• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.285 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.429 gebruikers
  • 9.464.366 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

We krijgen overigens een arrogante Louis van Gaal-kloon in de Jupiler Eredivisie.

Andre Wetzel van Voetbal Verening Venlo is namelijk een pedant, onsympathiek (letterlijk) ventje met kennis van zaken. VVV zal dan ook waarschijnlijk niet degraderen en wij zullen enkele vermakelijke persbijeenkomsten tegemoet kunnen zien.

VVV en Wetzel zijn dus een aanwinst voor alles. Welkom beiden

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

Giro blijft toch de mooiste wielerkoers van het jaar. De tour is toch veel minder spectaculair valt ieder jaar weer op.

Maar de Tour heeft een veel hoger niveau. Daar geniet ik toch ook wel van.

Erg balen dat ik dit jaar zo weinig Giro kan volgen trouwens.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Jan Kromkamp is gister mishandeld

Ik hoorde het bij Studio Voetbal. Te triest voor woorden gewoon.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Ajax geplaatst voor loting voorronde CL

Geschreven door Jurre de Ruiter op maandag, 28 mei om 00:39

Ajax plaatste zich vanmiddag door AZ Alkmaar aan de kant te zetten voor de voorronde van de Champions League. Bij de loting van de derde en laatste voorronde zullen de Amsterdammers in ieder geval geplaatst zijn, zo werd vanmiddag bekend.

Ajax is voorlopig als vijfde geplaatst, wat betekent dat de ploeg van trainer Henk ten Cate een ongeplaatste club als tegenstander zal krijgen.

Mogelijke tegenstanders zijn daardoor Sparta Praag, Fenerbahce, AEK Athene, Dinamo Boekarest, Rosenborg, Spartak Moskou, Rode Ster Belgrado, Toulouse, FC Kopenhagen, Dinamo Zagreb en Racing Genk. Daarbij moet echter wel de kanttekening worden gemaakt dat enkele ploegen eerst nog de tweede ronde moeten overleven

Dat kunnen moeilijke tegenstanders worden.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Dat kan zeker. Kopenhagen vorig jaar ging ook fout.

Maar Ajax moet het tegen deze tegenstanders normaal gesproken kunnen winnen.

En ik neem aan dat ze geleerd hebben van vorig jaar.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Ajax is iig wel gegroeid.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

McGEE MAAKT KRUIS OVER DE TOUR.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Bradley McGee moet een kruis maken over de Ronde van Frankrijk. De Australiër van Française des Jeux heeft hardnekkige rugproblemen en laat zich opereren.

"De feiten zijn er", zegt McGee. "Het wordt tijd dat ik ze onder ogen zie en begrijp dat ik mijn ambities als profrenner niet kan waarmaken als ik op deze manier blijf koersen. Op een vlak parcours kan ik op 95 procent van mijn krachten makkelijk mee. Maar in een tijdrit en bergop gaat het echt niet."

"Ik heb een operatie lang genoeg uitgesteld, nu is het tijd. Ik hoop tussen augustus en oktober terug te keren."

Bron: één teletekst.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Ajax is iig wel gegroeid.

Dat wel, maar het is nog niet geweldig zodra ze zelf het spel moeten maken.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Bourgas sluit in stijl af en verliest met 9-0

28/5/2007 15:20

FC Chernomorets Bourgas Sofia heeft zijn debuut op het hoogste niveau van Bulgarije in stijl afgesloten. De hekkensluiter verloor op eigen veld met 9-0 van Lokomotiv Sofia. Het was de grootste thuisnederlaag in deze competitie.

De oorwassing tegen de nummer drie van Bulgarije was niet eens de meest afgetekende verliesbeurt. Chernomorets ging dit seizoen ook al eens met 11-0 en 10-0 ten onder. Daarnaast moest de club tweemaal met 8-0 van het veld, een keer met 7-0 en liefst vijfmaal met 6-0.

Van de dertig competitieduels verloor Chernomorets er 29. Eén keer speelde de ploeg gelijk, op 1 oktober 2006 kwam Litex Lovech niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Eind april nam Litex wraak door met 11-0 uit te halen.

Chernomorets verloor de laatste 22 competitieduels, maakte in de gehele competitie slechts acht doelpunten en incasseerde liefst 131 treffers. Met een gemiddelde van 4,37 tegendoelpunten is het de meest gepasseerde club van alle ploegen die in Europa uitkomen op het hoogste profniveau.

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

eRCee schreef:

Maar de Tour heeft een veel hoger niveau. Daar geniet ik toch ook wel van.

Erg balen dat ik dit jaar zo weinig Giro kan volgen trouwens.

De tour heeft zeker een hoger niveau maar ik twijfel wel eens of het verschil echt zo groot is als iedereen beweert. Alleen Basso heeft vorig jaar de Giro gedomineerd maar ik ben er van overtuigd dat die de tour met minstens zoveel overmacht had gewonnen. Ook denk ik dat de klimmen in de giro heel anders zijn waardoor een Ullrich voor mijn gevoel de Giro ook niet zo maar had gewonnen mocht hij hem hebben gereden.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

De tour heeft zeker een hoger niveau maar ik twijfel wel eens of het verschil echt zo groot is als iedereen beweert.

Als je andersom kijkt vind ik het toch wel duidelijk: Simoni, Di Luca, Cunego en de anderen bewijzen keer op keer in de Tour geen enkele kans te maken.

Vanouds ligt het gemiddelde van vlakke etappes in de Tour ook veel hoger maar ik geloof dat ze dit jaar in de Giro aardig doortrappen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Is natuurlijk niet helemaal realistisch. Di Luca heeft de tour volgens mij in zijn goede jaren nog nooit gereden. En ook de twee anderen hebben ieder jaar als hoofddoel de Giro. Als je piekt voor de giro en tour meerijdt om het meerijden zoals deze namen doen. Dan is de vergelijking niet eerlijk. Je zou het pas kunnen zien wanneer een Cunego de Giro niet rijdt en de Tour als hoofddoel neemt.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Als je andersom kijkt vind ik het toch wel duidelijk: Simoni, Di Luca, Cunego en de anderen bewijzen keer op keer in de Tour geen enkele kans te maken.

Vanouds ligt het gemiddelde van vlakke etappes in de Tour ook veel hoger maar ik geloof dat ze dit jaar in de Giro aardig doortrappen.

Mwah Simoni, Di Luca en Cunego zijn natuurlijk ook absoluut geen tijdrijders, en het zijn vaak toch de goede tijdrijders die aardig kunnen klimmen, die de tour winnen en niet de pure klimmers(zoals Simoni en Cunego).

Daarbij is de eerste week van de Tour altijd vrijwel volledig vlak waardoor er natuurlijk zowieso logischerwijs harder wordt doorghaspelt. Zo'n laatste week als in deze Giro haalt natuurlijk al enorm het gemiddelde omlaag.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Is op zich wel waar wat je zegt Timmy. Maar eRCee heeft in zoverre wel gelijk dat als die "rasklimmers" dan meedoen aan de tour ze het in de bergetappes bijna altijd afleggen tegen die goede tijdrijders die aardig kunnen klimmen

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

De UEFA kan Ajax komende zomer koppelen aan de volgende ploegen: Sparta Praag, Toulouse, Racing Genk, Spartak Moskou, Rode Ster Belgrado, Dinamo Boekarest, AEK Athene, Fenerbahçe en FC KOPENHAGEN.

Best lastige tegenstanders, Ajax is er dus nog niet. Ik hoop op Kopenhagen, tijd voor revanche!

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4563 stemmen

Club Brugge mag dan toch Europa in!

Brugge won de Belgische voetbalbeker, na een 1-0 zege tegen Standard Luik.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ook Mitea moet vertrekken bij Ajax

Geschreven door Pieter Hanson op dinsdag, 29 mei om 11:55

In navolging van Kenneth Perez, Olaf Lindenbergh en Tom de Mul lijkt ook Nicolae Mitea komende zomer te vertrekken bij Ajax. Volgens De Telegraaf is de Roemeen te licht bevonden voor het Ajax-niveau en mag hij op zoek naar een nieuwe club.

Mitea speelde afgelopen zondag nog wel mee in de play-off-finale tegen AZ. De Roemeen mocht zelfs in de basis starten, maar blokkeerde volledig en werd na een half uur naar de kant gehaald door trainer Henk ten Cate. Daarmee lijkt Mitea zijn laatste wedstrijd in Ajax-shirt gespeeld te hebben.

Ook Perez, Lindenbergh en De Mul gaan Ajax waarschijnlijk verlaten. Perez heeft besloten dat het beter is om te vertrekken, ongeacht of Wesley Sneijder naar Valencia verkast. Ook Emmanuel Boakye, dit seizoen verhuurd aan Heracles Almelo, mag weg.

Jan Vertonghen en Robbert Schilder zouden komende zomer terugkeren naar de Arena. Vertonghen maakte een goed seizoen door bij RKC Waalwijk en wordt binnen Ajax gezien als een toekomstige centrale verdediger. Schilder komt terug om de linksbackpositie dubbel te bezetten.

Verder wil Ten Cate voor elke linie een versterking. In defensief opzicht worden de namen van Khalid Boulahrouz (Chelsea) en Marius Constantin (Rapid Boekarest) in verband gebracht met Ajax. Voor de middenlinie zouden Tümer Metin (Fenerbahce), Mbark Boussoufa (Anderlecht) en Thiago Motta (FC Barcelona) belangrijke kandidaten zijn en als aanvallende versterking zou Francois Sterchele (Germinal Beerschot) in het schaduwelftal staan.

Ajax legde eerder al twee versterkingen vast voor het komende seizoen. Kennedy Bakircioglu komt over van FC Twente en Laurent Delorge verruilt ADO Den Haag voor de Amsterdam Arena. Ajax had eveneens een oogje op Eljero Elia, maar deze kiest voor FC Twente. Bovendien koos de Hongaarse spits Krisztian Nemeth voor Liverpool.

Zitten zeker interessante spelers tussen. Oproepje aan de Belgen hebben jullie wat informatie over Sterchele en Boussoufa (al kennen we die wel een beetje in Nederland)?

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Alleen het vertrek van Lindenbergh vind ik begrijpelijk. De andere 3 vind ik toch wel opmerkelijk.

Perez is gewoon een erg goede voetballer en als hij speeltijd kreeg van Ten Cate speelde hij altijd goed en scoorde hij ook nog geregeld. Een speler die Ajax volgend seizoen ook nodig zou kunnen hebben

Tom de Mul is nu de judas bij Ajax omdat hij opmerkingen heeft gemaakt over het beleid van de club. Maar iedereen is vergeten hoe Tom de Mul is doorgebroken afgelopen seizoen en afgelopen zondag was hij 1 van de zo niet de beste speler aan Ajax kant.

Mitea is net als de Mul erg jong heeft veel blessures gehad de afgelopen jaren maar als hij niet geblesseerd was kreeg hij ook nauwelijks speeltijd zeker dit seizoen. Ten Cate koos bijna altijd voor Babel aan de linkerkant terwijl ik denk dat spelers als Perez en Mitea meer kunnen brengen. Dan moet ik wel zeggen dat Mitea zondag niet best speelde het eerste half uur maar daar wordt hij nu op afgerekend.

De versterkingen die worden genoemd zijn op een enkele naam na niet veel beter dan degene die nu waarschijnlijk moeten vertrekken. Maar Ten Cate zal het volgend jaar wel merken..

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Perez is gewoon een erg goede voetballer en als hij speeltijd kreeg van Ten Cate speelde hij altijd goed en scoorde hij ook nog geregeld.

De laatste maanden raakt hij geen pepernoot. Hij is te wisselvallig gebleken voor een topclub. Hij ligt bovendien slecht in de groep.

Tom de Mul is nu de judas bij Ajax omdat hij opmerkingen heeft gemaakt over het beleid van de club. Maar iedereen is vergeten hoe Tom de Mul is doorgebroken afgelopen seizoen

Ajax wilde zijn contract verlengen maarTom de Mul wil zelf niet...

Met Kennedy B. is de opvolger van De Mul al binnen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Laat Perez maar naar eindhoven komen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

De laatste maanden raakt hij geen pepernoot. Hij is te wisselvallig gebleken voor een topclub. Hij ligt bovendien slecht in de groep.

(quote)

Ajax wilde zijn contract verlengen maarTom de Mul wil zelf niet...

Met Kennedy B. is de opvolger van De Mul al binnen.

Hij heeft Ajax toch een aantal keer de overwinning of een belangrijk punt bezorgd. Hij is technisch gezien 1 van de beste die ze hebben. Zeker nu de kans groot is dat Sneijder vertrekt lijkt het me oliedom om Perez ook te laten vertrekken.

Wat Tom de Mul betreft die heeft nog een contract tot volgend jaar. Hij hoeft dus niet weg alleen als Ajax nog wat voor hem wil vangen. En stel dat hij na volgend seizoen toch wil blijven dan kan hij zijn contract alsnog verlengen. En die Bakircioglu lijkt me pas te min voor het topniveau in Nederland. Leuke speler voor Twente maar hij had daar beter kunnen blijven.

En over Mitea zeg je niks dus neem ik aan dat je het wat hem betreft met me eens bent

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Volgend jaar misschien een nieuwe sportzender.

Als dat betekent meer sport is het natuurlijk goed nieuws, maar er zal wel niet veel veranderen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

En over Mitea zeg je niks dus neem ik aan dat je het wat hem betreft met me eens bent

Ik weet het niet eigenlijk. Mitea was een aardige speler, maar ook weer niet echt top. Handig om in de selectie te hebben, maar voor de basis zie ik liever een ander. Voor hem zelf zou het beter zijn te vertrekken naar een club waar hij elke week speelt.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Ik weet het niet eigenlijk. Mitea was een aardige speler, maar ook weer niet echt top. Handig om in de selectie te hebben, maar voor de basis zie ik liever een ander. Voor hem zelf zou het beter zijn te vertrekken naar een club waar hij elke week speelt.

Maar vind jij Babel beter dan Mitea over het algemeen?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Maar vind jij Babel beter dan Mitea over het algemeen?

Zeker. Ik vind alleen dat Babel geen echte linksbuiten is en te weinig rendement heeft. Ik zie dan ook liever dat Ajax volgend seizoen vaker 4-4-2 gaat spelen met Babel naast Huntelaar, ik denk dat hij dan vaker zal scoren.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

EINDHOVEN - De verwondingen van Jan Kromkamp zijn ernstiger dan aanvankelijk gedacht. De verdediger werd zaterdagavond na afloop van een vriendschappelijk wedstrijd tussen PSV en VV Acht in elkaar geslagen.

Hij heeft daarbij een gebroken neus, een gebroken jukbeen en een gebroken oogkas opgelopen. Bovendien kampt hij met een lichte hersenschudding. In eerste instantie werd alleen gedacht aan een gebroken neus.

Volgens Pedro Salazar-Hewitt van PSV gaat het inmiddels al weer wat beter met Kromkamp, die zelf vanwege een blessure niet meevoetbalde tegen Acht. ,,Hij is weer thuis en de zwellingen in zijn gezicht nemen af. Bovendien gaat zijn oog alweer een stukje open'', aldus de woordvoerder. De rechtsback bracht na het voorval een nacht door in het ziekenhuis.

Zowel PSV als de politie tast nog in het duister over de oorzaak van de mishandeling. Salazar-Hewitt: ,,We hebben geen idee. Het was een gezellige middag en avond en niets wees erop dat zoiets zou gebeuren. Heel vervelend allemaal.''

Volgens Salazar-Hewitt gebeurde het voorval rond elf uur 's avonds. ,,Hij liep naar zijn auto en op de parkeerplaats heeft hij klappen gekregen en is hij gemolesteerd.''

Kromkamp heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. ,,We onderzoeken de zaak. Maar er is helaas nog niemand aangehouden'', aldus een zegsman van de politie

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Zeker. Ik vind alleen dat Babel geen echte linksbuiten is en te weinig rendement heeft. Ik zie dan ook liever dat Ajax volgend seizoen vaker 4-4-2 gaat spelen met Babel naast Huntelaar, ik denk dat hij dan vaker zal scoren.

Als centrumspits in een 433 systeem heeft Babel het gewoon niet.

Als linksbuiten in een 433 systeem heeft Babel het gewoon niet

Samen met Huntelaar in een 442 systeem werkt het wel aardig alleen Ajax speelt toch 9 van de 10x met buitenspelers. Zowel Mitea als Perez zijn spelers voor linksbuiten. Daarom snap ik hun mogelijke vertrek niet zo. Bakircioglu is ook een man die meer naar binnen gaat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Babel samen met Huntelaar voorin zou perfect zijn!

Ik vind sowieso dat Babel moet spelen, hij is erg dreigend en heeft de potentie een topper te worden i.t.t. Mitea, Perez, Leonardo, de Mul, Bakircioglu enz.

Babel heeft alles wat een aanvaller nodig heeft, snelheid, schot, het postuur, techniek enz. Alleen zijn linkerbeen en zijn effectiviteit mag veel beter!

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Kai schreef:

Babel samen met Huntelaar voorin zou perfect zijn!

Ik vind sowieso dat Babel moet spelen, hij is erg dreigend en heeft de potentie een topper te worden i.t.t. Mitea, Perez, Leonardo, de Mul, Bakircioglu enz.

Babel heeft alles wat een aanvaller nodig heeft, snelheid, schot, het postuur, techniek enz. Alleen zijn linkerbeen en zijn effectiviteit mag veel beter!

Dat linkerbeen wordt niet beter want dat zit in hem. Verder is hij erg egoistisch als er een doelrijpe kans is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.