- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Dan zou ik voor de goal van v. Hooijdonck tegen PSV kiezen. De uitschakeling was al voelbaar, nog één laatste poging, de aller-laatste voorzet, van Hooijdonck kopt, de bal vliegt tergend langzaam, nog steeds, zo de touwen in. Zelden zo hard gejuicht als toen. Die voorzet had maar één centimeter naar rechts of links zijn geweest, en de UEFA cup was voor iemand anders geweest dat jaar. En daarna die strafschoppenreeks nog.
Ik herinner me zelfs de wedstrijd tegen Real Madrid nog, voor de supercup. Verloren met 3-1, maar terwijl heel de wereld weet wat Van Hooijdonk kon, flikte hij het gewoon óók weer tegen Real Madrid om te scoren uit een vrije trap. Dat vind ik dus ook fantastisch.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Oja, Volleybalgoud zou er bij mij ook wel inkunnen.
Het nadeel van dit soort lijstjes is altijd dat een top 10 eigenlijk te klein is.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Een top10 sportmomenten..
1. EK 1988, overduidelijk! Het hele toernooi, heb daarna ook op een woonboot staan stampen 
2. Ajax 1995, heb dat gezien op een groot scherm, heerlijk moment tegen Milan. En de karatetrap van Louis natuurlijk!
3. Omhaal Van Basten tegen Den Bosch, zat er zelf bij in de Meer.
4. Ajax - Feyenoord van zondag 18 september 1983: 8-2. Mijn eerste live voetbalwedstrijd en gelijk al "tien! tien! tien!" schreeuwen met zijn allen!
5. De wedstrijd van Nederland tegen Argentinië in 1998 en het doelpunt van Bergkamp, we hebben de boel verbouwd toen!
6. De schitterende finale op de laatste dag van de Tour 1988, waarbij Greg Lemond eikel Fignon op de Champs Elysees in een tijdrit met seconden toch nog inhaalde!
7. Winst halve finale van Zaragoza Ajax van de Europa Cup2 in 1987, Olympisch stadion. Prachtig, gewoon 3-0, tsjakka.
8. WK 1986.. het eerste WK dat ik actief heb gevolgd.. volgens mij elke wedstrijd bekeken zowat, dat heb ik sindsdien nooit meer gedaan. Finale met Maradona staat nog op mijn netvlies gebrand, klereduitsers verslagen door schitterende doelpunten.
9. Elfstedentocht 1985, Evert Van Benthem.. niks met schaatsen, maar ik heb toch gefascineerd zitten kijken die keer. Het jaar erop ook trouwens.
10. Halve finale Europa Cup 1 1989 AC Milan-Real Madrid 5-0! Prachtige doelpunten van het Nederlandse trio, Beenhakker wordt vernederd.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Who the fuck is Milan 
6. De schitterende finale op de laatste dag van de Tour 1988, waarbij hij eikel Fignon op de Champs Elysees in een tijdrit met seconden toch nog inhaalde!
Wie ? 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wie ?
Oja..
Greg Lemond..
En Milan natuurlijk..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kut Heerenveen. Win je vanavond 5-0 maar boeit de uitslag niks omdat de Duitsers ook winnen. Verkloot je tegen Sporting dankzij de extra tijd 4 punten en tegen de Duitsers 2 punten. Heerenveen heeft eliminatie volledig aan zichzelf te danken maar doodzonde is het wel.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
7. Winst Ajax van de Europa Cup2 in 1987, Olympisch stadion. Prachtig, gewoon 3-0, tsjakka.
Ajax won de finale in 1987 met 1-0, niet met 3-0.......
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
1-0 van Basten op Lokomotiv Leipzig he. EC2 finale een jaar later helaas met van Mechelen verloren.
Ik ga morgen naar Ajax-Anderlecht. Heb er wel zin in, al wordt het goed koud. Zou het leuk vinden als we winnen. Dat hadden we toen in Brussel ook moeten doen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik doe het niet vaak, maar ik moet PSV even een compliment geven.
Uit spelen in Roemenië, terwijl je al als eerste bent geplaatst in de poule, in de sneeuw, op een knollenveld, in een treurige ambiance en dan zo sterk en geconcentreerd spelen en geen moment in de problemen komen. Knap!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En ook niet in het Olympisch Stadion.. ik had het over de halve finale tegen Zaragoza.. ik weet niet wat er met mijn tietsenbord is vanavond 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sja, ik keek net een 20 minuten maar de tegenstand was ook lachwekkend. Wat een drama dat Cluj. Zij zijn ook al uitgespeeld he, dus ze hebben zich ook niet erg ingespand. Ze blijven toch laatste. Maar ieder geval is de dubbele winst van PSV en Heerenveen wel goed voor de puntenlijst. PSV kan er nog meer pakken, Heerenveen is klaar.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Hoe kun je nou sportmomenten nomineren die je niet bij leven hebt meegemaakt? Dan ontbreekt toch o.a. het spanningselement?.
Tja ik heb maar een mix gemaakt van dingen die belangrijk voor de sportgeschiedenis waren, voor m'n club of voor de emoties, zo'n top 10 is moeilijk. Ik had eerst nog een persoonlijk moment in de top10: m'n eerste Klassieker, 1-0 knvb 1992, door Rob Witschge notabene 
Da's wel leuk. Om het eerlijk te maken elke sport max. 1 keer:
2. Atletiek. Gerard Nijboer Europees Kampioen Marathon (inclusief veterstrikactie)
Nijboer is een legende inderdaad 
Dan zou ik voor de goal van v. Hooijdonck tegen PSV kiezen. De uitschakeling was al voelbaar
Zelden zoveel beleving (wanhoop, hoop, vreugde) meegemaakt in het stadion, die strafschoppenserie kon echt niet meer fout gaan na die mentale klap bij PSV! Sowieso leuk tegen een Nederlandse club, en dan de finale in eigen huis, en dan ook nog na dat hele Fortuyn gedoe, maak je nooit meer mee (en de anticlimax van geen huldiging).
Tegen Olympique was ook fantastisch, en Inter, of het onverslaanbare Juve thuis met Cruz terwijl er niets meer voor je op het spel stond. Alleen die hadden die mega-ontlading natuurlijk niet. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En ook niet in het Olympisch Stadion.. ik had het over de halve finale tegen Zaragoza.. ik weet niet wat er met mijn tietsenbord is vanavond
Jawel in het Olympisch stadion hoor, maar dan van Athene 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder mag misschien wel irritant zijn in Oranje, maar ik zie dat hij vanavond de matchwinnaar van Inter tegen Livorno is geworden. 1-0. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Irritant is ie niet alleen in Oranje.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
kAN ME OOK NAUWELIJKS VOORSTELLEN DAT IEMAND IETS OP TE MERKEN HEEFT OVER ZIJN VOETBALKWALITEITEN (sorry, capslock)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kwaliteit gaat gelukkig voor gedrag. Sneijder kan wel eens een heel bepalende speler komend WK worden. In positieve zin dus 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk dat Sneijder meenemen meer con's heeft dan pro's. Nu we het trouwens over Inter - Livorno hebben, die vrije trap waar Sneijder uit scoorde was natuurlijk never nooit een vrije trap. Als dat al hands is
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kweenie. Iedereen zou misschien graag 23 Kuijtjes zien, maar ik heb veel meer met kerels met persoonlijkheid. Sneijder is soms een etter, maar hij heeft zulke kwaliteiten dat hij gewoon erbij moet zijn en ook in de basis dient te spelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat niet maar Sneijder is een geweldige voetballer maar je profileren als asshole noem ik geen persoonlijkheid. Geweldige voetballer maar vooral op zo'n toernooi waar je best voor een lange periodeo p elkaars lip zit gaat het met Sneijder gewoon fout.
Voor derest heb je gelukkig maar een zo'n teringlijer erbij lopen. Al zou ik met een fitte van Persie het misschien wel overwegen hem thuis te laten, doe dan maar Raffie.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Sneijder is echt een pareltje tussen de grauwe middelmaat, die kan zomaar in zijn uppie een wedstrijd op hoger niveau tillen en beslissen voor zijn team. Daar hebben we er verder misschien nog één a twee van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens maar niet een speler die het verschil maakt als het even niet loopt. Sneijder kan er ook eigenhandig voor zorgen dat je uitgeschakeld wordt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Achja, de kans dat we het toernooi niet winnen is groter dan wel. Ik ga dan maar voor het team met de meeste kwaliteit en daarin hoort Sneijder te spelen. Ik gruwel nog aan de flashback van Kuijt die bij WK 2006 tegen Portugal 1 op 1 op de keeper af rent en niet scoort 
Zulke spelers hebben we helaas teveel.
Of komt mijn anti Kuijt gedrag nu teveel boven borrelen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ben het met je eens dat een Kuyt in de spits niet kan en hij inderdaad gewoon killer instinct mist.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dan zou ik voor de goal van v. Hooijdonck tegen PSV kiezen. De uitschakeling was al voelbaar, nog één laatste poging, de aller-laatste voorzet, van Hooijdonck kopt, de bal vliegt tergend langzaam, nog steeds, zo de touwen in. Zelden zo hard gejuicht als toen. Die voorzet had maar één centimeter naar rechts of links zijn geweest, en de UEFA cup was voor iemand anders geweest dat jaar. En daarna die strafschoppenreeks nog.
Beetje een Standaard - AZ moment. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik denk dat Sneijder meenemen meer con's heeft dan pro's. Nu we het trouwens over Inter - Livorno hebben, die vrije trap waar Sneijder uit scoorde was natuurlijk never nooit een vrije trap. Als dat al hands is
.
Inderdaad vrij bizar als je als scheidsrechter daar een handsbal in ziet. Verder zit ie er wel lekker in, al is het dramatisch als je je als keeper zo op het verkeerde been laat zetten.
Opvallend dat ie meteen naar Mourinho toe rent. Het zit aardig goed tussen die twee.
Ik snap trouwens totaal niet dat jullie Sneijder steeds een issue maken. Samen met van Persie steekt ie ver boven de rest uit.
Dan had je van Hanegem ook wel thuis kunnen laten in de jaren 70 omdat ie zo nukkig was.
Bovendien moet je als prof gewoon voetballen met iedereen die de bondscoach opstelt. Wij "klootjesvolk" zullen ook weleens op het werk met iemand te maken hebben die we misschien niet op onze verjaardag zouden uitnodigen. Daar sta je (als je tenminste een beetje slim bent) toch ook boven?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
kAN ME OOK NAUWELIJKS VOORSTELLEN DAT IEMAND IETS OP TE MERKEN HEEFT OVER ZIJN VOETBALKWALITEITEN (sorry, capslock)
Nee, maar voetbal is teamsport, dus er komt wel wat meer bij kijken...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Alleen worden topwedstrijden beslist door momentjes. En Sneijder is met oa van Persie 1 van die weinige spelers die bij zon momentje de kwaliteit hebben bepalend te zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.