- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Van der Sar wordt ook oud...
geweldige keeper, maar we moeten nu ook naar de toekomst kijken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom met geluk moviemafketel?
Oranje had in 2004 Tsjechie, Duitsland en Letland.
Zeer zwaar, toch door (wel lucky, dat wel)
In 2006 had men Argentinie, Ivoorkust en Servie. Glansrijk na 2 duels al door in de groep des doods.
En 2008 kennen we allemaal nog wel met de moordpartijen op Italie, Frankrijk en Roemenie 
Laat die andere ploegen Oranje maar vrezen. Dikke fuck naar de rest. Al loten we Brazilie of Spanje...
Liever trouwens een land als Brazilie loten in de groep dan in de knockout fase. Dan spelen er toch vaak andere krachten mee...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik denk dat van der Sar ook op het laatste moment nog gaat besluiten om mee te gaan
Waar van Marwijk een paar weken geleden de optie vd Sar nog open hield, heeft hij dat dit weekend min of meer uitgesloten. Overigens heeft vd Sar ook regelmatig mindere wedstrijden, denk maar aan zijn laatste CL wedstrijd. De vd Sar van een paar jaar terug had daar de 0 gehouden in plaats van 3 tegen.
Dat is precies wat Van marwijk niet doet, Van Marwijk is juist iemand die heel weinig aanpassingen doet en eigenlijk altijd van hetzelfde team uitgaat. Deed hij bij Feyenoord al, Van Marwijk wisselt heel weinig in de basis elf.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Van Basten paste zich net als van Marwijk weinig aan. En ik vind dat wel een goede zaak. Laat Oranje gewoon van eigen kracht uitgaan. Dan is Oranje ook op zijn best.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik zou van der Sar meenemen: goeie keeper en oude rot in het vak. Tonnen ervaring, is die druk die zo'n WK toch altijd met zich meebrengt gewoon.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Van Nistelrooij liet deze week al weten nog mee te willen. Ik zeg wegwezen met de mensen die roepen dat hij bedankt had en dus weg moet blijven. Beste ploeg moet mee. Heb je meteen het probleem van de diepe spits opgelost. Kuijt hoort daar niet, Huntelaar moet eerst weer eens veel gaan spelen en Ruud is een klasbak.
En als vs Sar mee wil, idem. Gewoon absolute wereldklasse. Hoe lullig het voor Stekelenburg ook is, Sar moet 1e keeper zijn. Steek doet het geweldig dit seizoen maar Sar is 1 van de 4 beste keepers ter wereld met Buffon, Cesar en Casillas.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Gaat Seedorf eigenlijk mee? (voor de mensen die dit een domme vraag vinden, ben Belg)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We gaan het op het wk gewoon punten verliezen door Stekelenburg. Daar ben ik echt bang voor. van der Sar was de beste van het EK en het is niet opeens dat al zijn lichaamsdelen vervangen moeten worden uit ouderdom of zo. Die man staat er altijd als het moet. Wees dus maar niet bang dat hij door 2 jaartjes ouder te zijn geworden, opeens alles gaat doorlaten.
Die man is echt buitencategorie en hij kan de achterhoede met zijn ervaring en overwicht perfect neerzetten.
Ik bedoelde dat van Marwijk altijd een goed strategisch plan in zijn hoofd heeft net als Hiddink. Ik bedoelde niet dat hij opeens 5 posities anders in gaat delen, maar gewoon heel slim in tactiek is. Met dezelfde 11 basisspelers kun je tig verschillende manieren bedenken om verschillende toplanden aan te pakken en ik heb op dat vlak alle vertrouwen in van Marwijk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet dat je Belg bent 
Nee, Seedorf zal voor 99% niet mee gaan. Hij wil zelf wel, maar van Marwijk heeft hem nog niet opgeroepen. Seedorf en Oranje is helaas altijd een slecht huwelijk. Zonde, want ik vind hem geweldig goed. Zou het niveau van Oranje zeker verhogen op het middenveld.
clockwork72
-
- 2784 berichten
- 1750 stemmen
Als we tegen Argentinie moeten kan Nederland het zowiezo wel schudden. Meestal met zo'n WK gaat het de eerste 3 wedstrijden goed en daarna verneuken ze het weer.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
We gaan het op het wk gewoon punten verliezen door Stekelenburg.
Dat denk ik weer niet. Steek is gewoon een meer dan goede keeper. Alleen van Basten zag dat vorig jaar niet.
Het verschil is dat Sar onmogelijke ballen altijd nog kon pakken. Iets wat maar een paar keepers ter wereld kunnen. Stekelenburg behoort daar niet toe, maar is verder wel een prima Oranje waardige keeper.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maduro die zichzelf aanbiedt voor Nederlands elftal vond ik net als Derksen al zei erg zielig overkomen. Onder van Basten mocht iedere malloot meedoen in het Nederlands elftal en nu hopen diezelfde spelers nog steeds op een plekje onder van Marwijk. Zelfoverschatting in het kwadraat.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Stekelenburg mist vooral de internationale ervaring om punten te pakken op zo'n toernooi, maar Van der Sar is wel echt oud aan het worden.....
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Mja, maar als keeper speelt die leeftijd toch niet zo'n rol. Ervaring daarentegen, goud waard.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jong Oranje
Slecht spelen en toch winnen. Daar hou ik van. 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Nee, Seedorf zal voor 99% niet mee gaan. Hij wil zelf wel, maar van Marwijk heeft hem nog niet opgeroepen.
Jammer, ben wel fan van Seedorf. Als die in z'n nopjes is, is hij onhoudbaar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Oranjewaardig wel, want we hebben helaas geen goede lichting keepers op het moment althans niet uitzonderlijk zoals Hiele, Menzo(zelfs met zijn fouten), van Breukelen, van der Sar. Een keeper moet echt punten voor je pakken wil je ver komen op zo'n toernooi. Dan moeten er ook uitzonderlijke ballen uit worden gevist en dat doet Stekelenburg zelden, al is hij de laatste tijd wel aardig in vorm. Maar een schreeuwende en ophitsende van der Sar is echt onmisbaar voor de soms toch kwetsbare verdediging.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Menzo
Als er nu eentje is die punten kost inplaats van opleverd...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ben dolblij dat Seedorf niet meegaat. Die zal nooit de rol krijgen die hij bij Milaan krijgt en dan blijft het gewoon een zeer irritante en traag ogende speler die het dan moet hebben van zijn steekpasjes en buitenkantjes voet. Denk dat van mijn generatie ik mij het meeste heb gestoord aan Seedorf altijd met dat pedante drafje van hem en gemiste penalties als het er echt om ging.
clockwork72
-
- 2784 berichten
- 1750 stemmen
Van Marwijk moet zowiezo (vind ik) Wesley Sneijder wel meenemen naar het WK en in elke wedstrijd plaatsen. Voor vrije trappen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maduro die zichzelf aanbiedt voor Nederlands elftal vond ik net als Derksen al zei erg zielig overkomen. Onder van Basten mocht iedere malloot meedoen in het Nederlands elftal en nu hopen diezelfde spelers nog steeds op een plekje onder van Marwijk. Zelfoverschatting in het kwadraat.
Als ik Maduro was zou ik mezelf ook aanbieden als Bouhlarouz, Ooijer en Heitinga mijn concurrenten waren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Menzo
Als er nu eentje is die punten kost inplaats van opleverd...
Menzo hoorde in zijn tijd echt tot de topkeepers van Nederland.
Pas toen hij die bal in eigen goal keepte en van der Sar zijn plek opeiste bij Ajax was het gedaan met hem. Dus misschien veroordeel jij hem op een paar blunders, terwijl hij verder een hele solide keeper was.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als ik Maduro was zou ik mezelf ook aanbieden als Bouhlarouz, Ooijer en Heitinga mijn concurrenten waren.
Je gaat toch niet bijna op de knietjes smeken. Kom op, wees een vent en speel de sterren van de hemel bij Valencia en van Marwijk ziet dat allemaal haarfijn. Hij zit nog te vaak op de bank daar en het is verder ook geen bijzondere speler en gaat nooit voorop in de strijd zoals zelfs een trage Ooijer, Bouhla en Heitinga altijd wel doen. Dit zijn ook 3 spelers die je noemt die op een toernooi altijd hele belangrijke krachten zijn als het even wat minder zijn. Een Maduro heeft niet genoeg vechtlust. Ik wil niet 11 extreem technische voetballers in het veld. Ik wil rauwdouwers die er staan als de behendige spelers er aardig doorheen zitten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je gaat toch niet bijna op de knietjes smeken. Kom op, wees een vent en speel de sterren van de hemel bij Valencia en van Marwijk ziet dat allemaal haarfijn.
Hij vraagt gewoon om zijn kans prima, hij is gemotiveerd en wil dolgraag spelen, prima toch.
Ooijer was bij Blackburn overbodig en Bouhlarouz speelt al vier jaar niet meer.
Voorop in de strijd? Rauwdouwers? En de behendige spelers zitten er eerder doorheen? Ga is in op de kwaliteiten, Maduro is geen ideaal maar ik vind hem niet minder dan de andere drie. Ik hoop nog op Vlaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Menzo hoorde in zijn tijd echt tot de topkeepers van Nederland.
Pas toen hij die bal in eigen goal keepte en van der Sar zijn plek opeiste bij Ajax was het gedaan met hem. Dus misschien veroordeel jij hem op een paar blunders, terwijl hij verder een hele solide keeper was.
Als je op de belangrijkste momenten blunderd ben je geen topkeeper imo.... Die pakken namelijk juist dan de punten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als je op de belangrijkste momenten blunderd ben je geen topkeeper imo.... Die pakken namelijk juist dan de punten.
Ok dan bestaat een topkeeper gewoon niet, want er zijn zoveel echt goede keepers die een dag kunnen hebben waar alles mis loopt.
De meesten komen er gewoon mee weg en als hun carriere is afgelopen staan ze bekend als topkeeper. Menzo had de pech dat hij én een vette blunder maakte en van der Sar(1 van de beste keepers van de wereld uiteindelijk) toevallig achter zich had.
En Cruijf die altijd veel waarde hecht aan een goede keeper zag in hem toen ook gewoon een talentvolle keeper. Zie hieronder(bron wikipedia)
Menzo begon zijn carrière bij Ajax, maar zou in 1983 in het betaald voetbal debuteren bij Haarlem dat hem had gehuurd. In april en mei 1984 onder trainer Aad de Mos speelde Menzo als noodgedwongen tijdelijke vervanger voor Hans Galjé zijn eerste wedstrijden voor Ajax. Het seizoen er op bleef Menzo reservekeeper, maar Johan Cruijff koos in de zomer van 1985 definitief voor Menzo omdat hij een van de eerste keepers was die kon 'meevoetballen'. Menzo was bijna acht jaar lang eerste keeper van Ajax. Hij verloor zijn basisplaats bij Ajax in het seizoen 1992-1993 aan Edwin van der Sar na de UEFA Cupwedstrijd tegen AJ Auxerre waarin hij een eigen doelpunt maakte en schuld had aan een ander (maart 1993).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En Cruijf die altijd veel waarde hecht aan een goede keeper zag in hem toen ook gewoon een talentvolle keeper. Zie hieronder(bron wikipedia)
Als Cruijff je een goede keeper vindt.

Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Als je wikipedia als bron gebruikt.

wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Menzo is altijd een keeper geweest die af en toe een bijzondere bal pakte, maar dit afwisselde met evenzoveel of nog meer blunders, zijn hele carriere door. Per saldo was ie gewoon (mentaal?) niet goed genoeg voor een topkeeper.
Steekelenburg heeft onder van Basten een slecht jaar gehad, mede doordat clown Bassie hem te weinig vertrouwen gaf. De anderhalf tot twee jaar daarvoor was ie uitstekend en ook dit seizoen keept ie (PSV uitgezonderd) prima. De wedstrijd tegen Dordt hebben de meeste mensen hier wel gezien, daar houdt ie Ajax toch een keer of vier in de wedstrijd. En dat soort reddingen heeft ie dit seizoen gelukkig weer regelmatig, zonder noemenswaardige fouten te maken. Als Steekelenburg bewijst dat vorig jaar een uitzondering was en de rest van het seizoen zo door gaat, hoeven we ons over hem geen zorgen te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu heeft ie dan ook een defensie voor hem die hij wel kan vertrouwen. Dat was vorig jaar wel anders. Stekelenburg werd daar onterecht voor verantwoordelijk gehouden. Alleen in de lucht moet ie nog sterker worden maar als ie dat onder de knie krijgt heb je gewoon een topkeeper.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.