• 17.878 nieuwsartikelen
  • 183.980 films
  • 12.741 series
  • 35.191 seizoenen
  • 658.732 acteurs
  • 200.929 gebruikers
  • 9.506.892 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Overigens, over Ducrot gisteren.

Ik vond de opmerking over Dumouline - die nu ontsnapt is - ook erg goed. Herbert: 'Hij is de kleinste man van de tour, met zijn 1,59m.' Ducrot: 'Welnee man, die is geen 1,59m. Dat zegt 'ie alleen maar.'

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Ik vond deze dialoog tussen Ducrot en Dijkstra wel lollig:

(over de Schleck-broertjes)

Maarten: "In Luxemburg spreken ze de A uit als een E.

Herbert: "Dan heet jij dus eigenlijk Meerten Ducrot."

En het vervolg in de tweede etappe:

Herbert: "De Russen spreken de H uit als een K, ze noemen mij dan ook Gerbert." Maarten: "Dat is toch geen K?"

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Af en toe lijkt het wel cabaret.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Wat vinden jullie van de oortjes die de renners hebben? Het is natuurlijk al jaren zo, maar zonder oortjes zal er veel minder tactisch gespeeld worden, wat zijn voordelen heeft. In etappe 10 en 12 zal er zonder oortjes gereden worden.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Maakt dat deze sport niet veel zwaarder, als ze ook nog een oortje in moeten?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Don Dijk schreef:

Ligt eraan hoe zwaar ze wegen.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Don Dijk schreef:

Niet zwaarder dan spenen verstopt in de onderbroek van voetballers.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

bijna vergeten.

even mijn respect voor fed-express

ik vond hem trouwens niet eens zo sterk in de finale en op 1 of andere manier vond ik het wel jammer voor andy, had het hem ook gegund.

1 break maar geforceerd en meteen eeuwige roem als hij dat al niet had. lol

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

Wat een toffe etappe! Geweldig, die waaiers.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Nog mooier dan gisteren. Dumoulin! Was een gok, levert toch punten op.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Yes, ik heb Hushovd, Cavendish, Armstrong en Cancellara in me tourpoule. Dus zeker goede zaken gedaan.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Goeie genade wat een heerlijke finale vandaag!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Prachtig schouwspel maar natuurlijk dramatisch voor mijn tourpoule. Als deze etappes al geen sprints meer worden dan wordt het wel een heel lastig verhaal.

eRCee

• 13460 berichten
  • 1985 stemmen

Vind het toch een vieze actie van Armstrong om die twee maten mee te laten rijden. Er zijn vast allerlei goede argumenten voor aan te voeren, maar ik hoop na dit staaltje matennaaierij gewoon van ganser harte dat hij er in de bergen genadeloos wordt afgefietst. Patser.

Verder natuurlijk erg sterk werk van Columbia en ook knap van Cancellara om erbij te zitten.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Heerlijk van Cancellara. Zijn tour kan nu al niet meer kapot.

Contador komt er nog wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

Vind het toch een vieze actie van Armstrong om die twee maten mee te laten rijden. Er zijn vast allerlei goede argumenten voor aan te voeren, maar ik hoop na dit staaltje matennaaierij gewoon van ganser harte dat hij er in de bergen genadeloos wordt afgefietst. Patser.

Moet Armstrong dan maar ergens achterin gaan rijden?

Wat een onzin, als de man zich goed voelt moet hij er gewoon voor gaan.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Nee, je wist toch vooraf al dat Armstrong en Contador allebei echt alleen maar voor de winst kwamen.

Als Armstrong dan een stuk slimmer is om vooraf te zitten, geef ik hem groot gelijk dat Zubeldia en Popovych meerijden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Sowieso, Contador verliest alleen tijd op... ja wie eigenlijk? Gerdemann, Kirchen en Armstrong zelf natuurlijk.

Het voordeel dat Armstrong 40 seconden pakt op Evans, Schleckjes, Menchov, Sastre etc. lijkt me sowieso groter. Volstrekt begrijpelijke actie dus.

eRCee

• 13460 berichten
  • 1985 stemmen

kos schreef:

Bij een paard hoef je ook niet af te stappen als je moet pissen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

eRCee schreef:

Echt megaonzin. Denk je nu echt dat dit een door Armstrong ingegeven actie was. Bruyneel heeft dit natuurlijk beslist. En trouwens volkomen terecht. Zou ook werkelijk geen reden kunnen bedenken waarom die mannen niet mee zouden rijden. Als er nu andere klassementsrenners mee hadden gezeten vooraan dan had je nog een punt gehad maar voor Kim Kirchen zijn ze bij Astana echt niet bang.

Kortom matenaaierij? Ik heb het niet gezien. Astana heeft er alleen maar een extra man vooraan in het klassement bij en de rest moet weer rekening houden met een extra Astana man. Als er buiten Colmubia één ploeg is die vandaag feest viert is het Astana met Contador gewoon vrolijk lachend erbij.

Dat de Nederlandse commentatoren daar anders over denken zegt meer over hun vermogens tot logisch redeneren dan iets anders.

eRCee

• 13460 berichten
  • 1985 stemmen

Nomak schreef:

Moet Armstrong dan maar ergens achterin gaan rijden?

Wat een onzin, als de man zich goed voelt moet hij er gewoon voor gaan.

En dat deed hij dus niet. Hij liet twee ploegmaats voor hem werken, alsof hij de kopman is.

Nogmaals; wielren-technisch is het allemaal prima te verantwoorden en logisch maar voor mijn gevoel is het een vieze actie.

timbo_ schreef:

Als er buiten Colmubia één ploeg is die vandaag feest viert is het Astana met Contador gewoon vrolijk lachend erbij.

Natuurlijk niet. Het zou me al verbazen als Contador vanavond bij de rest aan tafel gaat zitten.

timbo_ schreef:

Denk je nu echt dat dit een door Armstrong ingegeven actie was. Bruyneel heeft dit natuurlijk beslist.

Denk het wel ja, dat Armstrong dit mede heeft beslist. Daarbij is de goede band tussen Armstrong en Bruyneel bekend.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Ducrot zei dacht er niet anders over...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

En dat deed hij dus niet. Hij liet twee ploegmaats voor hem werken, alsof hij de kopman is.

Armstrong rijdt met ambities deze tour, dat lijkt me duidelijk. Me dunkt dat een zevenvoudig winnaar in deze positie gekomen dan ook iets mag eisen. Echt, ik vond het raar dat Astana nog wachtte met meewerken.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3321 stemmen

Toch wel een beetje eens met eRCee. Alle voor-argumenten van deze actie zijn logisch en valide. Maar dit is natuurlijk niks minder dan een dikke middelvinger naar Contador.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

Natuurlijk niet. Het zou me al verbazen als Contador vanavond bij de rest aan tafel gaat zitten.

Laat hem lekker zijn boeltje pakken en naar huis gaan. Hij moet maar accepteren dat Armstrong voor zijn eigen kans gaat als hij die kans krijgt.

Het zijn toch allemaal volwassen mannen en geen kinderen van 12 jaar die gaan huilen als ze geen snoepje krijgen.

Contador mag trouwens blij zijn dat hij de kans heeft om met een grootheid als Armstrong aan tafel mag gaan zitten vanavond.

Persoonlijk vind ik Armstrong één van de grootste sportmannen aller tijden. Zo iemand hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

Zo denk ik er tenminste over, kan best zijn dat jij er anders over denkt natuurlijk.

• 22703 berichten
  • 5322 stemmen

En toch: Voor de verhouding tussen Contador en Armstrong is het niet goed en voor de eenheid binnen Astana ook niet. Steeds meer aanwijzingen dat er inderdaad teveel kapiteins op dat schip zitten. Kan ze de tourwinst kosten en dat geldt voor zowel Armstrong als Contador. Ik weet niet of hij het over twee weken nog zo'n slim idee zal vinden.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3321 stemmen

Nomak schreef:

Contador mag trouwens blij zijn dat hij de kans heeft om met een grootheid als Armstrong aan tafel mag gaan zitten vanavond.

Komop zeg. Contador heeft op z'n 26ste alle 3 de grote rondes al op z'n naam staan. Dan ben je ook niet de minste hoor.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25209 stemmen

Zubeldia en Popovych reden niet vanaf het begin op kop. Ze hebben eerst gekeken wat er nog qua klassementsrenners in de groep zaten en daarna zijn ze pas gaan rijden. Behalve Rogers, Gerdemann en Kirchen zaten er echt geen gevaarlijke klanten in die groep, die staan nu nog achter Contador of op een dergelijke afstand waar Contador niet van wakker hoeft te liggen. Geen problemen voor Contador maar in de tussentijd pakt Armstrong een halve minuut op de echte toppers als Menchov, Sastre en vooral Evans. Goede tactiek van Bruyneel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Voor de verhouding tussen Contador en Armstrong is het niet goed en voor de eenheid binnen Astana ook niet.

Je wist toch al op voorhand dat Armstrong zichzelf niet ging wegcijferen voor iemand als Contador.

Of het slim is zullen we natuurlijk pas in Parijs zien.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe fit en sterk Armstrong nu is. Maar als hij zo vlot die bergen overgaat als de voorgaande jaren, dan komt het wel goed voor hem.

En baat het niet, dan schaadt het niet. De man heeft niets te verliezen, hij kan alleen maar winnen.

eRCee

• 13460 berichten
  • 1985 stemmen

Nomak schreef:

Persoonlijk vind ik Armstrong één van de grootste sportmannen aller tijden. Zo iemand hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

Armstrong zou een echt grote sportman zijn als hij deze Tour in dienst zou rijden van Contador.

Nu is hij de sterkste Ronderenner aller tijden maar allerminst een groot sportman. Zie ook de persconferentie van Carlos Sastre.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.