• 17.278 nieuwsartikelen
  • 182.351 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.192 acteurs
  • 200.438 gebruikers
  • 9.466.020 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Zelva schreef:

Volgens mij is dit de eerste keer.

Dat nou ook weer niet. Volgens mij hebben Breukink (?) en Eddy Bouwmans het jongerenklassement zelfs eens gewonnen.

starbright boy (moderator films)

• 22644 berichten
  • 5258 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Volgens mij is dit de eerste keer.

Nederland won het klassement 5 keer.

• 22644 berichten
  • 5258 stemmen

Zelva schreef:

Kroon en Dekker vorig jaar nog.

En uit mijn hoofd Nelissen nog een keer, maar dat zal een jaar of tien terug zijn.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Leuk voor Posthuma, maar hij gaat dit klassement echt niet winnen. Ik geef Weening nog meer kans. Cunego lijkt me favoriet voor die trui.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Fuck, Op de tweede dag al meteen te laat om mn team aan te passen.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Huh, kun je je team elke dag aanpassen dan?

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Bij Rondemaster wel , bij Sportpools niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

Jimmy Caspar wie had hem in zijn team vandaag?

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Ik wou net hetzelfde vragen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Hushovd

Hopen dat het een beetje meevalt en dat hij gewoon weer op zijn fiets kan stappen maar met zo'n snee is het moeilijk om aan je stuur te trekken in een massasprint vrees ik

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Bij Rondemaster wel , bij Sportpools niet.

Ok, thanx!

• 22644 berichten
  • 5258 stemmen

timbo_ schreef:

Een paar jaar terug zou ik dat nog wel gedaan hebben, maar nu had ik hem niet.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

MOI.

En Bennati ook, Paolini, Eisel.

Goede dag vandaag pour moi.

Hee beste sportvrienden, we doen dus mee aan twee pools met moviemeter: Sportpools (21 man) en Rondemaster (17 man).

Let er dus goed op dat je precies aangeeft WELKE poolstand je hier plaatst, zodat niemand in de war raakt! En let er op dat er 17 deelnemers zijn bij Rondemaster, dus geen 15. Dus als je knipt en plakt, kijk daar goed naar.

Veel plezier en succes deze Tour iedereen! Wordt toch wel heel leuk volgens mij.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Jep, zag net dat hij in je team zat, goed gedaan!

Ik lees net dat boonen een fototoestel tegen zijn hoofd kreeg en hushovd zich aan een pmu-handje gesneden heeft.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1998 stemmen

Hoe is het toch mogelijk dat mensen tijdens een massspurt waar renners met 60 km langs komen, van die handen uitsteken? Die handen zien we voorlopig niet meet terug bij de finishes.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

gimli f schreef:

En Bennati ook, Paolini, Eisel.

Goede dag vandaag pour moi.

Knap werk ik had Paolini ook niet wel had ik Galvez er nog bij.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Gaat die etappe van morgen op een sprint uitdraaien? ik zie namelijk 2 klimmetjes (welliswaar van 4e categorie) in de laatste 40 kilometer.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Bert1 schreef:

Gaat die etappe van morgen op een sprint uitdraaien? ik zie namelijk 2 klimmetjes (welliswaar van 4e categorie) in de laatste 40 kilometer.

Dat stelt dus helemaal niets voor. Een sprint is waarschijnlijk (hoewel het nog altijd wil gebeuren dat er een groepje vooruit blijft).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bert1 schreef:

Ik lees net dat boonen een fototoestel tegen zijn hoofd kreeg en hushovd zich aan een pmu-handje gesneden heeft.

Hushovd en Boonen geblesseerd.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Meteen na de aankomst werd duidelijk

dat Thor Hushovd hevig bloedde aan zijn

bovenarm. Hij werd naar het ziekenhuis

gebracht, waar de wonde werd gehecht.

De geletruidrager sneed zich in volle

spurt aan een reuzenhand van sponsor

PMU. "Het zag er eerst ernstig uit,

maar toen het bloed was gestelpt, bleek

dat de wonde niet zo diep was. Maar hij

zal wel vijf of zes dagen pijn hebben",

zei ploegleider Roger Legeay.

Ook Tom Boonen blesseerde zich. Hij

raakte de camera van een toeschouwer en

bezeerde zich aan zijn schouder.

Bron: vrt teletekst.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Hushovd en Boonen geblesseerd.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Meteen na de aankomst werd duidelijk

dat Thor Hushovd hevig bloedde aan zijn

bovenarm. Hij werd naar het ziekenhuis

gebracht, waar de wonde werd gehecht.

De geletruidrager sneed zich in volle

spurt aan een reuzenhand van sponsor

PMU. "Het zag er eerst ernstig uit,

maar toen het bloed was gestelpt, bleek

dat de wonde niet zo diep was. Maar hij

zal wel vijf of zes dagen pijn hebben",

zei ploegleider Roger Legeay.

Ook Tom Boonen blesseerde zich. Hij

raakte de camera van een toeschouwer en

bezeerde zich aan zijn schouder.

Bron: vrt teletekst.

Was het niet Jalabert die ooit gruwelijk viel door een agent met een fototoestel?

Gewoon de laatste vijfhonderd meter dubbele dranghekken, met een meter ruimte er tussen, waar enkele agenten lopen om te zorgen dat die zone ook leeg blijft.

Zo erg is een metertje ruimte extra niet voor het publiek.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Abdoesjaparov toch?

• 22644 berichten
  • 5258 stemmen

Nee, Jalabert (in 1994 als ik me niet vergis).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Niet langer gevaarlijke gadgets bij aankomsten Tour de France.

In de twee laatste kilometers van de etappes van de Tour de France zullen aan de toeschouwers niet langer gadgets uitgedeeld worden als hetgene dat zondag de Noor Thor Hushovd verwondde in volle sprint, meldde de organisatie van de Tour zondag.

De toeschouwers zullen ook veiligheidsmaatregelen krijgen om te vermijden dat renners geraakt worden door objecten. Hushovd werd geraakt aan de rechterarm door een 'groene PMU-hand' en heeft een snijwonde in het midden van de rechterarm. Er waren verscheidene hechtingen nodig om de wonde te dichten.

De eerste geletruidrager van de Tour verliet even voor 19u00 het ziekenhuis. "Thor heeft veel bloed verloren, het zag er ernstig uit", aldus Roger Legeay, sportdirecteur van Crédit Agricole.

"De snijwonde op zich is niet zo erg, maar er is ook een kneuzing vastgesteld. De dokters verklaarden dat hij toch vijf, zes dagen pijn zal hebben." In dezelfde sprint reed wereldkampioen Tom Boonen tegen een camera. (svr & hln.be)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

PartyMarty schreef:

Abdoesjaparov toch?

starbright boy schreef:

Nee, Jalabert (in 1994 als ik me niet vergis).

1994:

De eerste etappes waren zoals gewoonlijk voor de sprinters gereserveerd. De waaghalzen van de laatste kilometer zorgden in Armentières voor een bijzonder spektakel. De Belg Wilfried Nelissen reed in volle sprint tegen een politie-agent, die even een foto wilde maken. In zijn val sleurde de Belgische kampioen de Fransman Laurent Jalabert en de Rus Gontchenkov mee. Dat de Oezbeek Abdoesjaparov de etappe won, was alleen maar interessant voor de statistieken, want de bloederige beelden van de slachtoffers van de valpartij gingen de wereld over. Onderweg had de Nederlandse sprinter Jean-Paul van Poppel ook nog goede zaken gedaan. Samen met Rob Mulders en Herman Frison had de Brabander enige tijd voorop gereden en daarbij sprokkelde Van Poppel voldoende punten om de bolletjestrui te veroveren. Een sprinter in de bergtrui! Het zou nog gekker worden, want de volgende etappe was dezelfde Van Poppel in Boulogne-sur-Mer iedereen te snel af in de massasprint. Een massasprint gewonnen door een renner in de bolletjestrui was nog niet eerder vertoond in de 80-jarige geschiedenis van de Tour de France.

14 juli 1999:

Eigenlijk gebeurde er weinig in deze etappe over de Mont Cenis, Croix de Fer en de slotklim naar de alp.

De favorieten kijken de hele dag naar elkaar en rijden gezamelijk de alp op, Guerini profiteert van de status quo en rijdt weg en komt het eerst in het dorpje aan. Bijna ontglipt hem het dagsucces als een wat al te opdringerige fotograaf op de weg blijft staan en Guerini ten val brengt. Gelukkig heeft hij geen schade en kan de laatste kilometer met schrik in zijn lijf uitfietsen.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Er staat dat Hushovd pijn zal hebben, zal hij ook minder goed kunnen rijden?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bert1 schreef:

Er staat dat Hushovd pijn zal hebben, zal hij ook minder goed kunnen rijden?

Vraag het hem eens...

• 22644 berichten
  • 5258 stemmen

Woensdag worden naar het schijnt de andere sporters op de beruchte lijst bekend gemaakt. Het zou gaan om basketballers, atleten, tenissers en voetballers. Ongeveer 150 namen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Nou dat word nog leuk dan. Nu maar hopen dat er geen namen opstaan van voetballers die nog halve finales en/of de finale van het WK moeten spelen.

Als ik een klein beetje een gok mag wagen : Tennisser Rafael Nadal en voetballers Ronaldo en Beckham staan op mijn verdachtenlijstje. Van atleten en basketballers weet ik niets

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik heb ergens een gerucht gelezen dat het idd om oa Nadal en spelers van Real zou gaan, maar dat is slechts speculatie. Het zou wel echt het grootste dopingschandaal ooit in de sport zijn als er ook bij de andere sporten hele grote namen op zouden staan.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoop dat Alonso er op staat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.