- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik kijk wel alleen pas als ik feeling met 1 van de 2 clubs heb. Ik moet wel altijd een favoriet hebben. Maar goed, dat is meestal makkelijk. Ik ben voor de ploeg die tegen een ploeg uit Italie, Portugal of Duitsland speelt 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ongelofelijk, erg knap hoor van Sporting.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Walgelijk klote Sporting elke keer weer 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ongelofelijk, erg knap hoor van Sporting.
Tja, geluk dwing e af zeggen ze. Maar ze maken zich hiermee bij mij bijna zo populair dat ik ze daar een klein Tjernobiyl rampje toewenst.... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is wel een kwaliteit, gelukkig kon Feyenoord er dit jaar wel winnen
. Ik begrijp je verwensing dan ook wel (;)) al heb ik wel een zwak voor Sporting. Vooral door Miguel Veloso en Joao Moutinho, echt het type spelers waar ik warm voor loop.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nou, ik kan die club niet uitstaan. Alhoewel ik wel zeg dat was ze flikken niet steeds pech genoemd kan worden door onze clubs. Tot het affluiten verdedigen hoort ook bij het vak profvoetballer zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb niks gezien (want, lieve mensen, het was de finale van Expeditie Robinson!) maar PSV is natuurlijk de leukst voetballende club van Nederland. Dat geef ik als Friese Groninger met Sparta-hart grif toe.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nou, ik kan die club niet uitstaan. Alhoewel ik wel zeg dat was ze flikken niet steeds pech genoemd kan worden door onze clubs. Tot het affluiten verdedigen hoort ook bij het vak profvoetballer zijn.
Vandaag was het zeker geen pech te noemen. De druk was het laatste half uur toch wel enorm. Het was gewoon wachten op de gelijkmaker. Wel enorm zuur dat ie opnieuw pas weer na de 90ste minuut komt, maar het was eerlijk gezegd meer dan verdiend.
Ik heb dan meer moeite met het weggeven van de 2-3 tegen Hertha vorige wedstrijd. Niks aan de hand die wedstrijd en dan nog even in de 93ste minutt met zijn alleen naar voren rennen om vervolgens in de counter het deksel op de neus te krijgen. Als ze daar wat slimmer waren geweest, waren ze nu gewoon geplaatst geweest dankzij de knappe 1-1 in Lissabon.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb niks gezien (want, lieve mensen, het was de finale van Expeditie Robinson!) maar PSV is natuurlijk de leukst voetballende club van Nederland. Dat geef ik als Friese Groninger met Sparta-hart grif toe.
Daar had je vandaag zeker en vast een andere mening over gehad. Wat een slaapverwekkende toestand. (Dat los van het feit dat ik me afvraag of je bv Ajax-Heerenveen wel volledig hebt gezien, want dat was toch wel een stuk aantrekkelijker dan welke wedstrijd van PSV dan ook).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja, PSV wint Europees pas in de 93e minuut, Ajax als er een mannetje of wat van de tegenpartij zijn weggestuurd. Ik ben alvast blij dat ze allebei door zijn.
Maar PSV speelt wel met 6 aanvallende mensen in het team, alleen dat al vind ik een compliment waard. Doet geen team in Nederland (of zelfs Europa?) ze na.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Zowel tegen Timisoara als tegen Dinamo stond Ajax met 11 tegen 11 al voor en hadden ze veruit het beste van het spel.
Verder is 6 aanvallend ingestelde spelers ook niet helemaal waar. 3 aanvallers + Bakkal(=Aisatti), Engelaar(=Enoh) en Affelay(=De Zeeuw).
Engelaar speelt voor een groot gedeelte als controleur en Affelay speelt (behalve tegen de kleintjes) toch behoorlijk van achter uit.
Ik zou dus eerder zeggen 4 1/2 aanvallend ingestelde spelers, net zoals Ajax.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach ja, PSV wint Europees pas in de 93e minuut, Ajax als er een mannetje of wat van de tegenpartij zijn weggestuurd. Ik ben alvast blij dat ze allebei door zijn.
Maar PSV speelt wel met 6 aanvallende mensen in het team, alleen dat al vind ik een compliment waard. Doet geen team in Nederland (of zelfs Europa?) ze na.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk wel om met hoeveel mensen je voor de bal speelt, bij Ajax zijn dat er meer dan bij PSV. Dat mag je komend weekend weer natellen.
Ajax zet ook dieper druk op de helft van de tegenstander, terwijl andere Nederlandse ploegen verder terugzakken (tot eigen helft).
Ik heb trouwens de wedstrijd vanavond niet gezien, maar in de competitie maakt PSV wel indruk, ik vind ze bijzonder goed spelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik ga echt niet elk potje van beide teams kijken (by God zeg, alsjeblieft niet), maar als ik wat kijk zie ik bij PSV een aanvallende intentie van het complete team, en bij Ajax de betere individuele aanvallers.
Ik vind Affelay, Engelaar en Bakkal overigens nadrukkelijk aanvallender klinken dan Enoh, De Zeeuw en Gabri, maar dit terzijde. Beide teams spelen in de competie natuurlijk op de aanval, het is te zien in het aantal doelpunten (45 om 40 als ik me niet vergis).
Ik geniet gewoon van zoveel aanvalslust, de enige ploeg die ik vrijwel altijd kijk (Oranje dus) speelt met 1 spits, een hoop brekers en 6 verdedigers dus alles wat daar vanaf wijkt heeft mijn zegen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Onzin natuurlijk.. Ajax is zo vaak doorgekomen en heeft ook 2 penalties gekregen, terecht.. dat maistro Suarez die dan om zeep helpt, tsja.. voetbal he? Penaltysyndroom is kennlijk niet typisch Nederlands. Maar om PSV aanvallender of aantrekkelijker te noemen dan hoe Ajax speelt, dan moet je of een anti-bril ophebben of een pro-bril.. een tussenweg is er simpelweg niet 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dan ben je niet meer te helpen.. 010 fanatic..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mooi moment ook gister bij de persconferentie bij de terugkomst van Iverson bij de Sixers. Eén van de betere guards van de laatste 10 jaar, met een waar Sixers hart, een enfant terrible maar dan getraded worden door je grote liefde doet pijn. Mooie zelfreflectie, zeer oprecht en mooi om te zien hoe diep clubliefde kan zitten bij een topspeler en hoeveel pijn het doet en destructief het is als je club je in de steeklaat (ook wel te zien aan het contrast tussen zijn prestaties als Sixer en als non Sixer). Dit zie je zelden nog in de sportwereld. Het kippenvel sportmoment van 2009. Toch nog meer respect gekregen voor deze geweldige sportman.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ik moest wel ontzettend lachen om de 1-0 van PSV. Mooie traditie lijkt dat te gaan worden, wedstrijden winnen met 1-0. Vooral het gehuil hier is naderhand hilarisch. Alsof je zoveel anders kan tegen 11 schoppende verdedigers.
Mooie statistieken ook. Wat waren ze ook alweer precies? 32 wedstrijden ongeslagen, 26 keer winst, 6 keer gelijk en 73 doelpunten? Dat doen weinig clubs PSV na.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg knappe statistieken inderdaad en het is gewoon een kwaliteit dat constant 1-0 winnen. Weinig gehuil hier, er wordt alleen geconstateerd dat de amusementswaarde 0,0 is, en dat is helaas zo. 11 schoppende verdedigers? Best een voetballende ploeg dat Sparta Praha en tegen een fysieke ploeg kan je dan toch wel met aanvallend combinatievoetbal kapot spelen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
In Praag voetbalden ze wel, in Eindhoven hebben ze die intentie nooit gehad.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ach, ik vind alle clubs behalve Feyenoord saai..... Denk dat het dus vooral met vooral met voorkeur en betrokkenheid te maken heeft.
Waarheid als een koe.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik ga echt niet elk potje van beide teams kijken (by God zeg, alsjeblieft niet), maar als ik wat kijk zie ik bij PSV een aanvallende intentie van het complete team, en bij Ajax de betere individuele aanvallers.
Dan kun je er dus niet over oordelen en heb je de laatste weken te weinig gezien.
Ajax is de laatste weken (op Twente na) echt een stuk beter gaan voetballen. Waarschijnlijk omdat Jol mensen vertrouwen geeft en Pantelic met de week beter wordt.
Ik vind Affelay, Engelaar en Bakkal overigens nadrukkelijk aanvallender klinken dan Enoh, De Zeeuw en Gabri, maar dit terzijde.
Dat mag jij vinden. Feit is dat het tactisch vrijwel identiek wordt ingevuld op beide middenvelden. Tegen zwakke tegenstanders Aisatti/De Zeeuw en Bakkal/Affelay zeer aanvallend.
Tegen sterkere tegenstanders spelen zowel De Zeeuw als Affelay duidelijk meer van achteruit en kiezen meer hun momenten om voorin op te duiken.
Beide teams spelen in de competie natuurlijk op de aanval, het is te zien in het aantal doelpunten (45 om 40 als ik me niet vergis).
Herstel: 50 om 40. Da's dus 25% meer. Misschien wel de beste statistiek waaruit blijkt dat PSV op zijn zachtst gezegd niet aanvallender speelt dan Ajax (zeker als je daar ook nogeens het aantal doeplogingen bij zou halen).
En nog even voor Boordappel: Je zal mij een 1-0 overwinning als vandaag nooit horen veroordelen. 3 punten, overwinteren en groepswinnaar en dat met nog een wedstrijd te gaan is gewoon prima. (al kwamen de interviews van de spelers wel wat kolderiek over met hun "vol voor de winst", maar who cares!)
PSV heeft met al die 1-0 etjes een geweldige kracht. Een kwaliteit waar je weleens kampioen mee zou kunnen worden, wat meer dan eens gebleken is de afgelopen 20 jaar.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Overigens die Affelay wordt echt veel te goed voor PSV. Met afstand de beste voetballer die er op dit moment rondloopt bij PSV en een serieuze optie voor een basisplaats aan het worden in het Nederlands Elftal wat mij betreft. Ongekend hoe makkelijk die wegdraait en het spel weet te verleggen. Had vooraf een beetje mijn twijfels over deze positie maar pakt uitstekend uit.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wie zou je er uithalen voor Affelay dan?
Ik zou zelf graag De Zeeuw in het Nederlands Elftal zien, waarschijnlijk om de zelfde reden waarom jij als PSV-er Affelay er in wilt hebben.
Ik zou aleen niet weten wie ik er uit zou halen. Zowel De Jong als van Bommel hebben hun waarde voor het Nederlands elftal meer dan bewezen en ik denk dat van Marwijk niet snel van dit systeem zal afwijken.
Als aanvallende middenvelder is Sneijder toch wel een stuk verder dan Affelay en De Zeeuw, dus het is best wel een lastig verhaal.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
In de huidige vorm prefereer ik Demy de Zeeuw boven Nigel de Jong als controlerende middenvelder. De Ajacied beschikt bovendien over geweldige opbouwende kwaliteiten. Mark van Bommel is onomstreden als controlerende middenvelder. Daarvoor zie ik graag van links naar rechts Arjen Robben, Wesley Sneijder en Ibrahim Afellay. Als bewegende centrumspits is een zeer goed uitgeruste Robin van Persie een absolute must om kans te maken op de wereldtitel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ja ik ben een fervent hater van Sneijder die bovendien van mening is dat hoewel hij fantastisch kan voetballen meer kwaad dan goed doet de laatste maanden in het Nederlands elftal. Ik zou dan ook geen enkel probleem hebben met een voorhoede van.
Elia Van Persie Robben
Affelay
Wat betreft die verdedigende positie wordt het inderdaad lastig omdat Van Marwijk daar brekers wil en geen voetballers. Dan haakt Affelay af. De Zeeuw zou wel in plaats van Nigel kunnen spelen wat mij betreft.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De verdediging is de zwakke plek van Oranje. Daarom moet Edwin van der Sar worden overgehaald terug te keren in Oranje tijdens het WK volgend jaar. Daarvoor komen van links naar rechts Giovanni van Bronckhorst, Joris Mathijsen, André Ooijer en Grégory van der Wiel. Bert van Marwijk heeft in de recente oefeninterlands nagelaten met andere opties, zoals Hedwiges Maduro en Eson Braafheid te experimenteren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha, las in de krant vanmorgen dat men in Zuid Afrika woensdag de WK loting had geoefend met Charlize Theron, de bekende Zuid Afrikaanse actrice, die vanavond de balletjes zal pakken. Riep ze bij het laatste land ''Ierland''! 
Werd niet gewaardeerd door de Fifa crew hehe.
Heb er zin in. Vanavond @18.00.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De verdediging is de zwakke plek van Oranje. Daarom moet Edwin van der Sar worden overgehaald terug te keren in Oranje tijdens het WK volgend jaar. Daarvoor komen van links naar rechts Giovanni van Bronckhorst, Joris Mathijsen, André Ooijer en Grégory van der Wiel. Bert van Marwijk heeft in de recente oefeninterlands nagelaten met andere opties, zoals Hedwiges Maduro en Eson Braagheid te experimenteren.
Eson Braagheid? 
Ik zou trouwens Ooijer vervangen door Heitinga. En Gio is een twijfel aan het worden, maar momenteel is er weinig kwaliteit op links. Ik vind Anita daar nu goed spelen, maar komend WK komt voor hem wel te snel.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Overigens die Affelay wordt echt veel te goed voor PSV. Met afstand de beste voetballer die er op dit moment rondloopt bij PSV en een serieuze optie voor een basisplaats aan het worden in het Nederlands Elftal wat mij betreft. Ongekend hoe makkelijk die wegdraait en het spel weet te verleggen. Had vooraf een beetje mijn twijfels over deze positie maar pakt uitstekend uit.
Uitstekende speler inderdaad, maar ik vind het nog altijd een grote zwakte van hem dat hij weinig scoort. Pas weer 3x dit seizoen geloof ik. Afellay, het zon goed schot en zoveel diepgang zou per seizoen zeker 10-15x moeten kunnen scoren. Dat is hem geloof ik pas alleen vorig jaar eens gelukt. Maar verder wel een zeer intelligente en goede speler, al vind ik hem een vervelend joch.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.