al ontslagen na 1x falen tegen een veel betere tegenstander (Celtic)
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Er werd toen al maanden lang om zijn ontslag geroepen.
Als die bal van Stam had gezeten, moest HTC dan ook ontslagen worden?
SpaghettiWestern
-
- 129 berichten
- 0 stemmen
als, als Ajax 1 goal meer had gemaakt vorig jaar...
het gaat om de prijzen, en die hebben wij met hem niet gewonnen.
En als telt niet in voetbal
meneer houdt ook nog eens vast aan Colin in de basis en Emanuelsson op linksback, en dan ben je gewoon niet meer geloofwaardig
ze lachen zich rot bij feyenoord en psv
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Het is bullshit HTC nu wel te ontslaan en bij 1 doelpunt meer te behouden natuurlijk.
Voor de backs waren geen volwaardige vervangers dus dit was de enigste mogelijkheid, hieraan is HTC wel deels medeschuldig natuurlijk.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Ajax is een club met winstoogmerk. Het maakt voor het bestuur niet zoveel uit dat er wéér geen CL gespeeld wordt dit seizoen, want er is immers 'winst' gemaakt met het verkopen van Babel en Sneijder (waar trouwens geen vervanger meer voor wordt gehaald) Met 44 miljoen kan je een elftal samenstellen dat beter is dan Slavia Praag, maar meer dan 10 miljoen is er niet uitgegeven. Dit allemaal omdat aandeelhouders geld willen zien. En dan nog die vreselijk droge en kalme houding van Ten Cate, die veranwoordelijk is voor het waardeloze, schaamtevolle vertoon van vanavond.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Ajax schaam je, tegen een club met een begroting van 5 miljoen euro.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
SpaghettiWestern zegt hele verstandige dingen.
.
Al leek me dit ook allemaal wel duidelijk voordat het seizoen begon. Het optimisme van de Ajacieden voor dit seizoen heb ik al nooit zo begrepen.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
In deze wedstrijd was dat wellicht niet slim omdat de ruimtes klein waren maar over het algemeen vind ik Rommedahl een prima indruk maken tot nu toe bij Ajax.
Die Colin is echt een drama. Puur gehaald omdat het een vriendje van Ten Cate is. Die zal bij mijn club nog niet eens in de basis staan. Kennedy bracht ook weinig tot niks. Is puur een egotripper zonder snelheid waar een speler als Huntelaar weinig ballen van kan verwachten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
In elke wedstrijd die Ajax dit seizoen gespeeld heeft sinds de thuiswedstrijd tegen Slavia heeft het voldoende 100% kansen gecreëerd. Tegen De Graafschap werden daarvan 8 benut, tegen Heerenveen 4 en tegen Slavia 1. Als het spel nou ontzettend dramatisch was en er totaal geen dreiging vanuit ging of wat dan ook, dan had ik iedereen die roept om het vertrek van Henk en/of het bestuur wel kunnen begrijpen, maar nu is het gewoon de teleurstelling of frustratie die bij velen overheerst. Natuurlijk had er nog een verdediger bij gekund, maar echt nodig is dat allemaal niet. Met Van der Wiel ipv Colin ben je al een heel stuk verder (en Ogararu komt ook wel weer terug). En als Urby ook weer gewoon in zijn oude vorm komt, is ook de linksback positie een stuk beter bezet.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Voor het eerst sinds ik me kan herrineren heb ik eraan getwijfeld waarom ik Ajax nou ook alweer een warm hart toedraag. Wat een aanfluiting! Het spel voorin was nog niet eens zo belachelijk slecht, maar dat was meer een verdienste van het duo Huntelaar - Suarez dan de andere aanvallers of aanvallende middenvelders daar ook maar een kiezelsteen aan bijdroegen. Als toch zelfs de commentator de spelers moet aanmoedigen om meer haast te maken (Rommedahl die in de 85ste minuut ofzo effe met een wandelpasje naar de cornervlag loopt om vervolgens de grootste bochtcorner voorstelbaar af te leveren), dan is het eind echt een heel eind zoek. Als je met zo'n instelling de wedstrijd ingaat, verdien je niet meer dan uitschakeling wat mij betreft.
Verder wil ik even terugkomen op de opmerking die Youri Mulder maakte na de eerste wedstrijd. Hij zei toen dat Emanuelson stond te voetballen alsof hij zojuist wereldkampioen was geworden. Toen vond ik het een beetje overtrokken, maar als je bekijkt hoe hij gister stond te voetballen, kan ik hem naderhand alleen maar gelijk geven. Dit heeft weinig meer met vorm te maken.
Ik ben een groot voorstander van Ten Cate als trainer, maar als je bekijkt wat hij bereikt heeft en wat er voor de toekomst staat, kun je niet anders concluderen dat hij geen goed werk af heeft geleverd. Als na volgend jaar Huntelaar vertrekt en Stam en Davids stoppen, heb je maar een heel modale selectie over. En dan maar hopen dat spelers als Heitinga wel blijven, hoe raar kan het lopen met de selectie waar Ten Cate mee begon.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Het is bullshit HTC nu wel te ontslaan en bij 1 doelpunt meer te behouden natuurlijk.
Voor de backs waren geen volwaardige vervangers dus dit was de enigste mogelijkheid, hieraan is HTC wel deels medeschuldig natuurlijk.
Dat Grygera weg zou gaan was al maanden bekend dus dat daar geen geschikte vervanger voor is gekomen is de schuld van van Geel en Ten Cate. Dat Stam niet 34 wedstrijden meer kan spelen en dus een degelijke opvolger nodig heeft is ook al een paar maanden bekend dus dat is ook de schuld van beide. Dat Sneijder mogelijk weg zou gaan was ook al een tijdje binnen de club bekend. Ze hebben er weer niet op geanticipeerd.
Ten Cate haalt voor het 2e jaar op rij geen CL, Vorig jaar geen kampioen en dit jaar wordt het met deze selectie ook heel moeilijk. Ten Cate kiest voor een jongen als Colin die het op topniveau niet heeft gehaald bij PSV, bij Nac niet meer dan een modale speler was en bij Norwich City (Ploeg uit de Engelse 1e divisie) overbodig was. Dan komt die jongen op proef, bakt er niks van tegen de Rangers,bakt er niks van tegen Falkirk en nu in 2 wedstrijden tegen Slavia Praag maakt ie 2 belangrijke fouten die Ajax de kop kosten. Misschien moet het bestuur van Ajax voortaan beter nadenken en het geld wat beter besteden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.