- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Damon, ik schaam me kapot als Ajax-supporter voor jou.
Maar oke, Ajax heeft verdiend gewonnen. Het was een vermakende wedstrijd met een klassiek einde. Daarna de bekendmaking van Henk ten Cate? Danny Blind wist het natuurlijk al, maar toch blijf ik het enorm lullig vinden voor deze beste man.
Echter dit betekend niet dat ik niet enorm blij ben met de komst van Henk ten Cate. Hij is sinds zijn prestaties bij Nac een van mijn favoriete trainers. Na 2 jaar duimen zit hij dan ook eindelijk op de bank bij Ajax, heerlijk gevoel!
Henk ten Cate naar Ajax! 
Eindelijk, mijn favoriet!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Alles wijst er inderdaad op dat Blind niet echt hoffelijk wordt behandeld.
Zet Huntelaar trouwens maar lekker in de spits op het WK. Met deze vorm denk ik dat hij voor heel wat doelpunten kan zorgen. Dit in tegenstelling tot van Nistelrooij die weliswaar een geweldige speler is maar de laatste tijd amper speeltijd krijgt van Ferguson (en misschien dat dit ook nog mentale bijwerkingen heeft die in het nadeel van van Nistelrooij werken).
Ik zeg: Robben - Huntelaar - Kuijt
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
PSV is (was) 3 klassen beter, AZ en Feyenoord hebben het laten liggen in de play-offs terwijl ze meer dan 10 punten voorsprong hadden op Ajax
Toch heeft Ajax het in de onderlinge duels tegen PSV en Feyenoord beter gedaan, ook heeft Ajax na de winterstop evenveel punten gehaald als Feyenoord in de competitie.
De overwinning van vandaag vond ik terecht. 70 minuten lang ging het gelijk op, daarna was Ajax de beste. Als je als PSV zijnde laf gaat afwachten tot de verlengingen beginnen, is het terecht dat je in de laatste minuut nog een goal tegen krijgt, daar vraag je dan wel om eigenlijk.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
De manier waarop Blind weg wordt gezet is natuurlijk schandalig trouwens, het wordt tijd dat die enge Jaakke ook eens oprot.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
nu de super cup in augustus weer tegen PSV (wordt saai zo)
ik hoop dat Blind iets gaat doen in de staf
of dat ie even een paar jaar wat ervaring op gaat doen bij zeg maar Sparta (zun oude club)
Het pakken van zo'n prijs zal de aantrekkingskracht van Ajax op grote spelers/namen alleen maar doen toenemen, dus ben benieuwd wie er gaat komen
het ziet er in ieder geval heel goed uit voor Ajax komende jaar
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Toch heeft Ajax het in de onderlinge duels tegen PSV en Feyenoord beter gedaan, ook heeft Ajax na de winterstop evenveel punten gehaald als Feyenoord in de competitie.
Tuurlijk, dat ontken ik ook niet. Maar het is gewoon een feit dat Ajax het deze competitie veel slechter heeft gedaan dan de andere "top-clubs" en dit pas op het laatst met behulp van Huntelaar in de vorm van de play-offs en Gatorade-cup heeft kunnen rechttrekken.
Om dan op basis van een paar momenten de andere teams meteen slecht te gaan noemen omdat Ajax met de hakken over de sloot uiteindelijk toch de doelstellingen heeft gehaald is natuurlijk waanzin.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
je wint een wedstrijd altijd met hulp van een speler
en het ligt echt niet alleen aan Huntelaar. De terugkeer van Heitinga is ook zeer belangrijk geweest voor Ajax. Heerlijke speler
nipt winnen=winnen
dan hadden de andere teams maar tot de fluitsignaal / play-offs hun best moeten doen.
Ik win liever nipt dan dat ik nooit een prijs haal 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Ajax heeft gewoon een slecht seizoen qua voetbal geleverd. Simpel als dat, dat kan geen enkele ajax supporter ontkennen. Alleen van die onrealistische. Voel je aangesproken Damon? Dan weet je genoeg.
Ajax heeft het geluk gehad van de belachelijke regels die de KNVB heeft opgesteld. Dat is Ajax z'n geluk, AZ hoort CL te spelen. Van mijn part draaien ze dat nu nog terug. Daarnaast heeft Ajax idd zijn punten op het eind gepakt, echter ook niet met goed en mooi voetbal. Allemaal met hakken over de sloot.
Dat is niet des Ajax!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Altijd dat gezeur achteraf dat de play-offs niet goed zijn. 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
nee hoor ik voel me niet aangesproken.
Ajax speelde een heel slecht jaar, maar stel je voor hoeveel prijzen we gaan pakken als we volgend jaar ook nog eens goed gaan spelen!
en in voetbal bestaat er niet iets als: "die club hoort daar en daar te spelen"
Je hebt een speelschema, die door iedereen (op PSV na) is geaccepteerd, dus achteraf huilen is hypocriet
het is inderdaad niet des Ajax, maar daarom hebben ze een lesje geleerd, en hebben ze ervaren spelers gehaald voor volgend jaar
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Altijd dat gezeur achteraf dat de play-offs niet goed zijn. 
dus achteraf huilen is hypocriet
Vooraf ook al hoor.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ajax heeft het geluk gehad van de belachelijke regels die de KNVB heeft opgesteld. Dat is Ajax z'n geluk, AZ hoort CL te spelen. Van mijn part draaien ze dat nu nog terug. Daarnaast heeft Ajax idd zijn punten op het eind gepakt, echter ook niet met goed en mooi voetbal. Allemaal met hakken over de sloot.
Dat is onzin om dat geluk te noemen. Ik ben ook tegen de play-offs, maar ze waren vantevoren bekend, dus je weet dat je in de laatste maand het best moet zijn niet in de eerste. Dat heeft Ajax goed gedaan, AZ niet (had AZ vorig jaar ook al moeite mee trouwens). Heeft niks met geluk te maken. Ajax heeft in dit seizoen zoveel pech gehad (met late tegendoelpunten, slechte scheidsrechters, veel blessures), dat ze nu best wat geluk mogen hebben en ook eens een paar keer laat mogen scoren.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het maakt geen reet uit of je je punten in de laatste of in de eerste maand haalt hoor.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het maakt geen reet uit of je je punten in de laatste of in de eerste maand haalt hoor.
Ik heb het ook over de play-offs, die zijn in de laatste maand, die zijn het belangrijkst (belangrijker dan die andere 34 wedstrijden, behalve voor de kampioen).
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
trouwens geluk?
wie verdiende een 100% penalty na hands van Lamey?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Oke, dacht dat je de laatste maand van de competitie (en daarmee kwalificatie voor play-offs) bedoelde.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Dat is onzin om dat geluk te noemen. Ik ben ook tegen de play-offs, maar ze waren vantevoren bekend, dus je weet dat je in de laatste maand het best moet zijn niet in de eerste..
Geluk misschien het verkeerde woord. Maar Ajax heeft wel onterecht de voorronde van de CL behaald, want de prestatie van AZ is knapper dan die van Ajax.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wie verdiende een 100% penalty na hands van Heitinga tegen Groningen?
Geluk heeft er niets mee te maken.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Wie verdiende een 100% penalty na hands van Heitinga tegen Groningen?
Geluk heeft er niets mee te maken.
met geluk kan je 2 kanten op, dus ik snap niet waarom men ALTIJD na een Ajax wedstrijd over geluk praten
Ajax doet gewoon zijn plicht ...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ergens hoop ik dat Blind een functie bij ajax blijft behouden.
Het liefst zag ik hem blijven als trainer, want de resultaten zijn de laatse weken fenomenaal.
Feyenoord, zonder enige moeite afgeslacht.
Groningen, Nipt weggespeeld, maar wel weggespeeld.
.
Psv, Ook zonder enig veel moeite afgemaakt.
De laatste weken ging het beter draaien, ook in de competitie.
En dan te bedenken wat Ajax heeft moeten missen de laatste weken, het is een ongelooflijke prestatie.
Volgend jaar, een ijzersterke verdediging., zeker als kromkamp nog overkomt.
Middenveld: Sneyder, Maduro, Perez, ?? Davids ??
Aanval is nu al perfect.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bij Sneijder kan je vraagtekens zetten, hij heeft te kennen gegeven dat er contact is met de rossoneri. Maar nog niks definitiefs, er zijn alleen gesprekken geweest.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Perez - Hunter - Rosales
Davids - Sneijder - Maduro
Emanuelsson - Stam - Sjonnie - Kromkamp
deSteek
Sneijder blijft echt wel nog een jaar bij Ajax
met ZO'N prachtige team, zal ie echt niet naar AC Milan gaan om op de bank te gaan zitten 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vind ook dat AZ wel naar zichzelf mag kijken, ze hebben de laatste maanden veel te weinig gescoord, het is toch echt hun eigen schuld dat ze het niet gehaald hebben. Ik geef onmiddelijk toe dat ze mooier voetbal hebben gespeeld dan Ajax (en ook dan PSV trouwens), maar je moet ook scoren en de belangrijke wedstrijden winnen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Perez - Hunter - Rosales
Davids - Sneijder - Maduro
Emanuelsson - Stam - Sjonnie - Kromkamp
deSteek
Ik zie liever Vermaelen naast Stam, was zo'n beetje de beste speler van het seizoen. Heitinga kan op rechts, of Boakye, die een goede indruk maakt. Scheelt weer een hoop geld als je Kromkamp niet hoeft te kopen. Met Timisela is er nog een derde optie voor rechtsback, de jeugd mag van mij de kans krijgen, dat hoort bij Ajax.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
Wel opvallend dat Ajax vanaf de winterstop zo vaak in blessuretijd scoort, of heeft de komst van Huntelaar ermee te maken. Denk het wel!
Verdiende overwinning vandaag i.i.g.
Lullig voor Blind, maar dit is wel ff lekker natuurlijk..
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Heb je gelijk in, het is niet de fout van Ajax. Echter, het blijft onterecht. Blame KNVB.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
ja ik heb Babel ook liever voorin, maar denk dat ze Perez speciaal voor linksvoor hebben gehaald
of kan ie ook samen met Sneijder op het middenveld?
en als Davids komt, wat gebeurt er dan met Maduro?
wordt in ieder geval een leuke tijd
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Jammer dat of Heitinga óf Vermaelen volgend jaar gepasseerd gaat worden. Vooral voor Vermaelen zou dat een tegenslag betekenen, een van de beste Ajacieden dit jaar. Kan zijn hele ontwikkeling gaan stagneren. Heitinga kan evt. ook altijd nog rechtsback mocht men niemand meer aan trekken voor die positie.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nou, als m'n mooiste dromen uitkomen gaat het als volgt.
-Babel - Hunter - Rosales.
- Davids - Sneyder - Maduro
- Emanuelson - Grygera - Stam - Kromkamp
Want wat Grygera betreft, als hij blijft, dan hoort hij ook in de basis thuis.
Perez vindt ik goed, maar verkies hem niet boven Babel die wat mij betreft altijd een basisplaats moet hebben.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Alsjeblieft niet weer Babel op links he, Rosenberg doet het daar stukken beter en Mitea komt ook terug, Perez is ook een optie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.