- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ajax-supporters die klagen dat ze de scheids tegen hebben
Ik begrijp niet hoe je hier dit seizoen nog zo op kan reageren. Ajax heeft echt al het hele seizoen alle scheidsrechters tegen. Ik zag gister ergens een statistiek, Ajax heeft meer dan 2 keer zoveel kaarten gekregen als PSV en ook veel meer dan bijvoorbeeld AZ. Het is wel zo dat Ajax dit jaar teveel (domme) kaarten pakt, maar 2x zoveel is gewoon belachelijk. Je zou gaan denken dat Ajax een schopploeg is, maar dat is helemaal niet zo.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Nee, bij Ajax schreeuwen ze liever.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Nee, bij Ajax schreeuwen ze liever.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Ik begrijp niet hoe je hier dit seizoen nog zo op kan reageren. Ajax heeft echt al het hele seizoen alle scheidsrechters tegen. Ik zag gister ergens een statistiek, Ajax heeft meer dan 2 keer zoveel kaarten gekregen als PSV en ook veel meer dan bijvoorbeeld AZ. Het is wel zo dat Ajax dit jaar teveel (domme) kaarten pakt, maar 2x zoveel is gewoon belachelijk. Je zou gaan denken dat Ajax een schopploeg is, maar dat is helemaal niet zo.
Heb je eerste helft in Bremen duidelijk niet gezien. Ajax is dit jaar in vergelijking met AZ en PSV dus gewoon wel duidelijk een schopploeg.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Stam, Davids, Schneider, nee Ajax dat zijn allemaal lievertjes.... Zouden ze niet zoveel schoppen omdat het voetballend niet lekker gaat en de sfeer kut is? Nee, het is de scheidsrechter. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Kom op hey ... er zijn - zoals bij elke club - een aantal van die incidenten geweest (Sneijder, Perez), maar om nou te zeggen dat alles aan Ajax zelf ligt getuigt ook niet van veel objectiviteit.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Sneijder een schopper? Ja, hoor. Hij krijgt alleen maar kaarten voor protesteren.
Eh, volgens mij gaat het best goed, hoor. Vergeleken met vorig seizoen hebben ze een grote stap gemaakt, ze staan gewoon tweede, zitten nog in de beker, hadden in de UEFA cup de pech dat met veel geblesseerden tegen één van de sterkste tegenstanders moesten...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Een van de sterkste tegenstanders die al weken niet draait en al weken op rij punten laat liggen tegen zwakke duitse ploegen. Nee op het moment dat Ajax tegen Werder speelde was dat geen schim van het Werder van voor de winterstop.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ajax heeft het in die wedstrijden inderdaad zelf laten liggen. Vooral uit, veel te laf begonnen. Dat mag Henk zich aanrekenen. Daarbij het nodige geluk gehad dat Werder niet al te scherp was. Had veel meer ingezeten in beide ontmoetingen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Een van de sterkste tegenstanders die al weken niet draait en al weken op rij punten laat liggen tegen zwakke duitse ploegen. Nee op het moment dat Ajax tegen Werder speelde was dat geen schim van het Werder van voor de winterstop.
Dat is waar, maar nog steeds wel een sterke tegenstander (de Duitse competitie is sterk).
Ajax had ook kunnen winnen, als ze een fitte selectie hadden gehad en (wederom) wat meer geluk met de arbitrage (ik herinner me de 2-0 die niet over de lijn was).
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Je refereert toch met je verhaal over de keeperszone aan het 'incidentje' tussen De Zeeuw en Stekelenburg? Nou daar was ook discussie over de wijze van inkomen van De Zeeuw. 
Over je hypothetische geval: Yep! Scheidsrechtersbal. 
Kijk die regel (geen gestrekt been) is er natuurlijk ook met een goede reden. Je schopt iemand invalide als je hem vol raakt.
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt PartyMarty, maar in het geval van twee gelijkwaardige overtredingen, tegelijkertijd begaan, wordt er gewoon doorgevoetbald en dus geen scheidsrechtersbal zoals jij stelt (ik ben zelf scheidsrechter en zoals je weet, die hebben altijd gelijk
.
Maar nu ff serieus, Wegereef was erg slecht en Ajax was daar in dit geval de dupe van.
De actie van de Zeeuw was in mijn bescheiden optiek "onbesuisd" in de regels staat letterlijk dat dat dient te worden afgefloten. Als scheidsrechter kun je best fouten maken, alleen moet je dan wel zo flink zijn om die toe te geven als je met de beelden wordt geconfronteerd.....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onbesuisd? Die keeper van Ajax ging er gewoon veel te slap in.... AZ raakte keurig de bal, of mag dat niet als je 0-1 achter staat?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Maar nu ff serieus, Wegereef was erg slecht en Ajax was daar in dit geval de dupe van.
De actie van de Zeeuw was in mijn bescheiden optiek "onbesuisd" in de regels staat letterlijk dat dat dient te worden afgefloten. Als scheidsrechter kun je best fouten maken, alleen moet je dan wel zo flink zijn om die toe te geven als je met de beelden wordt geconfronteerd.....
Het probleem met 'onbesuisd' is dat het een interpretatiekwestie is. In het heetst van de strijd in een wedstrijd die mogelijk om het kampioenschap kan gaan, dien je coulanter te zijn.
(Wanneer mag Stekelenburg het ziekenhuis verlaten?)
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Onbesuisd? Die keeper van Ajax ging er gewoon veel te slap in...
Wat een onzin, als je keihard in je maag geraakt wordt, dan is het toch niet zo vreemd dat je de bal loslaat? Het was zeker een overtreding en nog geel ook.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin, als je keihard in je maag geraakt wordt, dan is het toch niet zo vreemd dat je de bal loslaat? Het was zeker een overtreding en nog geel ook.
Hij liet de bal niet los, had hem ook nooit vast...
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Der Jan stopt er mee. Door al die dopingschandalen is het hem onmogelijk gemaakt om nog langer als een geloofwaardig renner rond te rijden. Hij zou dan altijd de schijn tegen zich hebben. Blijft zonde want ik kon altijd van hem genieten. Het wielerpeloton verliest een icoon en de sport krijgt alweer een klap. Dat komt vooral door al die dopingzaken want het wielrennen is daarbij ALTIJD het kind van de rekening!
Dag Jan, het gaat je goed!
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Door al die dopingschandalen is het hem onmogelijk gemaakt om nog langer als een geloofwaardig renner rond te rijden. Hij zou dan altijd de schijn tegen zich hebben.
Is dat niet zijn eigen schuld?
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Tuurlijk, Ullrich heeft ook niet al te slim gereageerd door bijvoorbeeld zijn DNA niet af te staan. Dat maakt je verdacht, geef ik ook eerlijk toe. Maar de media en ook de justitie pakken de sport keihard aan en ook al ben je onschuldig, ik hou het even algemeen, je zal altijd met een vinger worden nagewezen. En vooral het wielrennen wordt zo langzaamaan kapot gemaakt door al die schandalen terwijl andere sporten er vrij van blijven, zo lijkt het.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Is dat niet zijn eigen schuld?
Zeker, maar ook een ietsiepietsie de schuld van de sponsors (en publiek) die van zulke talenten alleen maar succes eisen in de Tour de France.
Jan is kapotgefietst op Lance. Hij moest en zou presteren in de Tour, terwijl hij veel grote en mooie wedstrijden had kunnen rijden buiten de Tour.
Maar hoofdzakelijk zijn eigen schuld natuurlijk, hoewel ik denk dat hij mentaal ook niet tot de top behoorde, en dat is niemands schuld.
Ik heb altijd een zwak voor Jan gehad, en hoop dat hij nou een leuk bestaan kan opbouwen buiten de wielerwereld.
Overigens: Jan heeft maar weinig uit zijn kunnen gehaald uiteindelijk, maar nog heeft hij een erelijst waar het overgrote deel van de wielrenners van zou watertanden.
(En echt niet alleen door doping!)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Daar schijn je ook wel eens gele kaarten voor te krijgen. Zelfs rood, heb ik me laten vertellen.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Tja, die opgefokte ventjes als Sneijder en huntelaar moeten echt niet klagen over de kaarten die ze krijgen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Dat gaf ik ook al eerder aan. Ik dacht dat BoordAppel doelde op 'schreeuwen' en mooi vallen terwijl er niks aan de hand is (een Farfannetje).
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt PartyMarty, maar in het geval van twee gelijkwaardige overtredingen, tegelijkertijd begaan, wordt er gewoon doorgevoetbald en dus geen scheidsrechtersbal zoals jij stelt (ik ben zelf scheidsrechter en zoals je weet, die hebben altijd gelijk
.
Beetje scheids fluit af als er 1 van die spelers ligt te rollebollen met de noppen in zijn buik. Denk dat jij ook wel terug gefloten zou worden door Uilenberg. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Of hij laat doorspelen omdat hij het theater van de rollebollende speler niet gelooft.
Ook weer jammer dat Uilenberg niet intern Wegereef (en zijn assistent, waar hier opvallend genoeg ook niet over wordt gesproken) berispt.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Vind ik niet. Als iemand zo publiekelijk faalt, zich eerst verschuilt achter zijn assistent en vervolgens na herhaling glashard loopt te liegen dat ie toch gelijk had, dan mag ie net zo publiekelijk terecht worden gewezen door degene die daar voor aangesteld is.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Hoezo "verschuilt"? In zijn optiek was het een doelpunt, en de assistent-scheidsrechters hebben hem niet tegengesproken.
Volgens mij is Uilenberg ook niet aangesteld om scheidsrechters publiekelijk af te zeiken. Het enige effect dat dit heeft is onrust en een minder autoriteit uitstralende Wegereef.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Verschuilen ja, zo heet dat als je bij een vermeende verkeerde beslissing zegt dat jij het niet goed kon zien, maar je grens wel en het dus eigenlijk zijn schuld zou zijn, als zou blijken dat het idd een arbitrale dwaling zou zijn.
Afzeiken? Terecht wijzen dacht ik. Toch een beetje raar dat enige (terechte) kritiek tegenwoordig synoniem wordt gesteld aan afzeiken?! Ach ja, het zal wel de tijd zijn?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Verschuilen ja, zo heet dat als je bij een vermeende verkeerde beslissing zegt dat jij het niet goed kon zien, maar je grens wel en het dus eigenlijk zijn schuld zou zijn, als zou blijken dat het idd een arbitrale dwaling zou zijn.
Dat heb ik niet meegekregen.
Het enige dat ik heb gezien is dat Wegereef bleef bij zijn standpunt dat het geen gestrekt been betrof en het daardoor een legitiem duel om de bal betrof (omdat de keeper zich buiten zijn zone bevond en daardoor tevens veldspeler was). Dit standpunt is volgens mij noch binnen de wedstrijd, noch daarbuiten ontkracht door de grensrechter.
Terecht wijzen gebeurt mijns inziens intern. Via de media een scheidsrechter als schooljongen in de hoek zetten vind ik meer richting afzeiken gaan.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Hij acteert nou eenmaal op een podium dat behoorlijk in the picture staat. Hij kiest er zelf voor om zijn fout op nationale tv te verdedigen, de media vallen er overheen (terecht mi) dus dan verdient ie een correctief tikje, net zo breed uitgemeten als zijn eigen optreden. En wat er nou weer schooljongen aan is zie ik echt niet. Hij maakt een fout en dat wordt door de aangewezen man daarvoor in de media gezegd. Dat doet ie al tijden trouwens. Zou toch een rare toestand worden als Uilenberg de scheids alleen maar een pluim zou mogen geven?!
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Tja, die opgefokte ventjes als Sneijder en huntelaar moeten echt niet klagen over de kaarten die ze krijgen.
Wat Sneijder betreft heb je gelijk, maar ik weet alleen niet wat jij nou tegen Huntelaar hebt.. Die is volgens mij altijd wel gedeisd maar goed..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.