- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Inderdaad opvallend dat 'we' opeens meedoen op de 500 meter, dat is lang geleden. Ook is Wust weer op de weg terug, alleen de lange afstanden bij de vrouwen is nog een probleem. Al met al zie ik het wel een stuk positiever in dan vorige week voor de Nederlanders. Maar het is nog drie maanden tot Vancouver, dus er kan nog veel gebeuren.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het volledig met timbo_ eens dat het Nederlandse kwalificatiesysteem het behalen van zo veel mogelijk medailles in Vancouver in de weg staat.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat Nederland altijd een ontzettend brede lichting heeft aan potentiële Olympiers? Er moet gewoon zo snel mogelijk een schifting gemaakt worden, en als je dat over meerdere meetpunten verdeelt kun je ook nog vormbehoud in de vergelijking meenemen.
Is inderdaad de reden, maar vormbehoud in de topsport is sowieso al een onnozel criterium. In praktisch iedere individuele sport is het namelijk zaak om te groeien naar een hoogvorm en zodoende op het juiste moment in topvorm te zijn.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik ben het volledig met timbo_ eens dat het Nederlandse kwalificatiesysteem het behalen van zo veel mogelijk medailles in Vancouver in de weg staat.
Ik niet. Dat is al jaren zo en we doen het sinds 1998 elke vier jaar heel goed. Hoe moet je het anders doen? Er zijn nou eenmaal veel goede schaatsers in Nederland.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat Nederland altijd een ontzettend brede lichting heeft aan potentiële Olympiers? Er moet gewoon zo snel mogelijk een schifting gemaakt worden, .
Waarom zo snel mogelijk? Zo laat mogelijk juist.
Ze zouden het de schaatsers zelf moeten vragen wat het beste kwalificatiesysteem is. Iets op basis van de laatste 2 worldcups ofzo kan ook.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Kramer.
Wat een prestatie weer van die jongen. Spectaculaire rit. Puur op wilskracht gewonnen, en dat zijn de mooiste overwinningen. Die laatste paar rondjes mogen ingelijst worden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Inderdaad wat een spektakel. Ondanks dat het niet zijn beste race ooit was, was het wel een van de mooiste.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Italië - Nederland begint om 20.50 uur.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Is dat één van de beslissingswedstrijden voor doorgang naar het WK?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Yep. Voorzover het nog niet beslist is natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat Guus dit nog uit handen gaat geven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
En dus toch nog spanning woensdag.Russen spelen het ook wel slecht uit.
Wat een slotfase nog. Na de 2-1 komen de Russen nog erg goed weg bij een megakans in de blessuretijd. Blijft toch een raar spelletje. Hele wedstrijd geen vuiltje aan de lucht en dan in laatste kwartier ineens constant onder druk staan.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Nieuw-Zeeland, Nigeria en Kameroen naar het WK. Heel fijn. Nu maar hopen dat Egypte wint van Algerije.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En Uruguay van Costa Rica. Zet de wekker maar vannacht jongens, 03.00 de stream opzetten.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik weet niet of er nog schaatsvolgers zijn, maar ik vind het persoonlijk wel zeer aardig dat er zich met Gerritsen, Smeekes en Mulder opeens drie medaillekandidaten melden voor de Olympische Spelen. Dat hadden we toch vorig jaar (op Gerritsen na misschien) niet durven hopen.
Nee, van Smeekens en Mulder had ik het niet verwacht. Als je de 2 500 meters van dit weekend bij elkaar optelt, is Smeekens zelfs de beste van allemaal. Dat biedt toch wel perspectieven (al kan ie in Vancouver net zo goed weer 12e worden).
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Bloedeloze wedstrijd, zoals verwacht (beide in totaal 1 keer op doel geschoten). Wel wat domme overtredingen hier en daar, maar verder weinig pit. Ze waren goed aan elkaar gewaagd, en dan krijg je, vooral als je beste speler na 10 minuten al wegvalt, dit. Tja. Hopelijk gaat het goed met Van Persie.
Eigenlijk behoorlijk nietszeggend, zo'n oefeninterland.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het was inderdaad een bloedeloze wedstrijd waar we verder geen enkele waarde aan kunnen hechten.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Ai, ai, ai. Enkelbanden gescheurd bij Van Persie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
"Goede sliding" sprak de commentator....... Ik dacht rood en pingel...
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2858 stemmen
Nieuw - Zeeland naar het WK lees ik? 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ai, ai, ai. Enkelbanden gescheurd bij Van Persie.
Leuk zo'n oefenpotje. 
Het leek er even op dat hij eens een heel seizoen zou zijn... Nouja, is hij in ieder geval goed uitgerust voor het WK. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Waarom zo snel mogelijk? Zo laat mogelijk juist.
Tsja, dan heb je wel schaatsers die in vorm zijn, maar geef je ze niet veel tijd om zich goed voor te bereiden. Hak je vroeg de knoop door, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn, en waar ze naar toe moeten werken.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat een ellende zo'n oefenwedstrijd. Zonder van Persie en Sneijder leveren we wel erg veel creativiteit in. Zeker als daar in de vorm van vd Vaart en de Hunter twee mensen in de plaats komen die totaal geen wedstrijdritme hebben.
Dan biedt Dikkie Dik toch meer vertier. Nieuwe keeper erin, Kompany ernaast omdat ie vijf minuten te laat was, Vermaelen op zijn nummer gezet omdat ie liep te zeuren op de linkbackplaats en en passant met 3-0 winnen.
Ik had na Amerika nooit gedacht dat het nog eens wat zou worden met Dikkie. Dat werd in Portugal nog eens bevestigd, maar in Rusland is het opeens een andere trainer geworden. Veel avontuurlijker. En ook in zijn reacties naar de pers e.d. is ie niet meer overspannen, maar gewoon zichzelf. Leuke is dat ie het ook zelf (h)erkent, zoals bleek uit dat schitterende interview met Wilfried de Jong.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
"Goede sliding" sprak de commentator....... Ik dacht rood en pingel...
Met de sliding was anders niet zoveel mis. Op de bal, laag bij de grond, bijna on-Italiaans correct. Verder 2 ploeterende ploegen gezien, weinig niveau.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Uruguay heeft de eerste stap gezet ! Al was de wedstrijd niet al te flitsend '' en de stream ook niet '' Valt wel op hoe niet-bepalend Suarez is in Uruguay in vergelijking met Ajax. Natuurlijk is hij een vaste kracht, maar spelers als Lugano en Forlan doen niet onder voor hem. Denk daarom dat een club als Barcelona nog te vroeg voor hem komt.Hij raakt compleet ondergesneeuwd daar, aangezien geen enkele speler in de aanvalslinie minder is dan hem.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bloedeloze wedstrijd, zoals verwacht (beide in totaal 1 keer op doel geschoten). Wel wat domme overtredingen hier en daar, maar verder weinig pit.
Eigenlijk behoorlijk nietszeggend, zo'n oefeninterland.
Behoorlijk mee oneens. Men zat er fel op, en de wil om te winnen was er wel degelijk. Italië probeerde de volle 90 minuten druk te zetten bij het opbouwen.Tevens wat flinke charges van beide kanten. Als een wedstrijd je weinig kan interesseren dan zie je de bovenstaande speelwijze niet op het veld.
Wat nogmaals bevestigd werd toen Italië scoorde, en het vierde alsof ze de finale van het wk 2010 bereikt hadden.
Conclusie : Nederland gaf compleet niks weg, maar kwam aanvallend behoorlijk tekort '' metname door het ontbreken van Sneijder, Robben & V Persie'' Wat dus geen schande is. En tegenover de wereldkampioen, is dat een groot compliment.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niks van voetbal gister gezien, doordat ik niet thuis was, maar 0-0 in Italie is niet heel slecht. Juist Italie had moeten winnen voor eerherstel na de EK wedstrijd tegen ons. Wel zuur voor van Persie zeg, een afgescheurde enkelband.
En de Ajacieden deden het ook goed. Enoh pakte het WK ticket en Suarez lijkt het ook te doen.
Nu nog hopen dat Bosnie thuis Portugal eruit kickt en ik ben tevreden.
Ook bizar trouwens dat Egypte in de 95e minuut WK uitschakeling voorkomt. Door de hele late 2-0 mogen ze een beslissingsduel tegen tegen diezelfde tegenstander Algerije. Wat zullen zij balen hehe. Zulke spanning maakt voetbal mooi.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel fijn dat Italie zich niet 'vriendschappelijk' instelde. Ook friendly matches moet je op het scherpst van de snede spelen. En achteraf weer mekkerende Oranje spelers.
Geen match voor van Persie tegen City dus, en Chiellini wordt wel gekruisigt maar zijn tackle was gewoon legit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou ik las dat oa De Jong en van Bommel nog wel wat pittige overtredingen hebben gemaakt. En dat deed de Jong samen met Sneijder laatst ook al tegen Japan dus je kan niet zeggen dat Oranje oefenduels als een stel softies speelt. Maar men moet niet tever gaan. van Persie met 10 weken blessureleed is heel erg zonde na een oefenpotje zonder waarde. Heb overigens de beelden nog niet gezien. Zal vanavond wel eens JoeToepen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.