- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Door het WK is dit inderdaad ineens onverwachts nieuws. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig weet van de kwaliteiten van Roger. Hij is in ieder geval ervaren en heeft op het hoogste niveau gespeeld. Ook wederom een speler uit Spanje, het is wel duidelijk dat Henk ten Cate mag mee beslissen over de aankopen. 
Hopelijk een goede aankoop.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
En hij is transfervrij + een contract voor maar 1 jaar
zo'n "gok" zou ik ook wel nemen met hem
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Steven Defour verbreekt contract bij Genk
do 15/06/06 - Steven Defour heeft zijn contract bij Racing Genk verbroken. Hij maakt gebruik van de wet van 1978 om de club wegens "ernstige redenen" te verlaten.
De advocaat van Steven Defour deelde het nieuws mee in een persbericht.
"Uit de onderhandelingen tussen Genk en Ajax bleek dat Genk een onwettige en overdreven transfervergoeding vroeg. Zo schond Genk de fundamentele vrijheid van arbeid van Defour", klinkt het.
De 18-jarige Steven Defour brak dit seizoen helemaal door bij Genk. De talentrijke middenvelder wekte zo de interesse op van ondermeer Ajax. Genk wilde hem niet laten gaan, maar verliest hem dus toch.
Sporza.be
Nog zoiets ...
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
YEAH! betekent dat dan ook dat Defour gratis naar Ajax kan?
+ nog meer nieuws:
Naast de komst van Roger krijgt Ajax er ook een Zuid-Afrikaans talent bij. Stanton Lewis komt waarschijnlijk voor vier jaar over van Ajax Cape Town. De negentienjarige belofte is een centrumspits maar kan ook als schaduwspits goed uit de voeten. Lewis begint bij Jong Ajax.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ik vind dat gedoe rond Defour maar een rare gewaarwording. Wil dat allemaal eerst nog wel eens zien.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Defour speelt wel in de basis van Belgie (nationaal elftal).
Schijnt echt goed te zijn. maar net zoals bij Roger heb ik niks ervan gezien
Alleen van Geel koopt niet zomaar wat, die weet wat ie doet.
Ik heb vertrouwen in hem
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Nee, dat bedoel ik niet. Maar dat getouwtrek tussen club en speler, club en club etc.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Kijk dat is nog eens goed nieuws. Hoe kan het nou dat Ajax het ene jaar nog geen tweedeklasser kan halen en dat nu ineens volk als Defour, Gabri en Roger in de rij staan om bij Ajax te beginnen 
Echt slim van Ajax, Gabri en Roger transfervrij en Roger maar een contract van een jaar. Ik ben onder de indruk van Ten Cate en Van Geel 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen

DAMN.....gewoon gratis gehaald! en als je dan denkt dat een speler van AZ tegen de 10 miljoen had moeten kosten..... Ik wil hierbij AZ bedanken dat ze hun spelers zo duur wilden verkopen 
effe een gerucht:
Ajax wordt opnieuw in verband gebracht met David Suazo, die dit seizoen achter Luca Toni de tweede topscorer van de Serie A werd. De 26-jarige schutter was het afgelopen seizoen verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle doelpunten van zijn club Cagliari. Daarmee redde Suazo zijn club voor degradatie naar de Serie B.
Volgens de betrouwbare website Skysports zou Ajax de grootste kanshebber zijn om de handtekening van Sauzo te winnen. Ajax zou namelijk 12 miljoen euro overhebben voor Suazo.

David Suazo
+
de geruchten dat Kluivert terug gaat komen
als dit allemaal waar is, dan moeten er echt een paar spelers verkocht worden en ik vrees toch dat 1 of meer van de volgende spelers weg moet: Vermaelen of Heitinga, Rosenberg of Babel, Harry(die mag van mij zoiezo weg)
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
Zo krijg je nog meer zin in het nieuwe seizoen!
Ik las overigens dat Cruyff die Roger had aanbevolen bij Ajax. Het was ook Cruyff die hem naar Barca haalde (toen hij daar trainer was).
Het is alleen niet te hopen dat de jonge talenten zoals Maduro (of zelfs Sneider) niet het slachtoffer worden van de komst van die Spanjaarden. Dadelijk zijn zij na een seizoen weer pleitte en willen die jonge gasten ook weg omdat ze niet altijd speelden (één keer reserve en het dondert al bij die gasten). Maar ja dat heb je nu eenmaal als je veel goede spelers hebt, aan Ten Cate om de boel happy te houden.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Mooi dat een speler die enorm veel ervaring heeft in de Primera Division voor Ajax wil spelen, maar het mag niet ten koste gaan van de jeugd, dus Maduro, terwijl V. Geel zegt, dat hij voor de basis is gehaald.
Verder ken ik zijn kwaliteiten niet echt, maar hij schijnt nogal een goed schot te hebben. Heeft verschillende goals gescoord van over de 50 meter.
Maar we zullen zien.
Ten Cate heeft vast en zeker een strak plan gemaakt voor volgend jaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Roger is een geweldige aankoop, helaas. Een goede middenvelder, zo wel offensief als defensief en met een heerlijk schot in de benen. Een routinier, is zowel defensief als offensief dik in orde. Negen van zijn tien afstandschoten zijn een gevaar, zijn grote wapen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik kijk uit naar 2006/2007, wil wel eens zien of dit voor Ajax ongekende aankoopbeleid z'n vruchten af zal werpen. We gaan een interessant voetbalseizoen tegemoet, tenminste daar hoop ik op.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Niet alleen Ajax, ook AZ heeft veel ingekocht en daar ben ik dus ook erg benieuwd naar. Net als de aanval van Feyenoord en het spel onder de nieuwe coach van PSV.
En laten we ook vooral FC Groningen niet vergeten, ze zijn weinig kwijtgeraakt dus hebben ze nog een kunstje volgend jaar ?
Maar eerst maar even het WK 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ook in hln.be
Is deze gast dan zo speciaal???
Defour verbreekt contract bij RC Genk.
Steven Defour, de 18-jarige belofte van Genk, heeft zijn contract met de Limburgse voetbalclub verbroken wegens "ernstige redenen" op basis van de wet van '78. Dat stelt meester Luc Misson donderdagmiddag in een communiqué aan persagentschap Belga.
De beslissing kwam er na de mislukte transfer van de jonge Rode Duivel naar Ajax.
"Steven Defour heeft zijn contract met de club Genk wegens ernstige redenen verbroken", luidt het in het persbericht. "Uit de onderhandelingen die plaatshadden tussen de clubs Genk en Ajax blijkt dat de voormalige werkgever van meneer Defour een onwettige en overdreven transfervergoeding eiste. Door dit feit schond de club Genk de fundamentele vrijheid van arbeid van meneer Defour."
Steven Defour had bij RC Genk nog een contract tot 2009. Zijn huidige marktwaarde wordt geschat op 3 miljoen euro. In zijn laatste seizoen voor RC Genk scoorde hij 1 goal en gaf 6 hij assists in 26 wedstrijden. (TC)
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Defour mag zijn contract dan verbroken hebben, volgens Van Geel is het een afgesloten hoofdstuk en is de selectie voor volgend seizoen rond.
Juventus zou daarentegen wel weer interesse hebben in Grygera. Volgens de Italianen zou hij 6 miljoen moeten kosten.
Van mij mogen ze hem verkopen. Nog een redelijk bedrag voor iemand die anders volgend jaar gratis wegloopt.
En we hebben vervangers.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Bij sportpools is nu ook de Wimbledon-pool geopend. Ook daar doet MovieMeter weer mee. Tot nu toe staat MovieMeter eerste in het algemene tennisklassement dus schrijf je in. Hoe meer spelers hoe groter de kans dat we kunnen winnen 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik heb me ook ingeschreven voor zowel de Tour als Wimbledon. Maar waar is de kluns voor, en tot wanneer kan je je selectie wijzigen?
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
De selectie kun je veranderen tot de dag voor aanvang van het evenement. De kluns mag geen punten halen. Bij de tennissers dus iemand die er in de eerste ronde uitgaat en bij de Tour een renner die niet bij de eerste 15 komt MAAR !!! wel de tour afmaakt.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
ANYWAY: VOOR DE LIEFHEBBER:
NK-SCHAKEN
http://www.schaakbond.nl/nieuws/nk2006/index800.html
(Kapitalen om aandacht, weet geen ander aandachtrekmiddel dat deugdelijk is, sorry.)
Zo, direct sensatie!
Timman verliest van Yge Visser.
King Loek zal niet ontevreden zijn!
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Defour mag zijn contract dan verbroken hebben, volgens Van Geel is het een afgesloten hoofdstuk en is de selectie voor volgend seizoen rond.
Is die jongen geen 19? Geef hem een contract...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
De subleague op http://www.rondemaster.nl heet MovieMeter, wachtwoord is velo.
Hop, inschrijven dames en heren!
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Ullrich heeft het erg goed gedaan in Zwitserland. Bergop dus. Derde in het klassement tot nu toe.
Vanmiddag hoorde ik van het commentaar bij de tijdrit dat er wat zorgen zijn rond Rasmussen. Door blessures heeft hij weinig getraind. Zou wel erg jammer zijn. Dan krijgt Moreau de bolletjestrui in de schoot geworpen...
En wat denken jullie van Hincapie? Ik zie hem zelf niet binnen de top5 rijden, maar de verwachtingen schijnen toch hoog te zijn.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
De subleague op http://www.rondemaster.nl heet MovieMeter, wachtwoord is velo.
Hop, inschrijven dames en heren!
Ik sta ook hier ingeschreven en wel onder de naam van Ghislain Lambert 

gotti
-
- 14091 berichten
- 5949 stemmen
Der Jan Gotti heeft zich ook aangemeld, al betwijfel ik of ik er net zo veel verstand van heb als sommigen hier, hehe...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Is die rondemaster voor de tour ?
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Heb me ook ingeschreven voor Rondemaster teamnaam: ItsMillarTime
.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Wimbledon begint over vier dagen, dus als je nog niet ingeschreven bent op sportpools is dit het moment. We zijn namelijk maar de derde grootste subleague, straks winnen we niet meer 
Hebben zich voorbeeldig van hun taak gekweten:
citybird
moviefreak#1
Jeet (?)
gimli f
Vabo
Freud
Sir Tinus
PartyMarty
timbo_
timmy757
stinissen
smurfinnekes
kip kurry
de Willies
Opvallen ook hoe internationaal we zijn geworden, werkelijk deelnemers van over de hele wereld.
Voor de Tour de France is er nog iets meer tijd, maar daar zijn al 21 ingeschrevenen, best behoorlijk dus. Ik ga ze niet opsommen, die mensen zullen zelf wel weten dat ze erbij zijn
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.