- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ohja? Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een bron?
Edit: ik zie het al.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
McClaren heeft geen verleden met welke andere NL club ook. Whats next? Van Bommel wordt door Twente gevolgd?
Huntelaar heeft een verleden bij psv, Heerenveen en Ajax. Kan Twente ook best bij. Heeft hij ook meer kans op een titel dan bij Ajax of milan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zou als voetballer altijd de voorkeur geven aan elke week spelen bij een mindere club dan af en toe eens een invalbeurtje of gras zien groeien vanaf de bank. Geld hoeven spelers zoals Huntelaar het toch niet meer voor te doen. Soms stapje terug, voetjes op de vloer om van daaruit alsnog bij een goede club te komen, die meer bij jouw manier van voetbal past, is helemaal zo gek nog niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beetje flauw, lijkt me geen geheim dat Huntelaar een Ajax hart heeft. En waarom naar dat provinciaalse Twente gaan als je in Amsterdam welkom bent? En in Amsterdam maak je natuurlijk meer kans op een titel, dat ze nu leuk meedoen doet daar niets aan af.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als Leonardo eindelijk Huntelaar eens een wedstrijd of vier in de basis zet, dan is de hele discussie niet nodig. Dan heeft ie die matige Boriello er zo uit gespeeld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. 'Suárez bereikt persoonlijk akkoord met Chelsea'
ach ja, telegraaf.
Achja, Telegraaf idd alleen maar...
Is alweer ontkracht:
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. Ajax en Suárez weten niets van voorcontract
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Huntelaar heeft een verleden bij psv, Heerenveen en Ajax. Kan Twente ook best bij. Heeft hij ook meer kans op een titel dan bij Ajax of milan.
Blijft gelul. Kan ik ook zeggen daqt Kuijt liever naar Utrecht terugkeert want die doen het zo leuk nu...maar geloof je zelf dat hij Utrecht boven Feyenoord zou verkiezen?
Als KJH terug keert naar NL dan zal dat naar Ajax zijn. Huntelaart is de laatste jaren echt een boogbeeld voor Ajax geworden. Je zag ook dat hij Ajax erg mooi vond.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Als KJH terug keert naar NL dan zal dat naar Ajax zijn. Huntelaart is de laatste jaren echt een boogbeeld voor Ajax geworden. Je zag ook dat hij Ajax erg mooi vond.
Een v/den Boogbeeld, bedoel je?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Een v/den Boogbeeld, bedoel je?
Beroerde poging tot humor zeg...
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Hoe dan? Hij wordt toch gewoon op zijn benen getackled? Bal was nergens te bekennen.
Been was nergens te bekennen bedoel je?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beetje flauw, lijkt me geen geheim dat Huntelaar een Ajax hart heeft. En waarom naar dat provinciaalse Twente gaan als je in Amsterdam welkom bent? En in Amsterdam maak je natuurlijk meer kans op een titel, dat ze nu leuk meedoen doet daar niets aan af.
Onzin, Ajax staat nu al 9 punten achter en ook nog eens 7 op PSV geef Twente zonder Huntelaar meer kans op de titel dan Ajax met Huntelaar.... En dat ie een Ajax hart heeft heb ik nog nooit waargenomen. Vind 'm ook geen typische Ajaxciet, dar is hij veel te provenciaals en verlegen voor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goh 9 punten achterstand met 18 wedstrijden te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Onzin, Ajax staat nu al 9 punten achter en ook nog eens 7 op PSV geef Twente zonder Huntelaar meer kans op de titel dan Ajax met Huntelaar.... En dat ie een Ajax hart heeft heb ik nog nooit waargenomen. Vind 'm ook geen typische Ajaxciet, dar is hij veel te provenciaals en verlegen voor.
De kans dat Twente kampioen wordt is denk ik net zo klein als Ajax. PSV gaat hen toch wel voorbij binnenkort.
En serieus, probeer eens normaal het woord Ajacied te schrijven. Dat is niet heel lastig denk ik.
Overigens heb je toch wat meer Ajax moeten kijken in die tijd dan, want zijn Ajax hart zit er zeer zeker wel. Geen Heitinga achtig niveau, maar Klaas was oprecht heel blij met Ajax. En wederzijds.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ajax is de Latijnse vorm van de Griekse naam Aias. Net als een aantal andere Latijnse naamwoorden die eindigen op x, wordt deze x in de verbogen vormen vervangen door een c: de tweede naamval luidt bijvoorbeeld Ajacis (vgl. pax - pacis; lux - lucis enz.). Analoog aan deze vormen wordt de afleiding Ajacied met een c gespeld. Het is ons niet duidelijk waarom deze c meestal als [ks] en niet als [s] wordt uitgesproken.
Bijzonderheid
Het Witte Boekje (2006) spelt zowel Ajacied als Ajaxied. Alleen Ajacied is officieel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajaxcied, goede middenweg (Daar voetbalden ze vroege ook.
)
Goh 9 punten achterstand met 18 wedstrijden te gaan.
Ja en een instabiel vs 2 stabiele elftallen.... Ik geef Ajax nog geen 5% kans meer...
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Om KJH nou een mister Ajax te nomen gaat wel ver. Niet dat ik hem zo snel naar Twente zie gaan, maar dat hij per se naar Ajax gaat als ie weer terugkomt lijkt me wat overdreven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een Mister Ajax niet, dat zegt niemand maar loyaal is ie wel. Die gaat echt niet naar een concurrent toe, daarvoor heeft ie een te sterke band met de Amsterdamse aanhang en heeft ie toch wel enorme feeling met Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Naomi snapt hem. Heitinga is een mr Ajax, Huntelaar niet. Maar Huntelaar heeft wel een Ajax hart als ik alles zo altijd zag en las.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Been was nergens te bekennen bedoel je?
Het was een gerichte tackle op de benen. Bal niet geraakt, speler onderuit, dus penalty. Elke scheids had deze gegeven. En blij dat ik was. Dit Bayern gaat nog voor leuk voetbal in de CL zorgen.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Problemen met mensen uit de provincie? Volgens mij is Noord Holland ook een provincie en Zuid- Holland ook. Trouwens Huntelaar komt zelf uit de achterhoek, daar is nog net even wat meer platteland dan in Enschede
En Huntelaar een speler met een Ajax hart noemen is dikke larie. Huntelaar is een broodvoetballer. Die gaat naar de club die het meeste biedt. En in NL staat van de huidige top 5 Twente er financieel toch echt het best op. Die hebben nog wel wat liggen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Onzin. Durf wel een wedje te maken dat Klaas als hij terugkeert in NL zal spelen voor Ajax (en mochten zij hem niet willen, dan Heerenveen).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En in NL staat van de huidige top 5 Twente er financieel toch echt het best op. Die hebben nog wel wat liggen.

Hier stopt de discussie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Altijd lachen met die tukkers.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, wie heeft er dan meer geld liggen? PSV?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Alsof de salarisschaal van Twente ook maar in de buurt komt bij die van PSV of nog erger Ajax.
Daarnaast is er bij Ajax ook meer te besteden dan bij FC Twente. Bij PSV denk ik ook wel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dacht dat bij Ajax het geld ook op was. En wees maar blij met je hoge salarisschaal en meer dan 40 (of zijn het er 50?) contractspelers..... 
Edit: 71! 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En wees maar blij met je hoge salarisschaal en meer dan 40 (of zijn het er 50?) contractspelers.....
Ik zeg ook niet dat ik er blij mee ben, maar Klaas verdiende bij Ajax rond 2,2 de miljoen. Dat gaat FC Twente echt niet betalen, dat zou ook nogal wat scheefgroei veroorzaken.
Bij die contractspelers zitten ook veel jeugdspelers, die 71 zijn geen volwaardige profcontracten. Het is veel te veel dat wel, maar dat moet ook wel om de schurken uit Engeland weg te houden. Er zijn 'maar' 33 A-contracten.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen

Hier stopt de discussie.
Wie heeft er meer geld dan? Ajax? Ik las laatst nog in de VI dat die geld moesten gaan lenen omdat hun salarissen de spuigaten uitlopen. Totaal financieel (en sportief) wanbeleid wat daar al jaren gevoerd wordt. 70+ contractspelers haha. Dan PSV. Die moeten CL halen anders hebben ze een zwaar probleem. Feyenoord heeft helemaal geen centen en Utrecht gaat nu wat beter, maar wat als Van Seumeren morgen de pijp uit zou gaan. Dan valt heel de club uit elkaar net als AZ. Twente is financieel gezond.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Ik zeg ook niet dat ik er blij mee ben, maar Klaas verdiende bij Ajax rond 2,2 de miljoen. Dat gaat FC Twente echt niet betalen, dat zou ook nogal wat scheefgroei veroorzaken.
Bij die contractspelers zitten ook veel jeugdspelers, die 71 zijn geen volwaardige profcontracten. Het is veel te veel dat wel, maar dat moet ook wel om de schurken uit Engeland weg te houden. Er zijn 'maar' 33 A-contracten.
Laat ons toch niet lachen. Van die 71 zitten er nog geen 5 die van toegevoegde waarde zouden zijn bij de subtop van Engeland, laat staan de top. Of je moet het erg vinden als ze weer voor een speler uit de categorie Evander Sno komen 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Je luistert wat te veel naar Derksen en co.
Hij zegt graag iedere week 50 keer dat Ajax 71 contractspelers heeft omdat ie niet wil toegeven dat het slim was van Ajax om Pantelic te halen.
Zoals kai zegt, 33 A spelers (waarvan er inderdaad een stuk of 10 bij het oud vuil kunnen door wanbeleid, dat ontkent geen enkele ajacied), en dus 38 jeugdspelers die de toekomst van Ajax garanderen. Op dit moment speelt Ajax met 7 eigen spelers in de basis. Die 38 gaan er voor zorgen dat dat over een paar jaar nog steeds zo is als de Urbies, Vertonghens en Alderweirelds zijn vertrokken. Met één transfer zoals die van Vermaelen afgelopen jaar, zijn die 38 weer voor een aantal jaren betaald. Dat gedeelte is dus prima beleid.
En wat dat geld lenen betreft: Als het al waar is (wat Ajax tegen spreekt als ik me niet vergis), wil dat nog niet zeggen dat een club ook meteen arm is. In het bedrijfsleven heeft ook 90% een banklening. Daar is niks mis mee.
Dus ga gerust verder met lachen, ondertussen laat je alleen maar merken met Derksen en co mee te brullen, zonder verstand van zaken te hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.