- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
En de Belgen deden het weer. Nu 2-0 verloren tegen Finland. Ik ga verhuizen... 
Had je al veel eerder moeten doen. Na en voor Mexico '86 altijd lelijk voetballand geweest 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
HILARISCH... zou eigenlijk in 'Just a Joke' moeten staan.
Duivels knappen uiltje in Helsinki: België roemloos met 2-0 onderuit
België heeft zijn vijfde nederlaag opgelopen in de EK-kwalificatie. De bedroevend zwakke Rode Duivels, die zich als een bende slaapwandelaars over het veld voortbewogen, gingen in Helsinki roemloos met 2-0 onderuit. Een uil die de wedstrijd vijf minuten liet stilleggen betekende het begin van het einde voor de Belgen. Johansson zorgde kort na het hernemen van de partij voor 1-0. Na rood voor Fellaini vlak na rust tekende Alexei Eremenko voor een schitterende tweede treffer. De zoveelste pijnlijke afgang voor de Rode Duivels, die nu hun zomerslaap kunnen voortzetten tot 22 augustus. Die dag moeten ze, jammer genoeg voor hen, opnieuw aan de bak tegen Servië. (LPB)

Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar dat maakt De Mul m.i. nog niet beter.
België is trouwens echt drama zeg. Weer 2 jaar wachten op een volgende poging tot kwalificatie.
nee dat maakt hem niet beter maar dat was hij al

Die bondscoach kan ook beter een andere baan zoeken, wat een drama met zo'n selectie!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Genoeg potentie in die selectie zou ik zo zeggen. In ieder geval de Belgen die ik een beetje ken. Het is gewoon een bedroevend collectief.
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
Had je al veel eerder moeten doen. Na en voor Mexico '86 altijd lelijk voetballand geweest 
Belgie een lelijk voetballand noemen na en voor Mexico 86 lijkt me toch wel overdreven.
Enkele vb uit de voorbije 25 jaar.
EK 80: Belgie speelt in een aartsmoeilijke poule met Spanje, Engeland en Italie, maar komt toch ls groepswinnaar uit de bus. In e finale verliezen ze ongelukkig van Duitsland na 2goals van Hrubesch en huidige trainer Vandereyken.
WK 82: Belgie speelt een knappe eerste ronde maar gaat in de 2de ronde eruit na interne strubbelingen en blessures van bepalende spelers.
WK 90: Belgie speelt samen met Engeland en Kameroen het mooiste en friste voetbal van het tornooi, met Enzo Scifo in een glansrol, maar wordt in de achste finale uitgeschakeld door een goal van David Platt in de 120ste minuut. Belgie had enkele keren het doelhout getroffen.
WK 2002: Belgie brengt Brazilie aan het wankelen en komt zelf op voorsprong maar goal wordt onterecht afgekeurd. Brazilie kan pas laat scoren tegen de Belgen die een gave collectieve prestatie op de mat brengen.
WK 86 was natuurlijk het mooiste moment uit de Belgische voetbalgeschiedenis maar niet vergeten dat de ploeg ongelooflijk veel geluk heeft gehad en eigenlijk maar 2 matchen won op het tornooi. De ploeg van WK 90 met het geluk van WK 86 had wereldkampioen kunnen worden, want WK 90 had een kwaliteitsarme finale.
Volgens mij hebben de Belgen( door het ontbreken van geluk) en de Nederlanders( interne strubbelingen) daar de kans laten liggen om wereldkampioen te worden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
HILARISCH... zou eigenlijk in 'Just a Joke' moeten staan.
Duivels knappen uiltje in Helsinki: België roemloos met 2-0 onderuit
The owls are not what they seem... 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2200 stemmen
'Krohn-Dehli keert terug naar Ajax'
Michael Krohn-Dehli zal volgend seizoen in het shirt van Ajax te bewonderen zijn, zo meldt Voetbal International. De middenvelder werd sinds de winterstop verhuurd aan Sparta Rotterdam.
Naar alle waarschijnlijkheid zal de Deen echter deze zomer weer terugkeren bij de Amsterdammers. In de eerste seizoenshelft kwam de international weinig aan spelen toe, hij kwam niet verder dan een drietal invalbeurten.
Krohn-Dehli is niet de enige huurling die wordt teruggehaald. Ook Robbert Schilder (Heracles), Donovan Slijngard (FC Groningen) en Jan Vertonghen (RKC) keren terug in Amsterdam
Jammer voor ons 
Maar hij heeft erg goed gespeeld de 2e seizoenshelft. Dus helemaal onverwacht komt het niet voor mij.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2200 stemmen
Waarom niet?
Als spelers als Schilder en Slijngard ook terugkeren zal deze ook blijven
kos
-
- 46815 berichten
- 8939 stemmen
Schilder zie ik ook niet blijven, al geef ik die meer kans (is beter, veelzijdiger en een positie waar minder keuze voor is). Slijngard is gewoon nog erg jong. Krohn-Dehli heeft zn kans wel gehad en gaat zich echt niet meer verder ontwikkelen.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2200 stemmen
We zullen zien
Voorlopig krijgen ze alle 4 een kans
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
The owls are not what they seem... 

Maar wat Krohn-Dehli betreft, ik geef hem minder kans dan Verthongen of Slijngard bijvoorbeeld.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2200 stemmen
Ja maar geef hem wel een eerlijke kans. Dat zal Ten Cate ook doen
Bij Sparta heeft ie erg goed gespeeld het afgelopen half jaar. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat Ajax hem terug zou halen.
Maar ik snap ook dat Krohn-Dehli het dan komend seizoen moet laten zien. Hij is inmiddels 23 dus het is now or never voor hem
kos
-
- 46815 berichten
- 8939 stemmen
http://www.dailymotion.com/video/x26wgw_le-hibou-finlandais
wel een grappig beest ja.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ja maar geef hem wel een eerlijke kans. Dat zal Ten Cate ook doen
Bij Sparta heeft ie erg goed gespeeld het afgelopen half jaar. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat Ajax hem terug zou halen.
Maar ik snap ook dat Krohn-Dehli het dan komend seizoen moet laten zien. Hij is inmiddels 23 dus het is now or never voor hem
Ik bedoel minder kans op slagen natuurlijk.
Maar een eerlijke kans krijgt hij. Verdient hij ook net zo goed als de rest. Hij is was verhuurd om meer ervaring op te doen en dat heeft hij gedaan, maar voor hem is dit inderdaad wel het beslissende jaar in tegenstelling tot bij Verthongen/Slijngard/Schilder.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2200 stemmen
Ja die 3 hebben langer de tijd denk ik.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2200 stemmen
www.voetbalonline.nl, 7 juni 2007 13:48 - The Independent meldt dat Arsenal definitief afziet van Ajacied Ryan Babel. De club aast al jaren op jong talent. Robin van Persie en de Catalaan Cesc Fabregas zijn slechts twee voorbeelden van de goede scouting van Arsenal. De club volgde Baabel dit seizoen. In de winterstop waren er veel geruchten over een mogelijke overgang naar Arsenal. Die club ziet nu van hem af en richten zich nu op Florent Malouda.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Al net zo'n klassieker als die Eekhoorn.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
wel een grappig beest ja.
Tenminste één uil die succes had. De andere elf lukte het niet. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
'Zelfmoordpoging wielrenner Frank Vandenbroucke'
Uitgegeven: 7 juni 2007 13:38
Laatst gewijzigd: 7 juni 2007 13:42
MILAAN - De Belgische wielrenner Frank Vandenbroucke heeft volgens de Italiaanse krant Gazzetta Dello Sport een zelfmoordpoging gedaan. De Belg ligt in ernstige toestand in een Italiaans ziekenhuis, maar de artsen weigeren mededelingen te doen.
Vandenbroucke (32) woont in Vermezzo, in de regio Milaan. De Belg was een groot wielertalent, maar kwam veelvuldig in opspraak door zijn gedrag. Hij leed bovendien aan depressies en werd beschuldigd van doping.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Justitie vindt doping bij Belgische wielerploeg
donderdag 7 juni 2007 12:44
Bij tientallen invallen bij wielrenners en verzorgers van wielerploeg Quick-Step heeft de Belgische justitie 'belangrijke hoeveelheden verboden middelen' gevonden.
Dat heeft de Belgische justitie vanochtend laten weten. Dertien personen zijn meegenomen voor verhoor, maar namen worden nog niet vrijgegeven.
Justitie werd vorig jaar al getipt door de liberale Vlaamse politicus Jean-Marie Dedecker over grootschalig dopinggebruik binnen de Belgische wielerploeg. Hij overhandigde Justitie daarover toen een omvangrijk dossier.
'We hebben die informatie van Dedecker gecheckt en gedubbelcheckt,' zegt woordvoerder van het Belgische Openbaar Ministerie Tom Janssens tegen de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws, 'en uiteindelijk hebben we beslist om tot huiszoekingen over te gaan.'
Patrick Lefevere, de manager van de Belgische Quick-Stepploeg, zegt in een reactie 'niets van de zaak' af te weten. Ook de drie Nederlandse profrenners in dienst van Quick-Step, Bram Tankink, Addy Engels en Steven de Jongh, ontkennen betrokkenheid.
Bekende renners van Quick-Step zijn de Vlaamse wielerhelden Tom Boonen en Peter van Petegem.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Een zwarte dag dus voor iedereen die van Wielrennen houdt en dan met name voor de belgen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Och dat hele Wielrenner is toch al verpest.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Helaas is dit niet de eerste zwarte dag in het wielrennen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een zwarte dag dus voor iedereen die van Wielrennen houdt en dan met name voor de belgen.
Mwaahh... na het voetbal van gisteren kan dit er ook nog wel bij.
In alles de slechtste zijn is ook een hele prestatie hoor. 
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
Justitie vindt doping bij Belgische wielerploeg
donderdag 7 juni 2007 12:44
Bij tientallen invallen bij wielrenners en verzorgers van wielerploeg Quick-Step heeft de Belgische justitie 'belangrijke hoeveelheden verboden middelen' gevonden.
Dat heeft de Belgische justitie vanochtend laten weten. Dertien personen zijn meegenomen voor verhoor, maar namen worden nog niet vrijgegeven.
Justitie werd vorig jaar al getipt door de liberale Vlaamse politicus Jean-Marie Dedecker over grootschalig dopinggebruik binnen de Belgische wielerploeg. Hij overhandigde Justitie daarover toen een omvangrijk dossier.
'We hebben die informatie van Dedecker gecheckt en gedubbelcheckt,' zegt woordvoerder van het Belgische Openbaar Ministerie Tom Janssens tegen de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws, 'en uiteindelijk hebben we beslist om tot huiszoekingen over te gaan.'
Patrick Lefevere, de manager van de Belgische Quick-Stepploeg, zegt in een reactie 'niets van de zaak' af te weten. Ook de drie Nederlandse profrenners in dienst van Quick-Step, Bram Tankink, Addy Engels en Steven de Jongh, ontkennen betrokkenheid.
Bekende renners van Quick-Step zijn de Vlaamse wielerhelden Tom Boonen en Peter van Petegem.
Informatie die vanochtend verspreid werd door de media was weeral veel te heftig. Er zijn inderdaad invallen geweest bij verscheidene renners en verzorgers maar er is enkel 1 verzorger van Quick-Step ondervraagd geweest en die is ondertussen al weer op vrije voeten.
Al de andere renners waren van niets op de hoogte en werden zodoende ook niet ondervraagd. Deze ochtend sprak men nog van een zaak Quick-step terwijl na verdere beschouwing toch lijkt te gaan om een dopingzaak in het amateurmilieu. ( Enkele ex-profs werden ondervraagd, maar geen van hen was/is verbonden aan de Quick-stepploeg). We zullen zien hoe de zaak verder evolueert.
V
-
- 8369 berichten
- 3383 stemmen
Je hebt een concurrent. 

Prachtig hoe zij de Paris Hilton van het tennis alle hoeken van de baan liet zien! Nu maar hopen dat zij in staat is om hetzelfde met Henin te doen. Al vrees ik het ergste.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Fragment van een artikel uit De Standaard:
Hoe velen van hen aangehouden zouden blijven, was gisteravond nog niet duidelijk. Het parket wilde de namen van de betrokkenen niet bekendmaken en ook over de aard van de producten bleef het op de vlakte.
'Het gaat over belangrijke hoeveelheden verboden producten', zei woordvoerder Tom Janssens enkel.
Volgens niet-officiële bronnen zou het gaan om epo, groeihormoon, corticoïden en 'pot Belge', een mengsel van allerhande drugs. Grote namen waren er bij de gearresteerden niet.
De Waalse ex-prof Pierre Herinne en de West-Vlaming Patrick Schurm, tot vorig jaar actief bij de eliterenners zonder contract, zouden de invoerders van de producten zijn, de ex-profs David Windels en Rik Coppens de verdelers. Dat zouden meteen ook de vier kopstukken in het hele verhaal zijn. Vooral David Windels spreekt tot de verbeelding. Als amateur won Windels begin jaren 90 tientallen koersen, als prof niets meer. Maar hij raakte wel verslaafd aan amfetamines en in 1997 werd hij veroordeeld wegens handel in het spul. Een van de betichten aan zijn zijde was de veearts José Landuyt, van wie Windels beweert dat hij hem verslaafd maakte.
De vijfde gearresteerde is Quick Step-verzorger Johan Molly. Hij hield er vooral met Windels een intens telefoon- en sms-verkeer op na. Molly werd kort na de middag alweer vrijgelaten. Er werden bij hem geen producten gevonden en hij zou ook geen dealer zijn. 'Maar dat betekent niet dat hij onschuldig is', zei Tom Janssens. Wat hem dan wel verweten wordt, is niet duidelijk.
Op de vraag of de kortstondige arrestatie van Molly betekent dat er inderdaad toch nog altijd doping wordt gebruikt binnen de Quick Step-ploeg of dat er een systeem van georganiseerd dopinggebruik bestaat binnen de ploeg, kwam gisteren geen antwoord. Feit is dat bij de dertien mensen die gisteren voorgeleid werden, geen enkele Quick Step-renner zat.
We zullen wel zien wat het wordt, maar het lijkt voorlopig nog niet het grote einde van Quick-Step, dat Jean-Marie Dedecker al maanden voorspelt. Gisterenavond voordat er namen bekend waren zei hij 'Ik weet over wie het gaat, welke renners betrokken zijn, maar ik ga niks zeggen, ik laat het parket zijn werk doen." De schijnheiligaard, als het grote namen geweest waren, had hij het maar al te graag verteld 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.