- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Altijd maar weer de scheids, als Ajax het ff niet goed doet. En weet je, ik vond juist dat Wegereef meer in het voordeel van Ajax floot..
Dan ben je scheel. Niet dat ik hem van partijdigheid verdenk. Hij was gewoon waardeloos slecht en Ajax had de pech daar het meest last van te hebben.
Arturo
-
- 192 berichten
- 143 stemmen
Dan ben je scheel. Niet dat ik hem van partijdigheid verdenk. Hij was gewoon waardeloos slecht en Ajax had de pech daar het meest last van te hebben.
Oke, ik geef toe, hij floot niet echt in de voordeel van Ajax maar ook in voordeel van AZ. Aan AZ kant geeft die geen hoekschop terwijl die die wel moet geven en ook geeft die een hoekschop aan Ajax terwijl die die ook niet moet geven. Bij Ajax dan met de eerste gele kaart voor Davids, maar de tweede was wel terecht.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Volgens mij had Davids bij beide overtredingen geen intentie om de bal te spelen. Wat mij betreft is dat gewoon 2 keer geel, en gewoon onprofessioneel om je niet in te houden wanneer je al geel hebt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach waar maak je je druk om? We wachten met z'n allen toch al sinds oktober op de Play-offs.
Arturo
-
- 192 berichten
- 143 stemmen
Ach waar maak je je druk om? We wachten met z'n allen toch al sinds oktober op de Play-offs.
Het kan nog best spannend worden hoor, PSV heeft een dip maar het lijkt erop dat het nu weg is..
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
PSV voetbalt nog steeds erg matig in de competitie, maar ze winnen tenminste en dat is ook een kwaliteit. Maar of dat betekent dat de dip voorbij is?
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
De rode kaart voor Davids leek me idd wat zwaar (hoewel hij de schijn natuurlijk altijd tegen heeft, dat weet je bij hem) en die AZ goal sloeg nergens op.
Bijna net zo triest als die penalty tegen feyenoord
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
PSV voetbalt nog steeds erg matig in de competitie, maar ze winnen tenminste en dat is ook een kwaliteit. Maar of dat betekent dat de dip voorbij is?
Deze wedstrijd was wel een stuk beter dan Heracles en Go Ahead. Dus wat dat betreft begint het weer iets beter te lopen bij PSV. En niet te vergeten het programma is erg licht de komende weken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Goh wat woor ik toch moe van de lobby van de media Ajacieden Barend en Van Gelder die tegen beter weten in maar blijven beweren dat het een gestrekt been was..... Dat was het duidelijk niet IMO. Gestrekt is gestrekt en dit been was gebogen. Hij ging wel voor de bal dat mag.
stinissen (crew films & series)
-
- 23817 berichten
- 77580 stemmen
Goh wat woor ik toch moe van de lobby van de media Ajacieden Barend en Van Gelder die tegen beter weten in maar blijven beweren dat het een gestrekt been was..... Dat was het duidelijk niet IMO. Gestrekt is gestrekt en dit been was gebogen. Hij ging wel voor de bal dat mag.
In 99% van de gevallen is dit een gele kaart en GEEN doelpunt.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond Wegereef wel een punt hebben dat de keeper zich buiten zijn zone bevond. Bij een duel tussen twee veldspelers zouden ze waarschijnlijk allebei met een dergelijk gehouden been het duel aangaan. Dan is het lastig om een vrije trap toe te kennen aan 1 van de 2 partijen (hoewel er vaak een speler geblesseerd achterblijft, wiens team dan de vrije trap krijgt).
Omdat het hier een keeper betreft, die dus met zijn armen (en bovenlichaam) naar de bal komt, zou de veldspeler gestraft moeten worden, wat ook weer wat krom is omdat de keeper zich buiten zijn 'onkwetsbare' zone bevindt.
Het is een lastige zaak.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ik vond Wegereef wel een punt hebben dat de keeper zich buiten zijn zone bevond. Bij een duel tussen twee veldspelers zouden ze waarschijnlijk allebei met een dergelijk gehouden been het duel aangaan.
Totale nonsens, gestrekt been is altijd affluiten, waar dan ook en tussen wie dan ook.
Maar de raarste uitspraak vh weekend is toch wel die van Frits Barend over Sankoh, dat die door had moeten spelen terwijl ie vol in zijn kruis getrapt wordt?!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Totale nonsens, gestrekt been is altijd affluiten, waar dan ook en tussen wie dan ook.
Maar de raarste uitspraak vh weekend is toch wel die van Frits Barend over Sankoh, dat die door had moeten spelen terwijl ie vol in zijn kruis getrapt wordt?!
Ik heb het nergens over een gestrekt been, en volgens mij was daar ook geen sprake van. Ik heb ze wel gestrekter gezien in ieder geval.
En even hypothetisch gezien: als twee spelers met gestrekt been inkomen, wat dan? Scheidsrechtersbal? Als het aan mij lag werd er gewoon doorgespeeld, tenzij er een zware blessure zou zijn (zoals Stekelenburg trouwens deed voorkomen, dat wel).
Dat de keeper er voor kiest om met zijn bovenlichaam naar voren in te komen buiten zijn beschermde gebied, en niet met benen naar voren (zoals iedere andere veldspeler zou doen) kan de Zeeuw weinig aan doen.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Je refereert toch met je verhaal over de keeperszone aan het 'incidentje' tussen De Zeeuw en Stekelenburg? Nou daar was ook discussie over de wijze van inkomen van De Zeeuw. 
Over je hypothetische geval: Yep! Scheidsrechtersbal. 
Kijk die regel (geen gestrekt been) is er natuurlijk ook met een goede reden. Je schopt iemand invalide als je hem vol raakt.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Je refereert toch met je verhaal over de keeperszone aan het 'incidentje' tussen De Zeeuw en Stekelenburg?
Ja, tuurlijk
. Maar ik koos bewust voor "dergelijke houding" en niet gelijk voor "gestrekt been". Want er was wel dergelijk een knik in het been van de Zeeuw, misschien genoeg om veel van de voorwaartse kracht bij impact op te vangen door verder te buigen in plaats van in het lichaam van de tegenstander te planten.

. Laat ze maar lekker doorspelen, net als een kopduel waarbij beide spelers elkaar omlaag trekken.
Ja, tuurlijk, daar ben ik het ook mee eens.
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Goh wat woor ik toch moe van de lobby van de media Ajacieden Barend en Van Gelder die tegen beter weten in maar blijven beweren dat het een gestrekt been was..... Dat was het duidelijk niet IMO. Gestrekt is gestrekt en dit been was gebogen.
Sure. En hands is ook alleen met je handen mogelijk.....
Niet zondermeer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En hoe zit het ook alweer met bij twijfel voordeel geven aan de aanvallende partij waar men altijd zo vol van is? Nu even niet......?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In 99% van de gevallen is dit een gele kaart en GEEN doelpunt.
Als Jack en Frits het maar vaak genoeg zeggen ga je het nog geloven ook. Gelukkig gaat het in 1% van de gevallen wel goed.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Er waren wel meer clubs die de scheidsrechter tegen zich hadden (FC Groningen bijvoorbeeld), toch schreeuwen ze er bij Ajax weer het hardst om.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Er waren wel meer clubs die de scheidsrechter tegen zich hadden (FC Groningen bijvoorbeeld), toch schreeuwen ze er bij Ajax weer het hardst om.
Mag misschien zo zijn, maar ik blijf het belachelijk vinden (Er staat hier ook even wat meer op het spel). En dan lees ik hier berichten dat het doelpunt terecht was. Dat komt er bij mij niet in hoor. Het been was misschien niet voor de volle 100% gestrekt, maar dan nog komt hij als een bezetene in. Zo inkomen bij een andere speler (of het nou een keeper is of niet) moet gewoon afgefloten worden. Mag niet eens een discussie over zijn.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Het been was misschien niet voor de volle 100% gestrekt, maar dan nog komt hij als een bezetene in. Zo inkomen bij een andere speler (of het nou een keeper is of niet) moet gewoon afgefloten worden. Mag niet eens een discussie over zijn.
Pfff... ik lees toch wel aanmerkelijk wat berichten dat het niet zeker is dat er afgefloten had moeten worden, dus natuurlijk DIENT er een discussie over te zijn.
En wat de één 'bezetene' noemt, noemt de ander 'vol vuur en passie'.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
En ik begrijp die berichten dus eigenlijk niet, aangezien ik het een 100% overtreding vond.
En wat de één 'bezetene' noemt, noemt de ander 'vol vuur en passie'.
Zullen we alle overtredingen dan maar bestempelen als 'vol vuur en passie'?
Dan kunnen we wat leuke duels verwachten...
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Tuurlijk was het een overtreding. Maar verder niks wat niet bij elke club regelmatig gebeurt.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En ik begrijp die berichten dus eigenlijk niet, aangezien ik het een 100% overtreding vond....
ja, en anderen ook, en weer anderen niet, vandaar dat discussie niet uit den boze is.
Zullen we alle overtredingen dan maar bestempelen als 'vol vuur en passie'?
Dan kunnen we wat leuke duels verwachten...
Niets nieuws, gebeurt elke wedstrijd, dat men het niet eens is met een kaart, of niet eens is met geen kaart.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Tuurlijk was het een overtreding. Maar verder niks wat niet bij elke club regelmatig gebeurt.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Tuurlijk snap ik de ophef.
Maar dit is iets wat supporters van andere clubs zo vaak meemaken, alleen is dat minder interessant voor de media.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Bij Ajax maken ze dit tegenwoordig zowat elke week mee. Wegereef zal vandaag wel een groot boeket uit Eindhoven krijgen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
De belasting-cheque van Hiddink wellicht...
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Ajax-supporters die klagen dat ze de scheids tegen hebben
. Da's net zo triest als PSV-supporters die klagen dat ze de scheids tegen hebben.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Dat dat triester gevonden wordt dan wanneer een andere club dat doet ligt ook niet aan de supporters, maar aan de media. Hoewel ik het vaak ook onzin vind, was de negatieve invloed van de scheids gister overduidelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.