• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.995 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.255 gebruikers
  • 9.388.968 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Nederland, Japan, Uruguay, Frankrijk lijkt me wel wat. En dan ben ik natuurlijk voor Japan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Volg jij al 15 jaar geen voetbal meer?

Mag blij zijn als je met een makkelijke 2-0 van die landen wint.

Welnee. 2-0 tegen dat soort semi-profs zou toch een aanfluiting zijn?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Buiten het feit of het prettig is dat we in pot 1 zitten is het wel meer dan verdiend. Oranje is nr 3 vd wereld, is al een eeuwigheid ongeslagen, is op alle eindtoernooien geweest de laatste jaren en men de wk kwalificatiegroep met de maximale aantal punten.

Maar ergens is het wel jammer. Nederland-Spanje of Nederland-Engeland is wel mooier dan pakweg NL-Slovenie. Maar de kansen dat we de groep overleven nemen nu wel toe. Of je moet Portugal ofzo loten. Dan heb je nog geen voordeel van groep 1 zijnde.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Buiten het feit of het prettig is dat we in pot 1 zitten is het wel meer dan verdiend. Oranje is nr 3 vd wereld, is al een eeuwigheid ongeslagen, is op alle eindtoernooien geweest de laatste jaren en men de wk kwalificatiegroep met de maximale aantal punten.

Dat was toch juist helemaal niet relevant? het ging toch om prestaties op EK en WK's?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wat wel belachelijk is is dat de FIFA nu pas bekend maakt hoe ze gaan loten en hoe de potindeling is. Dat had natuurlijk twee jaar geleden al duidelijk moeten zijn, toen de kwalificatie begon.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat was toch juist helemaal niet relevant? het ging toch om prestaties op EK en WK's?

Nu zijn we beoordeeld op de plek op de FIfa ranglijst en die plek krijg je door goed te presteren, Dus kwalificatieduels winnen, einderonde duels winnen etc. Gewoon terecht dit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Welnee. 2-0 tegen dat soort semi-profs zou toch een aanfluiting zijn?

Wat mij betreft niet. Geen enkel land wint al zijn potjes met (meer dan) 2-0 in de kwalificatie ronde.... Dus omdat te verwachten op een WK getuigd van weinig realiteitszin.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nu zijn we beoordeeld op de plek op de FIfa ranglijst .

Dat snap ik, maar oorspronkelijk was dat geloof ik helemaal niet relevant.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat snap ik, maar oorspronkelijk was dat geloof ik helemaal niet relevant.

Nee, klopt. En dus zeg ik nu dat het heel terecht is dat de Fifa die beoordelingscriteria veranderd heeft.

Dat wij WK 2002 misten mag geen invloed hebben op onze positie op het WK 8 jaar later. Had anders desnoods de laatste WK en EK eindronde gepakt.

Maar de Fifa ranglijst vind ik veel eerlijker. Daar sta je waar je hoort.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar de Fifa ranglijst vind ik veel eerlijker. Daar sta je waar je hoort.

Die ranglijst lijkt me niet echt goed, Nederland staat zo hoog omdat ze in een extreem makkelijke poul zaten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Die ranglijst lijkt me niet echt goed, Nederland staat zo hoog omdat ze in een extreem makkelijke poul zaten.

Nee, NL stond al zo hoog voordat ze die groep zelfs toegewezen kregen. Die ranglijst is niet van 1 kwalificatietoernooi maar over vele jaren. Oranje speelde ook op EK 2004, WK 2006, EK 2008 en won daar ook potjes. En net of we het meerendeel van de duels niet hadden gewonnen als er nog een topland bijgezeten had. Dan had je max 2x verloren misschien. Net of Spanje, Engeland en Italie alleen maar niveau Brazilie als tegenstand kregen. Daar zaten ook easy landen in. Die zitten namelijk in elke groep.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Misschien wel mooi om dit filmpje nog eens te posten na aanleiding van de dood van Ramses Shaffy. Prachtig filmpje! Prachtig ook hoe zelfs buitenlandse jongens als Zlatan, Pienaar en O'Brien zelfs het lied mee zingen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat is daar prachtig aan? Nogal amateuristisch eigenlijk. Heb zelf ook niets met Shaffy, misschien is dat het.... Doe dus ook niet mee aan de hype.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Man, moet je nu echt de hele dag zitten zeiken op alles? Gewoon een grappig filmpje met ook nog eens mooie beelden...mits je natuurlijk naar mooie beelden van Ajax wil kijken. Luister de tekst erbij en je ziet dat de beelden matchen met de tekst. Zucht.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tja, als we hier allemaal "gewoon een grappig filmpje" gaan posten wordt het vast erg gezellig...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, Shaffy gaat natuurlijk ook regelmatig dood he...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

O, en wat heeft zijn dood in een Studio Sport topic te zoeken? Hype

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dit is bijvoorbeeld echt briljant:

Uitzending 18-05-1999 | Welkom op Barend en Van Dorp.nl - barendenvandorp.nl

Ennuh Jan Mulder en George Boateng zitten erin dusseh...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nou, je zou voor de gein eens gewoon het filmpje kunnen kijken voor je met je domme gezwets komt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Dit is bijvoorbeeld echt briljant:

Uitzending 18-05-1999 | Welkom op Barend en Van Dorp.nl - barendenvandorp.nl

Ennuh Jan Mulder en George Boateng zitten erin dusseh...

Jammer dat sommige lieden altijd meteen iets goed bedoeld van een ander meteen weer de grond in willen boren. Het tekent zulke mensen wel he.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die uitzending was ik toevallig net aan het kijken en heeft meer met voetbal te maken dan jouw filmpje hoor... Wel minder met Ajax inderdaad

Bovendien buitengemeen interessante materie!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het zal wel. Jammer dat je weer zo moet doen. Maargoed, het went.

Ik vond de link met een voetbalclub dat een Shaffy liedje zingt posten een dag na de dood van de man boeiend genoeg ieder geval.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Na, und? Ik vind een oude aflevering van BvD met Jan Mulder uiteraard en als gast Boateng en nieuws over VdSar (hij gaat naar Engeland!) leuk en boeiend. Ook nav wat er allemaal (OT) achterweg komt.

Dus jouw clippie mag wel maar mijn linkje niet? Leg nou eens uit dan? Ik boor niks de grond in. Je kon wel een slecht geweten hebben...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Op het 1-na-laatste W.K. was Nederland er niet eens bij. Het gaat toch om de prestaties van de laatste toernooien? Daar heeft Frankrijk het een stuk beter gedaan.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Man, moet je nu echt de hele dag zitten zeiken op alles? Gewoon een grappig filmpje met ook nog eens mooie beelden...mits je natuurlijk naar mooie beelden van Ajax wil kijken. Luister de tekst erbij en je ziet dat de beelden matchen met de tekst. Zucht.

Ik - en meerdere hier - houden niet van ajaxbeelden.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

lol.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou vooruit : Voor Ramses....

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Stelletje kinders hier...

Blijft een mooi filmpje A&L...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Goh, een keer raden voor welke club jij bent.....

"t moge toch wel duidelijk zijn dat hier de door de grachtengordel gehype dood van Ramses enkel wordt aangegrepen om wat vervelende Ajaxcieden te laten zien....

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Op het 1-na-laatste W.K. was Nederland er niet eens bij. Het gaat toch om de prestaties van de laatste toernooien?

Daar ging het in eerste instantie wel om, wat natuurlijk een twijfelachtige redenatie is. Lekker dit team afrekenen op foute gemaakt door een compleet ander team acht jaar terug.

Die FIFA ranglijst neemt ook wel de uitslagen van vorige teams mee, maar daar kan je door veel te winnen tenminste nog wat verandering in brengen. Géén enkel punt verspelen in de kwalificatieronde was zelfs niet genoeg om in pot 1 te komen met die oude redenatie, dát vind ik dus simpelweg absurd, en gelukkig zag de FIFA dat ook op tijd in.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.