• 15.973 nieuwsartikelen
  • 179.028 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.266 gebruikers
  • 9.389.714 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De 3 plekjes die ik voor houthakkers als Heitinga, Ooijer of BouhlaBouhlarouz inruim zijn meer dan afdoende daarvoor. En anders maar niet; dan winnen we met 6-2 ofzo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

En anders maar niet; dan winnen we met 6-2 ofzo.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

otherfool schreef:

Inhoudelijk kan er niemand tegen Jan op.

.

McClaren: We have to make our tactical plan...[gaat paar minuten zo door]

Mulder: Ach tactics... Isn't it just about Perez who makes one move...goal?

McClaren: . .

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Was toch schitterende tv, met daddy.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik denk dat we in Nederland gedwongen zijn om met twee verdedigende middenvelders te spelen (behalve tegen Korea, Algerije etc.). De rede hiervoor is heel simpel, we hebben wel geteld 1 behoorlijke verdediger voor dit niveau (Mathijsen). Naast Mathijsen komt een centrum verdediger, die ons meest kritieke punt gaat worden (Heitinga, Ooijer, Bouhla), persoonlijk zou ik Vlaar gaan proberen overigens.

Onze twee backs zijn beide (nog) geen echte verdedigers, ik heb Van der Wiel al regelmatig zien verdrinken, onder andere tegen Dzudszak, Bakkal en Biseswar.

Op de linkerkant wordt het nog erger, Gio, Braafheid en Urby kunnen alledrie niet verdedigen op dit niveau. Aangezien ze verdedigend weinig van elkaar verschillen ga ik voor de beste voetballer en dat is Urby. Een aanvallende back is overigens helemaal niet erg, alle Europese topploegen spelen met een vliegende back. Maicon, Evra, Boswinga en Dani Alves bijvoorbeeld. Aangezien wij in Nederland geen type Chiellini hebben, zit er dus niks anders op. Het is dan wel noodzaak met een extra blok voor de verdediging te spelen.

De centrum verdedigers kunnen rugdekking geven aan de backs, vandaar ook dat we een links- en rechtspoot in het centrum moeten hebben. Het controlerende blok kan dan de inschuivende middenvelders voor de goal opvangen.

Tegen een Argentinië worden we achterin kapot gespeeld. Met jongens als Di Maria, Messi, Aguero en Tevez is er voor onze verdediging geen houden aan. Daarom moet en kan Van Marwijk dit alleen opvangen door daarvoor een extra blok te maken, met De Zeeuw en Van Bommel.

Van Gaal is hier vorig jaar met AZ kampioen mee geworden. Jol doet hetzelfde bij Ajax, de verdediging is gewoon te zwak om op zichzelf te staan.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Juist, helemaal eens!

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Stekelenburg zal nooit zo goed worden als v/d Sar en dat weet iedereen die voetbal kijkt.

Dat zeiden ze vroeger ook altijd bij Pfaff, en toen kwam Preudhomme.. Misschien gaat Maarten ons nog sterk verbazen, als hij een keer die kans krijgt.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Dat zeiden ze vroeger ook altijd bij Pfaff, en toen kwam Preudhomme.. Misschien gaat Maarten ons nog sterk verbazen, als hij een keer die kans krijgt.

Maar die 2 Belgen kunnen ook niet tippen aan v/d Sar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nou, ik niet!

De middenvelders in jouw team moeten verdedigende kwaliteiten hebben. Dat moeten middenvelders altijd, je hebt de bal ook wel eens niet. Maar het is van een soort vreemdsoortige hersenspoeling om te denken dat VdVaart niet een duelletje kan winnen, of dat Afellay niet weet waar-ie moet lopen bij balverlies. Dat kunnen ze namelijk prima.

We gaan een non-voetballer als Nigel de Jong alleen maar hiervoor toch niet opstellen? Die man kan niks met een bal.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

otherfool schreef:

Nou, ik niet!

De middenvelders in jouw team moeten verdedigende kwaliteiten hebben. Dat moeten middenvelders altijd, je hebt de bal ook wel eens niet. Maar het is van een soort vreemdsoortige hersenspoeling om te denken dat VdVaart niet een duelletje kan winnen, of dat Afellay niet weet waar-ie moet lopen bij balverlies. Dat kunnen ze namelijk prima.

We gaan een non-voetballer als Nigel de Jong alleen maar hiervoor toch niet opstellen? Die man kan niks met een bal.

De Jong kan met bal meer dan Afellay of VdV zonder bal op die positie.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben het grotendeels met de analyse van Kai eens. Ik zou echter ook tegen Algerije zeker met twee controlerende middenvelders spelen. Laten we in hemelsnaam ook Zuid-Korea en Noord-Korea niet gaan onderschatten. Slechts tegen Nieuw-Zeeland zou ik het aandurven met één controlerende middenvelder te spelen. Dat is het enige zwakke land dat volgend jaar aan het WK meedoet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Nu vind ik dat Nigel de Jong sowieso niet in de basis hoort te staan bij Oranje. In 2008 was hij een aardige waterdrager, maar de Zeeuw en van Bommel zijn beter.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar die 2 Belgen kunnen ook niet tippen aan v/d Sar.

Ik denk dat jij toen weinig voetbal hebt gekeken.. Pfaff was de belangrijkste reden dat België in 86 bij de laatste 4 landen op het WK eindigde

Preudhomme was ongeveer het equivalent van een muur van 7,5 meter bij 2,5 Ofwel, daar kwam geen zandkorrel door..

V/d Sar is goed, maar zo stabiel als die 2 Belgen heb ik hem nooit gezien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

speranza schreef:

Ik ben het grotendeels met de analyse van Kai eens. Ik zou echter ook tegen Algerije zeker met twee controlerende middenvelders spelen. Laten we in hemelsnaam ook Zuid-Korea en Noord-Korea niet gaan onderschatten. Slechts tegen Nieuw-Zeeland zou ik het aandurven met één controlerende middenvelder te spelen. Dat is het enige zwakke land dat volgend jaar aan het WK meedoet.

Als we al bang worden voor de Koreaanse semi-profs of de Algerijnse leraren en bouwvakkers kunnen we beter vandaag nog ons ticket aan de Ieren geven.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ik denk dat jij toen weinig voetbal hebt gekeken.. Pfaff was de belangrijkste reden dat België in 86 bij de laatste 4 landen op het WK eindigde

Preudhomme was ongeveer het equivalent van een muur van 7,5 meter bij 2,5 Ofwel, daar kwam geen zandkorrel door..

V/d Sar is goed, maar zo stabiel als die 2 Belgen heb ik hem nooit gezien.

Uiteraard waren Pfaff en Preudhomme goede keepers, maar v/d Sar niet stabiel, of niet zo stabiel noemen, slaat nergens op.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dat dacht het grote Italië tijdens het WK van 1966 vóór hun wedstrijd tegen Noord-Korea ook. Dat is hun heel lelijk opgebroken. Verder schijnt het feit dat Algerije Afrikaans kampioen Egypte heeft uitgeschakeld aan je aandacht te zijn ontsnapt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Doen er nog veel Koreanen mee dan van dat team?

Kom op even zeg, het verschil in kwaliteit is schrijnend. Ja, niet als je Nigel de Jong opstelt natuurlijk...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Uiteraard waren Pfaff en Preudhomme goede keepers, maar v/d Sar niet stabiel, of niet zo stabiel noemen, slaat nergens op.

Tsja, als jij niet weet waarover je het hebt.. heeft het weinig zin daarop in te gaan. Misschien moet je de band van het WK 86 toch eens aanschaffen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Heeft Preud'Homme dat niveau net als Sar dan ook ruim 15 jaar volgehouden?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Kom op even zeg, het verschil in kwaliteit is schrijnend. Ja, niet als je Nigel de Jong opstelt natuurlijk...

Je doet wel leuk elke keer, maar de Jong was tijdens EK 2008 1 van de betere spelers van Oranje. Beetje meer respect mag ook wel.

Ieder team heeft brekers nodig zodat de tegenstander niet continue in de aanval kan zijn. Spelers als Vd Vaart en Afellay verdedigen nu eenmaal weinig mee omdat ze liever aanvallen en daarin ook beter zijn.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Tsja, als jij niet weet waarover je het hebt.. heeft het weinig zin daarop in te gaan. Misschien moet je de band van het WK 86 toch eens aanschaffen.

Pfff, als iemand het niet met je eens bent, dan houdt het voor jou op hè? Grow up.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gio moet je niet eens meenemen. Hij laat zich zo gemakkelijk i nde luren leggen door matige voetballers, geen internationaal top niveau. Als Duplan je al alle hoeken van het veld laat zien, wat als je straks tegen Messi, Agüero of Iniesta staat.

Gio deed het afgelopen interland tegen Cameronesi van Italie anders prima. De o zo sympathieke Italiaan kwam er niet aan te pas.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je doet wel leuk elke keer, maar de Jong was tijdens EK 2008 1 van de betere spelers van Oranje. Beetje meer respect mag ook wel.

Ieder team heeft brekers nodig zodat de tegenstander niet continue in de aanval kan zijn. Spelers als Vd Vaart en Afellay verdedigen nu eenmaal weinig mee omdat ze liever aanvallen en daarin ook beter zijn.

Nigel de Jong was goed (voor zijn doen - misschien ook omdat het hele team goed speelde de eerste 3 wedstrijden). Je kunt minstens 7 spelers opnoemen van Oranje die dat E.K. beter waren.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heeft Preud'Homme dat niveau net als Sar dan ook ruim 15 jaar volgehouden?

Als je V/d Sar een beetje hebt gevolgd weet je ook dat zijn niveau over de jaren steeds beter is geworden.. pas de laatste paar toernooien vond ik hem echt overtuigen, evenals bij ManU. In de jaren 90 en begin 2000 was hij beslist discutabel te noemen zo nu en dan. Vaak zat zat hij mis bij netelige situaties.

Preud'homme had het soort niveau waar spitsen mismoedig van werden, misschien waren zijn keuzes voor clubs wat minder gelukkig (Benfica in hun mindere tijd). Maar hij heeft zeker een jaar of 10 op topniveau gekeept. En het voordeel voor vd Sar is natuurlijk dat hij voor een land staat te keepen dat verder ook nog heel aardig kan voetballen. Dat voordeel hadden die Belgen niet

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nigel was goed (voor zijn doen - misschien ook omdat het hele team goed speelde de eerste 3 wedstrijden). Je kunt minstens 7 spelers opnoemen van Oranje die dat E.K. beter waren.

Vind ik niet. Engelaar was bv op Italie na erg zwak. De Jong was erg fel en dominant aanwezig. Nam de rol van Van Bommel goed op zich. Nu zijn uiteraard de tijden veranderd. Bommel is er weer bij en de Zeeuw heeft zich sterk ontwikkeld, maar nog is de Jong is een uitstekende speler. Typisch zon rotzak die je er goed bij kan hebben. De wat meer technischere maar minder ervaren versie van Gattuso.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vind ik niet. Engelaar was bv op Italie na erg zwak. De Jong was erg fel en dominant aanwezig. Nam de rol van Van Bommel goed op zich. Nu zijn uiteraard de tijden veranderd. Bommel is er weer bij en de Zeeuw heeft zich sterk ontwikkeld, maar nog is de Jong is een uitstekende speler. Typisch zon rotzak die je er goed bij kan hebben. De wat meer technischere maar minder ervaren versie van Gattuso.

Engelaar zou ook niet bij die 7 spelers behoren.

Ik vind Nigel voor de rest een bijzonder matige voetballer. Zulke types heb je nodig (ja Otherfool), maar dan het liefst wel spelers die ook iets met een bal kunnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Als je V/d Sar een beetje hebt gevolgd weet je ook dat zijn niveau over de jaren steeds beter is geworden.. pas de laatste paar toernooien vond ik hem echt overtuigen, evenals bij ManU. In de jaren 90 en begin 2000 was hij beslist discutabel te noemen zo nu en dan. Vaak zat zat hij mis bij netelige situaties.

Preud'homme had het soort niveau waar spitsen mismoedig van werden, misschien waren zijn keuzes voor clubs wat minder gelukkig (Benfica in hun mindere tijd). Maar hij heeft zeker een jaar of 10 op topniveau gekeept. En het voordeel voor vd Sar is natuurlijk dat hij voor een land staat te keepen dat verder ook nog heel aardig kan voetballen. Dat voordeel hadden die Belgen niet

Nou, dat vind ik wel meevallen met Sar. Was bij Ajax gewoon wereldklasse en heeft op elk toernooi goed gekeept. Vanaf 2004 viel hij alleen veel meer op omdat de sterke achterhoede van wereldklasse weg was en Sar veel meer te doen had. Hij stopte bv in 2000 ook tegen Italie 1 penalty en was bv in 1998 tegen Argentinie en Brazilie bepalend. Ik denk dat er weinig keepers zijn die zolang als vd Sar aan de top spelen en ook top blijven. Ferguson zei al vaker dat zijn grootste fout was dat hij Sar niet meteen had gehaald nadat Schmeichel stopte bij united.

En je stukje over Belgie klopt ook niet. Belgie was eind jaren 80 gewoon een uitstekend voetballend land met spelers als Gerets etc.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Engelaar zou ook niet bij die 7 spelers behoren.

Ik vind Nigel voor de rest een bijzonder matige voetballer. Zulke types heb je nodig (ja Otherfool), maar dan het liefst wel spelers die ook iets met een bal kunnen.

Toen niet nee. Ik vind hem bij PSV wel weer erg sterk.

Laten we maar hopen dat Bert alleen echt goede spelers meeneemt. Moet er niet aan denken dat knuppels als Mendes en Jaliens er nog bij zouden lopen. Brrr.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Pfff, als iemand het niet met je eens bent, dan houdt het voor jou op hè? Grow up.

Waar haal je dat nou weer vandaan? Maar als jij de discussie begint met slaat nergens op, terwijl je hele bewering over 2 doelmannen waar je volgens mij amper wat van hebt gezien nergens op is gestoeld, wat verwacht je dan dat ik ga zeggen?

Ik ben ook Nederlander en vind v/d Sar heel goed inmiddels, maar ga niet blind beweren uit een soort chauvinisme dat het de beste keeper allertijden is, dat is gewoon onzin. Er waren betere, waaronder Pfaff. Volgens mij zijn vele voetbalkenners het daar wel over eens hoor

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Pfaff en Preud'homme waren natuurlijk in hun tijd ook wereldtoppers, wat Vd Sar ook is, maar wat ze vooral voor hadden op Van der Sar is charisma. Het waren echt de leiders en grootheden van hun generatie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.