• 17.278 nieuwsartikelen
  • 182.358 films
  • 12.566 series
  • 34.784 seizoenen
  • 656.230 acteurs
  • 200.440 gebruikers
  • 9.466.282 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoop dat Agassi wint, maar toch denk ik dat ie gaat verliezen tegen Rafa

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

Agassi gaat die wedstrijd wel winnen dnek ik

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Als ze Basso en/of Ullrich niet laten starten kijk ik gewoon uit principe niet naar de Tour de France. Het moet maar eens afgelopen zijn met deze onzin.

Lekker makkelijk scoren zo. Men neemt alle renners die goed bergop rijden (behalve Valverde natuurlijk) en je hebt een lijst van renners die wel eens doping zouden gebruikt kunnen hebben.

Pfff. Ze maken de hele wielersport kapot

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Ik geloof niet dat ze al die renners gaan uitsluiten. Dan heeft de Tour weinig zin meer.

Wel verontrustend is dat er ook Raborenners worden genoemd in dat artikel (Menchov, Flecha). Dat zou de Vuelta van vorig jaar helemaal dubieus maken.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Pfff. Ze maken de hele wielersport kapot

Dat doen die renners dan nog altijd zelf.

eRCee schreef:

Ik geloof niet dat ze al die renners gaan uitsluiten.

Dat hebben ze wel aangekondigd te gaan doen. Er schijnen 22 renners op "de lijst" te staan die meedoen aan de tour.

Ik wacht nog maar even met het invullen van de tourpoule.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

En langzaam rijten de littekens van 1998 weer open. Ik verheugde mij eindelijk weer eens op een Tour zonder schandaal of een te dominante Lance Armstrong En het spookscenario van 1998 doemt langzaam weer op. De tv zou wel eens uit kunnen blijven als dat werkelijk gaat gebeuren

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Kan toch haast echt niet meer wachten, ook Lance wordt genoemd (zeer verassend natuurlijk )

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

Zie het alweer voor me. Een tour waar de ene na de andere topper vooraf of tijdens de tour wegvalt. En dan gaan de renners in 1 van de bergettappes weer lekker staken en hebben we nog maar twee leuke bergritten. Maar als Ullrich en basso en de rest niet mee mogen doen moet ik ook nog maar eens zien of ik de tour ga volgen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

Timmy757 schreef:

Kan toch haast echt niet meer wachten, ook Lance wordt genoemd (zeer verassend natuurlijk )

Is een van de weinige namen die ik nog niet gehoord heb

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Niet in dit schandaal nee, zou wel straf zijn mocht Armstrong nu doping nemen .

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ik snap het hele verhaal eigenlijk niet.

1. Basso, Ulrich, Armstrong en al die andere renners zijn al zo vreselijk vaak getest en die testen hebben altijd uitgewezen dat ze geen doping gebruikte.

2. Als het een nieuwe soort doping betreft die niet is gevonden wil dat ook zeggen dat die nieuwe soort dus niet op de lijst van verboden middelen stond.

3. Als het niet op die lijst stond hebben ze dus niets gedaan wat niet mocht.

Mijn vraag is dan ook :

Hoe willen ze deze renners dan schorsen ? Om welke reden ?

edit : het betreft hier dus een vraag van een doping-leek

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik snap het hele verhaal eigenlijk niet.

1. Basso, Ulrich, Armstrong en al die andere renners zijn al zo vreselijk vaak getest en die testen hebben altijd uitgewezen dat ze geen doping gebruikte.

2. Als het een nieuwe soort doping betreft die niet is gevonden wil dat ook zeggen dat die nieuwe soort dus niet op de lijst van verboden middelen stond.

3. Als het niet op die lijst stond hebben ze dus niets gedaan wat niet mocht.

Mijn vraag is dan ook :

Hoe willen ze deze renners dan schorsen ? Om welke reden ?

edit : het betreft hier dus een vraag van een doping-leek

Het gaat erom dat men in Spanje een dokter heeft opgepakt die bloeddoping zou verstrekken. Deze man is een hele tijd in de gaten gehouden en er zijn allehande zakje met bloed van zijn klanten gevonden. Onder deze 230 namen zouden 56 wielrenners zijn en 22 daarvan starten zaterdag in de tour. Deze lijst wordt vandaag om 9.30 bekend gemaakt en vanwege het zero telrance beleidt en de afspraak van alle ploegleiders zullen de 22 renners die deelnemen aan de tour en die op die lijst niet mogen starten.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Van teletekst:

T-Mobile schorst Ullrich,Sevilla

**T-Mobile heeft de renners Jan Ullrich

en Oscar Sevilla geschorst in verband

met een groot Spaans dopingonderzoek.

Ook Ullrichs persoonlijke begeleider

Rudy Pevenage is geschorst.

De maatregelen van de Duitse formatie

komen één dag voor de start van de Tour

de France,waarvoor oud-winnaar Ullrich

als één van de favorieten gold.

(later meer)

.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ook in het VRT-nieuws en hln.be.

Jan Ullrich geschorst.

De Duitse Wielerploeg T-Mobile heeft met onmiddellijke ingang zijn renners Jan Ullrich en Oscar Sevilla geschorst. Dat maakte het team vrijdag bekend. Ook Ullrichs begeleider Rudy Pevenage is geschorst. De schorsingen zijn een gevolg van de onthullingen in het Spaanse dopingschandaal.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Dan is het dus wel zeker dat Ullrich op 'de lijst' staat, anders zou z'n eigen ploeg dit niet doen. Als Basso er ook op staat worden renners als Valverde en Vinokourov opeens de grote favorieten.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Man man man, wat willen die journalisten toch bereiken. In elke sport wordt doping gebruikt, who cares nog zeg.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dit zal wellicht het einde van 'Der Jaan' zijn carrière zijn.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

tovenaar schreef:

Man man man, wat willen die journalisten toch bereiken. In elke sport wordt doping gebruikt, who cares nog zeg.

Journalisten? Dit is een officieel justitieel onderzoek hoor. Als ze doping gebruiken vind ik het volkomen terecht dat ze nu niet mee mogen doen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Opgestart door journalisten ja. Als alle doping uit de sport moet, dan zal het WK voetbal in eens een stuk rustiger zijn, zou de nummer 2304 op de ranglijst Wimbledon winnen en gaat een amateur de Tour de France winnen.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

De dopingjacht maakt de sport nu nog meer kapot dan de doping zelf.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tuurlijk, laten we alles maar gedogen, zodat al die sporters straks op hun 40ste dood zijn.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Zo gebeurt het al 50 jaar, in alle sporten, werkte prima.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onzin, er is altijd gejaagd op doping. Iig sinds ik de sport volg en dat is zo'n 20 jaar.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Natuurlijk wordt er altijd gejaagd, maar altijd op verkeerde middelen (en dat is ook niet voor niets).

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Het probleem is dat dit dopinggedoe is doorgeslagen, renners zijn al veroordeeld voor er echt serieus duidelijk is of het wel echt iets substantieels is. Het is onmogelijk om maar enig weerwoord te hebben.

Bovendien verschilt het nauwelijks van elkaar wat die renners allemaal nemen. Nu gaat er iemand de Tour winnen die hetzelfde doet als Ulrich maar gewoon met een dokter etc. werkt die nog even niet onderzocht zijn.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Het probleem is dat dit dopinggedoe is doorgeslagen, renners zijn al veroordeeld voor er echt serieus duidelijk is of het wel echt iets substantieels is. Het is onmogelijk om maar enig weerwoord te hebben.

Mee eens dat renners vaak geen eerlijk proces krijgen, maar in dit geval zijn er toch wel echte bewijzen, dus dat vind ik nu niet opgaan.

Bovendien verschilt het nauwelijks van elkaar wat die renners allemaal nemen. Nu gaat er iemand de Tour winnen die hetzelfde doet als Ulrich maar gewoon met een dokter etc. werkt die nog even niet onderzocht zijn.

Ik geloof niet dat iedereen doping gebruikt, wel veel renners. Maar belangrijkste is dat doping toestaan geen optie is, al is het alleen maar om de renners tegen zichzelf en allerlei louche types in bescherming te nemen. Het is valsspelen en dat moet bestraft worden.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Zo slecht voor de tour hoeft dit trouwens niet te zijn. Ik denk dat Basso 'm zonder veel tegenstand gewonnen had, met Ullrich als goede tweede en de rest op grote achterstand. Nu kan het een stuk interessanter worden.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Een Tour winnen zonder doping is haast onhaalbaar, net zoals met belachelijke gemiddeldes een marathon rennen (ooit een hardloper met een zware stem gehoord?) of elk jaar opnieuw wereldrecords rijden op de schaats.

Natuurlijk, de échte experimenten moeten aangepakt worden, omdat daar levens in gevaar zijn. Gevallen zoals Frigo (die RSR-13 had, wat zo ongeveer 3 jaar later pas op de medische markt zou moeten komen), Zanette en Gotti, daar moet tegen op worden getreden om de renners te beschermen. Dat is ook gebeurd, in het geval van Zanette echter pas te laat, toen hij al overleden was in de 'tandartsstoel'.

Denken dat er topsport bestaat zonder doping is vrij naief. (en ja, doping is een relatief begrip)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.