- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Heb je een link? Ik kom kom namelijk heel ergens anders uit dan de bedoeling is. 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
http://www.sportpools.net/index.php?p=subleague&sid=81
Ik ben trouwens Jeet.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik ben trouwens Jeet.
Ik hoop dat je snapt dat ik dát niet kon raden
.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat je snapt dat ik dát niet kon raden
.
Ik snap het
Ik heb deze gebruikersnaam omdat ik me al een keer eerder op deze site had aangemeld, ik was zogezegd een 'test-user'. 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Juventus naar Serie B, Inter kampioen
24 juni 2006, 14:42
Door: Jurian Ubachs
Juventus is door justitie voor volgend seizoen teruggezet naar de Serie B, zo meldt Gazetto dello Sport. De club is schuldig bevonden aan omkoping. 'Juve' verliest ook het kampioenschap, dat wordt doorgeschoven naar nummer drie Internazionale.
Het hing al een tijdje in de lucht, maar de bom is dan toch ontploft. De rechtbank heeft Juventus schuldig bevonden, met bovengenoemde maatregelen tot gevolg. AC Milan ging ook niet vrijuit, maar kwam er vanaf met een boete. Ook werden zij uit het kampioenschap geschrapt. Daardoor komt de titel terecht bij Inter, als nummer drie de eerste 'onschuldige' club in de ranglijst.
Welke gevolgen de terugzetting heeft voor de club, zal spoeding duidelijk worden. Káká van AC Milan had laten weten te vertrekken als de club naar de Serie B zou moeten. Vergelijkbare reacties liggen nu bij Juventus in de lijn der verwachting. Eén speler blijft in elk geval wel: Del Piero liet eerder al weten ook in de Serie B bij Juventus te willen blijven.
De discplinaire acties hebben ook gevolgen voor de Europese toernooien. Juventus is uitgesloten van Europees voetbal en verliest dus haar plek in de Champions League. AC Milan mag wél meedoen aan het kampioenenbal en wordt nu vergezeld door kersvers 'kampioen' Inter, AS Roma en Chievo. In de UEFA Cup verschijnen nu Fiorentino, Palermo en Livorno. Lazio mag in de Seria A blijven, maar wordt ook uit de Europese lijstjes geschrapt.
Er zijn vooralsnog geen reacties vanuit de clubs, spelers, of het Italiaanse team in Duitsland.

Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
En dat is dan ook direct het einde van een club die tijden aan de Europese top stond. 
Del Piero 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
En dat is dan ook direct het einde van een club die tijden aan de Europese top stond. 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Ja, had het over Juventus. De straf is dan natuurlijk ook wel terecht, maar ik vind het wel enorm jammer van zo'n grote club met al zijn traditie.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Milde straf voor minstens 10 jaar lang de boel belazeren. En ze promoveren natuurlijk meteen weer, dus het is alleen even 1 jaar serie B en ze kunnen weer lekker doorgaan. 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Als iedereen vertrekt moet ik nog zien of ze promoveren en als het wel doen dan zullen ze echt niet direct bovenin gaan meedoen het jaar er op.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Zo zonde dat geld deze prachtige sport kappot maakt.
Maar wat is sport tegenwoordig eigenlijk nog?
De ene wedstrijd wordt gemanipuleerd door omkoping, de andere wedstrijd wordt gemanipuleerd door doping.
Zo zonde dat geld het moet winnen, want op deze manier winnen is alleen leuk vanwege het geld, niet vanwege de 'eer'.
Aan de ene kant vind ik het goed wat Del Piero doet, hij blijft trouw aan de club waar hij z'n hele leven al speelt, maar hij keurt eigenlijk de walgelijke praktijken van z'n club goed, in ieder geval niet af, dat vind ik dus niet goed...
Hopelijk worden nog meer van deze misdrijven hard aangepakt want dit soort acties verpesten het plezier in voetbal voor iedere voetballiefhebber.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat een loting op Wimbledon, zeg. Federer zal echt scherp moeten beginnen:
Eerst tegen Gasquet en dan tegen Henman of Soderling.
Ook aardig:
Nalbandian - Moodie
Rusedski - Safin
Bjorkman - Johansson
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het echt jammer dat Agassi na de US Open er mee kapt. Natuurlijk is het verstandig, hij is natuurlijk al 36 jaar oud.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
De definitieve straf voor Juventus wordt toch binnen een maand pas bekend gemaakt?
Of is dit al definitief nu?
Mochten ze degraderen vind ik dat heel mooi nieuws.
Treurig voor de spelers die er niks mee te maken hebben gehad, maar helemaal terecht voor die mafiosi binnen de club.
De spelers vinden toch wel allemaal een nieuwe club en ik hoop dat Juventus dan nog een jaartje Serie B mag spelen..
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
Ik doe trouwens ook mee met sportpools Wimbledon.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar dat is nooit bewezen... (alleen een coach in Italië genaamd Zeman verweet Juventus doping gebruik) verder zijn er nog meer mensen die het Juventus verwijten maar het is net als bij Armstrong nog nooit bewezen!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Maar vraag niet hoe. Erg discutabel al was het wel voor mij de mooiste koers van het jaar. Constant wisselende kansen en een uitputtingsslag van jewelste.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
De eerste dag van Wimbledon was echt geweldig. 35 minuten spel en een hoop regen 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Maar vraag niet hoe.
Ja, ik zag iets op teletekst over overleggen en een wel erg toevallige kramp. Gekocht dus?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Ja, ik zag iets op teletekst over overleggen en een wel erg toevallige kramp. Gekocht dus?
Boogerd probeerde langeveld te lossen op een klimmetje en dit lukte gedeeltelijk. Hierna kwam langeveld terug en waren ze erg vaak samen aan het overleggen. Op een gegeven moment hoorde je boogerd duidelijk vragen. Breukink vraagt of het goed is. Toen zei Langeveld dat het goed was en een paar minuten later krijgt hij op onverklaarbare wijze krampaanvallen. Dus kon zo maar eens gekocht zijn ja.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
ik vind overigens rtl7 niet echt een geschikte zender voor wimbledon
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Iemand net de partij van de Lumberjack Man tegen dat kleine Japannertje gezien? (boordappel misschien) Zelden zo'n harde en rare knock-out gezien; pas minuten later kon hij met de brancard uit de ring gesleepd worden. 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
De eerste dag van Wimbledon was echt geweldig. 35 minuten spel en een hoop regen 
De enige spelers van mijn selectie die al iets verricht hebben staan wel voor
.
Respect trouwens voor Nico Eeckhout
Ik had op voorhand al gezegd dat ik hem behoorlijk inschatte, voor een keer blijkt mijn wielerkennis eens niet te falen
. Al geloofde ik er het laatste half uur van de rit zelf totaal niet meer in...
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
de regen kostte het toernooi een miljoen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.