• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.018 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.207 acteurs
  • 199.263 gebruikers
  • 9.389.544 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Het zal afhangen van de vorm van de dag en de tegenstander wie Bert van Marwijk naast zijn onomstreden schoonzoon als controlerende middenvelder zal opstellen. Op geen enkele positie is de keuze zo moeilijk als op deze.

Ben ik helemaal met je eens. Je hebt eigenlijk zes of zeven uitstekende spelers voor drie middenveld posities. Ik vind inderdaad dat je je opstelling aan zou kunnen passen aan de tegenstander, maar ben toch bang dat van Marwijk gewoon vasthoudt aan zijn systeem met de Jong en van Bommel.

Ze hebben het allebei ook goed gedaan tot nu toe en spelen prima bij hun club, dus in die zin kun je hem dat ook weer niet kwalijk nemen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ben blij dat jij de carriere van iemand voor de komende 10 jaar al met 1 regel hebt gepland. Heel knap dat je dat kan.

Stekelenburg is geen 18 meer (27 jaar nota bene). V/d Sar was veel verder op de leeftijd van Stekelenburg nu. Daarnaast kun je heus wel aan iemand zien hoe goed hij is en kan worden. Stekelenburg zal misschien beter worden, maar het gat met v/d Sar zal hij nooit dichten.

Ten eerste was/is v/d Sar veel allrounder.

Zo erg is het niet, overigens. v/d Sar is de beste keeper van Nederland sinds ik me kan heugen en misschien wel de beste ooit (van Nederland).

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vind ik serieus onzin. Een WK is voor mij geen plek voor sentimenten. Daar moet je max. presteren. En met Sar is de kans op succes net iets groter nog als met Steek. Dan kies ik gewoon voor Sar, hoe behoorlijk Steek het nu ook doet. Maar op een eindronde moet je gewoon pieken en winnen ten koste van alles.

Ik ben het voor 90% met je eens, alleen zit Steek /Sar voor mij net in die 10%. Is een persoonlijke keuze.

Overigens zou het me niks verbazen als uiteindelijk zal blijken dat Sar het erbij laat en dat van Marwijk Sar niet gaat vragen, juist omdat ie tevreden is over Stekelenburg.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Controlerende middenvelders

Alleen het woord al... Zeg dan meteen non-voetballers.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Stekelenburg zal nooit zo goed worden als v/d Sar en dat weet iedereen die voetbal kijkt.

Ik hoop dat Edwin van der Sar meegaat naar Zuid-Afrika. Na het behalen van de titel mag hij zijn keepershandschoenen met een gerust hart aan een inderdaad sterk in ontwikkeling zijnde Maarten Stekelenburg overhandigen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Stekelenburg is geen 18 meer. V/d Sar was veel verder op de leeftijd van Stekelenburg nu. Daarnaast kun je heus wel aan iemand zien hoe goed hij is en kan worden. Stekelenburg zal misschien beter worden, maar het gat met v/d Sar zal hij nooit dichten.

Ten eerste was/is v/d Sar veel allrounder.

De grote kracht van Sar blijft toch zijn positiespel. Daarin is ie uniek in de wereld. Waar andere keepers moeten duiken, kan Sar vaak simpeler pakken omdat ie zich beter opstelt. Verder is zijn tweebenige trap echt uitstekend voor een keeper, al is dat juist een aspect waarop Steek zich ook enorm heeft verbeterd.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Je kunt geen elf Diego Maradona's opstellen als je serieus kans wil maken om eindelijk eens wereldkampioen te worden. Voetbal is veel meer dan kunst.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat op zeker spelen hebben we volgens mij meer nodig dan nog meer aanvallende impulsen. (Moet ook oppassen dat Gio niet overlopen wordt. )

Precies, genoeg middenvelders met aanvallende impulsen, je moet er niet aan denken dat een De Zeeuw in Oranje op zo'n positie zoals bij Ajax naar voren gaat rennen, het is de Eredivisie niet...

En als brekers en balafpakkers heb ik liever De Jong en V Bommel. (Fer mag van mij ook mee).

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zo erg is het niet, overigens. v/d Sar is de beste keeper van Nederland sinds ik me kan heugen en misschien wel de beste ooit (van Nederland).

Persoonlijk vind ik van der Sar zelfs wereldwijd de beste keeper allertijden. Hij is nog steeds erg goed, maar niet meer op zijn absolute top.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

Gewoon een doodnormale term in het voetbal.

Net zoiets als teletekstsupporters....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Kom jij echt uit een tijdmachine waarmee je in de jaren 50 bent vertrokken?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Je kunt geen elf Diego Maradona's opstellen als je serieus kans wil maken om eindelijk eens wereldkampioen te worden. Voetbal is veel meer dan kunst.

Nou, als ik op het middenveld mag kiezen tussen Maradona of Nigel de Jong, dan kies ik toch echt de eerste... in zijn huidige vorm nog altijd!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Het pijnlijk mislopen van de EK titel ruim twee jaar geleden moet voldoende motivatie zijn nog één keer te pieken in Zuid-Afrika.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

speranza schreef:

Het pijnlijk mislopen van de EK titel ruim twee jaar geleden moet voldoende motivatie zijn nog één keer te pieken in Zuid-Afrika.

Ruim 2 jaar geleden? Welk E.K. bedoel je dan?

Als je 2008 bedoelt, dan was het zo pijnlijk dat Nederland het E.K. niet won. Ze waren namelijk niet met afstand de beste. Sowieso niet de beste. Ik vond het in 2000 een stuk pijnlijker, toen hadden ze moeten winnen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

(quote)

Precies, genoeg middenvelders met aanvallende impulsen, je moet er niet aan denken dat een De Zeeuw in Oranje op zo'n positie zoals bij Ajax naar voren gaat rennen, het is de Eredivisie niet...

En als brekers en balafpakkers heb ik liever De Jong en V Bommel. (Fer mag van mij ook mee).

De Zeeuw rent tegen betere tegenstanders ook en stuk minder naar voren hoor. En vergis je niet in het aantal ballen wat ook hij verovert. (Maar zoals ik eerder al zei, ik zeg niet per definitie dat de Zeeuw moet spelen).

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hij zal het in elk geval goed kunnen vinden met Jan Mulder

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik ben m'n tijd juist (ver) vooruit.

Over een paar decennia gaan mensen dit WK terug kijken. Jaja, Bertje had Afellay, Seedorf, VdVaart en Sneijder tot z'n beschikking, maar hij stelde Nigel de Jong op.

Omdat-ie zo goed kan 'controleren'...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nou, als ik op het middenveld mag kiezen tussen Maradona of Nigel de Jong, dan kies ik toch echt de eerste... in zijn huidige vorm nog altijd!

qua buikschuivers zal Nigel Maradona nooit verslaan, inderdaad.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Jan Mulder, haha. Mooi hoe die McClaren hem vorige week puur uit beleefdheid soms antwoordde, maar je zag hem denken 'wat lult die kerel ongelofelijk dom uit z'n nek ''

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik ben m'n tijd juist (ver) vooruit.

Over een paar decennia gaan mensen dit WK terug kijken. Jaja, Bertje had Afellay, Seedorf, VdVaart en Sneijder tot z'n beschikking, maar hij stelde Nigel de Jong op.

Omdat-ie zo goed kan 'controleren'...

En dan zeggen ze tegen hun kinderen: 'dat was de kentering in de geschiedenis van Oranje, want vanaf toen gingen ze opeens kansen krijgen op grote toernooien' .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

Jan Mulder, haha. Mooi hoe die McClaren hem vorige week puur uit beleefdheid soms antwoordde, maar je zag hem denken 'wat lult die kerel ongelofelijk dom uit z'n nek ''

Als ie het steenkolen Engels van Jan überhaupt al kon verstaan

Was it badder in the 70's

Maar wat dat betreft was het wel mooie tv inderdaad.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ruim 2 jaar geleden? Welk E.K. bedoel je dan?

Als je 2008 bedoelt, dan was het zo pijnlijk dat Nederland het E.K. niet won. Ze waren namelijk niet met afstand de beste. Sowieso niet de beste. Ik vond het in 2000 een stuk pijnlijker, toen hadden ze moeten winnen.

Het pijnlijke zit hem in het feit dat we eerst zowel de wereldkampioen als vice-wereldkampioen verslaan en vervolgens door de gestorven baby van Khalid Boulahrouz mentaal niet meer in staat waren tegen Rusland te voetballen en dit EK voor ons als een nachtkaars uitging. Zonder deze tragische gebeurtenis kan ik me niet voorstellen dat we van Rusland hadden verloren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

(quote)

En dan zeggen ze tegen hun kinderen: 'dat was de kentering in de geschiedenis van Oranje, want vanaf toen gingen ze opeens kansen krijgen op grote toernooien' .

Volgens mij zijn 1 titel, 2 finaleplekken en nog een paar halve finales zo beroerd nog niet voor een klein landje. Als we doorgaan met het huidige afbraakvoetbal halen we dat nooit weer.

Als Brave Bert in '74 coach was geweest had Cruyff wrs niet eens gespeeld. Met als reden wat gebrom over omschakeling, balans of controle.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Volgens mij zijn 1 titel, 2 finaleplekken en nog een paar halve finales zo beroerd nog niet voor een klein landje. Als we doorgaan met het huidige afbraakvoetbal halen we dat nooit weer.

Ik denk dat de 1988 ploeg een stuk defensiever speelde dan de kern van bv 2008. Oa controleur Wouters gaf de beslissende pass van van Basten tegen de Duiters en van Tiggelen tegen van Basten in de finale. Het ligt er maar aan hoe de controleurs spelen. Daarom zeg ik, de Zeeuw voor de Jong. heb je veel meer voetbal.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Afbraakvoetbal omdat we geen zelfmoord meer plegen door 4-3-3-3 te spelen?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Het pijnlijke zit hem in het feit dat we eerst zowel de wereldkampioen als vice-wereldkampioen verslaan en vervolgens door de gestorven baby van Khalid Boulahrouz mentaal niet meer in staat waren tegen Rusland te voetballen en dit EK voor ons als een nachtkaars uitging. Zonder deze tragische gebeurtenis kan ik me niet voorstellen dat we van Rusland hadden verloren.

Die discussie hebben we al gehad. Het is natuurlijk veel te simpel om het pijnlijke verhaal van Bouhlarouz als oorzaak aan te duiden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Afbraakvoetbal omdat we geen zelfmoord meer plegen door 4-3-3-3 te spelen?

Ik denk niet dat de Fifa ons 4-3-3-3 zal accepteren...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nu ja, Bertje gaat dan gewoon 3 extra verdedigers opstellen natuurlijk...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Als ie het steenkolen Engels van Jan überhaupt al kon verstaan

Was it badder in the 70's

Maar wat dat betreft was het wel mooie tv inderdaad.

Zoals mijn Schotse Spaans-leraar placht te zeggen;

'as long as you get it over the net'

Inhoudelijk kan er niemand tegen Jan op.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Die we gelet op eerder genoemde zwakke plek van Oranje keihard nodig hebben om enige weerstand aan giganten als Messi, Kaka en C. Ronaldo te kunnen bieden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.