- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Behoorlijk mee oneens. Men zat er fel op, en de wil om te winnen was er wel degelijk. Italië probeerde de volle 90 minuten druk te zetten bij het opbouwen.Tevens wat flinke charges van beide kanten. Als een wedstrijd je weinig kan interesseren dan zie je de bovenstaande speelwijze niet op het veld.
Wat nogmaals bevestigd werd toen Italië scoorde, en het vierde alsof ze de finale van het wk 2010 bereikt hadden.
Conclusie : Nederland gaf compleet niks weg, maar kwam aanvallend behoorlijk tekort '' metname door het ontbreken van Sneijder, Robben & V Persie'' Wat dus geen schande is. En tegenover de wereldkampioen, is dat een groot compliment.
"Wil om te winnen". "Probeerde druk te zetten"
Juist ja. En wat kwam ervan terecht? Niks. Nada. Nothing.
En dus: Bloedeloos.
Dat Italie hun doelpunt vierde (alhoewel jouw overdrijving lachwekkend is) heeft meer te maken met het feit dat ze allemaal wilden verdoezelen dat het een handsbal was.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Nou Arsenal kan zijn kampioensaspiraties wel weer een jaartje naar achter schuiven. Zie Walcott en Eduardo nog geen 7 doelpunten en 7 assists geven in 11 wedstrijden.. Bezopen laffe oefenwedstrijden. Afschaffen dat soort onzin.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Speciaal voor NW mijn nieuwe Senseo-kopjes
:
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou Arsenal kan zijn kampioensaspiraties wel weer een jaartje naar achter schuiven. Zie Walcott en Eduardo nog geen 7 doelpunten en 7 assists geven in 11 wedstrijden.. Bezopen laffe oefenwedstrijden. Afschaffen dat soort onzin.
Net of dit niet kon gebeuren in een kwalificatiewedstrijd. Jammer van de blessure, zonde. Maar dit zijn risico's als je als speler voor je land speelt.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Net of dit niet kon gebeuren in een kwalificatiewedstrijd. Jammer van de blessure, zonde. Maar dit zijn risico's als je als speler voor je land speelt.
Zeg ik toch ook niet. Maar dit soort inspiratieloze oefenpotjes kunnen alleen maar problemen veroorzaken. Alsof het Nederlands elftal eind 2009 vier oefenwedstrijden nodig heeft om zich voor te bereiden op Zuid Afrika..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zeg ik toch ook niet. Maar dit soort inspiratieloze oefenpotjes kunnen alleen maar problemen veroorzaken. Alsof het Nederlands elftal eind 2009 vier oefenwedstrijden nodig heeft om zich voor te bereiden op Zuid Afrika..
Ik vind de oefenduels ook onzinnig, maar de competitie ligt toch al stil door de resterende wk kwalificatieduels. Dan zie ik toch liever maar Oranje spelen in een oefenpot dan dat er die avonden helemaal geen voetbal op tv is voor wie geen Sport 1 bezit.
Van mij mag men het interland voetbal sowieso inkorten. Max 2 oefenduels per seizoen en alle kwalificatieduels in 2 fases. Bv 2 weken op rij interlands met op zaterdag, woensdag, zaterdag en woendag 4 interlands. Dan weer een hele lange tijd clubvoetbal en einde vh seizoen speel je maar wat interlands nog. Maar stoor het clubvoetbal niet elke keer. Ipv dagen lekker voetbal vanuit heel Europa heb je nu 1 zouteloze oefenpot voor je voetbalweekend.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Groot gelijk.
Ik mis nu toch echt iets vanmiddag,
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb trouwens deze week eens de dvd 100 goals van Dennis Bergkamp gekeken met zijn 100 Arsenal goals. Ongelooflijk om bepaalde goals te zien zeg. Wat een geniale klasbak was die gozer toch ook. Heb af en toe met verbazing gekeken naar dingen die maar heel heel weinig spelers konden.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Haha, nu heb je em te pakken!
.
Vind overigens het NL-elftal toch wel heel zwaar leunen op spelers als Van Persie en Sneijder.
Zonder die 2 blijft er toch maar een redelijk degelijk, maar middelmatige ploeg over die echt geen extra kwaliteit heeft die nodig is om ver te komen op het WK, laat staan te winnen.
Ik heb het idee dat de grote ploegen vooral in de breedte een veel betere selectie hebben.
Hopelijk zijn er nog wat spelers die zich heel snel gaan ontwikkelen of zo.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zo zijn er aardig wat teams die een aantal spelers hebben die een team écht beter maken.
Robben is er ook zo één.
En het degelijk teampje had weinig problemen met de wereldkampioen - ook al is dat team ook ver gedaald.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Zo zijn er aardig wat teams die een aantal spelers hebben die een team écht beter maken.
Robben is er ook zo één.
.
Klopt.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Van mij mag men het interland voetbal sowieso inkorten. Max 2 oefenduels per seizoen en alle kwalificatieduels in 2 fases. Bv 2 weken op rij interlands met op zaterdag, woensdag, zaterdag en woendag 4 interlands. Dan weer een hele lange tijd clubvoetbal en einde vh seizoen speel je maar wat interlands nog. Maar stoor het clubvoetbal niet elke keer. Ipv dagen lekker voetbal vanuit heel Europa heb je nu 1 zouteloze oefenpot voor je voetbalweekend.
Stel dat in die week Sneijder en Robben beiden geblesseerd zijn. Weg WK door 1 week matige prestatie? Dan heb ik liever een meer verspreide schema, waarbij de sterkste landen doorgaan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kan toch gewoon andere spelers dan oproepen? En dan nog, elk land zal voordelen en nadelen van zon schema ondervinden. Je kan het ook positief zien: een land in vorm zal een goede kans hebben de meeste van die wedstrijden dan gewoon te winnen. Je speelt een WK voetbal toch ook in 1 maand. Daar hangt het ook van vorm van de dag af.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Een WK wordt dan wel in 1 maand gespeeld, maar daar zijn sowieso de sterkste landen bij die spelers eventueel kunnen missen. Het zou dan ook meer oneerlijk zijn voor de minder sterke landen die dat niet kunnen.
Ook heb je om de 2 jaar een groot toernooi, dus wat moeten de nationale ploegen de rest van de tijd? Een verspreid schema zorgt ook beter voor gewenning dan zo een korte. Ik begrijp jou punt wel, maar heb het toch liever zoals het nu is. Dan maar een week geen nationale competitie. De spelers van pakweg RKC of NEC kunnen een weekje rust ook goed gebruiken af en toe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kos toch, kon je er geen van Atlético vinden?
. Haal het maar uit je hoofd om me ooit uit te nodigen voor een bakkie koffie
.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Robben is er ook zo één.
En het degelijk teampje had weinig problemen met de wereldkampioen - ook al is dat team ook ver gedaald.
Maar als je dit NL-team vergelijkt met de teams van de laatste pakweg 15 jaar... dan is het kwalitatief toch wel veel minder hoor.
Vroeger bestond de basis bijna in z'n geheel uit spelers die wekelijks speelden in de top van de grote competities, Milan, Barca, Real, Man U, Arsenal.
Nu heb je een team waaruit veel spelers in de niet bepaald hoogstaande NL-competitie spelen, een paar spelers die bij Europese subtoppers spelen en een paar die buiten de boot vallen bij de echte topclubs.
En dan alleen Sneijder, van Persie en Robben (misschien van Bommel) als spelers die zich wekelijks onderscheiden in de echte top.
Dat is toch zorgwekkend of niet?
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Maar als je dit NL-team vergelijkt met de teams van de laatste pakweg 15 jaar... dan is het kwalitatief toch wel veel minder hoor.
Vroeger bestond de basis bijna in z'n geheel uit spelers die wekelijks speelden in de top van de grote competities, Milan, Barca, Real, Man U, Arsenal.
Nu heb je een team waaruit veel spelers in de niet bepaald hoogstaande NL-competitie spelen, een paar spelers die bij Europese subtoppers spelen en een paar die buiten de boot vallen bij de echte topclubs.
En dan alleen Sneijder, van Persie en Robben (misschien van Bommel) als spelers die zich wekelijks onderscheiden in de echte top.
Zekers. Na de qualificaties dachten hele volksstammen dat we bij de favorieten hoorden voor de titel, maar ik denk dat Engeland, Australië en Italië toch wel hebben aangetoond dat het ietsje anders ligt.
p.s. Nog geen uitspraken over de aanstelling van Vloet, Kos?
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Seedorf
Idd, die is er dus jammer genoeg niet bij, evenals v.d. Sar.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
p.s. Nog geen uitspraken over de aanstelling van Vloet, Kos?
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen, ik ken de man niet echt.
Ik heb al wel heel veel gehoord en gelezen dat het geen goede trainer is, maar niemand die kan uitleggen waarom dat zo zou zijn, dus dat is lastig.
We zien het wel, er valt dit seizoen toch niks meer te winnen dus alle tijd om een beetje uit te proberen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen, ik ken de man niet echt.
Ik heb al wel heel veel gehoord en gelezen dat het geen goede trainer is, maar niemand die kan uitleggen waarom dat zo zou zijn, dus dat is lastig.
We zien het wel, er valt dit seizoen toch niks meer te winnen dus alle tijd om een beetje uit te proberen.
De 0-1 tegen RKC was natuurlijk ontluisterend. Als er maar iets van de bevlogenheid van Vloet overslaat op de spelers kan het alleen maar beter gaan zou je zeggen....
Al moet ik wel zeggen dat het me lijkt dat als zo'n man drie keer uit zijn dak is gegaan, je de rest van het seizoen denk van "O, daar heb je hem weer".
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Mja, maar bevlogenheid is toch niet echt het probleem vrees ik.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Jij denkt dus dat er simpelweg te weinig kwaliteit is?
Nog mensen Elia gezien gisteren?
Kwam wel lekker ongedwongen over vond ik.
En het orentrek verhaal van Atteveld schijnt dus toch waar te zijn 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Elia was echt verschrikkelijk saai gisteren!!
Kwalitatief en technisch gezien blijven we 1 van de besten denk ik.
Ik vrees alleen voor de power van ons elftal.
Spelers als Robben met weinig fysieke krachten worden er in de groepsfase op het WK al door een land als Uruguay of zo makkelijk uitgeschopt.
Het wordt vrij weinig met fysieke spelers gecompenseerd in het NL-elftal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mwah, er zijn wat uitschieters maar zoals kos ook aangaf speelt het leeuwendeel niet elke week bij de wereldtop. Die spelen nu bij de subtoppers. Nederland hoor imo niet bij de vijf beste landen.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
In de breedte te weinig ja. Is ook een kwestie van een beetje geluk hebben. Als een Schöne, Otten en Sibum het hele jaar al geblesseerd zijn, een Saidi er niet is, je 1 centrumspits hebt en veel verdedigers ook regelmatig wegvallen, wordt het moeilijk.
Ik vind wel Vleminckx een hele goede speler (ondanks wat die drol en niksweter van der Gijp zegt).
Helaas krijgt hij per wedstrijd 2 keer een bruikbare bal waarvan hij er 1 mist en 1 door een onmogelijke redding van de betreffende keeper er uit wordt gehouden. Wat dat betreft ook een beetje pech telkens.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
In de breedte te weinig ja. Is ook een kwestie van een beetje geluk hebben. Als een Schöne, Otten en Sibum het hele jaar al geblesseerd zijn, een Saidi er niet is, je 1 centrumspits hebt en veel verdedigers ook regelmatig wegvallen, wordt het moeilijk.
Ik vind wel Vleminckx een hele goede speler (ondanks wat die drol en niksweter van der Gijp zegt).
Helaas krijgt hij per wedstrijd 2 keer een bruikbare bal waarvan hij er 1 mist en 1 door een onmogelijke redding van de betreffende keeper er uit wordt gehouden. Wat dat betreft ook een beetje pech telkens.
Schöne en Sibum mis je wel inderdaad. Saïdi is een te bizar verhaal voor woorden en dat is inderdaad pure pech. Al denk ik niet dat dat een speler is die het verschil xou maken voor NEC.
Wat jij met Pantelic hebt, heb ik voorlopig met Vleminckx: Hij heeft me nog niet weten te overtuigen.
Je had het trouwens over "miks meer te winnen", maar voorlopig zou ik toch nog even met een schuin oog naar beneden kijken als ik jullie was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.