- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nijboer is een legende inderdaad
Hier een mooi clippie van deze held: YouTube - Sporthelden: Gerard Nijboer
Maniakaal trainen om gebrek aan aanleg te maskeren, fantastische sportman.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Blijft leuk, de Ajax digitale kerstkaart ontvangen en hem doorsturen naar een goede Feyenoord vriend van je 
PS: nog over Sneijder:
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. Sneijder wil duidelijke afspraken bij Oranje maken
Verstandige woorden van Wesley. Ik denk dat Borst alles weer enorm zat op te blazen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
donderdag 17 december, door SV, Amsterdam, 11:10u, Ajax.nl
Ajax en het Mexicaanse CF Pachuca hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Dario Cvitanich. De verhuur is voor één kalenderjaar en loopt van 1 januari 2010 tot en met 31 december 2010. De aanvaller staat nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
Cvitanich, geboren op 16 mei 1984, kwam in de zomer van 2008 over van Club Atlético Banfield (Argentinië) naar Amsterdam. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd Willem II – Ajax op 30 augustus 2008 (2-1). De Argentijn speelde tot nu toe 34 wedstrijden in het eerste elftal van Ajax en maakte daarin 13 doelpunten.
Mooizo. Ajax krijgt 750.000 voor dat jaar verhuur (en salaris valt weg) en ik las dat er een optie tot koop aan vast zit voor 3,8 miljoen. 150.000 boete als die club af zou zijn van definitieve overname.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Maniakaal trainen om gebrek aan aanleg te maskeren, fantastische sportman.
Inderdaad, maniakaal, zal het thuis rustig bekijken. Verbaast me wel eens dat vooral schaatsers en wielrenners geroemd worden om hun (bijna destructieve) trainingsmethoden, maar van atleten hoor je daar maar weinig over. Lange afstanden voornamelijk, maar ook de 400m is een hel om te lopen met de verzuring.
Sowieso vind ik atletiek een machtige sport, met illustere namen als Jan Zelezny, Sebastian Coe, Sotomayor, Paula Radcliffe, Sergei Bubka, Bob Beamon, Michael Johnson, Jonathan Edwards, Wilson Kipketer, Haile Gebrselassi etc. etc.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Geweldige momenten hier, Gerard Nijboer, Mark Koevermans. 
Helaas die marathons van Nijboer niet zo gezien. Wel de 3e plaats van Bert van Vlaanderen op de WK93, dat vond ik ook erg mooi. Hij had toen een fijne inhaalrace in de laatste kilometers.
En atletiek is inderdaad een fantastische sport, die heb vanaf mijn 11e eigenlijk actief gevolgd. Met name het WK in 1991 in Tokyo, wat een evenement. Met name de strijd tussen verspringers Lewis en Powell, die een wereldrecord sprong dat nu ook alweer bijna 20 jaar staat... grandioos.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Verdomme, het ligt hier helemaal bedekt met minstens 30cm sneeuw.
Openbaar vervoer en alles ligt plat.
Kan dus ook niet naar Ajax vandaag
Leuk hoor die sneeuw! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een beetje supporter huurt dan vervoer (er vanuit gaande dat je als 21 jarige je rijbewijs hebt).
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Een beetje verstandig iemand blijft met zo'n weer gewoon thuis. Of gaat lekker in de sneeuw wandelen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Een beetje supporter huurt dan vervoer (er vanuit gaande dat je als 21 jarige je rijbewijs hebt).
Nee, heb hem nog niet. Ben student en woon al een tijdje op mezelf. Rijbewijsje halen is dan niet zo 1,2,3 te doen 
Verkeer met de auto is trouwens ook niet echt te doen hier...
Wel jammer, mis normaal gesproken geen enkele thuiswedstrijd, en dan ook nog is tegen Anderlecht, beide supportersgroepen zitten nu gezellig in het centrum van Amsterdam bier te drinken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Verdomme, het ligt hier helemaal bedekt met minstens 30cm sneeuw.
Openbaar vervoer en alles ligt plat.
Kan dus ook niet naar Ajax vandaag
Leuk hoor die sneeuw!
Ik heb net nog de NS gebeld. Mijn traject is momenteel nog inzetbaar zonder vertragingen. Ik ga er vanuit dat ik vanavond wel kan. Ga rond 5 uur de deur uit. Wel kut jah, dat de sneeuw nu het OV zo irriteert.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een beetje verstandig iemand blijft met zo'n weer gewoon thuis. Of gaat lekker in de sneeuw wandelen.
Supporters als rep-robert (en ook ik) vinden hun club belangrijker dan hun eigen gezondheid
. Alles is ondergeschikt aan je club.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jij pakt wel de auto naar Atletico Madrid? 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Haha ja, alleen ik moet zeggen dat ik ook al sinds dinsdag ziek ben. Heb 1x met oorontsteking op het vak gestaan, doe ik liever niet weer hehe.
Een combinatie van factoren komen nu allemaal bijeen om dit een doemsdag te maken.
Ziek->Fiets gejat-> Veroordeeld tot openbaar verboer(bus)-> bussen rijden niet-> lopen naar station, door de sneeuw kost dit een half uur extra(uur lopen in totaal)-> treinen hebben ernstige vertraging.
En dan nog de terugweg, hopen dat alles dan nog heel is op het spoor, anders helemaal de lul 
Heb na Ajax-Marseille ook al op Duivendrecht(station) moeten pitten met 3 anderen terwijl -5 graden was, omdat we de laatste trein hadden gemist door de verlenging en omdat we verder ook te blut waren voor een hotel 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ A&L
Dat is me net iets te ver, als ik naar het VC ga, dan pak ik wel meestal het vliegtuig
. Al ga ik maar drie keer per seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
VC? Vrouwen Congres? 
Ik ben een paar jaar terug eens midden in de nacht op Utrecht centraal gestand na de bekerfinale Ajax-AZ. Sta je dan om 2 uur 's nachts en geen trein rijd nog...
Het stopt maar niet met sneeuwen zeg....
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
VC? Vrouwen Congres? 
Ik ben een paar jaar terug eens midden in de nacht op Utrecht centraal gestand na de bekerfinale Ajax-AZ. Sta je dan om 2 uur 's nachts en geen trein rijd nog...
Het stopt maar niet met sneeuwen zeg....
Hehe, dan had jij de buscombi zeker? Ik moest ook op een kameraad wachten met de buscombi, die kwamen om half 1 's nachts nog Amsterdam ff binnenrijden.Hoe ver is Utrecht van je huis dan? 
Allemaal leuk en aardig die tijden van voetbalwedstrijden, maar ze houden over het algemeen 0,0 rekening met de supporters.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik had de buscombi ja. Geniaal om eerst met 100 bussen naar Rotterdam te gaan, halverwege om te keren en een andere kant op te rijden omdat men zo dacht mensen die mot gingen zoeken met de bussen te foppen. Kostte onderhand 2 uur om van Amsterdam naar Rotterdam te karren met alle bussen.
Wij kwamen toen rond 12 uur ofzo weer in Amsterdam aan. Konden nog een trein pakken naar Utrecht maar meer ook niet. Toen maar de pa van een vriend laten rijden haha. Van Utrecht naar mijn huis is met de auto toch zeker een uurtje rijden. Woon in Gelderland.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Het leuke is dat heel veel mensen onnodig met de bucombi terug zijn gegaan, er was namelijk totaal geen controle meer op de terugweg, dus iedereen kon de trein in als ze wilden.
De huldiging een dag later was ook fantastisch, de hele dag stromende regen rondgelopen.
Die bekerfinale komt zeker bij mij in een top10 ergens, de wedstrijd had alles. Beide ploegen die scoren, zenuwslopende verlenging en een geniale penaltyreeks. Wat een ambiance, de hele verlenging(toen we met 10 man speelden)met 16000 Ajaciede de t-shirtjes in de lucht zwaaien en 20 minuten lang jelele zingen.
Maar we dwalen af 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jep, was ook puur als wedstrijd de mooiste die ik heb meegemaakt als aanwezige. Gabri nog rood in reguliere tijd, Davids die op de paal knalde, Arveladze die in de allerlaatste seconde van de verlenging nog op de lat kopte en uiteraard de totale ontlading na de penaltyserie. Werkelijk kippevel. De hele verlenging was kippevel.
Puur als voetbalmoment vond ik vorig jaar Ajax-Fiorentina het mooiste waar ik bij zat met de late knal van Leonardo. De 94e minuut gelijkmaker in de halve finale beker tegen Roda zal ik ook nooit vergeten. Echt heerlijk als je bij zulke momenten aanwezig bent.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
PAROOL: SPORT - Aad de Mos in beeld als bondscoach Schotland
Die arme Schotten weten ook altijd goed hoe ze van de regen in de drup moeten komen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Schotland heeft zeker geen interesse in deelname aan Euro 2012.
Grootste kansloze lul van een trainer award is echt voor Aadje Afkoopsom.
Die had van de week ook wijze woorden in de Belgische pers rondom Ajax-Anderlecht. Ajax zou gaan aanvallen, want beide teams hebben een punt nodig om zich te kwalificeren aldus Aad... 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Jep, was ook puur als wedstrijd de mooiste die ik heb meegemaakt als aanwezige. Gabri nog rood in reguliere tijd, Davids die op de paal knalde, Arveladze die in de allerlaatste seconde van de verlenging nog op de lat kopte en uiteraard de totale ontlading na de penaltyserie. Werkelijk kippevel. De hele verlenging was kippevel.
Puur als voetbalmoment vond ik vorig jaar Ajax-Fiorentina het mooiste waar ik bij zat met de late knal van Leonardo. De 94e minuut gelijkmaker in de halve finale beker tegen Roda zal ik ook nooit vergeten. Echt heerlijk als je bij zulke momenten aanwezig bent.
Jaahaaa, er zijn zoveel mooie momenten trouwens, de 2-1 tegen Marseille was ook fantastisch, alleen was het eindresultaat minder.
De jaarlijkse ruime overwinning op 010 is ook fantastisch uiteraard, al is het zonder supporters om uit te lachen minder leuk.
De 2-1 overwinning van Ajax op PSV in de bekerfinale is ook een klassieker, die goal van KJH in de blessuretijd, hoe geniaal!!
Of Wamberto tegen Utrecht in 2002/2003 met het buitenspeldoelpunt in de 94e minuut, Utrecht heeft dat verdriet nooit kunnen verwerken
Alleen was ik hier niet bij aanwezig..
Snap ook niet wat Schotland met Meneertje Afkoopsom moet, zeer negatief mens en het enige wat hij kan doen is zeiken, zeiken en nog eens zeiken.
Vind hem echt 1 van de slechtste analitici op de televisie van dit moment.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vrees van wel. Ben nu druk aan het bellen maar het zal niks worden vrees ik.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Zuur zuur en nog is zuur, mijn 1e wedstrijd in jaren in de ArenA die ik live op de tv moet bekijken, apart gevoel 
Maarja, hier was ook geen ontkomen aan joh, het sneeuwt hier nu ook al sinds vannacht onafgebroken, het houdt maar niet op..
Volgens mij was het treinverkeer rond R'dam en zo al vanaf vanochtend ontregeld toch?
En als je vanuit Gelderland naar R'dam wilt zal en moet je toch via Utrecht reizen toch?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Toch een totaal onbelangrijke wedstrijd voor Ajax, wees blij dat je lekker thuis zit.
.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Tsja, zo kan je je ook afvragen waarom er uberhaupt publiek bij NEC zit, aangezien elke wedstrijd voor hun ook onbelangrijk is als je het op die manier beijkt. Beetje een slechte redenering vind ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.