- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Menzo hoorde in zijn tijd echt tot de topkeepers van Nederland.
Dat kun je ook zeggen van niet onaardige B-keepers als Waterreus, Snelders, Hiele of Fred Grim. Die ik overigens allemaal hoger inschaal.
Dat Cruyff veel belang hechtte aan een keeper is natuurlijk een gotspe. Hij vroeg, na een paar borrels, zijn schoonzoon eens op een verjaardagpartijtje om wat keepershandschoenen aan te doen. Ze pasten. Volgende wedstrijd stond-ie in de basis.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ben dolblij dat Seedorf niet meegaat. Die zal nooit de rol krijgen die hij bij Milaan krijgt en dan blijft het gewoon een zeer irritante en traag ogende speler die het dan moet hebben van zijn steekpasjes en buitenkantjes voet. Denk dat van mijn generatie ik mij het meeste heb gestoord aan Seedorf altijd met dat pedante drafje van hem en gemiste penalties als het er echt om ging.
JA! Buitenkantjes voet, het strelen van de bal. De essentie van voetbal. En dan dat sukkeldrafje, wat een heerlijkheid. Man, ik mis hem nu al 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
De Seedorf van nu (al een jaar of 3 a 4) is een heel andere speler dan de Seedorf in de tijd toen hij die penalties mistte. Hij is veel completer geworden, kan nu het spel écht verdelen en leidt veel minder balverlies. Ik vond het destijds ook een afschuwelijke speler (Mister Balverlies), maar nu is hij een prima speler. Ik denk niet dat je hem nu nog mee moet nemen voor het W.K. Daarnaast heeft Nederland een prima middenveld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk moet je hem meenemen, op afstand de beste Nederlandse voetballer op dit moment.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vanavond dan de alles of niets wedstrijd tegen Bosnië. Op basis van de vorige wedstrijd zou Portugal dit gewoon moeten winnen, maar springen ze weer zo slordig om met de kansen en hebben ze de pech dat een sporadische lange bal goed valt en er ditmaal wél in vliegt, dan zit je met de gebakken peren. Bosnië viel in ieder geval zwaar tegen en op basis van voetballend vermogen moet Portugal dit makkelijk redden. De sfeer zal in ieder geval wel vijandig zijn, een troef voor Bosnië. De ontvangst op het vliegveld was al niet echt vriendelijk, laat staan in het stadion. Ik verwacht een zenuwslopende wedstrijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Portugal was zo sterk niet en mochten nog blij zijn dat ze de 0 hielden. Het gaat een heet avondje worden in Bosnië. Ik hoop op Portugal maar ik denk dat het Bosnië gaat worden.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
De enige reden dat Bosnië nog kan dromen van het WK is omdat Portugal het gewoon naliet de wedstrijd op slot te gooien. Hadden ze een tandje hoger gespeeld, had het gewoon een 3-0 geworden. Bosnië stelt voetballend gezien echt helemaal niets voor. Die kans in de laatste minuut was idd immens, maar het had toen al 3-0 moeten staan. Wanneer het moet, zoals vanavond het geval is, doet Portugal het meestal wel tegen dergelijke ploegen. Een goal in het eerste kwartier en het WK is binnen
.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik zou Bosnië niet onderschatten hoor. Hebben een aantal prima voetballers rondlopen. Ik hoop alvast dat ze winnen en doorgaan, al was het maar omdat de Belgen dan wat troost kunnen putten uit het feit dat we van een WK-ganger verloren hebben
+ ik heb het gewoon niet voor die Portugezen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb ook het gevoel dat Bosnië erg onderschat wordt. Lopen prima voetballers rond en Portugal overtuigt totaal niet. Portugal had er misschien drie kunnen maken maar dat had Bosnië ook kunnen doen. Laten we hopen dat Portugal nu eens laat zie ndat ze goed kunnen voetballen, want het komt er nog steeds niet uit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Denk dat Portugal te stug is om met meer dan 1 goal te verliezen, maar ik hoop erg op een Bosnisch avondje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een penaltyserie vindt Bosnië anders ook prima.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dit Bosnië zal echt geen twee keer scoren tegen Portugal. De eerste wedstrijd heeft hoop ik wel als les gediend. En prima voetballers? Ik heb welgeteld één goede actie vernomen van Dzeko. Verder was het behoorlijk triest. Amper spelers met enig technische affiniteit of tactisch inzicht. Het is echt alleen maar ballen naar voren rammen en maar hopen op een dekkingsfout, waar dan ook twee kopkansen uit zijn ontstaan. Willen jullie nou echt liever zo'n ploeg op het WK zien dan Portugal? Kan me dat echt niet voorstellen. Misschien uit angst op een nieuwe confrontatie in de KO-fase? 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Bosnië uit of thuis is een wereld van verschil. Zeer vurige fans ook. Mij maakt het verder niet echt uit wie van beide doorgaat, maar ik supporter dus wel voor Bosnië.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Omdat ze een toevoeging zullen zijn op het WK? Waarom een ploeg als Bosnië supporteren? Omdat ze zulk mooi voetbal hebben? Mooie spelers? Omdat het land een en al voetbal ademt? Ik begrijp er niets van.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Toevoeging op een WK? Er zijn wel meerdere ploegen die niet echt een toevoeging lijken (Nieuw-Zeeland bijv.), maar daar gaat het niet om natuurlijk. Dan kan je het WK beter vervangen door het EK. Ik heb het meer voor Bosnië dan voor Portugal, that's it. En je doet alsof Bosnië een derderangsploegje is. Zou je nog van kunnen opkijken. Ik denk dat ze wel eens de revelatie van het toernooi zouden kunnen worden. Op voorwaarde dat ze doorgaan natuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pjanic, Salihovic, Misimovic, Ibisevic en natuurlijk Dzeko zijn prachtige voetballers. En ook de beleving van de supporters is mooi, een door oorlog verscheurd land maar de Bosniërs hebben hierdoor een enorme vechtlust en liefde voor hun land. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Portugal maar Bosnie zou ook niet misstaan.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ooit een wedstrijd van ze gezien? En hoezo gaat het niet om een toevoeging? Je wilt toch zoveel mogelijk goed voetbal en sterren op een WK hebben? Nieuw-Zeeland hadden ze van mij best mogen vervangen voor een Zweden bv. Hadden we ook Ibrahimovic op het WK gehad...
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ooit een wedstrijd van ze gezien?
Allicht, ze zaten in de groep met België.
En hoezo gaat het niet om een toevoeging? Je wilt toch zoveel mogelijk goed voetbal en sterren op een WK hebben?
Nee, het gaat niet enkel om toegevoegde waarde, anders kan je enkel de hoogst genoteerde landen op de FIFA ranking tegen elkaar laten spelen op een WK. Ben je van al die "kleine" landen af. De charme van zo'n WK is net dat ook andere ploegen kunnen deelnemen. En Bosnië zou op dit WK zeker niet misstaan, net als Portugal wat dat betreft.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Allicht, ze zaten in de groep met België.
Niet om lullig te doen, maar in deze kwalificatie leek menig team wel goed voetbal te spelen tegen België.
Charme? Het zorgt in de meeste gevallen enkel voor bederf van het spektakelgehalte. Nee, ik koop mn kaartjes wel voor een Argentinië-Portugal in plaats van een Argentinië-Bosnië, als je het niet erg vindt.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Niet om lullig te doen, maar in deze kwalificatie leek menig team wel goed voetbal te spelen tegen België.
Een waarheid als een koe, en wou ook alleen maar aangeven dat ik ze daadwerkelijk heb zien spelen.
Charme? Het zorgt in de meeste gevallen enkel voor bederf van het spektakelgehalte. Nee, ik koop mn kaartjes wel voor een Argentinië-Portugal in plaats van een Argentinië-Bosnië, als je het niet erg vindt.
Je volste recht natuurlijk. Toch kunnen zulke kleinere ploegen best voor spektakel zorgen. Grote namen staan niet altijd garant voor goed voetbal en veel spektakel.
Ach zoals ik al zei, van mij mogen beide ploegen er gerust bij zijn hoor. Na vanavond weten we meer 
kos
-
- 46718 berichten
- 8872 stemmen
Volgens mij wil juist iedereen de grote ploegen op een WK zien... Wat nou charme.
Vanavond zal Griekenland het moeilijk krijgen.
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Forza Bosnie! Hopelijk schopt er nu wel eens een ploeg Portugal definitief uit het WK.
Prosnoses/wat ik hoop:
Bosnie-Portugal 2-0
Slovenie-Rusland 1-2
Oekraine-Griekenland 1-0
Frankrijk-Ierland 1-1
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ach, zonder Portugal wordt er toch wel een andere zondebok gevonden op zo'n toernooi. Kan je je daar weer lekker op blind staren.
Ik denk dat de enige verrassing in Slovenië gaat plaatsvinden, vanavond. Ik hoop het niet, want Rusland is natuurlijk een veel grotere toevoeging op het WK
.
Bosnie-Portugal 0-1
Slovenie-Rusland 1-0
Oekraine-Griekenland 1-0
Frankrijk-Ierland 2-0
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dan gaan we weer over op Duitsland en Italie 
Maar de Portugese ploeg vind ik nog walgelijker dan die 2. Redenen zijn bekend, ga niet de discussie weer voeren. Maar ik hoop dat Bosnie vanavond stunt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit Bosnië zal echt geen twee keer scoren tegen Portugal. De eerste wedstrijd heeft hoop ik wel als les gediend. En prima voetballers? Ik heb welgeteld één goede actie vernomen van Dzeko. Verder was het behoorlijk triest. Amper spelers met enig technische affiniteit of tactisch inzicht. Het is echt alleen maar ballen naar voren rammen en maar hopen op een dekkingsfout, waar dan ook twee kopkansen uit zijn ontstaan. Willen jullie nou echt liever zo'n ploeg op het WK zien dan Portugal? Kan me dat echt niet voorstellen. Misschien uit angst op een nieuwe confrontatie in de KO-fase?
Doe mij maar 31 amateurverenigingen en het NL elftal. Wordt namelijk dolgraag een keertje wel wereld kampioen. 
Heb er dus geen enkele behoefte aan dat die vervelende k*t Portugezen (Ja, ik erken,; het is onze angstgegner) weer in de weg gaan staan. 
Mooi voetbal, who cares! 
Wat ik hoop
Bosnie-Portugal 3-0
Slovenie-Rusland 0-0
Oekraine-Griekenland 1-0
Frankrijk-Ierland 0-2
Wat ik verwacht/'vrees'
Bosnie-Portugal 1-1
Slovenie-Rusland 1-0
Oekraine-Griekenland 1-0
Frankrijk-Ierland 2-0
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bosnie-Portugal 2-0 n.v.
Slovenie-Rusland 1-1
Oekraine-Griekenland 0-2
Frankrijk-Ierland 2-0
kos
-
- 46718 berichten
- 8872 stemmen
Ik denk:
Bosnie-Portugal 1-2
Slovenie-Rusland 1-1
Oekraine-Griekenland 2-0
Frankrijk-Ierland 2-0
Ik hoop:
Bosnie-Portugal 1-1
Slovenie-Rusland 1-1
Oekraine-Griekenland 0-2
Frankrijk-Ierland 1-0
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Al die afsplitsingen van het voormalige Joegoslavië heb ik ook helemaal niks mee. Ik heb een enorme hekel aan Portugal, maar om nou met een biertje Bosnië tegen Noord-Korea of zo te gaan kijken lijkt me al helemaal niks. Portugal redt het in de laatste 10 minuten voorspel ik.
Rusland gaat ook gewoon door. Ik wil op het WK wel een revanche-potje voor de inmaak op het EK. Frankrijk zag ik op Eurosport tegen Ierland, maar met alle respect daar voetbalt helemaal geen blanke voetballer meer in he? Beetje zwaktebod en die trainer tsja, uitstraling van een zak spruiten. Laat Oekraïne ook maar doorgaan. Als die goed presteren op het WK is dat een enorme stimulans voor het EK van Polen/Oekraïne denk ik.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Lol alleen bij Griekenland verandert het land dat doorgaat uiteindelijk. Maar wel sympathiek van je dat je sommige landen een goaltje meer of minder gunt.
kos
-
- 46718 berichten
- 8872 stemmen
rankrijk zag ik op Eurosport tegen Ierland, maar met alle respect daar voetbalt helemaal geen blanke voetballer meer in he? Beetje zwaktebod
Dude.
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.