• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.386 films
  • 12.570 series
  • 34.804 seizoenen
  • 656.323 acteurs
  • 200.457 gebruikers
  • 9.467.265 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Typisch trouwens, van die rellen...

Ik zeg niks!

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

In de woorden van Johan Derksen waar ik het wel mee eens ben:

Hij is Amsterdammer van geboorte, liet provincieclubs verzorgd voetbal spelen, maar heeft geen enkele ervaring met het leiden van een topclub. Het kan goed uitpakken, maar het is opnieuw een sprong in het duister.

Waarom ziet iedereen in ten Cate zo'n messias..

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Dat vraag ik me ook af.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Respekked schreef:

Hij is Amsterdammer van geboorte, liet provincieclubs verzorgd voetbal spelen, maar heeft geen enkele ervaring met het leiden van een topclub. Het kan goed uitpakken, maar het is opnieuw een sprong in het duister.

Ik denk vooral dat dat ook met de flair en uitstraling van ten Cate te maken heeft. Hij heeft toch een "amsterdams-arrogante" uitstraling, zonder daarmee (á la van Gaal) de media tegen zich in het harnas te jagen. Dat gekoppeld aan het verzogde voetbal zie ik als de reden dat de naam van ten Cate vooralsnog zo goed wordt ontvangen....

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Tja als spelers als Ronaldinho en Eto'o gaan roepen dat hij echt een groot deel is van het succes van Barcelona (twee keer landskampioen en finale CL) dan denk ik dat je wel iets kan. Al is het alleen maar om de rust in een team als Ajax terug te brengen.

Bovendien denk ik dat Martin van Geel een soort van Philip Cocu-rol voor ogen heeft voor Edgar Davids. Het verlengstuk van de trainer in het veld. Ik zie het wel zitten.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Respekked schreef:

Beetje raar van die Derksen. Een paar weken geleden stond er nog in zijn blad dat de 'grote naam' juist zo'n vergissing was. Zowel Michels, Hiddink en Van Gaal wonnen hun eerste prijzen als relatieve nobody's. Vakmanschap en grote naam zijn nu eenmaal niet per se synoniem.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Petacchi mag Tour vergeten.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Alessandro Petacchi zal in juli niet deelnemen aan de Ronde van Frankrijk. Dat heeft zijn team Milram laten weten. Petacchi reageert ontgoocheld.

Petacchi brak maandag zijn linkerknieschijf in de Giro. "Dit is de ergste blessure uit mijn carrière. Mijn grote doel dit jaar was te scoren in de Tour. Maar in plaats daarvan moet ik verstek geven. Zelfs als ik hersteld ben van de operatie, raak ik niet fit", zegt hij.

Volgens zijn team Milram zal Petacchi wellicht twee maanden buiten strijd zijn. Petacchi won in 2003 vier ritten in de Tour, vorig jaar reed hij niet.

Bron: vrt.teletekst

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Koeman en Wouters naar PSV.

Daar hoeven we dus volgend jaar ook niks van te vrezen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zavo schreef:

Nee inderdaad , drama die 2.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Respekked schreef:

Lees anders eens dit geweldige onderstaande artikel van Taco van der Velde.

Ik vind dit werkelijk zo'n geweldig stuk!

'Is Ten Cate opeens een betere trainer?'

19/4/2006 12:00

Zou Henk ten Cate een betere trainer zijn dan pakweg drie jaar geleden? Hij is al enige tijd in beeld bij PSV als de beoogde opvolger van Guus Hiddink en mag zich inmiddels ook verheugen in de belangstelling van Ajax. De Amsterdammers hebben al geïnformeerd naar zijn diensten voor volgend seizoen.

Waar komt die plotselinge belangstelling bij onze topclubs vandaan? Waar waren ze drie jaar geleden, toen Henk ten Cate NAC Breda verliet om assistent te worden van Frank Rijkaard in Barcelona? Heeft hij in de Spaanse zon plotseling zóveel bijgeleerd dat hij inmiddels wél geschikt is om een topclub te leiden?

Ten Cate haalde de bekerfinale met Sparta, loodste Vitesse naar de Nederlandse subtop (met als hoogtepunt de derde plaats) en wist ook bij het bescheiden NAC Breda achtereenvolgens de vijfde en vierde plaats te halen. Topprestaties, en altijd gebeurde dat met herkenbaar voetbal en verzorgd positiespel. Het was niet iets wat Ten Cate pas uitvond in Barcelona.

Ook Martin Jol presteerde jaren bij RKC Waalwijk, maar werd te licht bevonden (of juist te zwaar?) om Feyenoord te leiden. Nu hij bij Tottenham Hotspur bewijst dat hij een vakman is, is hij plotseling wél een topgegadigde bij PSV. Zou Jol nu echt een betere trainer zijn dan twee jaar geleden?

Het roept de vraag op waar de topclubs naar zoeken als ze uitkijken naar een trainer: een vakman of een statussymbool? De meest gehoorde kreet in deze dagen is: ‘We moeten een naam hebben.' Met andere woorden: Iemand met wie we kunnen pronken. Vakmanschap is secundair, het belangrijkste is dat de supporters en achterban tevreden worden gesteld. Co Adriaanse kwam erachter toen hij bijna een jaar thuiszat zonder dat de telefoon overging. Zijn carrière werd gered door Martin van Geel, die hem naar AZ haalde. En nu is Co vanwege zijn vakwerk bij AZ en FC Porto ineens weer wél geschikt voor de top, terwijl hij toch nog steeds dezelfde trainer is.

Wie een blik werpt op de lijst van meest succesvolle trainers in de historie van het Nederlandse voetbal, ziet een grote verzameling namen. Guus Hiddink, Rinus Michels en Louis van Gaal staan voor een enorme reputatie. Wie echter gaat analyseren waar ze hun reputatie aan te danken hebben, moet teruggaan naar de periode dat ze nog onbekende grootheden waren.

Rinus Michels was afkomstig van het bescheiden JOS toen hij in 1965 begon bij Ajax. Hij haalde in zijn beginperiode vier van de vijf landstitels die op zijn erelijst staan. Louis van Gaal mislukte als hoofdcoach bij AZ en werd als trainer van het tweede elftal van Ajax in 1991 voor de leeuwen geworpen toen Leo Beenhakker tussentijds vertrok. Van Gaal won in 1992 meteen de UEFA Cup, werd landskampioen in 1994, 1995 en 1996 en won tevens de Champions League én de Wereldbeker in 1995. En wereldburger Guus Hiddink veroverde een Europa Cup I, drie landstitels en drie KNVB-bekers nadat hij als assistent-trainer plotseling had moeten inspringen voor Jan Reker.

Wat is de les? Namen en reputaties bestaan niet. Ze zijn leuk en aardig om mee te pronken, maar uiteindelijk telt slechts het vakmanschap. Henk ten Cate besefte dat overigens allang. Het is alleen jammer dat de mensen die hem een baan moesten bezorgen dat niet wisten. Als bestuurders roepen dat ze op zoek zijn naar een trainer met een naam, betekent dat eigenlijk maar één ding: vakmanschap kunnen ze niet op waarde schatten.

Taco van den Velde

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Mc Ewen

Niet in mijn ploeg, maar ik ben toch blij voor hem .

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Heb wel weer redelijk gescoord vandaag .

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

1. MCEWEN Robbie

2. BETTINI Paolo

3. LODDO Alberto

4. RICHEZE Axel Maximiliano

5. POLLACK Olaf

6. LORENZETTO Mirco

7. GILBERT Philippe

8. VAITKUS Tomas

9. FERNANDEZ Koldo

10. CHAVANEL Sébastien

11. BONNET William

12. VOGELS Henk

13. DUQUE Leonardo

14. BROWN Graeme

15. STANGELJ Gorazd

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

1, 2 en 4 . Ik vind het sowieso raar om te zien dat zo weinig mensen Richeze in hun team hebben? Zeer degelijke sprinter, die door iedereen over het hoofd is gezien lijkt het wel (niet door mij natuurlijk, kuch kuch )

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik had hem nog niet eens opgemerkt in je team, ik heb er trouwens nog nooit van gehoord . Ik had een beetje gehoopt dat Guidi iets gelijkaardigs zou uithalen maar dat blijkt helemaal hopeloos. Gilbert had ik trouwens ook wel graag in mijn ploeg gehad, een nulpunter die ook al best wat gescoord heeft .

Met 1, 2 en 4 in je team en maar 5 strafpunten voor Pettacchi zie ik je trouwens wel opklimmen tot in de top tien vandaag .

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Dat stuk van Taco vd Velde klopt helemaal. Ik twijfel ook niet aan de kwaliteiten van Ten Cate. Hij heeft dan nog geen grote clubs onder zijn totale eigen verantwoordelijkheid gehad, maar bij de kleinere clubs heeft hij wel laten zien dat hij iets kan.

En ook nu zeggen Ronaldinho en Eto'o niet voor niks dat hij een belangrijke persoon is.

Het enige wat me nog wat dwars blijft zitten, is de manier hoe het bestuur met Blind omgaat.

Hij heeft dit seizoen slecht gepresteerd (op de play-offs en beker na), dus een ontslag is niet geheel onterecht, maar dat kan ook op een nette manier.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Zavo schreef:

Daar zul je nog wel achter komen. We worden gewoon weer kampioen.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Vandaag niet in de punten gereden als ik het goed zie Kan ik die Petacchi eigenlijk vervangen?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Nee die bezorgt je alleen maar minpunten doordat hij is uitgevallen. Per renner die nu extra uitvalt uit je team ga je meer punten inleveren en dit kan erg snel oplopen. Is voor mij ook de reden geweest petacchi en Mc Ewen thuis te laten.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Dacht ik al daarom heb ik ook maar één sprinter van allure in mijn team. Voor de rest heb ik berggeitjes die leuke dingen kunnen gaan doen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Freud schreef:

ik heb er trouwens nog nooit van gehoord

Ik ook niet. Maar let op, het zwaarste werk moet nog komen en er zijn maar en paar kansen meer voor de sprinters. Het zou nu tot de zesde rit zijn dat er normaal gezien nog een massasprint zou kunnen komen (volgens McEwen toch).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

wielrennen..

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Zulke reacties..

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zo slaapverwekkend ..

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Prachtige sport. Ik vind voetballen geweldig maar niks kan op tegen een mooie wielerwedstrijd laat staan een aankomst bergop in een van de grote rondes.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Mooiste sport, vooral Parijs - Roubaix mooiste sportwedstrijd die er is .

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Nee, wielrennen is niet mijn ding. Af en toe pik ik een wedstrijd mee en vermaak me dan redelijk, echter dit komt alleen door het slot offensief. Het begin is namelijk behoorlijk saai.

Nee, mijn voorkeur gaat uit naar autosport, voetbal en schaatsen. Kijk ik toch een stuk liever.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Tour de France is leuk , voor de rest is het bagger.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Je moet een vlakke tour of giro etappe ook niet drie uur van tevoren gaan kijken als je al geen wielerliefhebber bent. Maar bij een bergetappe kun je gerust twee uur voor de aankomst gaan zitten zonder je te vervelen. Datzelfde geldt overigens voor de klassiekers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.