- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ander updatessysteem waarbij je alle berichten die nieuw zijn meteen 'uitgeklapt' ziet. Was vroeger de standaard. Nu slechts voor een enkeling behouden die dat persé wilden.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik wil toch jullie mening eens vragen over dit bericht van voetbalzone :
De reeks van Arsenal begon op 1 februari toen Sol Campbell in de rust van de wedstrijd tegen West Ham United gewisseld werd door de Zweed Sebastian Larsson. Vanaf dat moment staat de teller op 765 minuten, oftewel acht wedstrijden.
In drie van deze acht wedstrijden heeft slechts de 16-jarige Theo Walcot als enige Engelsman op de bank gezeten, in de rest werd ook de bank gevormd door buitenlanders.
Dit is toch niet normaal of wel dan ? Hoe kan Arsenal zich nog een traditieclub noemen als ze 16jarige jongetjes op de bank moeten zetten om nog een Engelsman in de buurt te hebben ?
Overigens is het niet alleen Arsenal maar ook Roda JC, SK Beveren en Internazionale die gewoon vaak alleen maar met buitenlanders spelen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Overigens is het niet alleen Arsenal maar ook Roda JC, SK Beveren en Internazionale die gewoon vaak alleen maar met buitenlanders spelen.
So What?
Als er resultaten komen klaagt niemand, dan maakt het niets uit of de spelers uit de stad, de regio, het land of waar dan ook vandaan komen.
Waarom zou bijv. Arsenal er beter aan doen een speler uit Noord Engeland in het veld te hebben dan een betere speler op dezelfde positie uit Portugal?
In het geval van Roda JC is het nog duidelijker: die club ligt zo dicht bij België dat het volstrek logisch is dat ze regelmatig een zooi Belgen aantrekken. Moeten daar Groningers gaan spelen dan, om het 'Nederlands' te houden?
En als ze toch Belgen hebben, kunnen ze ook nog wel Russen en Joegoslaven kopen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik denk dat ze het trouwens geeneens zo bekijken daar.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Er zou eigenlijk ook een regel moeten komen die het verplicht minimaal 5 spelers van het land van herkomst van de club in de basiself op te stellen. Misschien dat het voetbal dan een beetje rechtgetrokken kan worden en niet alles door geld bepaald wordt.
T.O.
-
- 2473 berichten
- 2860 stemmen
Die regel was er eerst ook en heeft indirect geleid tot het Bosman-arrest...
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Zo'n regel is al wel actief in een paar landen, ik het in iedergeval zeker van Spanje. Alleen een paar landen helpt natuurlijk niet, het zou over het algemeen moeten worden ingevoerd.
Goed idee dus!
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Er zou eigenlijk ook een regel moeten komen die het verplicht minimaal 5 spelers van het land van herkomst van de club in de basiself op te stellen. Misschien dat het voetbal dan een beetje rechtgetrokken kan worden en niet alles door geld bepaald wordt.
Waarom uit het land? Waarom niet uit de provincie? De regio? De stad?
Waarom zou je grenzen moeten stellen aan waar je een speler vandaan wilt laten komen?
En denk je dat het dan 'rechtgetrokken' wordt? Dat Ajax, Feyenoord en PSV dan niet meer de klassieke 'grote 3' blijven? Of gaat het erom dat Ajax of Feyenoord of PSV wel aan de top in Nederland mogen blijven, dmv van veel grotere begrotingen dan de rest, maar dat ze Europees niet gepiepeld mogen worden door *nog* rijkere clubs?
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Het gaat erom dat de toplanden niet meer het voordeel boven Nederland (en andere landen) krijgen. Zodat ook kleinere landen goede ploegen kunnen voort brengen. Zo worden deze ploegen niet zomaar 1,2,3 leeg gekocht.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Het gaat erom dat de toplanden niet meer het voordeel boven Nederland (en andere landen) krijgen. Zodat ook kleinere landen goede ploegen kunnen voort brengen. Zo worden deze ploegen niet zomaar 1,2,3 leeg gekocht.
Het gaat erom dat de 'Grote 3' niet meer het voordeel boven de rest van de eredivisie krijgen. Zodat kleinere clubs goede ploegen kunnen voort brengen. Zo worden deze ploegen niet zomaar 1,2,3 leeg gekocht.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Er zou eigenlijk ook een regel moeten komen die het verplicht minimaal 5 spelers van het land van herkomst van de club in de basiself op te stellen. .
Ergens heb je wel gelijk daarin maar 5 spelers is een beetje overdreven.
Voetbal wordt juist leuk doordat buitenlandse spelers hier in Nederland hun kunsten vertonen.
Dat maakt voetbal meer aantrekkelijk.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Het gaat erom dat de 'Grote 3' niet meer het voordeel boven de rest van de eredivisie krijgen. Zodat kleinere clubs goede ploegen kunnen voort brengen. Zo worden deze ploegen niet zomaar 1,2,3 leeg gekocht.
Dat zijn jou woorden, niet die van mij. Ik vind het belangrijk om zo het voetbal in het geheel eerlijker te maken en niet alleen de clubs met het grote geld het te laten uitmaken.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dat zijn jou woorden, niet die van mij. Ik vind het belangrijk om zo het voetbal in het geheel eerlijker te maken en niet alleen de clubs met het grote geld het te laten uitmaken.
Volgens jou woorden wil jij het voetbal niet in zijn *geheel* eerlijker maken, maar binnen een land de oneerlijkheid laten bestaan.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Euhm, oke. Mijn fout dan waarschijnlijk. Ik bedoel in iedergeval dat ik zo'n dergelijke regel best wil invoeren over het hele voetbal gebeuren.
Zodat de grote ploegen met veel geld wat minder macht krijgen. Tuurlijk zullen ze altijd het voordeel houden omdat ze de beste spelers van hun nationaliteit kunnen aantrekken, maar het gat zal kleiner worden.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Euhm, oke. Mijn fout dan waarschijnlijk. Ik bedoel in iedergeval dat ik zo'n dergelijke regel best wil invoeren over het hele voetbal gebeuren.
Zodat de grote ploegen met veel geld wat minder macht krijgen. Tuurlijk zullen ze altijd het voordeel houden omdat ze de beste spelers van hun nationaliteit kunnen aantrekken, maar het gat zal kleiner worden.
Voor clubs als Glasgow en Celltic niet. Die moeten dan maar aan Schotse spelers zien te komen. Zoveel Schotse voetballers zijn er niet.
En dan kan Monaco wel in de Franse competitie meespelen, als ze verplicht 5 Monegasken moeten opstellen, hebben ze daar ook niet veel meer te zoeken.
Grote landen zijn nu eenmaal ALTIJD in het voordeel.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Ja oke, daar heb je wel helemaal gelijk in. Uitzonderingen maken op zo'n regel vind ik ook zo oneerlijk tegen over andere landen. Hmm lastige kwestie dus.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ja oke, daar heb je wel helemaal gelijk in. Uitzonderingen maken op zo'n regel vind ik ook zo oneerlijk tegen over andere landen. Hmm lastige kwestie dus.
Gewoon helemaal vrij laten. Misschien moet de Nederlandse competitie samengaan met de Belgische, om een groter afzetgebied te creëren en dus grotere sponsors binnen te loodsen. Maar verder doen Nederlandse clubs het helemaal niet slecht in Europees verband.
Er zijn maar een handvol clubs die substantieel in de hoogste regionen meespelen, en zolang een club als Porto de CL nog kan winnen, is er niet zoveel aan de hand.
Bovendien is meespelen in de top van Europa ook niet zaligmakend, net als meespelen in de nationale top niet. Succes went snel, en als supporter ben je na een paar vette jaren ook heel snel ontevreden als het minder gaat.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Zo'n regel is al wel actief in een paar landen, ik het in iedergeval zeker van Spanje. Alleen een paar landen helpt natuurlijk niet, het zou over het algemeen moeten worden ingevoerd.
Goed idee dus!
Volgens mij is er in Spanje alleen een grens gebonden aan het aantal buitenlanders buiten de EU in de selectie.
Maar ik kan ook fout zitten, ben hier niet zo heel erg van op de hoogte.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Goed idee dus!
Daar in Spanje hebben ze er inmiddels al een truukje op gevonden, het geven van een Spaanse nationaliteit aan Brazilianen... Het heeft dus geen zin.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Voetbal wordt juist leuk doordat buitenlandse spelers hier in Nederland hun kunsten vertonen.
Dat maakt voetbal meer aantrekkelijk.
Als buitenlanse spelers hier in Nederland hun kunstjes beginnen te vertonen zijn ze alweer direct vertrokken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ik vind het toch altijd wel erg jammer als ik een Nederlandse ploeg op het veld zie staan zonder Nederlandse spelers. Dan krijg ik een beetje het Amsterdam Admirals effect.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het toch altijd wel erg jammer als ik een Nederlandse ploeg op het veld zie staan zonder Nederlandse spelers. Dan krijg ik een beetje het Amsterdam Admirals effect.
Aan de andere kant zijn we weer apetrots als, zoals een paar jaar geleden, meer dan de helft van de basis van Barcelona uit Nederlanders bestaat.
Het hangt een beetje van de club af. Voor kleinere clubs is het altijd erg aantrekkelijk om een paar spelers uit de regio te hebben, wordt je wat groter dan wil je toch in elk geval wat spelers uit het land hebben, en ben je nog groter, dan koop je wat je goed genoeg acht om Europees aan de top mee te kunnen draaien. Dan tellen nationaliteiten niet meer.
(Ik kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden Heerenveen voor het eerst zonder Fries in de selectie zat. Daar was ook nogal wat commotie over, maar toen de successen aan bleven houden, en ze regelmatig Europees speelden, verstomde dat snel.)
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Ja, het zou grappig zijn als iedere speler gewoon verplicht in z'n thuisland moet spelen
.
Dan zou de positie van de Nederlandse clubs flink stijgen in Europa.
Maar goed, dan missen ze misschien al weer snel de uitdaging of zo.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Buiten het feit dat we in Nederland makkelijker de spelers in Nederland kunnen houden, is het ook beter voor de doorstroming vanuit de jeugd. Als ik bijvoorbeeld zie hoe het met Gino Coutinho (keeper jong-Oranje tijdens het toernooi in Argentinië) is verlopen dan is dat gewoon triest. Als hij de kans had gekregen in plaats van keepers als Volders (RBC), Kujovic (RJC) en Grandel (Utrecht) dan hadden we misschien wat meer goede jeugdige keepers.
Ik durf hardop te zeggen dat het talent van Coutinho groter is als het talent van de drie genoemde keepers bij elkaar.
Nog een aardig voorbeeld is Robin van Persie. Als hij niet constant gepasseerd was voor Brazilianen, Serviërs, Chilenen en Ivorianen hadden we in Nederland misschien net zoveel plezier van hem gehad als dat ze dit seizoen bij Arsenal hebben gehad.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Clubvoetbal is nou eenmaal geen nationaal voetbal.
Men klaagt toch ook niet zo over bijvoorbeeld de Rabowielerploeg? Daar zijn buitenlandse krachten als Freire en Rasmussen meer dan welkom.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ja, het zou grappig zijn als iedere speler gewoon verplicht in z'n thuisland moet spelen
.
Dan zou de positie van de Nederlandse clubs flink stijgen in Europa.
Zo, dat zou wat worden zeg. Kan Ajax weer mee doen met de top 10, en misschien maakt zelfs NEC dan kans op de Uefa cup 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Mij ook als NEC al haar geld in domme buitenlandse spelers gooit. Je maakt mij niet wijs dat er in Nederland voor dat geld geen betere verdediger als Olsson was te vinden.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
NEC heeft nu ook weer 4 jeugdspelers van ManU op proef.
Ben benieuwd of ze volgend jaar te bewonderen zijn in nijmegen.
Old Goffert 
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Mij ook als NEC al haar geld in domme buitenlandse spelers gooit. Je maakt mij niet wijs dat er in Nederland voor dat geld geen betere verdediger als Olsson was te vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.