- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 763 stemmen
Nee, hij had het over een wetenschappelijk onderzoek wat volgens hem verzonnen was.
Maakt het allemaal alleen nog frappanter.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Je moet die een lezen als één. Zucht.
Nergens beweerd dat het verzonnen was. Ik kan echter ook roepen dat iets wetenschappelijk bewezen is. Van horen zeggen.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Qua endurance is wielrennen wel het zwaarste.
Ja, het lijstje bewijst gewoon wat we hier allemaal al opgemerkt hadden.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 763 stemmen
Je moet die een lezen als één. Zucht.
Nergens beweerd dat het verzonnen was. Ik kan echter ook roepen dat iets wetenschappelijk bewezen is. Van horen zeggen.
Met dat verschil dat het hier ging om een inspanningsdeskundige met diploma.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja, het lijstje bewijst gewoon wat we hier allemaal al opgemerkt hadden.
Qua strenght is voetbal het zwaarste.
En zo kunnen we wel weer doorgaan inderdaad, omdat jullie zó ontzettend eigenwijs zijn en blijven ook. Haha, het is eigenlijk een beetje lachwekkend nu, 2 wetenschappelijke testen en.. nou ja.. 
Goeie aankoop van Chelsea zeg!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Qua strenght is voetbal het zwaarste.
Precies. En dus kun je niet zeggen dat 1 bepaalde sport de zwaarste van de wereld is, hoeveel bronnen je ook aanhaalt, wat jij dus wel al de hele ochtend beweert. En Elke sport is anders en stelt andere eisen aan je lichaam.
En dan noem je ons eigenwijs...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voetbal qua strength het zwaarste
. Ik sluit me volledig bij AHWA aan, beetje appels met peren vergelijken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat dacht je van de 10-voudige triatlon... Lijkt me echt iets voor de spelers van Feyenoord. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Voetbal qua strength het zwaarste
. Ik sluit me volledig bij AHWA aan, beetje appels met peren vergelijken.
Ach ja, sorry, maar ik geloof liever de wetenschap dan wat eh.. moviemeter-users. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dan zijn ze al op voordat het seizoen begint.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ach ja, sorry, maar ik geloof liever de wetenschap dan wat eh.. moviemeter-users.
Nee, jij gelooft 1 bron.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Lekker gevoel is dit, weten dat je gelijk hebt en dat de wetenschap ook nog es achter je staat. Heerlijk zeg. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Opvallend dat wielrennen ook niet bij de eerste 3 staat van zware sporten maar ook gewoon ..20e.. Dat had ik echt niet verwacht!
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Don, trek je eigen conclusie eens als je het volgende doet:
Een voetbalwedstrijd spelen van 90 minuten.
200 km fietsen in Frankrijk (achter elkaar hé.
, dus geen 15 minuten pauze tussendoor. Waarom die rust?).
Kijken of je dan nog steeds beweert dat voetbal een zwaardere sport is.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Belachelijk dat MMA niet tot een sport wordt gerekend
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Fietsen is nu ook niet zo heel zwaar hoor, 't is dat die gasten onder de dope zitten dat ze er zo vermoeid uit zien. 
Rugby of waterpolo lijkt mij een stuk vermoeiender.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Don, trek je eigen conclusie eens als je het volgende doet:
Een voetbalwedstrijd spelen van 90 minuten.
200 km fietsen in Frankrijk (achter elkaar hé.
, dus geen 15 minuten pauze tussendoor. Waarom die rust?).
Kijken of je dan nog steeds beweert dat voetbal een zwaardere sport is.
Ik baseer mijn conclusies liever op feiten, niet op persoonlijke meningen. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22703 berichten
- 5322 stemmen
Veel interessanter. Fietsen wordt al in tweeën gesplitst en de verschillende soorten inspanning worden gesplitst, sporten zijn nou eenmaal moeilijk te vergelijken. Logisch dat wielrennen daar niet heel hoog eindigt (net als andere duursporten), want iets als hand-oog coordinatie of flexibiliteit is niet bepaald het meest noodzakelijke.
Samengevat: Voor wielrennen heb je meer uithoudingsvermogen nodig (wielrennen is hier nummer 1), meer kracht, meer explosieve kracht, meer durf en meer vermogen langdurige lichamelijke pijn te verdragen
Voor voetbal heb je meer snelheid nodig, meer reactievermogen (voetbal staat hier op 1), meer flexibiliteit, meer hand-oog-coördinatie en meer analytisch vermogen (voetbal is gedeeld eerste).
Dat lijkt me allemaal tamelijk logisch.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Feiten is 1 ding. Feiten interpreteren is al wat moeilijker kennelijk.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Feiten is 1 ding. Feiten interpreteren is al wat moeilijker kennelijk.
Zo te zien wel inderdaad. Nóg moeilijk is het om je ongelijk toe te geven, niet waar KOS? 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Veel interessanter. Fietsen wordt al in tweeën gesplitst en de verschillende soorten inspanning worden gesplitst, sporten zijn nou eenmaal moeilijk te vergelijken. Logisch dat wielrennen daar niet heel hoog eindigt (net als andere duursporten), want iets als hand-oog coordinatie of flexibiliteit is niet bepaald het meest noodzakelijke.
Samengevat: Voor wielrennen heb je meer uithoudingsvermogen nodig, meer kracht, meer explosieve kracht, meer durf en meer vermogen langdurige lichamelijke pijn te verdragen
Voor voetbal heb je meer snelheid nodig, meer reactievermogen, meer flexibiliteit, meer hand-oog-coördinatie en meer analytisch vermogen.
Dat lijkt me allemaal tamelijk logisch.
Hehe. Is het eindelijk deutlich?
Dus over het algeheel genomen (overall, wat ik zei, weten jullie nog?) is voetbal zwaarder.
Pffvieww, zijn we er nu dan eindelijk uit??
Edit: Nogmaals, het is niet míjn mening ofzo, maar het is gebaseerd op harde feiten. Don't shoot the messenger.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
12 minuten, peloton heeft er weinig zin in zo te zien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22703 berichten
- 5322 stemmen
Het is maar net hoe zwaar je hand-oog-coördinatie meetelt Don Dijk. Die optelling is niet zo boeiend verder. De uitsplitsing is interessanter.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zo gek is dat toch niet. Bij voetbal geef je binnen 1,5 uur en soms 2 uur echt compleet alles.
Nou, dat heb ik bij Feyenoord vorig jaar niet zien gebeuren. 
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Dus over het algeheel genomen (overall, wat ik zei, weten jullie nog?) is voetbal zwaarder.
Niet echt, we hadden het over wat 'fysiek zwaarder was' . Niet wat moeilijker is, zoals dit lijstje.
Dingen als hand-oog coordinatie is meer talent dan fysiek zwaar. Strategisch inzicht is ook heel wat anders.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Het is maar net hoe zwaar je hand-oog-coördinatie meetelt Don Dijk. Die optelling is niet zo boeiend verder. De uitsplitsing is interessanter.
Dat is net wat ik Don heb ge-pmd.
Donnie, doe nou niet zo eigenwijs. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.