• 17.278 nieuwsartikelen
  • 182.358 films
  • 12.566 series
  • 34.784 seizoenen
  • 656.230 acteurs
  • 200.440 gebruikers
  • 9.466.282 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

tovenaar schreef:

Denken dat er topsport bestaat zonder doping is vrij naief.

Dat denk ik dus ook niet, zoals ik al zei. Maar dat is nog geen argument het niet te bestrijden.

Wat iemand trouwens net over Wimbledon zei is ook onzin. Federer is de beste speler, met of zonder doping. Tennis is veel technischer en tactischer dan wielrennen en doping heeft daar dan ook veel minder effect. Het enige wat je kunt bereiken is je kracht (harder slaan) en conditie verbeteren. In wielrennen en atletiek heeft doping een veel directer effect.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dit wordt een Tour de Farce

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Het enige wat je kunt bereiken is je kracht (harder slaan) en conditie verbeteren.

Wat dus een wereld van verschil kan zijn tussen iemand die het niet heeft en wel heeft. Nogmaals, het meerendeel zit eraan, dus het verschil is weer bijna weg, maar je hoort mij ook niet roepen dat alle doping weg moet.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Liever dat ze nu van te voren geschorst worden dan dat je er achteraf achterkomt dat iemand 7 keer door valsspelen de tour wint (wat eigenlijk iedereen al wist).

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Botero, Mancebo, Beloki, Heras, Gutierrez, Perez....

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

gimli f schreef:

Kan iemand me nog eens vertellen wie er geschorst zijn of in ieder geval op die lijst van die Spaanse helden staat?

Vanavond zal dat wel duidelijk zijn, denk ik.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Basso wordt toch ook genoemd ?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Er is nog lang niet zeker wie er allemaal gaan en wie niet. Er is alleen duidelijk nu dat T-Mobile Ullrich en Sevilla geschorst heeft en dat Schreck en Bernucci de vervangers zijn.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2629 stemmen

kos schreef:

Botero, Mancebo, Beloki, Heras, Gutierrez, Perez....

Ik vind dat hier geen enkele kanshebber tussen staat. Hoogstens Mancebo die het podium haalt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ook Basso, Mancebo en Beloki niet in Tour.

De organisatie van de Tour de France zal vanmiddag in een persconferentie de namen bekendmaken van de renners die betrokken zijn in het dopingschandaal rond de Spaanse arts Fuentes. Onder hen ook de Italiaan Ivan Basso (CSC) en de Spanjaarden Joseba Beloki (Astaná-Würth) en Francisco Mancebo (AG2R), naast Jan Ullrich en Oscar Sevilla, die beiden door hun ploeg T-Mobile vanmorgen al geschorst werden.

Volgens de Spaanse Radio Marca zal de organisatie van de Tour deze renners uitsluiten van deelneming aan de Tour, die zaterdag van start gaat in Straatsburg.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bernard Hinault: "15 tot 20 renners moeten uit de Tour"

Volgens de Franse wielerlegende Bernard Hinault zullen '15 tot 20 renners' niet mogen deelnemen aan de Ronde van Frankrijk, na de onthullingen in het Spaanse dopingschandaal. Dat verklaarde Hinault, die in de Tour een pr-functie bekleedt, vrijdag.

"Doping is niet wijdverspreid in het wielrennen. Van de 400 tot 500 profrenners, zijn er 50 die bij deze zaak zijn betrokken. De bedriegers zijn niet welkom in de Tour, zelfs al zijn ze favoriet", aldus Hinault. "Nu moet men de stal uitkuisen en echt knopen doorhakken. In 1998 (de zogenaamde 'Festina-Tour') is gedaan wat toen nodig was, maar er zullen altijd valsspelers zijn", aldus nog Hinault. (belga)

Edit: doping niet wijdverspreid? 50 renners is minimum 10 %, wat volgens mij zeer veel is.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Ja, dat is idd een belachelijke opmerking.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Geen Rabobank-renners op de lijst volgens teletekst, dus Menchov start gewoon.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Sowieso een bizarre wereld natuurlijk, dat wielrennen (de topduursport?). Ze voeren met z'n allen een toneelspel op. Volgens mij is al sinds jaar en dag het motto: zolang je niet betrapt wordt, ben je 'clean'. Maar zowat iedereen gebruikt.

Het lijkt mij sterk dat Hinault zelf niets verbodens gebruikte.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

En of Boogerd de Tour gaat winnen

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

De Nederlanders zijn zeker clean, kijk maar naar hun prestaties.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb mijn renners voor de pronostieken nog niet aangeduid. Ik zit hier met enkele lijstjes en nu kan ik verdorie weer helemaal opnieuw beginnen.

Niet vergeten de berichtgeving te volgen en jullie renners aan te passen jongens. Of je begint met een deel niet-vertrekkers.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Teams spokesman Patrick Lefevere said that there will be no replacements for the riders who have been taken out. "We have unanimously decided to send all the riders who are on the list home, and not to substitute them."

Dit klopt niet met eerder bericht dat T-Mobile twee vervangers heeft aangewezen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zavo schreef:

Teams spokesman Patrick Lefevere said that there will be no replacements for the riders who have been taken out. "We have unanimously decided to send all the riders who are on the list home, and not to substitute them."

Dit klopt niet met eerder bericht dat T-Mobile twee vervangers heeft aangewezen.

Geweerde renners worden niet vervangen.

De renners die uit de Ronde van Frankrijk worden geweerd naar aanleiding van de dopingzaak in Spanje, zullen voor de start - zaterdag in Straatsburg - niet worden vervangen. Dat deelden enkele ploegleiders mee na de vergadering tussen de verschillende ploegverantwoordelijken.

"De ploegen zullen met negen renners aan de start verschijnen, min diegenen die geweerd zijn", verklaarde Jean-René Bernaudeau, ploegleider van Bouygues Telecom. De Duitser Jan Ullrich en de Spanjaard Oscar Sevilla werden vrijdagmorgen door hun ploeg T-Mobile van de Tour geweerd. Ondertussen mogen ook andere renners, onder wie Tourfavoriet Ivan Basso (CSC), eveneens niet aan de start verschijnen.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Basso schijnt wel mee te mogen doen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kos schreef:

Basso schijnt wel mee te mogen doen.

Net gezien op het sportnieuws van één. Basso vertrekt niet en de renners mogen niet vervangen worden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dit zou de beruchte lijst zijn. Ik zeg wel 'zou'.

Lijst in dopingschandaal betrokken renners.

Het Spaanse nieuwsagentschap EFE heeft een lijst opgesteld van de in het dopingschandaal rond dokter Fuentes betrokken renners. Het is onduidelijk of het om de lijst van het parket gaat. De ondertussen al geschorste Tourfavoriet Jan Ullrich en zijn ploegmaat Oscar Sevilla staan er bij. Ook Ivan Basso staat erop. Opmerkelijk: liefst negen renners van Astana (het vroegere Liberty Seguros) zouden betrokken zijn. Vinokourov is daar niet bij. Astana verkreeg via TAS de toestemming om te starten in de Tour. (KH)

Astana-Würth:

Michele Scarponi (ITA)

Marcos Antonio Serrano (SP)

David Etxebarria (SP)

Joseba Beloki (SP)

Angel Vicioso (SP)

Isidro Nozal (SP)

Unai Osa (SP)

Jaksche Joorg (DUI)

Giampaolo Caruso (ITA)

CSC:

Ivan Basso (ITA)

Caisse D'Espagne Illes Balears:

Constantino Zaballa (SP)

Saunier Duval:

Carlos Zarate (SP)

AG2R:

Francisco Mancebo (SP)

T-Mobile:

Jan Ullrich (DUI)

Oscar Sevilla (SP)

Phonak:

José Enrique Gutierrez (SP)

José Ignacio Gutierrez (SP)

Comunitat Valenciana:

Vicente Ballester (SP),

David Bernabeu (SP),

David Rodriguez (SP)

José Adrian Bonilla (SP)

Juan Gomis Lopez (SP)

Eladio Jimenez Sanchez (SP)

David Latasa (SP)

Ruben Plaza (SP)

José Luis Martinez (SP)

Manuel Llorent (SP)

Antonio Olmo (SP)

David Munoz (ESP),

Javier Cherro (SP),

Javier Pascual (SP, gewezen renner)

Unibet.com

Carlos Garcia Quesada (SP)

Nu al teruggetrokken of geschorst voor doping

Roberto Heras (SP),

Angel Casero (SP),

Santiago Perez (SP),

Tyler Hamilton (USA),

Igor Gonzalez Galdeano (SP

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Ik hoorde Mart Smeets net zeggen dat de zaak van Basso niet zwaar genoeg wordt bevonden om hem niet te laten starten. Hij is slechts 2 keer genoemd in een telefoongesprekje van die dokter.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Die lijst .

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

kos schreef:

Ik hoorde Mart Smeets net zeggen dat de zaak van Basso niet zwaar genoeg wordt bevonden om hem niet te laten starten. Hij is slechts 2 keer genoemd in een telefoongesprekje van die dokter.

Ik ook, ja. Maar op de Belg vertelden ze dat de Tourdirecteur (Preud'homme?) op een persconferentie had aangekondigd dat Basso wordt geweerd.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoop dat Basso niet mag mee doen, dan zou de spanning er helemaal van af zijn.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

En we gaan weer gewoon door.

Het hele Würth team is uit de tour gezet. Dus ook Vino is weg

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Bron?

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Bron is verdwenen Dus er blijft hoop voor Vino maar ik kan me goed voorstellen dat een team dat zo vaak genoemd word uiteindelijk niet zal mogen starten. Net als Phonak trouwens.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.