- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Komop zeg. Contador heeft op z'n 26ste alle 3 de grote rondes al op z'n naam staan. Dan ben je ook niet de minste hoor.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar komaan, stel nu dat Armstrong niet gestopt was. Zou Contador dan nu een Tourzege achter zijn naam hebben?
Kan natuurlijk, maar ik twijfel eraan.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Goede tactiek van Bruyneel.
Ligt een beetje aan de geestelijke stabiliteit van Contador. Het zou een tactische blunder kunnen zijn als dit Contador uit zijn evenwicht brengt. Dan behaalt Bruyneel aan het eind de plekken 6-10.
Maar ik denk dat Contador sterk genoeg is om hiermee om te gaan. Hij zal in de bergen orde op zaken stellen. Let maar op, dankzij dit soort acties wordt dit een extra open tour want Contador zal vroeg gaan aanvallen en niet wachten tot de laatste dagen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Armstrong zou een echt grote sportman zijn als hij deze Tour in dienst zou rijden van Contador.
Alsjeblieft zeg, dat meen je toch niet.
Iemand met een winnaarsmentaliteit als Armstrong wil altijd winnen. Die mentaliteit haal je er NOOIT uit bij die man.
starbright boy (moderator films)
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Of het slim is zullen we natuurlijk pas in Parijs zien.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe fit en sterk Armstrong nu is. Maar als hij zo vlot die bergen overgaat als de voorgaande jaren, dan komt het wel goed voor hem.
En baat het niet, dan schaadt het niet. De man heeft niets te verliezen, hij kan alleen maar winnen.
En dit bestrijd ik dus. Elke renner, zeker ook Armstrong, heeft zijn touroverwinningen mede te danken aan zijn ploeg. Als je ploeg geen eenheid is en straks een deel van de ploeg niet vòòr je maar tegen je gaat rijden kan dat ook Armstrong de tourzege kosten. Op papier heeft Moviefreak gelijk, maar de sfeer in Astana lijkt al gespannen (de opmerkingen van Noval, de aanwijzingen dat Bruyneel na dit seizoen op straat zal staan) en dan is dit gewoon extra onrust binnen de ploeg.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
(sportpools)
Het waait ook wel eens in Frankrijk, wat een bijzondere rituitslag opleverde. Freud pakte naast de top 2 ook wat puntjes met Gerdemann en pakte de dagprijs:
1 Freud 64
2 otherfool 58
2 VivaLaHop 58
4 12woutie12 57
5 Sir Tinus 46
En Freud slaat een dubbelslag want in het algemene klassement neemt het de koppositie over van smurfinnekes:
1 Freud 183
2 otherfool 172
3 smurfinnekes 167
4 Aloha 164
5 De Willies 158
Rode lantaarn bleef in handen van moviefreak#1 met 71 punten. De subleague als geheel consolideerde de knappe 5e stek.
Morgen geen punten vanwege de ploegentijdrit, woensdag koekeloeren we weer verder.
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Nu is hij de sterkste Ronderenner aller tijden
Dat is Merckx overigens nog altijd wat mij betreft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Natuurlijk niet. Het zou me al verbazen als Contador vanavond bij de rest aan tafel gaat zitten.
Maar dit is natuurlijk niks minder dan een dikke middelvinger naar Contador.
Heren leg het me even uit want ik snap het echt niet. Contador heeft toch werkelijk niets verloren vandaag? Al zijn concurrenten zaten om hem heen en de enige fatsoenlijke klassementsrenners die er wel bij zat komt uit zijn eigen ploeg. Snap echt niet waarom Contador boos of gefrustreerd zou zijn. Ik denk oprecht dat die twee vanavond een glas champagne opentrekken.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Dat is Merckx overigens nog altijd wat mij betreft.
Voor Merckx had ik de titel 'sterkste renner aller tijden' bewaard.
Heren leg het me even uit want ik snap het echt niet. Contador heeft toch werkelijk niets verloren vandaag?
Jawel. Hij heeft de illusie verloren dat hij een team om zich heen heeft dat voor hem rijdt. Zoals Evans, Menchov en de Schlecks dat wel hebben.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Nu is hij de sterkste Ronderenner aller tijden maar allerminst een groot sportman. Zie ook de persconferentie van Carlos Sastre.
Oeioei, zeldzaam oneens. Over het karakter en de uitspraken mag je wmb alles zeggen (hoewel ik daar beduidend minder moeite mee heb, het is verdikke wielrennen en geen potje gezellig ganzenborden), maar als sportman is het een ongekend fenomeen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Elke renner, zeker ook Armstrong, heeft zijn touroverwinningen mede te danken aan zijn ploeg. Als je ploeg geen eenheid is en straks een deel van de ploeg niet vòòr je maar tegen je gaat rijden kan dat ook Armstrong de tourzege kosten.
Waarschijnlijk heb je gewoon gelijk. Maar waarom zou Armstrong zichzelf moeten wegcijferen? Als hij sterker is dan Contador, dan moeten Contador en de rest maar in dienst van Armstrong rijden. Je hebt toch een ploegleider voor dat soort beslissingen. Die man bepaalt toch de tacktiek.
Contador is trouwens nog jong, die krijgt later nog kansen genoeg.
Maar eigenlijk hoeft niemand zich zorgen te maken toch. Ze zijn pas vertrokken. Een duidelijk beeld krijgen we toch pas na de eerste bergetappes.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Stomme vraag van een niet volger, maar hoe doet Armstrong het? Maakt hij een kans op de eindzege zoals in zijn topjaren?
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Voor Merckx had ik de titel 'sterkste renner aller tijden' bewaard.
Dat ook natuurlijk
. Maar Armstrong is wat mij betreft "De man die het vaakst de tour wist te winnen" en "Een van de beste ronderenners allertijden".
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Jawel. Hij heeft de illusie verloren dat hij een team om zich heen heeft dat voor hem rijdt. Zoals Evans, Menchov en de Schlecks dat wel hebben.
Je zegt het zelf al Schlecks. Als Saxo Bank vandaag in deze situatie had gezeten en Andy of Frank was meegeweest en de ander niet hadden ze ook gereden. Want beiden zouden er niet slechter van worden.
Sterker nog als het Leipheimer was geweest die van voren had gezeten en Lance en Contador erachter hadden ze bij Astana net zo hard meegereden.
Contador heeft zeker wel een team dat voor hem rijdt als het nodig is en dat weet die vermoedelijk heel goed.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Stomme vraag van een niet volger, maar hoe doet Armstrong het? Maakt hij een kans op de eindzege zoals in zijn topjaren?
Nee Armstrong eindigt ergens netjes rond plek 7-15
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Waarschijnlijk heb je gewoon gelijk. Maar waarom zou Armstrong zichzelf moeten wegcijferen?
Om zijn team te vriend te houden. Het is een nietig vlak ritje en het enige dat hij hoefde te doen is zijn twee ploegmaten niet op kop laten rijden. Dan waren ze ipv 39 seconden misschien 33 seconden vooruit geweest. Niks wegcijferen dus.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Je zegt het zelf al Schlecks. Als Saxo Bank vandaag in deze situatie had gezeten en Andy of Frank was meegeweest en de ander niet hadden ze ook gereden. Want beiden zouden er niet slechter van worden.
Dat is een andere situatie. Je kan het meer vergelijken met de situatie wanneer Cancellara twee ploegmaats mee had gehad en die had laten meerijden.
Contador is aangewezen als de officiele kopman van Astana. Klaar. Dan moet je daar naar rijden. Een vrije rol voor Armstrong is prima en dan had hij zich gewoon koest kunnen houden in de eerste waaier.
Echt niet.
@ otherfool: ach, wellicht heb qua terminologie gelijk maar je begrijpt wat ik bedoel.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Een goede observatie. De situatie in Astana geeft het een extra dimensie maar dat leeft (als het goed is!) meer bij de buitenwacht dan vanavond aan het diner bij Astana.
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Hij is een outsider wat mij betreft. Niet uit te sluiten, maar het zou me verbazen. Het zou 'm als ik me niet vergis ook tot de oudste tourwinnaar ooit maken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Echt niet.
Och ja het wordt een welles nietes spelletje maar natuurlijk hadden ze dat wel gedaan. Ze worden er namelijk alleen maar beter van.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Contador is aangewezen als de officiele kopman van Astana. Klaar. Dan moet je daar naar rijden.
Dat kan jij dan misschien zo zien, maar dat zie ik toch anders.
Als ik de status van Armstrong heb en ik voel me goed, dan ga ik ervoor.
Nogmaals, dat is winnaarsmentaliteit.
@ Starbright Boy
Als zijn ploegmaats op kop rijden, dan lijkt het er toch op dat Armstrong goed in de groep ligt. Voor hem is er dus helemaal niets aan de hand.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Nou ja. Laten we maar zeggen dat Tony Martin goede zaken doet voor het algemeen klassement en de witte trui.
Ben ook benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op de ploegentijdrit van morgen. Vooraf had ik Columbia veel kansen toegedicht maar die hebben zich wel moeten inspannen. Astana dan de meest logische winnaar. Outsider is Saxo.
Het lijkt me dat Silence-Lotto aardig wat gaat verliezen, voor Rabo vrees ik ook een beetje.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Als zijn ploegmaats op kop rijden, dan lijkt het er toch op dat Armstrong goed in de groep ligt. Voor hem is er dus helemaal niets aan de hand.
Goed in de groep ligt
Hij heeft bijna allemaal oude ploegmakkers om zich heen nota bene. Dat is juist een van de problemen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Silence mag blij zijn als ze onder de twee minuten verlies blijven. Rabo zou morgen goed aan moeten kunnen. Een klein minuutje alles meer dan dat is teveel. Astana is een van de weinige ploegen die niet heeft hoeven achtervolgen en die dus krachten hebben kunnen sparen.
Toch is Columbia wel enorm sterk op het moment en zoals Monfort al zei. Wast dit zwaar? "Och het was maar 30 kilometer."
Saxo zie ik eerlijk gezegd niet geweldig presteren morgen. Ben benieuwder naar Garmin.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Rabo zou morgen goed aan moeten kunnen. Een klein minuutje alles meer dan dat is teveel.
Dat zou ik van tevoren ook hebben gezegd maar de moraal in de ploeg zal niet geweldig zijn en Posthuma lijkt ook niet in vorm. Ik denk dat er morgen wel eens met minuten gesmeten zou kunnen worden.
Garmin is interessant ja. Katyusha misschien?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Mijn top vijf morgen.
1. Garmin
2. Columbia
3. Astana
4. Saxo
5. Liquigas of Rabo
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Let op Garmin, ja. Een outsider voor morgen. Al is Colombia ook voor mij absoluut favoriet, nog steeds. Ik vrees een beetje voor Rabo, geen goed voorgevoel.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1904 stemmen
Rabo heeft toch ook nog steeds een goede ploeg lijkt me, die hebben vandaag hooguit twee minuten op kop gereden.
Wat de perikelen rond Astana betreft denk ik dat Contador dit idd Armstrong niet in dank af zal nemen, maar volgens mij zal het geen grote gevolgen hebben voor de rest van de Tour. Beide mannen hebben genoeg helpers waarmee ze bij de laatste 10 in de bergen rijden, zodat Armstrong niet eens hoeft. Vervolgens zijn ze ook allebei zelfstandig genoeg om het af te maken.
En ik denk dat Columbia morgen gewoon wint, Astana twee.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Rabo had vandaag ook wel een beetje pech. Gesink rijdt lek, komen net terug in peleton en dan breekt het vooraan omdat die kereltjes van Skill die niet beter kunnen zo nodig van voren willen zitten.
Het ergste is dan ook nog dat ze ervoor worden beloond omdat er een man of drie wel meekunnen.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
1. Columbia (want die winnen alles)
2. Garmin ('notoire hardrijders')
3. Saxo (Cancellara met de superaflossingen)
Rabobank ergens in de middenmoot, laten we zeggen plek 9.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Columbia wint inderdaad wel enorm veel ja. In Oostenrijk de eerste twee ritten ook alweer gewonnen. Greipel en Albasini
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.