• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.089 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.028 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Voetbal kun je meer vergelijken met tennis, moet je ook veel draaien en voor en achteruit lopen.

En trouwens, dan is rugby de zwaarste sport ter wereld, daar doe je alles wat je bij voetbal doet, en krijg je meer klappen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Andere kenners zullen, logischerwijs, beweren dat wielrennen zwaarder is.

Kom op, Don. Ga jij eens een voetbalwedstrijd spelen van 90 minuten en de week erna 190 km. fietsen. Vooruit, in Groningen, waar ze geen bergen hebben. Kijken wat het bewijs dan is.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Die Verheijen denkt kennelijk dat wielrenners 200 kilometer in een zelfde tempo rijden.

Soms fietsen ze inderdaad in een bejaardentempo ook nog.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

AHWA blijft maar met losse flodders knallen...

Het is wetenschappelijk onderzocht, wat is je punt man?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap het ook niet. Elke user hier trouwens. Ongelooflijk, gewoon tegen wetenschappelijk bewijs ingaan ook. Stelletje eigenwijze neuzen.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Dat interview zegt helemaal niet zo expliciet wat er nu 'zwaarder' is. Het wijst terecht op enkele verschillen tussen de sporten zoals wij ook al deden. Hij lijkt vooral duidelijk te willen maken dat voetballers ook geen mietjes zijn, zoals in de inleiding wordt aangegeven.

Maar dat wisten we natuurlijk al.

Als je een wielren conditioneel trainer een opsomminkje laat maken krijg je weer wat anders.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het zal wel. Ik ga er niet meer over door tenminste.

Nog maar eens Ajax Showtime refreshen...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hoorde een student journalistiek altijd zeggen: Een bron is geen bron.

Ik zal ook ophouden. Hier is natuurlijk geen plek voor een interessante discussie. Zo zien we de berichten over de derde keeper van Ajax over het hoofd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Die is nu nog steeds student zeker?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Geen idee. Zal het hem eens vragen.

Even Ajaxshowtime refreshen...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Heb recent trouwens een dvd box gekocht met 5 dvd´s over WK 74, 78, 90, 94 en 98 met Oranje. Ruim een uur per dvd speeltijd en dat voor totaal 5 euro. Gister die van 1974 gekeken. Dat was nog eens voetbal zeg! Ik had alleen ook pijn toen ik de finale zag...gatver. Kansen zat en toch verloren. Erg treurig.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ik heb al die WK's nog op video. Kopen? Voor 5 euro mag je ze hebben.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wat is een video?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Dat is een ding dat in een videorecorder moet.

De videorecorder is de vervanger van de Dia.

En als je wilt weten wat een dia is, dan kijk je maar op wikipedia.

Ontopic:

Feyenoord neemt misschien de derde keeper over van Zenit-P. Tip van Advocaat. Daarom zeg ik: niet doen!

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

kos schreef:

Dat interview zegt helemaal niet zo expliciet wat er nu 'zwaarder' is. Het wijst terecht op enkele verschillen tussen de sporten zoals wij ook al deden. Hij lijkt vooral duidelijk te willen maken dat voetballers ook geen mietjes zijn, zoals in de inleiding wordt aangegeven.

Maar dat wisten we natuurlijk al.

Als je een wielren conditioneel trainer een opsomminkje laat maken krijg je weer wat anders.

Precies. En sorry dat ik het zeg: Maar Verheijen heeft niet heel veel kaas gegeten van wielrennen. Hij gaat ervan uit dat wegwielrennen een soort schaatsen of hardlopen is, waarbij een sporter zelfstandig zijn race kan opbouwen en in een strak tempo zonder grote piekinspanningen en hartslagveranderingen naar de finish rijdt op een weg die recht loopt zonder hoogteverschillen. Net zoals bij schaatsen, waar je verval afleest aan hoeveel seconden er nu weer over hetzelfde rondje gereden wordt. Dat zou zo zijn als de Tour de France een serie indiviuele tijdritten op een baan zou zijn in plaats van 180 renners over onregelmatige, winderige, bochtige wegen met hoogteverschillen van 2500 meter en allerlei weersomstandigheden. Hij zou de hartslagen van een wielrenner in een bergetappe eens moeten bekijken. De inspanning van een wegwielrenner is heel anders dan die van een voetballer, maar ook heel anders dan die van een schaatser.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat heb jij natuurlijk al eens gedaan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

weet je wat pas echt zwaar is, elke dag van 9.00 tot 18.00 werken voor minimum salaris.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

combi schreef:

weet je wat pas echt zwaar is, elke dag van 9.00 tot 18.00 werken voor minimum salaris.

Ligt eraan wat je moet doen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

combi schreef:

Of je werkt van 18.00 tot 9.00 in een bordeel...beetje liggen enzo...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Met 30 graden zo'n plakkerige vent op je lijkt me toch niet prettig.

On-topic: De derde etappe is begonnen. Ik zeg derde, want etappe 1 was natuurlijk geen proloog.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Oh, dáárom zeg je derde.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Don Dijk schreef:

Die is nu nog steeds student zeker?

Als hij die filosofie nog steeds fanatiek aanhangt waarschijnlijk niet.

Maar voor de studenten journalistiek (mezelf dus) een tweede bron.

ESPN.com: Page 2 - Sport Skills Difficulty Rankings - sports.espn.go.com

Ook hier is voetbal zwaarder dan wielrennen. Blijf het alleen wel eens met de criticasters dat er in deze onderzoeken vooral wordt gekeken naar het herstel en minder naar de sportprestatie op zichzelf.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Don Dijk schreef:

Oh, dáárom zeg je derde.

Ducrot-grapje. Snap jij toch niet.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Arme hardfietsers op de 20 plaats...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Kan me ook maar slecht vinden in sommige posities. Badminton vind ik bijvoorbeeld veel zwaarder om te doen dan tennis. Ook voetballen vind ik veel zwaarder om te doen dan tennissen. Terwijl ik denk ik toch wel alles op een enigzins vergelijkbaar niveau doe.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Twee fransen een spanjaard en Koen de Kort aan de leiding in de tour. Stuk voor stuk geen enorme klasbakken dus sprinten hoop ik. Hopelijk met de gewone namen trouwens. Feillu in ieder geval aub niet.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Qua endurance is wielrennen wel het zwaarste.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

timbo_ schreef:

Twee fransen een spanjaard en Koen de Kort aan de leiding in de tour. Stuk voor stuk geen enorme klasbakken dus sprinten hoop ik. Hopelijk met de gewone namen trouwens. Feillu in ieder geval aub niet.

Ik hoop op Boonen, Cavendish, Haussler en Freire of Hushovd.

Farrar niet, want die staat niet in mijn lijstje.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

AHWA schreef:

Voetbal kun je meer vergelijken met tennis, moet je ook veel draaien en voor en achteruit lopen.

En trouwens, dan is rugby de zwaarste sport ter wereld, daar doe je alles wat je bij voetbal doet, en krijg je meer klappen.

Rugby kent nog 10x meer dode spelmomenten. Je kan het meer vergelijken met boksen ofzo, echt veel rennen ze daar toch niet.

AHWA schreef:

Hoorde een student journalistiek altijd zeggen: Een bron is geen bron.

Je moest eens weten hoeveel onzin er in een krant staat. Zal wel zijn dat hij daarom zegt 'een bron is geen bron', ze zuigen alles uit de duim.

Nuja, on topic: Zhirkov naar Chelsea voor +-18 mio pond. Uitstekende transfer denk ik.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

FlyLo schreef:

Je moest eens weten hoeveel onzin er in een krant staat. Zal wel zijn dat hij daarom zegt 'een bron is geen bron', ze zuigen alles uit de duim.

Nee, hij had het over een wetenschappelijk onderzoek wat volgens hem verzonnen was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.