- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het is gewoon lachwekkend hoe de hele tour al de leiders hun kansen gewoon weggeven. Het is de tour van de domheid. Landis zal nu wel gaan winnen en dat is terecht, maar ik had toch liever iemand anders gezien.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Wie dan, ik zie geen sterkere renners, hoor.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Het enige dat bijna nog grootser is dan Landis' prestatie is de wijze waarop sommige Tourkijkers die magnifieke prestatie trachten te bagatelliseren.
Op die Joux-Plane heeft ie echt onmenselijk goed gereden. Ik doe ook helemaal niets af aan zijn prestatie, wél aan zijn belachelijke voorsprong. Die heeft hij cadeau gekregen. Dat kun je zien aan Sinkewitz die kon meerijden en ook gewoon die voorsprong cadeau kreeg. Heeft Sinkewitz dan ook een magnifieke prestatie geleverd? Nee, de ploegen erachter reden gewoon belachelijk slecht.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ja, vanaf die laatste klim werd het wel weer interessant natuurlijk. Maar van een peleton dat een beetje een trainingsrondje aan het rijden is, word ik niet warm of koud.
De mannen van pereiro waren bergop en in de afdaling gewoon niet sterk genoeg om hem terug te krijgen. De enige ploeg die tijd terug had kunnen winnen bergop was vermoedelijk Rabobank en T-Mobile. Lijkt me duidelijk dat die twee al wisten dat ze niet erg goed waren vandaag. CSC kan wel Voigt en Zabriskie bergop op kop zetten maar daarmee pak je ook geen tijd terug. CSC heeft ervoor gekozen op het enige stuk waar ze tijd konden pakken (de vlakke 10 kilometer) deze twee in te zetten. Mijn inziens zijn gewoon alle teams te zwak om bergop op in de afdaling een sterke renner terug te halen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ze hadden al vanaf het begin harder achter Landis aan moeten rijden en dan had hij echt geen 9 minuten gekregen. Als er aan de voet van de laaste berg nog een peloton van zeker 30 man samen is is er niet hard gereden.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Ze hadden al vanaf het begin harder achter Landis aan moeten rijden en dan had hij echt geen 9 minuten gekregen. Als er aan de voet van de laaste berg nog een peloton van zeker 30 man samen is is er niet hard gereden.
Precies. Je laat zo'n man gewoon nooit meer dan een minuut gaan. Hoe dan ook. En als het dan toch meer dan vijf minuten wordt, zes minuten is de voorsprong in het algemene klassement maar, dán ga je vol rijden, maakt niet uit met wie, en niet op je dooie gemakje de voorsprong uit laten lopen naar bijna 9 minuut 30.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2596 stemmen
T-Mobile had gewoon gelijk moeten pareren toen Landis ging, en niet moeten gokken en afwachten.
PUNT!
Schade, maar Duitsland verliest terecht de Tour hier.
Is Landis dan de terechte toekomstige Tour-winnaar? Tja, iedereen heeft het terecht over de prestatie van vandaag maar wie in één bergetappe 10 minuten verliest, kan moeilijk een echte ware tour-winnaar genoemd worden mijns insziens.
Nee, wat mij betreft zal deze tour de boeken ingaan als de tour van het ontbreken van de echte toppers en als de tour van de laffe teams.
Bij de gratie van de zwakke tegenstand en de lafheid dus maar...
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Van laf tot lef. Landis heeft fantastisch gereden en heeft van mij weer respect gekregen. Gisteren zat ik te juichen toen hij moest lossen en vandaag liep ik te juichen toen hij de over de finishlijn ging. Raar eigenlijk
Maar de beste papieren zijn nu duidelijk voor Landis. Het blijft spannend tot de laatste dag! Echt een schitterende Tour 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Er zijn gewoonweg geen teams die een dergelijke renner zo maar terug kunnen pakken. Laat staan op een minuut houden. En je zou als T-Mobile zijnde toch wel erg stom zijn om dat gat dicht te gaan rijden en dan vervolgens je kopman zien lossen. Kloden wist echt wel dat die niet goed was.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Er zijn gewoonweg geen teams die een dergelijke renner zo maar terug kunnen pakken.
Nogmaals: ze konden Sinkewitz ook niet terug pakken. Zelfs sprinter O'Grady kon nog lange tijd vooruit blijven rijden. Mijns inziens heeft het weinig te maken met 'een dergelijke renner'.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Leipheimer gaat vandaag trouwens ook weer enorm af.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Is Landis dan de terechte toekomstige Tour-winnaar? Tja, iedereen heeft het terecht over de prestatie van vandaag maar wie in één bergetappe 10 minuten verliest, kan moeilijk een echte ware tour-winnaar genoemd worden mijns insziens.
Ach in de loop der jaren wordt die ene slechte dag van Landis vergeten en blijft men alleen deze ene fantastische dag van hem onthouden.
Verder denk ik wel dat hij (als hij hem wint, je weet maar nooit
) de terechte winnaar is. Ik bedoel hij heeft vandaag initiatief getoond en heeft de rest van de dagen sterk gereden (op die ene dag na).
Dat is toch nog steeds een stuk meer dan die Klöden, enkel Sastre heeft echt strijd getoond van de overige concurrenten. Wat betreft Pereiro denk ik dat wanneer je Landis een onterechte winnaar noemt je het al helemaal niet over Pereiro mag hebben, zo een half uur cadeau gekregen
.
De rest van de top 10 hebben wat mij betreft geen kans meer.
Dus bij gebrek aan echte sterke, constante mannen is Landis wel de beste deze Tour en heeft hij de Tourzege met de rit vandaag ook daadwerkelijk verdiend (wat ik tot op eergisteren nog niet over hem kon zeggen).
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Sastre had deze tour kunnen (en misschien wel moeten) winnen als zijn ploeg niet zo dom zou rijden, valt me echt tegen van Riis. Landis is in principe de betere, maar één slechte dag is normaalgesproken nou eenmaal fataal. Alleen is deze tour niet normaal.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat een prestatie van Landis 
Groots! Een man die de dag na een totale inzinking zoiets kan presteren mag van mij gerust de Ronde winnen.
Dit was nog eens lekker ouderwets.
En waarom pakt in godsnaam Sinkewitz niet die bonusseconden? Wat een tactische blamage weer.
Geen tactiek. Wel het eergevoel van Sinkewitz tegenover de hard werkende en altijd op kop rijdende Landis.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Ik ben trouwens wel benieuwd wie er volgend jaar kopman is van Caisse D'Epargne. Ze zullen Valverde toch niet zomaar aan de kant schuiven?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Sastre had deze tour kunnen (en misschien wel moeten) winnen als zijn ploeg niet zo dom zou rijden, valt me echt tegen van Riis. Landis is in principe de betere, maar één slechte dag is normaalgesproken nou eenmaal fataal. Alleen is deze tour niet normaal.
Wat had CSC dan volgens jou moeten doen? CSC had voorin alleen Zabriskie Voigt en Schleck zitten. Hadden zij vanaf deze demarage die eerste twee op kop gezet hadden die echt geen tijd terug gepakt tegen Landis. Voigt en Zabriskie zijn bergop echt niet sterker dan Arroyo en Xandio. Nu konden ze zich enigzins sparen en in de afdaling nog wat werk doen. Wat perfect uitpakte met 2 minuten winst.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik ben trouwens wel benieuwd wie er volgend jaar kopman is van Caisse D'Epargne. Ze zullen Valverde toch niet zomaar aan de kant schuiven?
Mits ze allebei volgend jaar nog in dezelfde ploeg rijden zal het wel afhangen van het resultaat in de Tour van volgend jaar.
Degene die het beste rijd in de eerste week van de Tour zal dan wel het leiderschap opeisen denk ik. Maar vooraf denk ik dat ze Valverde als leider naar voren schuiven.
edit; Ik ben trouwens benieuwd of ze nog voor de bonificatieseconden onderweg gaan sprinten de drie koplopers
.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Leipheimer gaat vandaag trouwens ook weer enorm af.
Leipheimer was inderdaad weer op zijn oude niveau. Wat ik veel vreemder vond was dat hij ongelofelijk is afgegaan en toch in een groepje bovenkwam waar ook de beste van Discovery bijzaten. Als je het dan over afgaan wil hebben moet Discovery er ook aan geloven. Wat een collectieve wanprestatie van dat team !
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Leipheimer was inderdaad weer op zijn oude niveau. Wat ik veel vreemder vond was dat hij ongelofelijk is afgegaan en toch in een groepje bovenkwam waar ook de beste van Discovery bijzaten. Als je het dan over afgaan wil hebben moet Discovery er ook aan geloven. Wat een collectieve wanprestatie van dat team !
Ja, armstrong kwam te laat naar de Tour met zijn epo
.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Ja, armstrong kwam te laat naar de Tour met zijn epo
.

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat had CSC dan volgens jou moeten doen? CSC had voorin alleen Zabriskie Voigt en Schleck zitten.
"Alleen"
Zijn niet bepaald de minste renners, je hebt het al over 2 etappezeges hier, die kunnen echt wel eerder tempo maken, samen met de ploeg van Pereiro.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
"Alleen"
Zijn niet bepaald de minste renners, je hebt het al over 2 etappezeges hier, die kunnen echt wel eerder tempo maken, samen met de ploeg van Pereiro.
Waarom ga je er toch zo makkelijk van uit dat al die fietsers eigenlijk best wel harder kunnen? Je zag op de laatste klim dat dat gewoon niet waar is. Sastre kon met pijn en moeite uiteindelijk iets terugkomen en de rest was gewoon niet goed genoeg.
Heb je wel door dat ze de afgelopen dagen/weken nogal wat inspanningen hebben moeten verrichten?
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Dan blijft het nog zo dat er ongeveer 40 man bij het minste geringste af worden gereden op de laatste klim, dat van te voren weten, maar vooral geen werk doen voor het klassement van hun kopmannen want ze zouden ze wel eens nodig kunnen hebben op die klim 
Kijk naar Landis. Hij offert op klim 1 al zijn mannen op met zijn actie, die komen allemaal in de laatste bus binnen, maar Landis slaagt wel in zijn actie en is dé kandidaat voor de eindoverwinning.
En waarom dan niet Discovery ? Zij hebben toch zo'n hekel aan Landis ? Ze weten dat ze zelf niets kunnen bergop maar ze zouden wel Landis dwars kunnen zitten door mee te jagen. Wat dacht je van Hincapie op dat vlakke stuk of Martinez bergop.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En waarom dan niet Discovery ? Zij hebben toch zo'n hekel aan Landis ? Ze weten dat ze zelf niets kunnen bergop maar ze zouden wel Landis dwars kunnen zitten door mee te jagen. Wat dacht je van Hincapie op dat vlakke stuk of Martinez bergop.
Ik geloof er niets van dat de Discoveryrijders zo'n hekel aan Landis hebben. Wat heeft hij hun gedaan dan?
Lance Armstrong, díe had een hekel aan Landis, omdat Landis meer wou dan zijn knecht zijn. (En waarom ook niet?)
Maar Armstrong is uitgefietst, en de ploeg zal verder echt geen moeite meer doen om zijn wraak uit te voeren.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Waarom ga je er toch zo makkelijk van uit dat al die fietsers eigenlijk best wel harder kunnen?
Omdat zelfs O'Grady lange tijd met Landis meekon. Op dat moment reed Landis dus even hard als O'Grady. Je gaat me toch niet vertellen dat die mannen O'Grady er niet uit kunnen fietsen in no time?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Haha geweldig die Landis.
Word nog een spannende strijd voor nr1 , top 3 binnen 30 seconden 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Omdat zelfs O'Grady lange tijd met Landis meekon. Op dat moment reed Landis dus even hard als O'Grady. Je gaat me toch niet vertellen dat die mannen O'Grady er niet uit kunnen fietsen in no time?
Ik heb door de jaren heen zoveel onverwachte renners gek zien doen op een berg...
O'Grady had een voor zijn doen goede dag, en eindigde op dik 20 minuten. Niets bijzonders.
Het gaat er niet om om iemand er in 'no time' uit te fietsen, de dag duurt lang, en je moet je krachten verdelen. Dat deed Landis subliem, hij verloor op het laatst maar weinig, en ik geloof dat hij in de laatste afdaling naar de finish zelfs weer uitliep.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Haha geweldig die Landis.
Word nog een spannende strijd voor nr1 , top 3 binnen 30 seconden 
Mwoah. De eerste tijdrit eindigde Pereiro Sio op 1,40 van Landis, en Sastre op 1,10.
Natuurlijk is de komende tijdrit anders, maar met de tijdritverledens van diverse renners zie ik weinig moeilijkheden voor 'Flying Floyd'.
Het wordt nog spannend of Klöden het podium haalt, Evans en Menchov zijn daar denk ik voor uitgespeeld.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Ik ben sprakeloos. Ik heb er geen woorden voor. Ik weet niet wat ik moet zeggen! Briljante wielrenner die Landis, ik heb het altijd wel gezegd.
Boogerd was ook pijnlijk goed, jammer dat hij niet vroeg heeft aangevallen.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Hier klopt toch echt iets niet. Ze konden niet harder, maar spaarden wel krachten. 
Ik snap niet dat iemand twijfelt aan het bijna gegeven dat iedereen wel dacht dat Landis die enorme voorsprong wel vrijwel zou weggeven en er nog niet hoefde gereden te worden.
Die helpers hoeven hun krachten helemaal niet te verdelen, die mogen op de slotklim gerust een uur verliezen als je dan toch de tour wil winnen. Hadden ze wel gewoon gereden, dan stond Landis daar echt niet op 30 seconden. En ja misschien had Klöden dan er wel helemaal af gemoeten, maar met de situatie van nu maakt dat eigenlijk niet zo bijzonder veel uit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.