• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.105 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.518 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.430 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Vleminckx en Pantelic vergelijken lijkt me onmogelijk, Vleminckx doet juist elke wedstrijd alles goed, alleen hij krijgt nooit kansen of een bruikbare bal. Pantelic krijgt juist heel veel kansen en bruikbare ballen maar doet er nooit iets goed mee.

Het lijkt me toch onmogelijk te degraderen met deze selectie maar ja, dat dachten ze vorig jaar van Roda ook.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

kos schreef:

(quote)

Maar als je dit NL-team vergelijkt met de teams van de laatste pakweg 15 jaar... dan is het kwalitatief toch wel veel minder hoor.

Vroeger bestond de basis bijna in z'n geheel uit spelers die wekelijks speelden in de top van de grote competities, Milan, Barca, Real, Man U, Arsenal.

Nu heb je een team waaruit veel spelers in de niet bepaald hoogstaande NL-competitie spelen, een paar spelers die bij Europese subtoppers spelen en een paar die buiten de boot vallen bij de echte topclubs.

En dan alleen Sneijder, van Persie en Robben (misschien van Bommel) als spelers die zich wekelijks onderscheiden in de echte top.

Dat is toch zorgwekkend of niet?

Vanaf 2002 is het NL-efltal al niet meer zo goed als daarvoor. Hoewel Oranje zeker wel bij de beste landen hoort. Spanje zal momenteel beter zijn, maar je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Oranje kan van Spanje winnen. Gebeurd dit op het W.K., dan praat iedereen er weer heel anders over.

Er spelen idd weinig spelers van Oranje in de topcompetities, maar dat komt ook voor een gedeelte door Real Madrid, die er een hoop kocht en vervolgens niet gebruikte. V/d Vaart kan ook bij een topclub voetballen. Daarnaast speelt Kuijt ook bij een topclub. Die vergat je. Niet direct een speler die een team écht beter maakt, maar wel een onmisbare schakel is inmiddels. Daarnaast wil Ruud terugkomen, en die had ook in de basis gestaan bij Real als hij niet geblesseerd was geweest.

Heel zorgwekkend is het dus allemaal niet. Ik vind eerder de verdediging (en de doelman) zorgwekkend. Daardoor zijn we misschien niet de echte top (al spreek ik mezelf dan tegen, omdat we wel bij de beste 5 teams zitten).

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik vind eerder de verdediging (en de doelman) zorgwekkend. Daardoor zijn we misschien niet de echte top.

Ik weet dat bv jij en Kos niet al te gecharmeerd zijn van Steekelenburg. Toch vraag ik me af hoeveel jullie van hem hebben gezien sinds PSV. Sindsdien is ie foutloos, pakt een aantal prima ballen en krijgt bijna geen doelpunten tegen. Verder voetbalt ie meer dan uitstekend mee (net als Sar tweebenig trappen).

Als ie dit vast houdt en we hebben Sar nog op het Vinketouw, durf ik zelfs te stellen dat we een luxe probleem hebben.

Verdedigend is het inderdaad wat zorgelijker. Persoonlijk ben ik bang dat van Bronkhorst en Ooijer het geen heel toernooi gaan volhouden en vrees ik dat ze tegen betere tegenstanders nog weleens weggelopen kunnen worden. Om die reden zou ik toch voor Braafheid en Heitinga (of Vlaar) opteren. Al weet ik dat dat ook niet ideaal is.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Stekelenburg is natuurlijk nog lang geen top (v/d Sar), maar ik zette (en de doelman) tussen haakjes, omdat de doelman niet heel belangrijk is. Hij kan punten pakken, maar ik vind de keeper toch de minst belangrijke speler op het veld (Brazilië werd wereldkampioen met Taffarel, etc.).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee maar die had wel een goede defensie, en dat is nou net het probleem van Nederland. Midden en voorlinie zijn van wereldklasse maar die verdediging is niveau Tsjechie.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Middenveld met in de breedte een Engelaar, Schaars, De Zeeuw, De Jong, Emanuelson, Affelay, Mendes, Brama etc. is ook niet veel hoor. Dan hangt het wel heel erg op een Sneijder en v der Vaart.

Je moet maar hopen dat die alle wedstrijden topfit zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het zijn maximaal 7 matches die je speelt dus echt super veel hoef je niet in de breedte te hebben. Ze hebben wel wat standins op het middenveld die zowat gelijkwaardig zijn aan de basis.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Grote voordeel is dat we nu een team hebben dat er voor wil knokken en als elftal staat. Die de Boertjes en co waren vroeger altijd al tevreden als ze lekker gevoetbald hadden en achterin 80 keer de bal breed hadden kunnen spelen. Dat er vervolgens wel verloren was scheen niet tot e door te dringen. Ik moet zeggen dat ik in dit elftal meer vertrouwen heb dan in de vreselijke generatie uit de jaren 90. De makkelijke 0-0 uit in Italië geeft vertrouwen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nou die lichting in '98 was wel geweldig hoor. Ik snap niet dat je meer vertrouwen hebt in deze selectie dan toen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Reinbo schreef:

Grote voordeel is dat we nu een team hebben dat er voor wil knokken en als elftal staat. Die de Boertjes en co waren vroeger altijd al tevreden als ze lekker gevoetbald hadden en achterin 80 keer de bal breed hadden kunnen spelen. Dat er vervolgens wel verloren was scheen niet tot e door te dringen. Ik moet zeggen dat ik in dit elftal meer vertrouwen heb dan in de vreselijke generatie uit de jaren 90. De makkelijke 0-0 uit in Italië geeft vertrouwen.

Je bent voor het gemak even vergeten dat Ajax het beste team van Europa had midden jaren negentig met de Boertjes en co?

Je bent voor het gemak even vergeten dat als die koekebakker van een scheidsrechter geen stront in zijn ogen had gehad, we in 1998 gewoon de WK finale hadden gespeeld?

Je kan veel zeggen, maar onder Hiddink in 1998 stond er juist absoluut een team.

Ik denk dat er weinig spelers op de wereld zijn die zo weinig wedstrijden hebben verloren in hun carriere als de de Boertjes.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lijkt me een typisch geval van een Feyenoord bril.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

En dan ook nog eens een zinloze. Ik ken veel verstokte Feyenoorders, maar die stonden destijds toch echt net zo hard met me mee te juichen in de kroeg toen Kluivert 1-1 maakte.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die sentimenten spelen dan niet mee. Als Xabi Alonso op het Wk scoort zal mijn blijdschap echt niet minder zijn als bij een goal van Torres.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De de Boertjes waren geweldig. Vooral Frank vond ik super. Frank en Ronald waren juist spelers die altijd naar voren dachten ipv zinloos rondtikken. Denk eens aan die bal op Bergkamp in 98 tegen Argentinie. Zie ik de centrumverdedigers van Engeland, Italie of Duitsland niet doen.

Sowieso vind ik de kritiek hier op Oranje wat overdreven. Er zijn genoeg spelers die in de Europese top of net wat daaronder spelen en belangrijk en vaak ook bepalend zijn. Robben, van Bommel, Kuijt, Elia, Van Persie, Sneijder, Mathijssen, Heitinga etc en dan noem ik Nederlands Eredivisie spelers als De Zeeuw, Engelaar, Afellay etc nog niet op die ook gewoon een uitstekend niveau bezitten.

Momenteel zijn alleen Huntelaar en Vd Vaart probleemgevallen door gebrek aan ritme terwijl ze een sleutelrol in Oranje kunnen spelen. Maar ik verwacht dat ze nog wel genoeg minuten gaan maken dit seizoen. Desnoods bij een andere club. En zo niet, dan zijn ook zij vervangbaar.

Net of Duitsland, Italie, Engeland, Frankrijk en Argentinie alleen maar goed presterende spelers in de wereldtop hebben. Die landen roepen ook spelers met een bijrol, spelers uit vorm of spelers die niet het niveau voor de wereldtop hebben op. De keeper van AZ is note bene keeper van 1 van de grootste voetbalnaties ter wereld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zou best kunnen, maar ik heb, en vind, de Boerjes altijd vreselijke sufferts gevonden, en vergeet ook niet dat we in 96 aan onderling geneuzel te onder zijn gegaan.

Mijn punt is ook niet dat we nu individueel sterker zijn, maar als team gretiger. Juist omdat ze zichzelf niet zo vreselijk overschatten als de 'gouden generatie' geef ik ze meer kans.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

En dan ook nog eens een zinloze. Ik ken veel verstokte Feyenoorders, maar die stonden destijds toch echt net zo hard met me mee te juichen in de kroeg toen Kluivert 1-1 maakte.

ik niet, ik was in 1998 in de halve finale voor Brazilië. Had echt helemaal niets met die over het paard getilde Ajax lichting. Heb me daar pas in 2000 overheen kunnen zetten, ging die de Boer ineens weer twee pingels missen, wat een vervelende domme voetballer.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jeetje wat een triest gedrag zeg. Zal mij mijn reet roesten of een PSVer of Feyenoorder Oranje een ronde verder schiet. Als we maar verder komen.

Je kan die lichting wel de over het paard getilde Ajax lichting noemen, maar zonder hen had Oranje van 96 tot 2004 niet zo goed gepresteerd als met hen. Gewoon 3 halve finales op een einde en een paar kwartfinales. Na 2004 heeft Oranje dat niet meer gedaan.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

ik niet, ik was in 1998 in de halve finale voor Brazilië.

Say WHAT?!

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Ik haatte de Boertjes ook intens (nog steeds eigenlijk) maar ze konden zeker wel aardig ballen. .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jeetje wat een triest gedrag zeg. Zal mij mijn reet roesten of een PSVer of Feyenoorder Oranje een ronde verder schiet. Als we maar verder komen.

Je kan die lichting wel de over het paard getilde Ajax lichting noemen, maar zonder hen had Oranje van 96 tot 2004 niet zo goed gepresteerd als met hen. Gewoon 3 halve finales op een einde en een paar kwartfinales. Na 2004 heeft Oranje dat niet meer gedaan.

Zal wel, maar ik kijk er wel met meer plezier naar.... Kan me nog goed herinneren dat we in 2001 in de slotfase de 0-2 uit handen gaven tegen Portgal en die de Boer doodleuk beweren dat ie lekker gevoetbald had, alleen jammer van die laatste twee ballen.... Domme lul!

En valt 2002 niet tussen 96 - 2004? Mag hopen dat er nu een beter wk aan komt dat dat in Japan en Korea. Bovendien vond ik het optreden in Zwitserland verweg het beste wat ik de laatste 16 jaar gezien heb van het NL11.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat valt er nou te haten aan die 2? Ze praten moeilijk, maar ze zijn verre van onsymphatiek. En je houdt er al jaren geweldige radio programmering aan over

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Zal wel, maar ik kijk er wel met meer plezier naar.... Kan me nog goed herinneren dat we in 2001 in de slotfase de 0-2 uit handen gaven tegen Portgal en die de Boer doodleuk beweren dat ie lekker gevoetbald had, alleen jammer van die laatste twee ballen.... Domme lul!

En valt 2002 niet tussen 96 - 2004? Mag hopen dat er nu een beter wk aan komt dat dat in Japan en Korea.

Nederland had die wedstrijd ook 80 minuten goed gevoetbald. Ik herinner me dat duel nog wel. De Boer is een winnaar. Net of hij blij was na die 2-2.

En 2002 was een ramp ja. Combinatie van een hoop spelers uit vorm en een bondscoach die alles verkeerd aanpakte. Maar de andere toernooien waren qua resultaat gewoon goed. De generatie Gullit had 1 toernooi met een toppiek, maar voor de rest heb je er ook weinig van gezien. De generatie de Boer heeft over veel langere tijd goed gescoord met Oranje. Helaas alleen niks gewonnen, terwijl dat in 98 goed had gekund en in 2000 eigenlijk had gemoeten. Nederland had Frankrijk in de finale verslagen denk ik.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat valt er nou te haten aan die 2? Ze praten moeilijk, maar ze zijn verre van onsymphatiek.

Nou, ik kan me niet zo snel onsympathiekere voetballers voor de geest halen, echt afschuwelijk die twee. Arrogante, niet boeiende, domme, vermoeiende, geldwolven.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

[Helaas alleen niks gewonnen, terwijl dat in 98 goed had gekund en in 2000 eigenlijk had gemoeten. Nederland had Frankrijk in de finale verslagen denk ik.

Hahah, typisch dat 'had moeten' ja.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat valt er nou te haten aan die 2? Ze praten moeilijk, maar ze zijn verre van onsymphatiek. En je houdt er al jaren geweldige radio programmering aan over

Ik vind ze echt vreselijk, vooral Frank. En dan had je in die tijd (96) ook nog zo'n kabel: Kluivert, Davids en Seedorf, ook geen leuke figuren. Ik herinner ze me vooral van geruzie met de coach en gemiste penalties....

Ik snap eigenlijk niet hoe je voor dat team kan zijn geweest....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nou, ik kan me niet zo snel onsympathiekere voetballers voor de geest halen, echt afschuwelijk die twee. Arrogante, niet boeiende, domme, vermoeiende, geldwolven.

Amen!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik vind ze echt vreselijk, vooral Frank. En dan had je in die tijd (96) ook nog zo'n kabel: Kluivert, Davids en Seedorf, ook geen leuke figuren. Ik herinner ze me vooral van geruzie met de coach en gemiste penalties.

Ik snap eigenlijk niet hoe je voor dat team kan zijn geweest....

1996 was kut, daarna gewoon top. Zeker Kluivert en Davids hebben gewoon een geweldige carriere in Oranje gehad.

Cocu miste ook in 98 en 2004 penalty's. Moeten we hem ook maar uitkotsen dan?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

@ Reinbo:

Dat je iemand niet zo mag en een hekel hebt aan ajax, dat kan (al vind ik om die reden voor Brazilië zijn in een halve finale nogal triest).

In je orginele post schreef je echter dat de boertjes generatie de bal in de jaren 90 alleen maar achterin rondtikte en dat er vervolgens werd verloren. Pure onzin dus (mag je best toegeven dat dat misschien iets te veel was ingegeven door je afkeer).

Dat ze in 1996 verloren door onderling geneuzel is ook al onwaar. Ook daar was een scheids die een handsbal van Desailly drie meter binnen de 16 er doodleuk buiten legde tegen Frankrijk. Anders hadden we ook daar "gewoon" in de halve finale gestaan. Nu won er een zeer matig Duits elftal (met Dieter Eilts als speler van het toernooi ). We hadden daar ook een reële kans gehad het toernooi te winnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Cocu is saai.....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ik vergeef Ronald alles dankzij zijn fabelachtige techniek. Onze beste speler sinds Abe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.