• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.075 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.500 acteurs
  • 199.313 gebruikers
  • 9.392.548 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Je kunt wel merken dat jullie NEC niet volgen.... Een goede back...

En bij Ajax al helemaal, haha, dat zijn dan gegarandeerd 2 tegengoals per wedstrijd. Die wordt als een gek gedold als ie onder druk staat.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Je kunt wel merken dat jullie NEC niet volgen.... Een goede back...

En bij Ajax al helemaal, haha, dat zijn dan gegarandeerd 2 tegengoals per wedstrijd. Die wordt als een gek gedold als ie onder druk staat.

OK, laat 'm dan maar naar Feyenoord gaan.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Zavo schreef:

Misschien dat hij het dit seizoen niet zo goed doet, dat ligt meer aan motivatie denk ik.

Nee hoor, puur kwaliteit.

Ik denk dat jullie zien dat ie wel eens een vrije trap (van de talloze pogingen) of een penalty scoort maar verder maakt ie erg veel fouten hoor.

Toen Wisgerhof er nog was en de verdediging als een huis stond kon ie nog wel gered worden, maar verder is het weinig hoor.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mm, ik heb zeker dan een andere back voor me. Van wat ik altijd zie van hem is dat hij een redelijk stevige speler is met een goede techniek, goede inzet en die best kan verdedigen.

Maargoed, eigenlijk zou een positie als een linksback gewoon door Ajax zelf opgeleid moeten kunnen worden vind ik. Zo bijzonder is die positie niet.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Komop die kan echt niet mee bij Ajax. Dat dit hier nog serieus een issue is, misschien eerst onze eigen spelers als Anita en Urby wat meer waarderen in plaats van (voor de top) matige backs overnemen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Van Urby en Anita weet je dat ze matige backs zijn voor de top. Van El Ak (nog) niet. Leuk zon Emanuelson als back, behalve dat elke flankspeler met een beetje snelheid en gogme hem zo voorbij komt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Van Urby en Anita weet je dat ze matige backs zijn voor de top. Van El Ak (nog) niet. Leuk zon Emanuelson als back, behalve dat elke flankspeler met een beetje snelheid en gogme hem zo voorbij komt.

Tja dat Urby verdedigend beperkt is is bekend, overigens is El-Akchaoui verdedigend niet beter hoor. Daarnaast verwacht ik niet dat El-Akchaoui op z'n 29ste nog een top back gaat worden.

Wat zie jij overigens als 'top'?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Top = goed genoeg voor Ajax op een plek.

Gabri is geen wereldtop, maar is goed genoeg voor Ajax. Vertonghen idem. Pantelic idem.

Niet elke speler heeft groeimogelijkheden als Suarez.

Ik wil een back bij Ajax die ieder geval in de eredivisie stevig staat en die wel de kwaliteiten heeft om Europees ook mee te kunnen als Ajax er speelt. Maar ik verwacht echt niet een 2e Maxwell of Trabelsi meteen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dan voldoen Anita en Urby beide, althans voor mij wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Voor mij wel voor Ajax 1, maar niet als vaste LB.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Anita is prima als linksback te gebruiken als hij niet een vleugelspeler tegenover zich heeft in een 4-3-3 formatie.

Zodra hij (en Urby) een echte rechtsbuiten tegenover zich hebben worden ze vierkant gedold.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Vinden jullie dan niet dat inmiddels wel is gebleken dat Anita, Urby en dat soort mannen leuk zijn tegen Sparta en RKC, maar dat die als eerste door de mand vallen tegen Juventus en PSV?

Mijn menig is echt dat als je weer de weg omhoog wilt inslaan, geen genoegen moet nemen met dit soort spelers.

Bovendien is voetbal de afglopen jaren steeds meer fysiek geworden. 1 Anita kan dan misschien nog, maar én Urby, én Anita, én Sulemani, én Enoh, én siem de jong én Aisatti, én noem er nog eens een paar, dan wordt je in het moderne voetbal gewoon afgetroefd. Dat zag je ook mooi tegen Anderlecht en Utrecht terug. Dat soort wedstrijden win je niet met een halve kleuterklas.

Ik vind juist dat de fysiek strekere spelers zoals Vertonghen en Alderweireld wél laten zien overeind te blijven in de zwaardere wedstrijden (dat is trouwens iets anders dan goed spelen).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die Anita is jong, mag hij niet opgewassen zijn tegen echte wereldtop. Anita heeft genoeg potentie. Om hem nou gelijk te bestempelen als niet goed genoeg gaat ook nogal ver.

Jammer dat Luijckx naar Breda gaat, had hem graag naar Feyenoord zien komen.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

wavanbuuren schreef:

Vinden jullie dan niet dat inmiddels wel is gebleken dat Anita, Urby en dat soort mannen leuk zijn tegen Sparta en RKC, maar dat die als eerste door de mand vallen tegen Juventus en PSV?

Ja, dat vind ik ook.

Echter, El-Akchaoui valt ook tegen eerstgenoemden al door de mand. .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik ben ook zeker geen voorstanden van El Ak. Zelden iemand zo gefrustreerd over het veld zien gaan.

Verbaast me niks dat Vloet daar niets van moet hebben (als dat tenminste (een deel van) de reden is).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Voetbalzone - Meepraten over voetbal. PSV vindt in Tiny Sanders een nieuwe algemeen directeur

Ken hem niet. Niet iemand met contacten in de sportwereld lijkt me...

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Lijkt me ook niet bepaald nodig.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Zijn hier nog Sport 1 kijkers? Milan geeft een heerlijke show weg in San Siro met geweldig spel van Beckham, Ronaldinho en een prachtgoal van Boriello. Huntelaar is net ingevallen en mag meteen een penalty nemen. Mooi gebaar van Ronaldinho, die het aan hem overliet.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

En 3 penalty's zag ik....erg veel. Terecht?

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

heb de eerste 2 helaas gemist. De derde leek me terecht.

Btw het wordt net 5-2

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Overige twee waren iig niet onterecht. Ronaldinho is geweldig en ja Beckham, toch wel de missing link voorheen. En wat Tommeh zegt; mooi gebaar van Ronaldinho dat ie Huntelaar hem liet nemen. Goede penaly ook wel, hoog en hard genoeg.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Huntelaar heeft wat vertrouwen en genoeg speelminuten nodig. Dan zal hij snel genoeg aantonen dat hij beter is dan matige spitsen als Borriello. Huntelaar heeft de pech dat spelers als Inzaghi en Borriello meer status hebben dan hem bij de club daar. Als speler is hij zeker niet minder.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het probleem zit hem meer bij Leonardo denk ik. Die heeft de ballen niet om Borriello of Inzaghi te passeren.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Tja, Borriello is de laatste tijd gewoon in topvorm. Geef hem eens ongelijk.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Ik wilde net zeggen, waarom zou Huntelaar in vredesnaam beter dan Boriello zijn?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb het niet over de laatste weken, over heel het seizoen gezien had Huntelaar al veel eerder de voordeel van de twijfel moeten krijgen. Vooral na Catania.

Ik zeg niet dat Huntelaar beter is (wat ik wel vind overigens), Borriello heeft het vooral in de beginfase van het seizoen behoorlijk weinig laten zien en toch heeft Huntelaar zijn kans niet echt gekregen. Dat Borriello de laatste tijd aardig balt doet daar niets aan af.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Als je Huntelaar voor 15 miljoen koopt voor een ploeg die lastig scoorde vorig seizoen, dan is het onzin dat hij zo weinig mag spelen. Borriello is een redelijke spits, maar Huntelaar is niks minder. Klaas is 1 van scherpste spitsen van de wereld in de 16 durf ik te zeggen. En echt niet alleen met intikkertjes.

Huntelaar zou voorin met Pato moeten spelen. Op rechts Beckham, op links Ronaldinho en daarachter Seedorf en Pirlo. Uitstekende ploeg lijkt me.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

otherfool schreef:

Ik blijf het vreemd vinden dat bridge een sport is, pokeren niet, sudoku wel, japanse puzzel niet, tafelvoetbal wel, airhockey niet, darts wel, snel-eten niet. Lijkt mij volstrekte willekeur, maar afijn.

Blijkbaar leeft die vraag hier niet zo.

Wel jammer ja, vond het ook wel een leuke discussie.

Poging tot een definitie:

-competitieve activiteit waarbij je je lichamelijk inspant

Daar valt darten wat mij betreft niet onder, dat staat voor mij gelijk met tafelvoetbal, flipperen, poolen, etc. Dat er toevallig veel mensen naar kijken is een ander verhaal.

Denksporten is een geval apart: voor mij zijn kruiswoordraadsels net zoveel denksport als sudoku's. Poker niet, bridge wel. Heeft puur met de complexiteit van de regels te maken: op die van bridge kun je (net als bij schaken) lang studeren, terwijl je die van poker zo onder die knie hebt.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

De regels van poker en schaken zijn volgens mij allebei even (niet) ingewikkeld. De complexiteit bij schaken heeft vooral met de tactiek te maken. Net als bij poker trouwens.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik houd totaal niet van pokeren (wie voor verzendkosten nog een pokerset wil hebben moet maar pm'en, heb er een tijd geleden eentje gewonnnen), dus daar laat ik me verder maar niet over uit.

Schaken is voor een groot deel anticipatie en analytisch vermogen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.