• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.206 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.523 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Zie je Edson Braafheid niet als serieus alternatief voor de duidelijk over zijn top zijnde Giovanni van Bronckhorst?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook getwijfeld tussen André Ooijer en John Heitinga. De PSV speler is opbouwend zwakker. Ik vind zijn verdedigende kwaliteiten echter sterker dan genoemde Everton speler.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Zie je Edson Braafheid niet als serieus alternatief voor de duidelijk over zijn top zijnde Giovanni van Bronckhorst?

Zolang hij aantoont het niveau van Bayern niet aan te kunnen nog, nee. Die jongen maakt een zwak jaar door en speelt weinig. Maar door gebrek aan concurrentie zou ik hem wel laten concurreren met Gio. Gio is ondertussen zo zwak en kwetsbaar dit seizoen dat Braafheid wel de strijd zou kunnen winnen nog. Maar persoonlijk zeg ik: Anita. Daar zullen het een paar hier niet mee eens zijn en mij betichten van een club bril, maar dat mag. Ik zie op dit moment geen betere linksback.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Emanuelson?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat Gio op het niveau van het WK nog steeds de beste links back is. Kan voetballend gewoon heel veel. Hij komt vast beter tot zijn recht in het NL11 dan bij Feyenoord, waar men nog steeds naar de vorm zoekt en de linies voor hem erg zwak zijn. Anita & Braafheid missen gewoon de ervaring op internationaal topniveau, zelfde geldt voor Emanuelson, die ik dan nog de beste optie vind na Gio.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dat is ook een Ajacied. Hij is in tegenstelling tot Anita verdedigend kwetsbaar en heeft natuurlijk al geruime tijd niet meer op die positie gespeeld. Ik ben bereid Ajax&Litmanen1 met betrekking tot deze speler het kijken door een Ajax bril te vergeven. Het opstellen van Giovanni van Bronckhorst kan ons ernstig opbreken. Ik ben echter bang dat Bert van Marwijk hem niet gaat inwisselen. Zijn schoonzoon gaat zich ook niet wagen aan een goed advies.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gio moet je niet eens meenemen. Hij laat zich zo gemakkelijk i nde luren leggen door matige voetballers, geen internationaal top niveau. Als Duplan je al alle hoeken van het veld laat zien, wat als je straks tegen Messi, Agüero of Iniesta staat.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Eens met Naomi, maar dat roep ik al een jaar of 2 volgens mij. Helaas is het aantal alternatieven zeer gering. Ik had gehoopt dat Pieters zich sterk zou ontwikkelen maar die speelde gister ook weer dramatisch. Ik zou op dit moment voor Urby gaan.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Heb ik iets gemist? Jij bent toch nog steeds voor Feyenoord?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

speranza schreef:

Heb ik iets gemist? Jij bent toch nog steeds voor Feyenoord?

Zondag zit ik nog steeds in De Kuip hoor .

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Denk dat Gio op het niveau van het WK nog steeds de beste links back is. Kan voetballend gewoon heel veel. Hij komt vast beter tot zijn recht in het NL11 dan bij Feyenoord, waar men nog steeds naar de vorm zoekt en de linies voor hem erg zwak zijn. Anita & Braafheid missen gewoon de ervaring op internationaal topniveau, zelfde geldt voor Emanuelson, die ik dan nog de beste optie vind na Gio.

Ik vind Gio bij Feyenoord niet heel best. Maar goed, zijn EK 2008 was wel erg goed, dat zeker. Ik zou hem ook zeker meenemen maar ik weet niet of ik het aan durf te zien om hem tegen een rappe buitenspeler te zetten. Spelers van Willem II en Utrecht lopen hem er al volledig uit tegenwoordig. Je kan van Anita zeggen wat je wil maar hij heeft meer snelheid en is explosiever. Wel minder ervaring, maar wat zegt dat?

Urby is trouwens geen linksback. Van dat verhaal moeten we echt af. Urby kan niet goed verdedigen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Meeste teams spelen met twee aanvallers, dus met die rappe buitenspelers valt 't volgens mij wel mee in de praktijk.... Denk dat zijn opbouwende kwaliteiten en ervaring daarom zwaarder wegen dan de angst voor die rappe rechtsbuiten. Mocht hij overlopen worden kan je 'm altijd nog wisselen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

speranza schreef:

De verdediging is de zwakke plek van Oranje. Daarom moet Edwin van der Sar worden overgehaald terug te keren in Oranje tijdens het WK volgend jaar.

Het is duidelijk dat je Stekelenburg weinig hebt zien keepen dit seizoen. Hij speelt echt uitstekend. Als ie dit niveau vast weet te houden doet ie weinig onder voor Sar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Je laatste zin slaat uiteraard nergens op. Meestal is het al te laat als je als linksback op een WK wordt overlopen. Dan sta je 1-0 achter. Ik voorkom dat liever.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4555 stemmen

Javier Martina zou in beeld zijn bij Club Brugge. Ik ken de man niet. Kunnen de Nederlanders hem even kort toelichten?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Die rappe buitenspelers komen van het middenveld en draaien Giovanni van Bronckhorst volledig dol. Ik zou hem niet eens meenemen naar Zuid-Afrika. Op het EK 2008 was hij tegen Rusland heel slecht.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Het is duidelijk dat je Stekelenburg weinig hebt zien keepen dit seizoen. Hij speelt echt uitstekend. Als ie dit niveau vast weet te houden doet ie weinig onder voor Sar.

Steek keept misschien wel zijn beste seizoen tot nu toe (over een prima comeback gesproken!), maar wees nou eerlijk, hij tipt nog niet aan Sars normale niveau. Alleen vind ik het nu wel eens tijd worden voor duidelijkheid. Sar moet zeggen of hij wel of niet mee wil. Want Steek heeft het goed gedaan en is toe aan eerlijkheid van zaken.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

speranza schreef:

In de huidige vorm prefereer ik Demy de Zeeuw boven Nigel de Jong als controlerende middenvelder.

Toch is het erg knap hoe de Jong zich weer in de basis heeft geknokt van City. Hij speelt daar ook erg goed. Gerard was tegen Liverpool vrijwel onzichtbaar, vooral dankzij de Jong.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Zelfs Ajax&Litmanen1 zal toefeven dat Stekelenburg met alle pespect nog niet aan van der Sar kan tippen. Terwijl ik dit heb geschreven zie ik dat dit inmiddels al is gebeurd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Martin Van K schreef:

Javier Martina zou in beeld zijn bij Club Brugge. Ik ken de man niet. Kunnen de Nederlanders hem even kort toelichten?

Speler uit jong Ajax die af en toe aanhikte tegen het 1e maar die stap niet kon maken. Is redelijk snel, heeft een behoorlijke techniek en is talentvol. Alleen zijn er bij Ajax beteren op zijn positie. Is wel een pure flankspeler. Ik weet niet of Koster bij Brugge 433 speelt? Zowel, dan is Martina een nuttige toevoeging denk ik. Alhoewel ik me afvraag of de stap van jong Ajax naar de Belgische top niet wat groot is voor zon jongen die de laatste jaren maar niet in het 1e weet te komen, daar waar veel andere talenten dat wel lukte bij Ajax.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

De linksbackpositie is inderdaad een groot probleem.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Steek keept misschien wel zijn beste seizoen tot nu toe (over een prima comeback gesproken!), maar wees nou eerlijk, hij tipt nog niet aan Sars normale niveau. Alleen vind ik het nu wel eens tijd worden voor duidelijkheid. Sar moet zeggen of hij wel of niet mee wil. Want Steek heeft het goed gedaan en is toe aan eerlijkheid van zaken.

Sar is inderdaad wel iets beter, maar zolang Steek zo goed blijft, kun je het menselijk niet maken hem aan de kant te schuiven.

Komt hij in een crisis als vorig jaar, dan heiligt het doel de middelen, maar voorals nog heb je met Steek een van de betere keepers van het toernooi. Vervangen kun je dan in mijn optiek niet maken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Zelfs Ajax&Litmanen1 zal toefeven dat Stekelenburg met alle pespect nog niet aan van der Sar kan tippen. Terwijl ik dit heb geschreven zie ik dat dit inmiddels al is gebeurd.

Uiteraard, maar dat is ook makkelijk. Sar is niet voor niets nog gekozen tot beste keeper in de CL van vorig seizoen. Zijn niveau is wereldklasse en dat van Steek nog niet. Maar dat kan wel komen, want ik vind Maarten echt een topper in spee.

Ik zou overigens ook kiezen voor van Bommel met de Zeeuw als controleurs. De Zeeuw voetbalt veel meer naar voren toe, wat het spel van Oranje goed zou doen. De Jong speelt meer op zeker.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Toch is het erg knap hoe de Jong zich weer in de basis heeft geknokt van City. Hij speelt daar ook erg goed. Gerard was tegen Liverpool vrijwel onzichtbaar, vooral dankzij de Jong.

Het zal afhangen van de vorm van de dag en de tegenstander wie Bert van Marwijk naast zijn onomstreden schoonzoon als controlerende middenvelder zal opstellen. Op geen enkele positie is de keuze zo moeilijk als op deze.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je laatste zin slaat uiteraard nergens op. Meestal is het al te laat als je als linksback op een WK wordt overlopen. Dan sta je 1-0 achter. Ik voorkom dat liever.

Nederland probeert altijd dwingend en aanvallend te spelen, als de links back overlopen wordt ligt dat niet enkel aan de links back, maar dan draait het hele team minder dan de tegenstander. Daar ga je niet op voorhand vanuit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Sar is inderdaad wel iets beter, maar zolang Steek zo goed blijft, kun je het menselijk niet maken hem aan de kant te schuiven.

Vind ik serieus onzin. Een WK is voor mij geen plek voor sentimenten. Daar moet je max. presteren. En met Sar is de kans op succes net iets groter nog als met Steek. Dan kies ik gewoon voor Sar, hoe behoorlijk Steek het nu ook doet. Maar op een eindronde moet je gewoon pieken en winnen ten koste van alles.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zou overigens ook kiezen voor van Bommel met de Zeeuw als controleurs. De Zeeuw voetbalt veel meer naar voren toe, wat het spel van Oranje goed zou doen. De Jong speelt meer op zeker.

Dat op zeker spelen hebben we volgens mij meer nodig dan nog meer aanvallende impulsen. (Moet ook oppassen dat Gio niet overlopen wordt. )

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Stekelenburg zal nooit zo goed worden als v/d Sar en dat weet iedereen die voetbal kijkt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Stekelenburg zal nooit zo goed worden als v/d Sar en dat weet iedereen die voetbal kijkt.

Ben blij dat jij de carriere van iemand voor de komende 10 jaar al met 1 regel hebt gepland. Heel knap dat je dat kan.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Hiermee geef je een extra reden om Giovanni van Bronckhorst (ik weiger deze naam af te korten) thuis te laten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.