• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.244 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Waar haal je dat nou weer vandaan? Maar als jij de discussie begint met slaat nergens op, terwijl je hele bewering over 2 doelmannen waar je volgens mij amper wat van hebt gezien nergens op is gestoeld, wat verwacht je dan dat ik ga zeggen?

Ik ben ook Nederlander en vind v/d Sar heel goed inmiddels, maar ga niet blind beweren uit een soort chauvinisme dat het de beste keeper allertijden is, dat is gewoon onzin. Er waren betere, waaronder Pfaff. Volgens mij zijn vele voetbalkenners het daar wel over eens hoor

1) ik heb v/d Sar nooit de beste keeper allertijden genoemd (wel misschien van Nederland)

2) jij haalt die rare Belgen er ineens bij. De discussie ging over het verschil tussen Stekelenburg en v/d Sar. En dan ga je mij aanvallen over het feit dat ik niets van heel die Belgen heb gezien, zonder dat jij daar enig benul van hebt.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nou, dat vind ik wel meevallen met Sar. Was bij Ajax gewoon wereldklasse en heeft op elk toernooi goed gekeept. Vanaf 2004 viel hij alleen veel meer op omdat de sterke achterhoede van wereldklasse weg was en Sar veel meer te doen had. Hij stopte bv in 2000 ook tegen Italie 1 penalty en was bv in 1998 tegen Argentinie en Brazilie bepalend. Ik denk dat er weinig keepers zijn die zolang als vd Sar aan de top spelen en ook top blijven. Ferguson zei al vaker dat zijn grootste fout was dat hij Sar niet meteen had gehaald nadat Schmeichel stopte bij united.

En je stukje over Belgie klopt ook niet. Belgie was eind jaren 80 gewoon een uitstekend voetballend land met spelers als Gerets etc.

Ik vond hem toen nog erg wisselvallig. Pas vanaf de jaren 00 en inderdaad in 2004 kon ie niet meer stuk.

En zo goed voetballend waren die Belgen nu ook weer niet, Ceulemans, Verkauteren en Gerets waren inderdaad stevige kerels die wel wat tegenstanders onder het gras konden lopen, maar de Sovjet-Unie was minstens 10x zo goed, maar België had Pfaff, en die stopte alles!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Het hoogtepunt van de loopbaan van Pfaff was het WK 1986. Je kunt als extra motivatie voor de grootsheid van Pfaff in vergelijking met van der Sar toch niet beweren dat België toen geen sterke veldspelers had?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

1) ik heb v/d Sar nooit de beste keeper allertijden genoemd (wel misschien van Nederland)

2) jij haalt die rare Belgen er ineens bij. De discussie ging over het verschil tussen Stekelenburg en v/d Sar. En dan ga je mij aanvallen over het feit dat ik niets van heel die Belgen heb gezien, zonder dat jij daar enig benul van hebt.

Ik noemde Pfaff en Preud'homme alleen maar om te illustreren dat V/d Sar best kan worden opgevolgd door een andere topper.. en Maarten is ook al jaren goed bezig, wie weet? Keepers hoeven er niet meteen te staan als ze 25 zijn, die groeien wat trager door

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Het hoogtepunt van de loopbaan van Pfaff was het WK 1986. Je kunt als extra motivatie voor de grootsheid van Pfaff in vergelijking met van der Sar toch niet beweren dat België toen geen sterke veldspelers had?

Ze hadden toch echt geen Bergkamp, broertjes de Boer, Kluivert, Overmars, Jonk en later Van Persie, v/d Vaart of Sneijder hoor. Het was gewoon een fysiek sterke ploeg, maar geen echte uitblinkers op de doelman na. Kijk ook maar naar de carrières van die overige Belgen, volgens mij is Gerets de enige die in dienst van PSV ook nog wat heeft gepresteerd, verder niet veel.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Maarten is inmiddels al 27 en heeft eigenlijk nergens de sporen om net zo goed te worden als v/d Sar.

Ik was een fan van Preudhomme destijds, net als Vitor Baía in zijn beste tijd. Pfaff ken ik alleen van beelden. Jij waarschijnlijk ook - weliswaar live. Ik kan er ook niets aan doen dat ik niet zo oud ben als jij.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ze hadden toch echt geen Bergkamp, broertjes de Boer, Kluivert, Overmars, Jonk en later Van Persie, v/d Vaart of Sneijder hoor. Het was gewoon een fysiek sterke ploeg, maar geen echte uitblinkers op de doelman na. Kijk ook maar naar de carrières van die overige Belgen, volgens mij is Gerets de enige die in dienst van PSV ook nog wat heeft gepresteerd, verder niet veel.

Je praat alleen maar over dat ene WK, die van 1986. Ik kan je ook Griekenland 2004 noemen. Matig team, maar wel stabiel en met een goede achterhoede en keeper. Is Nikopolidis plots ook een Europese topkeeper?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

V/d Sar heeft inderdaad wel wat meer goede toernooitjes gekeept dan 1. En in 4 CL-finales gestaan.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je praat alleen maar over dat ene WK, die van 1986. Ik kan je ook Griekenland 2004 noemen. Matig team, maar wel stabiel en met een goede achterhoede en keeper. Is Nikopolidis plots ook een Europese topkeeper?

Moet ik over Bayern beginnen dan.. was Pfaff even ongepasseerd. Wat wil je nou man? Zoek zijn naam eens op op google, misschien raak je dan overtuigd dat Pfaff een topper was?

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dit is natuurlijk onzin, Net alsof Pfaff en Preudh'homme 1 toernooi goed waren.. En Griekenland heeft niet gewonnen door de doelman of zo.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Moet ik over Bayern beginnen dan.. was Pfaff even ongepasseerd. Wat wil je nou man? Zoek zijn naam eens op op google, misschien raak je dan overtuigd dat Pfaff een topper was?

Ik heb nooit ontkent dat 1 van de 2 Belgen geen topper was. Jij noemt ze alleen stabieler dan vd Sar en dat spreek ik tegen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb nooit ontkent dat 1 van de 2 Belgen geen topper was. Jij noemt ze alleen stabieler dan vd Sar en dat spreek ik tegen.

Op basis waarvan dan? Een toernooi, 4 toernooien? Prijzen? Kan je daar nou echt uit afleiden hoe een keeper keepte?

Ik heb zowel Pfaff vaak zien spelen en nu v/d Sar met regelmaat ook. Ik vond Pfaff gewoon nog stabieler. That's all.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

orbit schreef:

Ik heb zowel Pfaff vaak zien spelen en nu v/d Sar met regelmaat ook. Ik vond Pfaff gewoon nog stabieler. That's all.

Kijk, dat kan. Maar om dan maar meteen met een discussie te stoppen, omdat ik daar anders over denk. Dat is op zijn lichtst gezegd een beetje raar.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

orbit schreef:

Ik vond hem toen nog erg wisselvallig. Pas vanaf de jaren 00 en inderdaad in 2004 kon ie niet meer stuk.

Dat ben ik echt totaal niet met je eens. Vanaf het moment dat Menzo die bal in zijn eigen doel sloeg tegen Auxerre was van der Sar een verademing. In het begin alleen voetballend nog wat onwennig, maar tijdens de grote periode in de jaren negentig heeft van der Sar vrijwel geen fout gemaakt (en ik heb alle thuiswedstrijden van van der Sar in Ajax 1 live gezien).

Om de vergelijking met Preud'homme en Pfaff nog maar eens door te zetten: Dat waren allebei erg goeie keepers. Maar het toonde ook meer omdat van der Sar soberder was en vooral positioneel zo uitblonk. Hierdoor hoefde ie veel minder vaak gestrekt dan andere keepers. Hij heeft alleen bij Juventus een mindere periode gehad.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kijk, dat kan. Maar om dan maar meteen met een discussie te stoppen, omdat ik daar anders over denk. Dat is op zijn lichtst gezegd een beetje raar.

Nee, het is raar om op basis van niks te zeggen dat het nergens op slaat. Dat is arrogantie. Iets waarvan rotterdammertjes altijd meteen als de kippen bij zijn om daarbij naar de hoofdstad te wijzen

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Dat ben ik echt totaal niet met je eens. Vanaf het moment dat Menzo die bal in zijn eigen doel sloeg tegen Auxerre was van der Sar een verademing. In het begin alleen voetballend nog wat onwennig, maar tijdens de grote periode in de jaren negentig heeft van der Sar vrijwel geen fout gemaakt (en ik heb alle thuiswedstrijden van van der Sar in Ajax 1 live gezien).

Om de vergelijking met Preud'homme en Pfaff nog maar eens door te zetten: Dat waren allebei erg goeie keepers. Maar het toonde ook meer omdat van der Sar soberder was en vooral positioneel zo uitblonk. Hierdoor hoefde ie veel minder vaak gestrekt dan andere keepers. Hij heeft alleen bij Juventus een mindere periode gehad.

Nouja, het opent allemaal wel stof tot een leuke nieuwe quizvraag: wie was de beste keeper ooit? Of de minst gepasseerde keeper ooit? V/d Sar alvast niet in de NL competitie, en al helemaal niet in de Premier League..

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Van der Sar was beslissend in een door Manchester United gewonnen Champions League finale met strafschoppen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Nouja, het opent allemaal wel stof tot een leuke nieuwe quiz: wie was de beste keeper ooit? Of de minst gepasseerde keeper ooit? V/d Sar alvast niet in de NL competitie, en al helemaal niet in de Premier League..

Voor mij is van der Sar de beste keeper die ik ooit aan het werk zag. Over mannen als Banks, Yashev en de Zwarte Panter kan ik niet oordelen. Verder vond ik Zoff wel één van de beteren, al ken ik die ook pas van zijn latere periode.

Statistieken is natuurlijk altijd tricky. Ik denk dat Sar zeker bij de keepers zit met het minste tegentreffers per eredivisie wedstrijd, al ken ik de statistiek niet uit mijn hoofd.

Premier League is niet helemaal eerlijk, omdat daar de laatste 5 tot 10 jaar de allerbeste aanvallers ter wereld in spelen en dat in het verleden niet altijd het geval was.

Volgens mij heeft van der Sar trouwens zowel bij Ajax als bij Manchester wel de langste periode zonder tegengoal in de clubhistorie op zijn naam staan. Dat zegt toch ook wel iets.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Hmm, als ik de IFFHS moet geloven hoort v/d Sar niet eens tot de beste keeper van een jaar IFFHS World's Best Goalkeeper - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Wel Kahn 3 keer..

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Aan dat lijstje te zien hebben ze daar weinig verstand van keepers.

Kahn, Zenga en Chilavert waren aardige keepers, maar niet zo goed om 3x de beste ter wereld te zijn. Om van clown Barthez en Köpke maar te zwijgen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

In de PL wordt Petr Cech al heel erg lang als beste goalie beschouwd trouwens.. Schmeichel als beste van het afgelopen decennium, dat lijkt me wel terecht, dat was ook een beest!

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Schmeichel en Kahn waren idd wel buitencategorie. Buffon ook wel heel erg goed.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind Cech helemaal geen bijzondere keeper. Vind keepers als Sar en Reina een stuk beter. Cech is sinds die hoofdblessure wel minder dan voorheen.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Reina mag iig de schoenen van Cech niet eens strikken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Denk dat Reina het een stuk moeilijker heeft dan Cech. Reine heeft geen beesten als Terry, Alex en Carvalho voor zich.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Tja, dat is altijd een lastig punt. Misschien dat v d Sar ook nooit zo vaak de nul had gehouden en gewonnen had als hij bij NEC of Hull City had gespeeld ipv Ajax en Man Utd. .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Niet te vergelijken. Overigens heeft Sar jaren bij Fulham gekeept waar hij ook tot de allerbeste keepers uit de PL behoorde.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Nou, daar vond ik hem dus helemaal niet opvallend. Evenals bij Juve.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Bij Juve was ie inderdaad niet best, maar bij Fullham natuurlijk wel. Als dat niet het geval was geweest had Manchester zich natuurlijk nooit gemeld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Grappig, aangezien hij van Fulham naar Man Utd is getransfereerd. Ik heb eens Arsenal-Fulham in die tijd gezien. Weergaloos. Fulham ging met 0-0 naar huis daar waar 7-0 verdiend was. Sar stopte namens Fulham ook eens 2 penalty's in 1 duel. En zo zijn er wel meer dingen.

Bij Juventus was het anders. Zijn start was geloof ik sterk, het vervolg wat minder en toen ging Juve al shoppen. Ze hadden geluk dat ze Buffon kregen, anders hadden ze er vast nog spijt van gekregen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.