- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Andre Agassi gebruikte in een mindere tennisperiode de drug Crystal meth en zijn kenmerkende lange haardos was nep, een haarstuk.
Bijna alle soorten drugs worden als stimulerende middelen/doping gezien.
Kijk naar van Gelder en zijn coke-gebruik.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lollig hoor. Ik had het over zijn doping gebruik.
Waarom denk je dat hij in de drugs is gevlucht......
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar denk ik niet over na, i don't give a rats ass.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik mag hopen dat je in het echte leven mensen ook niet zo snel veroordeeld.
Wie zegt dat jou niet hetzelfde zou zijn overkomen als je geleefd wordt door een wereld die je verafschuwt?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Agassi is en blijft 1 van mijn tennis-idolen van vroeger.
Hij bracht meer naar de baan als alleen zijn tennis-kunde.
Hij bracht spektakel en had een ongelofelijke vechtlust.
Jammer om te horen dat hij de sport haatte waar hij zo verschrikkelijk goed in was.
Ik zat dan ook nooit in het Sampras-kamp. Prachtige techniek, maar een uitstraling als een natte krant.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Andre Agassi gebruikte in een mindere tennisperiode de drug Crystal meth
Niet echt een drug waardoor je beter gaat tennissen dus.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik mag hopen dat je in het echte leven mensen ook niet zo snel veroordeeld.
Een sportman, die prestatieverhogende middelen gebruikt (en dat heeft crystal meth ook, ook negatieve maar soit) kan bij mij niet op sympathie rekenen. Wat ie doet in zijn priveleven moet ie zelf weten.
Dan moet je iig niet sporten en de sport die je passie is zo in diskrediet brengt.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Het beste moment in de film van hem blijft als Pacino vlucht voor de italianen en eindigt in een shoot-out op het treinstation.
Misschien was het drugsgebruik ook wel in z'n privéleven?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Niet echt een drug waardoor je beter gaat tennissen dus.
Nee,maar turner van Gelder nam cocaine, niet dat hij daardoor nou beter ging turnen, maar hij werd wel zekerder van zijn zaak. Mentale aspect verbeteren met wat voor stimulerende middelen dan ook kan leiden tot oneerlijke competitie.
Bij Miljoenenjacht trouwens werd er wel wat grappigs verteld.
Er was een marathon en een vrouw is gediskwalificeerd, omdat ze in de laatste kilometers haar mp3-speler op had gezet haha. Dat werkte ook stimulerend en daarom was het niet toegestaan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar denk ik niet over na, i don't give a rats ass.
En wat is er dan mis met een beetje drugsgebruik. Die CM lijkt me nu niet bepaald geschikt als doping....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het verhoogt je uithoudingsvermogen enorm en ook je reactiesnelheid krijgt een impuls. Het blijft cheaten.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8232 stemmen
En wat is er dan mis met een beetje drugsgebruik. Die CM lijkt me nu niet bepaald geschikt als doping....
Het is en blijft doping en staat niet voor niets op een lijst. Met drugsgebruik benadeel je je medetennissers in dit geval.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Fuck Agassi. Vleminckx speelt toch tegen de Rijnjankers.
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja deze drugs beviel hem wat minder zei hij achteraf, teveel
bijwerkingen 

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Nee,maar turner van Gelder nam cocaine, niet dat hij daardoor nou beter ging turnen, maar hij werd wel zekerder van zijn zaak.
Nee hoor. Hij nam alleen recreatief coke. Volgens mij staat het niet eens op de dopinglijst.
Het is en blijft doping en staat niet voor niets op een lijst. Met drugsgebruik benadeel je je medetennissers in dit geval.
Welnee. Door crystal meth ga je eerder slechter spelen dan beter.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee hoor. Hij nam alleen recreatief coke. Volgens mij staat het niet eens op de dopinglijst.
Lees dit anders nog even.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Verhaal Agassi is hetzelfde als Van Gelder of Boonen. Puur recreatief gebruik. Van crystal meth ga je echt niet beter tennissen. In het jaar dat hij deze drug gebruikte presteerde hij ook voor geen meter (stond niet eens in de top 100 dat jaar).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Welnee. Door crystal meth ga je eerder slechter spelen dan beter.
Alsof een impuls aan je uithoudingsvermogen negatieve invloed heeft op je prestaties. Tuurlijk zijn er genoeg negatieve effecten aan CM maar het gaat juist om het feit dat het ook positieve impulsen geeft. Hij was gewoon verkeerd bezig, verdient van mij geen sympathie en is een smet op de tennissport.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Doping is doping, of je er nou beter of slechter van gaat spelen.
Die zaken staan allemaal op een doping-lijst en als je positief ben verklaard ben je tegenwoordig sowieso het haasje.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dan moet je iig niet sporten en de sport die je passie is zo in diskrediet brengt.
Dat was nu juist het probleem, hij haatte de sport.
Vergeet ook niet dat dit soort sporters nauwelijks een opleiding hebben; het is sporten of ergens aan een lopende band gaan staan. Dan is de keuze makkelijk, maar als je van het tennissen diep ongelukkig wordt en je hebt niet zo'n sterke persoonlijkheid... het is in ieder geval makkelijk om iemand af te rekenen op zijn daden als je aan de zijlijn staat.
Natuurlijk had ie het niet moeten gebruiken, maar van CM ga je echt niet beter sporten. Het maakt je alleen maar kapot.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Doping is doping, of je er nou beter of slechter van gaat spelen.
Die zaken staan allemaal op een doping-lijst en als je positief ben verklaard ben je tegenwoordig sowieso het haasje.
Het staat op een lijst van verboden middelen, maar of het ook echt doping is, vraag ik me af. Hoe zit dat eigenlijk met paddo's, XTC en LSD, mag dat ook niet? Want daarvan weet ik zeker dat je geen bal meer slaat.
Persoonlijk maak ik wel onderscheid of het om gebruik van prestatie verhogende middellen met prestatieverhoging als doel gaat, of om recreatief gebruik. Dat laatste heb ik geen enkele moeite mee, moet je vooral zelf weten....Lijkt me voor een sporter in vrijwel alle gevallen niet slim.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dit onderwerp doet me denken aan iets.
Ik speelde vroeger tegen een jongen met competitie tennis en die had de hele nacht gefeest en gezopen. Hij speelde dan ook nog half dronken tegen mij en had bier in zijn bidon. Ballen die een meter in waren gaf die uit haha. Maar later heb ik gehoord dat diezelfde jongen in dronken toestand met zijn benen onder de trein is gekomen en voor de rest van zijn leven in een karretje mag rijden. Alcohol, drugs etc. Het past gewoon totaal niet bij het sportleven. Maar ja Agassi had kennelijk een hekel aan zijn eigen sport en wou soms even ontsnappen aan de werkelijkheid.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Vergeet ook niet dat dit soort sporters nauwelijks een opleiding hebben; het is sporten of ergens aan een lopende band gaan staan. Dan is de keuze makkelijk.
Sterker nog: Die "keuze" is hem dwingend opgelegd door zijn vader.
Ik weet niet wie van jullie hem gisteren allemaal hebben gezien, maar ik vond hem echt ontwapenend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beetje hele vreemde niet ter zaken doende moralistische vertelling. Ken ook mensen die volledig nuchter een ongeluk veroorzaakt hebben.... Je eindconclusie ben ik het wel mee eens, en vind ik dus niet iets om hem om te veroordelen. Persoonlijk heb ik niets met hem, vind de anekdote over zijn pruik veel opvallender. De enige tennisser die mij ooit voor de tv kreeg was McEnroe. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Vleminckx speelt toch tegen de Rijnjankers.
.
Je mag van mij zo blij zijn als een kerstman, maar die regel deugt natuurlijk van geen kant. Eerst je schorsing accepteren en dan halverwege alsnog eens beroep aantekenen. De KNVB maakt zichzelf weer eens belachelijk met zijn regels. Vroeger lasten ze dan nog weleens een spoedzitting in trouwens.
Ik zou als NEC ook niet mee doen aan dit soort flauwekul, ga dan meteen in beroep als je een vent bent. Maar ja, je moet kennelijk toch wat met het degradatiespook onder de kerstboom.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat je recreatief drugsgebruik en sporten echt nog wel tot op zekere hoogte kan combineren trouwens.. als het buiten competitieseizoen is of als je het beperkt tot wat snuifjes met wat glaasjes en verder het hele weekend weer ontgiften.. dan sta je maandag of dinsdag echt wel weer volop aan de ringen of met een racket in je handen hoor. Maarja, die dopingregels zijn niet alléén maar voor prestatieverbeterende middelen, maar kennelijk ook een moreel oordeel over het rolmodel dat de sporter moet zijn en zijn voorbeeldfunctie. Gek dat daar bij musici of film/televisiesterren dan weer minder hard aan wordt getrokken..
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Lees dit anders nog even.
"Al enige tijd gebruik ik zo nu en dan recreatief cocaïne om mij lekkerder te voelen."
Vervang cocaïne door alcohol en je hebt de gemiddelde mens te pakken. Hij gebruikte het gewoon voor de gein dus. Helaas werd hij verslaafd.
Alsof een impuls aan je uithoudingsvermogen negatieve invloed heeft op je prestaties.
Hoe lang denk je dat dat blijft? Je raakt nogal snel verslaafd aan dat goedje en dan heb je er echt niets meer aan.
Ik denk dat je recreatief drugsgebruik en sporten echt nog wel tot op zekere hoogte kan combineren trouwens.
Dat lijkt me ook. Of zou geen enkele sporter zo nu en dan een biertje drinken?
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Een beetje topsporter moet een kater ook wel kunnen verwerken. Neem Bayern tegen Juventus... die lagen ook niet voor 5 uur in bed en stonden de volgende ochtend weer vroeg naast hun nest. Dan kun je nog zo'n kater hebben, maar 3 dagen later speel je er echt niet minder om volgens mij...
Het wordt een ander verhaal als je het regelmatig doet.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Je mag van mij zo blij zijn als een kerstman, maar die regel deugt natuurlijk van geen kant. Eerst je schorsing accepteren en dan halverwege alsnog eens beroep aantekenen. De KNVB maakt zichzelf weer eens belachelijk met zijn regels. Vroeger lasten ze dan nog weleens een spoedzitting in trouwens.
Ik zou als NEC ook niet mee doen aan dit soort flauwekul, ga dan meteen in beroep als je een vent bent. Maar ja, je moet kennelijk toch wat met het degradatiespook onder de kerstboom.
Waar heb je het over. Ze zijn al vanaf het begin in beroep gegaan.
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.