- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
vind de anekdote over zijn pruik veel opvallender.
Ik ook eigenlijk. Misschien dat ik het boek ook nog wel ga lezen. Heb van mijn 11e tot mijn 20ste het tennis heel actief gevolgd en dat was precies de periode waarin Agassi zijn successen vierde.
Dat was sowieso wel een mooie tijd. Kon nog net de nadagen van Lendl en Edberg meepikken, heb zo'n beetje de hele carrières van Courier, Sampras en Agassi gevolgd en dan had je ook nog rare snuiters als Ivanisevic, Kafelnikov, Medvedev, Rios, Rosset, etc. En nog een contingent aan Nederlandse spelers die goed mee konden komen. En altijd maar de ijdele hoop houden dat Krajicek zich weer zou verbeteren.
Wat dat betreft vond ik het tennis toen leuker dan nu, al ga ik wel weer een dag naar het toernooi in Ahoy straks.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Waar heb je het over. Ze zijn al vanaf het begin in beroep gegaan.
.
Volgens mij stond er vanochtend iets anders op teletekst, maar die kunnen ook fout zitten.
Ging dit nou om dat mini-natrapje?
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nee hoor. Ze hebben eerst de wedstrijd tegen Ajax afgewacht, waardoor ie die wedstrijd niet mee mocht doen. Na het weekend zijn ze in beroep gegaan, zodat ie tegen Vitesse wel kan spelen, wetende dat de beroepscommissie niet meer bij elkaar zou komen. Mazen en wetten dus.......
Anders was zijn straf toch al eerder opgeschort geweest en had ie tegen Ajax gespeeld...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ik denk dat je recreatief drugsgebruik en sporten echt nog wel tot op zekere hoogte kan combineren trouwens..
Ja, alleen de controle-instanties kunnen daar niks mee, als ze bijv. sporen van metamfetamine aantreffen kan het net zo goed door recreatief gebruik zijn een paar dagen eerder, of echt om de prestatie te verbeteren, dus moeten ze een lijn trekken.
Zelfs cannabis staat op de dopinglijst, blijft tot wekenlang in je bloed dacht ik.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Nee hoor. Ze hebben eerst de wedstrijd tegen Ajax afgewacht, waardoor ie die wedstrijd niet mee mocht doen. Na het weekend zijn ze in beroep gegaan, zodat ie tegen Vitesse wel kan spelen, wetende dat de beroepscommissie niet meer bij elkaar zou komen. Mazen en wetten dus.......
Anders was zijn straf toch al eerder opgeschort geweest en had ie tegen Ajax gespeeld...
Oftewel, ze zijn met een boutinstelling naar A'dam gegaan en hadden zich van tevoren al neergelegd bij een nederlaag in A'dam.
Het lijkt wel weer de jaren 80 en 90, toen ze met knikkende knieën naar Amsterdam kwamen 
Beetje zwak hoor..
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Oke, dat is nieuw voor me, ik meende me te herinneren dat ze meteen na de uitspraak in beroep waren gegaan.
Indien niet.
. goed gedaan, eindelijk iets verstandigs van ons bestuur.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Oftewel, ze zijn met een boutinstelling naar A'dam gegaan en hadden zich van tevoren al neergelegd bij een nederlaag in A'dam.
. waar haal je dat nou weer vandaan?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
De Trouwe Honden - Straf Vleminckx blijft staan + UPDATE - detrouwehonden.nl
zie je wel, hij was na het nieuwe beroep sowieso geschorst tegen Ajax. Had dus niks te maken met 'later in beroep gaan'...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Pas in beroeg gaan tegen de straf van Vleminckx, zodat hij tegen Vitesse wel meespeelt. Hij speelde toch niet tegen Ajax? Dus laten ze bewust een basisspeler eruit zodat hij wel tegen Vitesse kan spelen.
Dat doen ze alleen als ze een nederlaag tegen Ajax al ingecalculeerd hebben, aan de ene kant logisch, aan de andere kant triest omdat ik vind dat je elke wedstrijd jezelf van je beste kant moet laten zien. Zeker als je al niet zo'n hoogvlieger als NEC bent.
edit: ik zie nu je reactie hierboven, dan heb ik niks gezegd en kan je mn opmerking negeren 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
De Trouwe Honden - Straf Vleminckx blijft staan + UPDATE - detrouwehonden.nl
zie je wel, hij was na het nieuwe beroep sowieso geschorst tegen Ajax. Had dus niks te maken met 'later in beroep gaan'...
Dan begrijp ik de regel niet. Waarom zou de schorsing niet opgeschort worden voor de wedstrijd tegen Ajax, maar wel een week later. Da's toch raar?
Zal het er toch niet mee te maken hebben dat de KNVB al "dicht"was op het moment van beroep aantekenen en dat het dus wel degelijk "stratgisch" was?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Pas in beroeg gaan tegen de straf van Vleminckx, zodat hij tegen Vitesse wel meespeelt. Hij speelde toch niet tegen Ajax? Dus laten ze bewust een basisspeler eruit zodat hij wel tegen Vitesse kan spelen.
Dat doen ze alleen als ze een nederlaag tegen Ajax al ingecalculeerd hebben, aan de ene kant logisch, aan de andere kant triest omdat ik vind dat je elke wedstrijd jezelf van je beste kant moet laten zien. Zeker als je al niet zo'n hoogvlieger als NEC bent.
edit: ik zie nu je reactie hierboven, dan heb ik niks gezegd en kan je mn opmerking negeren
Buiten dat. Ajax is voor ons ooklang niet zo interessant als Vitesse, dus als we die keuze hadden moeten maken was dat ook nog volkomen logisch geweest.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Dan begrijp ik de regel niet. Waarom zou de schorsing niet opgeschort worden voor de wedstrijd tegen Ajax, maar wel een week later. Da's toch raar?
Zal het er toch niet mee te maken hebben dat de KNVB al "dicht"was op het moment van beroep aantekenen en dat het dus wel degelijk "stratgisch" was?
Als de KNVB op vrijdag zelf pas aangeeft dat hij niet mag spelen heb je nogal weinig keuze he.... Hadden ze dan al in beroep moeten gaan voor de uitspraak.
.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als de KNVB op vrijdag zelf pas aangeeft dat hij niet mag spelen heb je nogal weinig keuze he.... Hadden ze dan al in beroep moeten gaan voor de uitspraak.
.
Tuurlijk, er was volgens jou immers niets aan de hand 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ze wisten het trouwens om 10:00 uur en zijn pas om 17:00 in beroep gegaan. Toch strategisch dus.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Vlemminckx

Om aan te sluiten bij de huidige Studio Sport (op tv dan) discussie:
Wat is jullie favoriete sportmoment allertijden?
Top 10:
1. Bergkamp goal tegen Argentinie, WK98
2. 800meter goud Ellen van Langen, OS92
3. PSV - Steaua Boekarest 5-1 (heenwedstrijd met 0-1 verloren dacht ik, Romario excelleert in de thuiswedstrijd), in 1990 ofzo
4. halve finale Agassi - Becker op Wimbledon, 1995
5. achtste finale wkvoetbal, Argentinie - Roemenie 3-2, wk94
6. wereldrecord verspringen Mike Powell, Tokoyo 1991
7. AC Milan - IFK Goteborg 4-0 (4 keer van Basten), 1991 (plusminus)
8. Claudio Chiapucci solo in het Indurain tijdperk, 1992 (?)
9. Zidane goal in finale Champions League, 2002
10. 5000 meter Johan Olav Koss op de OS, 1994
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Zomaar de momenten die al eerste in me opkomen:
1. Ajax wint de Champions League 1995 (was er zelf bij in het stadion)
2. De drie "moderne" elfstedentochten.
3. Nederland wint EK 1988
4. 3x goud Yvonne van Gennip Calgary 1988
5. 800m goud Ellen van Langen 1992
6. Raleigh wint 11 tour etappes 1980
7. Ajax wint de Uefacup 1992 (ook daar was ik bij)
8. Henny Kuiper wint Parijs Roubaix (met de beroemde lekke band) 1983
9. Volledige WK 1986 Argentinie (met natuurlijk de legendarische goal van Maradona tegen Engeland). Beste individuele voetballer die ik bewust heb meegemaakt.
10. Omhaal van Basten tegen van Grinsven (ik stond achter het doel waar ie invloog) 1986.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1. Goal Van Hooijdonk in Kwart Finale UEFA Cup tegen PSV.
2. Goal Van Basten EK 88 vlak voor tijd tegen Duitsland (Deed me veel meer dan het winnen van de finale.)
3. Maradona die de bal hoog houdt op Live is live, vlak voor de UEFA cup finale.
4. McEnroe wint 5 setter van Borg op Wimbeldon (ik meen 81)
5. 0-1 overwinning in de Beker van PSV, goal Fraser, start wederopstanding Feyenoord 1991, drie jaar later werd het Kampioen.
6. Werder Bremen - Feyenoord 4-5
7.De Kiprich Penalty- Een van Jozsef's laatste wedstrijden was die tegen PSV in de Kuip. Kiprich zat, zoals in dat seizoen wel vaker gebeurde, op de bank, op het moment dat Stan Valckx een rode kaart en Feyenoord een strafschop kreeg. Het was juist op dat moment dat Kiprich het veld in kwam. Tot ieders verbazing liep hij meteen naar de strafschopstip. Kiprich-adept Frank Snoeks riep nog uit: "Is dit wel verstandig?" Natuurlijk is dat verstandig. De bal werd door onze held feilloos in het netje gelegd en Feyenoord won de wedstrijd uiteindelijk met 3-2.
8. Goal Van Basten in 1988 tegen Rusland
9. Golden Goal Mike Obiku tegen Ajax in Olympisch Stadion
10. Afscheidswedstrijd Cruijff: Ajax - Bayern Munchen 0-8

Net niet: Omhaal van Peter Houtman in de Meer tegen Ajax voor de beker in 1984 (2-2), Was er ook bij.
Return werd met 3-1 gewonnen, na verlenging.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
1. Feyenoord wint de UEFA Cup (was er bij, 2002)
2. Spanje wordt Europees kampioen (2008)
3. Michael Jordan's comeback to Chicago (1995)
4. NBA Finals 1992 (Chicago Bulls vs Portland TrailBlazers
5. NBA Finals 1993 (Chicago Bulls vs Phoenix Suns)
6. NBA Finals 1991 (Chicago Bulls vs L.A. Lakers)
7. NBA Finals 1997 (Chicago Bulls vs Utah Jazz)
8. Chris Moneymakers wins WsoP main event (2003) / Jamie gold wins WSoP main event (2006)
9. UFC: Tito Ortiz vs Ken Shamrock
10. UFC: Rashad Evans vs Lyoto Machida
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
2. Spanje wordt Europees kampioen (2006)
Ahum..... 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
1. Feyenoord UefaCup, voor het gemak kwart-, halve en finale 2002 (was erbij)
2. Het Tour-eerbetoon aan de overleden Fabio Casartelli 1995
3. Feyenoord - Celtic, Kindvall 1970 (niet bij
)
4. Usain Bolt, onmenselijke overmacht op 100m en 200m 2009
5. Miguel Indurain vijfde Touroverwinning op rij 1995
6. Fräser doelpunt 1991, wat Reinbo zegt
7. Niki Lauda crasht Nürburgring (mooiste en zwaarste circuit ter wereld) 1976
8. Nederland - West-Duitsland 1988
9. Jesse Owens 4x goud OS Berlijn 1936 (de propaganda Spelen)
10. Nederland - Rusland 1988
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Hoe kun je nou sportmomenten nomineren die je niet bij leven hebt meegemaakt? Dan ontbreekt toch o.a. het spanningselement?
Wel leuke lijstjes, overigens. Casartelli moet er bij mij eigenlijk ook nog ergens in.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
3-4. 
Was wel een geweldige wedstrijd. Verder ook mooie sportmomenten. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Hoe kun je nou sportmomenten nomineren die je niet bij leven hebt meegemaakt?
Ligt eraan hoe groot het sportmoment is. Een Europacup 1 is voor Feyenoord heel erg groot. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Mooiste van die Feyenoord- UEFA-cup was toch wel de vrije trap van Van Hooydonck tegen Freiburg. Het leek erop dat Feyenoord eruit zou vliegen en dan schiet ie hem zo binnen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ligt eraan hoe groot het sportmoment is. Een Europacup 1 is voor Feyenoord heel erg groot.
Ah, dat zal vast. Bij Jesse Owens kan ik me dan veel meer voorstellen. Da's wel echt sportgeschiedenis zoals er daarna misschien niet meer geschreven is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Da's wel leuk. Om het eerlijk te maken elke sport max. 1 keer:
1. Volleybal.
Tja, dat kan niet anders, de Lange Mannen, Atlanta 1996. Absurde, haast weerzinwekkende sportbelevenis, en dan winnen tegen de aartsvijand (goh schrijf je dat met een t?) in extremis... geschreven als filmscript, het mooiste wat je kunt bieden. Heroïsch. Wordt nooit meer geëvenaard of zelfs maar benaderd.
2. Atletiek.
Gerard Nijboer Europees Kampioen Marathon (inclusief veterstrikactie). Zelf omschreef hij zijn techniek als matig, maar hij moet toch iets goed hebben gedaan. Legendarisch is zijn overwinning op de Marathon in Amsterdam, toen hij zó snel liep dat menigeen twijfelde aan de lengte van het parcours. Zilver op de Olympische Spelen, op het zwaarste onderdeel. De man is een held.
3. Schaatsen.
Reinier Paping en De Tocht van '63. Hoe sport groter is dan limieten en de wil sterker dan de elementen. Prachtige beelden langs de kant van de journalist, zijn microfoon en de voorbij flitsende Paping:
"Reinier, hoe gaat het?"
- Ja, het gaat!
4. Voetbal
Duitsland - Nederland, 1956. De overwinning van 1988 was peanuts vergeleken bij die oefenwedstrijd (!) in '56. Duizenden waren meegereisd en miljoenen zaten aan de radio gekluisterd. Het was stil op straat. Nog vol onverwerkte oorlogtrauma's wonnen de amateurs, in de hevige sneeuw, met 1-2 van wereldkampioen Duitsland, met Lenstra 2x aan het kanon. Dat kon destijds dus helemaal niet.
5. Tennis.
Sport is dus het mooist als iets gebeurt wat helemaal niet kan. Nederland kon ook helemaal niet winnen van Spanje, Davis Cup 1993. Maar het is Sergi Bruguera die nu nog 's nachts badend in het zweet wakker wordt van Mark Koevermans. Een complete nono die op het gravel van Barcelona van de nummer 4 van de wereld wint, na 2-0 in sets achter te hebben gestaan. Het was groots en meeslepend, ik wil hem bijna nog weer omhoog doen.
6. Wielrennen.
1989 afsluitende tijdrit van de tour. Fignon gaat de tour winnen maar dan staat er iemand op uit de doden; Greg Lemond gaat op een rare fiets zitten en maakt alle achterstand goed, en dan nog 8 seconden meer. Mensen geloven het niet, zitten aan de chrono te sjorren, wat is hier gebeurd? Frankrijk huilt, otherfool juicht.
7. Zwemmen.
Zo heeeel soms staat er nog een sportheld op die je tot tranen weet te roeren. Op allicht het zwaarste onderdeel van de Olympische Spelen wint iemand die dat helemaal niet hoort te kunnen. Maarten vd Weijden, ik heb staan grienen als een bakvisje, wat een prestatie...
8. Skiën.
Bjorn Daehlie en de Noorse vlaggetjes, Lillehammer 1994. Wat een fantastische Spelen waren dat, met Koss als die andere held. Al die mensen, al die vlaggen, ik was oprecht ontroerd door deze positieve vorm van patriottisme. Daehlie had astma en was helemaal geen geboren langlaufer; 12 Olympische medailles verder weten we wel beter...
9. Cricket.
Zoals gezegd houd ik van onmogelijke prestaties. Als er een WK Cricket georganiseerd wordt, in Engeland, en op het heilige Lords is de openingspartij Engeland - Nederland, dan zijn 'we' daar dus als kanonnenvoer. Niet dus; Nederland wint in de allerlaatste bal, dat kan dus helemaal niet.
10. Basketball.
Het is 28 mei 1994. Het is New York tegen Indiana, volgepakt stadion Indianapolis. Bij de Knicks staat de grote Patrick Ewing center. Bij de Pacers een lange slungel uit, ik dacht, Eindhoven; Rik Smits. Ewing doet en probeert en schiet, maar wordt hevig gefrustreerd door de Dunkin' Dutchman. Ewing scoort in de hele partij exact één punt, een absoluut unicum. Mart Smeets zei: dat kan helemaal niet...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
1. Atletico Madrid - Ajax (Champions League '97).
2. Laatste race van Michael Schumacher op Sao Paulo.
3. Nadal - Federer Wimbledon 2008.
4. Bolt 100 meter OS 2008.
5. VD Hoogenbad OS 2002.
6. Heren volleybal 1996 Atalanta.
7. Nederland - Italië EK 2008.
8. Milan - Liverpool CL finale.
9. Krajicek wint Wimbledon (1996).
10. Luyendijk wint Indy 500 (1996).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Mooiste van die Feyenoord- UEFA-cup was toch wel de vrije trap van Van Hooydonck tegen Freiburg. Het leek erop dat Feyenoord eruit zou vliegen en dan schiet ie hem zo binnen.
Dan zou ik voor de goal van v. Hooijdonck tegen PSV kiezen. De uitschakeling was al voelbaar, nog één laatste poging, de aller-laatste voorzet, van Hooijdonck kopt, de bal vliegt tergend langzaam, nog steeds, zo de touwen in. Zelden zo hard gejuicht als toen. Die voorzet had maar één centimeter naar rechts of links zijn geweest, en de UEFA cup was voor iemand anders geweest dat jaar. En daarna die strafschoppenreeks nog.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.